Beebje nog niet ingedaald

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door amy1981, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Ben vandaag voor controle naar de verloskundige geweest en beebje is nog niet ingedaald. Ik ben zwanger van ons eerste kindje. Ik vraag me af of dat al niet gebeurd had moeten zijn of dat dat nog kan? De verloskundige zei in ieder geval dat àls mijn vliezen breken ik moet gaan liggen.

2. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou je verloskundige gewoon nog even bellen morgen. Ik denk dat zij sowieso het enige goede antwoord zal geven. Ik weet het zelf niet zo goed....maar ik loop ook nog maar op 31 weken met m'n 1e kindje..

3. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Er was een assistente bij in opleiding en daardoor verliep het wat rommeliger. Heb dus wel onthouden dat ik moet gaan liggen als m`n vliezen breken haha...:p

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    hoi amy,
    het kan helemaal geen kwaad dat de beeb nog niet is ingedaald, dit kan zelfs tijdens de bevalling nog gebeuren...
    de reden dat je moet gaan liggen als je vliezen breken is dat als je vliezen breken, de navelstreng in je bekken/achter schaambot kunnen gaan terwijl de baby daarna gaat indalen..
    dat houd in dat je baby op de navelstreng gaat drukken en dus de lucht toevoer kan afknellen...
    maar zolang je vliezen nog niet gebroken zijn hoef je je echt geen zorgen te maken... enne 8 van de 10 bevallingen beginnen met weeen en daarna pas met het breken van de vliezen!
    groetjes

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik had dat ook..Finn is uiteindelijk net voor 39 weken ingedaald.
    De VK zei bij mij idd ook dat ik moest gaan liggen als mn vliezen braken.
    Maar ze zei er ook wel bij dat ik echt niet midden in de supermarkt op de grond hoefde te gaan liggen..maar dat ik wel naar huis kon gaan!

Nou zijn achteraf mn vliezen door de vk gebroken 2,5 uur voordat Finn er was.

6. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Onze kleine man ook niet ingedaald, pas tijdens de bevalling en toen hebben ze de vliezen moeten breken. Mijn verloskundige zei hetzelfde als Sarah, eerst naar huis en daar gaan liggen.

Succes met de bevalling :)

7. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ilya is ook pas ingedaald bij de bevalling (41+3). Mijn verloskundige was er ook niet erg moeilijk over. Als vliezen zouden breken dan rustig naar huis, liggen en verloskundige bellen. Uiteindelijk zijn mijn vliezen ook in het ziekenhuis gebroken door verloskundige.

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoihoi!

Onze man was ook niet ingedaald, eigenlijk pas toen de vliezen braken (bij mij dus wel spontaan, gelukkig was ik thuis). Idd niks om je zorgen over te maken en je hoeft ook niet de komende weken aan huis gekluisterd te zijn hoor! Lekker je ding doen en nog genieten van de laatste weekjes!

Succes!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier is de kleine ook pas laat ingedaald. Bij de controle van 41 weken lag hij ook nog niet vast. Maar de dag erna ben ik wel bevallen..

Mijn vliezen zijn gewoon thuis gebroken. Op het moment dat manlief met de VK aan de lijn was, omdat ik een uur goede weeen had. Daarna dus blijven liggen tot de VK er een half uur later was..

10. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Fijn dat jullie me ff geruststellen:p

De verloskundige zei inderdaad dat als de vliezen niet thuis breken, ik rustig naar huis kan gaan.

Dus ik hoef niet a la minute plat te gaan liggen?!? (bijv. in de supermarkt, haha) Maar dat is dus niet gevaarlijk voor beebje? Vind het navelstrengverhaal dan een beetje griezelig. Zullen de hormonen wel zijn haha...

Bedankt meiden!

11. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    sorry, het navelstrengverhaal was niet bedoeld om je ongerust te maken...
    je kunt inderdaad gewoon rustig naar huis gaan... de navelstreng zal echt niet ala minuut in je bekkenbodem zakken ;)
    dus inderdaad gewoon genieten en je ding doen!!

12. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Bedankt Cherryl:p
    Ik vertrouw er helemaal op!

Deel Deze Pagina