Lasagne?

Discussion in 'De lounge' started by Mv6, Jan 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mv6

Mv6 Actief lid

Jun 9, 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe maken jullie lasagne?
    Wat doen jullie erin? En hoeveel groente?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,018
    548
    113
    pond gehakt, kruiden naar smaak.
    uitje fruiten en knoflook, nog wat roerbakgroenten erdoor. daarna een pakje gezeefde tomatenpuree erdoor en blikje tomatenpuree. evt nog wat zout erbij of paprikapoeder als de saus nog te flauw is.

daarna bechamelsaus maken.

dan laagje gehakt mengsel, laag lasagnebladen en laagje bechamelsaus tot alles op is. dan geraspte kaas erover.

meestal maak ik voor mezelf de variant met courgette. dan laat ik de lasagnebladen weg en gebruik daar ipv courgettebladen

3. Sifra

Sifra Niet meer actief

Uitje fruiten, 4 ons gehakt rullen, groenten naar smaak toevoegen ( doe soms een zak van 500 gram voorgesneden groenten, soms snij ik zelf een bakje champignons, paprika, courgette en wortel ), 1000-1500 gram tomaten ontvellen en samen met een teentje knoflook pureren en toevoegen aan het gehakt/ groentemengsel. Vervolgens naar smaak gedroogde italiaanse kruiden en een paar bouillonblokjes toevoegen. Dit alles aan de kook brengen en dan op een zacht vuurtje ongeveer een uurtje door laten pruttelen. Op het laatst een scheut melk erbij en als het niet dik genoeg is voor lasagnesaus z.n. nog even wat binden met maizena of allesbinder. Vervolgens in een ovenschaal de lasagne opbouwen zoals bekend, evt. nog wat kaas er over heen en een half uurtje in de oven.

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    300 gram gehakt rullen, ui courgette en champignons er bij.
    Daarna een zakje mix voor lasagne van honig mengen met 500 ml water, deze bij het gehakt en fruit doen samen met 500 ml melk.
    Wachten tot het mengsel kookt en dan een minuutje door laten koken.

5. floraa

floraa Niet meer actief

Ik maak vaak groentelasagne zonder vlees en zonder bechamelsaus (mijn moeder maakte het al zonder, dus ik weet niet beter)

Aubergine, courgette, paprika in mooie plakken snijden. Even grillen. De saus maak ik van tomaten met kruiden, even koken, wat olie erbij en dan met de staafmixer er door heen.

Lasagne even koken (tegenwoordig maak ik vaak lasagnebladen van courgette, omdat ik zo min mogelijk bewerkte producten eet en dat is heeeeeel lekker kan ik je zeggen, je vervangt gewoon de pasta door repen courgette)

En dan alles opstapelen met wat kaas en kruiden. Lekker!
    Soms doe ik er ook zelfgemaakte pesto door, dat maakt het echt af.

6. frozen11

frozen11 Actief lid

Jul 8, 2014
    119
    1
    18
    500gr gehakt
    Ui, paprika, knoflook, boeren soepgroentepakket, champignonroerbak, pakje honig lasagnesaus

Gehakt rullen
    Knoflook ui en paprika erbij
    Groentepakketten erin
    Saus aanmaken
    Goed blijven roeren
    Ovenschaal eerst saus dan bladen etc als laatste plakjes salami erop en overstrooien met geraspte kaas

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    Gehakt rullen (500 gr voor 4 personen) met wat ui en knoflook en Italiaanse kruiden . En evt groenten
    In een braadpan tomaten puree verwarmen (zodat hij niet meer zuur is) en gehakt mengsel erbij.
    dan een blikje tomatenblokjes, ontvelde tomaten en pakje passata erbij.
    Nog wat Italiaanse kruiden erbij, wat suiker en sambal
    Half uur laten sudderen.

En dan bouwen :)
    Ik doe vaak nog wat mozzerela als laag er tussen en bovenop ook

8. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een melkallergie, dus gaat het volgende in:

-500gr gehakt
    -500gr tomaten
    -400gr champignons
    -2 kleine oranje paprika's
    -grote ui
    -courgette

Gisteren heb ik er ook nog een prei onder gedaan. Doe alles roerbakken tot het bijna gaar is, een brik tomatenpuree erbij en daarna in de oven met flink wat nepkaas op de saus gestrooid (bij elke laag).

9. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
  10. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    gehakt,aubergine,courgette,uit en tomaat en saus en kaasbladen van knorr bovenop geraspe kaas

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
  12. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
  13. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Die van mij stort altijd in ala ik hem uit de schaal schep. Hoe zou dat komen?

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mijn lasagna valt ook altijd bij elkaar. Dat hoort zo volgens mij :p

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Die enkele keer dat ik er zelf maak, valt hij hier ook uit elkaar.

Hier meestal iets van saus à la gehakt, ui, champignons en paprika (groen of rood). Met spaghettisaus.

Ik maak het wel niet vaak, want vindt het verschrikkelijk veel werk, veel te veel afwas en bovendien ook een énorme caloriebom.

16. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    De allerlekkerste: in de appie app zoeken naar 'easy lasagne met kipreepjes'... Maak die sindsdien altijd!

17. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Pond gehakt, uitje, paprika(s), champignon, courgette, tomatensaus en de mini lasagne van Honig. Vind het ideaal, geen gestapel maar gewoon roeren! Oh en kaas bovenop natuurlijk!

Honig - Mini Lasagne

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    Als je hem even laat staan na het bakken dan stort hij niet in :)
    En natuurlijk stukken snijden

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,179
    10,723
    113
    Groente snijden: in de meest luie vorm een bakje champignons en een zak italiaanse roerbakgroenten, als ik tijd/zin heb zelf snijden. Ook ideaal voor een overgebleven stuk courgette/broccoli/aubergine etc. Pakje vegetarisch gehakt erbij. Aanbakken in de koekenpan en als t klaar is een pot goede basis pastasaus erdoor. Ondertussen in het sauspannetje 50 gram boter laten smelten, 50 gram bloem en een snufje zout erbij, deze roux even wat laten kleuren. Dan met de garde 500 ml melk beetje bij beetje erbij, zachtjes laten opwarmen tot kookpunt, regelmatig roeren. Als de bechamelsaus klaar is deze door het groenten-sausmengsel roeren, en bouwen met liefst verse lasagnebladen. Bovenop ruim gemalen kaas en dan zo'n 35 minuten op 200 graden.

20. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Als ik lasagne maak, maak ik eerst een flinke pan bolognesesaus, waar ik vervolgens een deel van gebruik voor lasagne met een overheerlijke zelfgemaakte bechamel. Gebruik de recepten van Matt Preston.

Er gaat verder geen groentepakketje door en al helemaal geen pakje mix van Honig ofzo. Die vind ik sindsdien echt heel vies namelijk..

Share This Page