Opstarten webshop

Discussie in 'De lounge' gestart door Mackwek, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik zijn beide creatief en hebben ideeen om een eigen bedrijfje/webshop te beginnen met eigengemaakte materialen. We zijn volop aan het brainstormen maar hebben beide geen verstand van websites.

Nu weet ik dat er hier meerdere mensen zijn met een eigen webshop, en nu hoop ik van jullie wat tips en tops te horen over hoe wij dit het beste aan kunnen pakken.
    Ik ben nogal perfectionistisch en als ik iets doe wil ik het ook graag goed doen. Dus een website zonder reclame, met de mogelijkheid om gelijk online te betalen. En misschien wel het belangrijkste, hij moet makkelijk zelf te bewerken zijn.

Dus wie helpt mij met belangrijke tips voor we onszelf in een avontuur storten waar we best wel een investering voor moeten doen. Alvast bedankt!

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Kijk eens op mijnwebwinkel.nl

Ik denk dat dat goed is om mee te beginnen. Je kunt ook een geheel eigen webshop laten bouwen natuurlijk maar reken dan wel op 3000 a 4000 euro.

Start eerst eens via mijn webwinkel. Als dan blijkt dat het goed loopt dan kun je altijd nog je eigen webshop laten bouwen.

Oh en registreer je onderneming bij de kvk en regel een btw nummer. Daarmee word je serieuzer genomen.

3. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel rocketscience. Dit ziet er zeker al goed uit, betaalbaar en voldoet volgens mij aan al mijn eisen op dit moment.

Nog een vraag, ik hoop dat iemand dit weet. Dozen om materialen te versturen, waar haal je zoiets? In verschillende maten uiteraard.

Ik ben bezig een kostenplaatje te maken wat het ons gaat kosten om definitief te kunnen starten.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Kijk es op rajapack, veel maten vormen

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Inderdaad bij rajapack of paardekooper

6. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik ben ook ooit begonnen bij Mijnwebwinkel.nl. Dat voldeed eerst prima, later niet meer. Maar dat had te maken met dat ik graag een kaarteditor wilde.

Ik kocht doosjes ook wel bij kymia verpakkingen.

Ik zou wel zorgen voor een mooie proffesionele uitraling van je shop. En voldoen aan alle voorwaarden! Ook erg belangrijk. Denk aan algemene voorwaarden, retourrecht, werkwijze e.d.

7. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Kijk eens bij seoshop, hier kan je zelf je webshop designen, je betaalt hier een vast bedrag per maand voor. Ik heb er veel plezier van.

Verpakkingen koop ik bij paardekooper, voor mij echt de goedkoopste!

8. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn webwinkel draait nu 3,5 jaar op mijnwebwinkel. Ik ben er heel tevreden mee, ik mis alleen een klanten-inlogsysteem (waar mensen ook verlanglijstjes kunnen bijhouden). Op een gegeven moment zal ik wel een site laten bouwen, maar dit is prima om zo mee te beginnen. Verpakkingen haal ik bij Paardekooper, ik vind dit een hele fijne winkel.

9. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Dankjullie wel voor de reacties. Ik vind het erg spannend om officieel te starten. Nu is het vooral voor vrienden en familie, maar om het grootser aan te pakken hebben we een apparaat nodig wat we moeten bestellen in amerika. Kost met verzending zo'n 1500 euro. En dat maakt toch wel dat het de moeite waard moet zijn.

En dan een bedrijfsnaam verzinnen..... Poeh! Ben vrijwel inspiratieloos. Zonder te veel te verklappen, het gaat om het maken van gepersonaliseerde houten items.

10. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    ik gebruikte biedmeer.. voldeed helemaal aan mijn wensen

11. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
  12. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    O hij heeft er een hele link van gemaakt haha. Maar
    Zoiets dus!

13. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel allemaal. We zullen eerst eens rustig een plan op papier gaan zetten, het heeft immers geen haast. Maar ik krijg altijd zoveel energie van nieuwe plannen. En wil dan gelijk hoog van de toren blazen. Nu maar even pas op de plaats.

Deel Deze Pagina