Wie is er 'fout'?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn vriend komt +- 1 keer per 10 dagen bij mij, en slaapt dan ook hier. Hij neemt sinds kort z'n honden mee (werkhonden), zodat ie meteen uit z'n werk kan komen, of vanaf hier meteen door kan naar z'n werk (eerst was dat niet zo, hij zat in de ziektewet e.d.).
    De eerste keer dat hij z'n honden meenam wilde hij ze in de auto laten slapen (de temperaturen waren toen overigens een stuk minder hoog dan nu hoor, dat daar geen misverstanden over ontstaan). De buurman die achter mij woont (mijn tuin grenst aan de zijkant van zijn huis zeg maar) heeft toen de politie gebeld, omdat de honden de hele tijd aan het blaffen zouden zijn. Dat kán helemaal niet, want ze hebben allebei een anti-blafband om. De politie is toen langs geweest, heel gedoe, op hun verzoek hebben we ze in de schuur gelegd.

Omdat het getrainde honden zijn die niet te sociaal mogen worden is het niet verstandig om ze in huis te halen. Gezien ze het niet zo op vreemden hebben voel ik me er ook niet echt prettig bij als ze hier in huis in de bench zitten en Damien gewoon rondkruipt.

Anyway, afgelopen nacht was m'n vriend hier dus weer, en z'n honden hebben weer bij mij in de schuur geslapen. Als z'n honden in m'n schuur liggen blaffen de honden van m'n buren de hele tijd, ze zullen het wel ruiken ofzo.

Nu ging ik vanmiddag boodschappen doen, kom ik die man tegen die achter me woont, die toen de politie heeft gebeld.
    'Zitten er honden in jouw schuur?' vraagt hij
    'Nee,' zeg ik, 'inmiddels niet meer.'
    Hij zegt; 'Ja, m'n hele schuur ruikt naar hond!'
    :(:(:(
    Dat vond ik zó belachelijk. In mijn schuur ruik ik echt helemaal níks (en het is niet zo dat ik aan die geur gewend ben ofzo, ik zie ze maar weinig en in de auto van m'n vriend ruik ik het wel degelijk), dus ik kan me niet voorstellen dat het bij hem in de schuur wel zo zou zijn. Daarnaast; mijn buren hebben pas hun schutting geverfd, dat ruik ik ook. Die zeurbuurman is meerdere keren per maand aan het barbequeen, vaker dan dat mijn vriend bij mij is, dat ruik ik óók, maar daar ga ik toch ook niet over lopen klagen?

Ik wist niet echt wat ik daar nou op moest zeggen, dus ik zei maar 'Ja, dat is jammer..'
    Hij zegt; 'Ja, en ze gaan ook de hele tijd tekeer he?'
    Ik zeg; 'Nee, dat zijn mijn honden niet, dat zijn de honden van mijn buren.'
    'Nee,' zegt hij, 'Ik heb aan je deur staan luisteren' :(

Ik probeerde nog een paar keer uit te leggen dat het de honden van m'n vriend niet kúnnen zijn, omdat ze zo'n band hebben, dat het misschien zo kan hebben geleken omdat de schuur van de buren tegen de mijne aanzit, maar hij bleef me maar onderbreken. Begon steeds harder te schreeuwen, zette op een gegeven moment z'n boodschappentassen op de grond en begon met z'n armen te zwaaien. Stond ik dan, met 2 kleine kinderen erbij.

Ik kreeg er echt geen woord tussen, dus ik ben weggelopen. Hij riep me achterna; 'Je moet oppassen, ik stuur de politie en de dierenbescherming op je af!'

Natúúrlijk kan het zo zijn dat die beesten een keer piepen, dat het staal van de benches geluid maakt omdat ze anders gaan liggen of omdat ze hun waterbakken verschuiven, maar ik kan me echt niet voorstellen dat hij hier zo vreselijk veel last van kan hebben.

M'n moeder wist dat hij 'bevriend' is met mijn buren (waarvan de wél blaffende honden dus zijn), dus misschien wil ie daarom niet toegeven dat het hun honden zijn die blaffen? Wil ie de honden hier weg hebben omdat dat de reden is dat zij blaffen? Ik vind eerlijk gezegd dat het niet ons probleem is als de honden van de buren blaffen.

Ik heb al een keer eerder 'ruzie' met 'm gehad, omdat hij, toen er sneeuw lag, z'n stoep aan het schoonvegen was en helemaal flipte omdat m'n broertje, die net door de sneeuw had gelopen, in z'n spelen over z'n schone stukje heen liep en er dus weer een paar vlokjes op lagen.

Ik vind het zo belachelijk. Heb de woningbouw ook al gemaild om te vragen wat ik hier nou mee moet. Wat vinden jullie?

We willen echt niemand tot last zijn hoor, maar ik vind dit zo raar :(

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jemig wat een aansteller zeg die buurman van je.
    Maar heb al meerdere topics gezien over buren die overal over klagen en vaak is de enige reden dat ze klagen: Omdat ze er zin in hebben en niks beters te doen hebben.
    Ik zou die man gewoon zeggen de volgende keer dattie zo tekeer gaat: Kom dan langs op het moment dat je last hebt(al is het midden in de nacht!), dan kijken we of het bij mij vandaan komt. Kan hij zien dat dat niet het geval is.

3. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    ik weet niet zo goed wat je moet doen..

Maar wat een EIKEL van een buurman..

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wat een vage vent zeg!
    maar zijn schuur zou toch niet naar hond moeten ruiken als ze in jouw schuur liggen? heel apart..
    ik kan me niet voorstellen dat jullie fout zitten in dit verhaal.
    weet verder ook eigenlijk niet wat je hier aan kan doen, succes in ieder geval!

5. Dat zei m'n vriend ook al. Ik ben niet zo goed met dit soort dingen, ik weet nooit echt wat ik moet zeggen (tot ik echt boos word) en ik word er vreselijk zenuwachtig van. Ben er ook de rest van de dag mee bezig in m'n hoofd ;)

6. Zijn schuur grenst aan mijn schuur, maar ik kan me ook niet voorstellen dat die geur (die amper aanwezig is) dwars door de muur heengaat :(

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    die buurman van jou is typisch zo´n vent die je altijd bij de rijdende rechter ziet.. oude vent zeker?

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    nee shaddixxx lijkt me sterk dat dat zo snel gaat die geur..

denk dat dat pas na een aantal dagen, zoniet weken t geval is.
    Of die honden moeten zo verschrikkelijk meuren...

9. Ik denk dat ik het dan ook wel zou ruiken.. Ik ben op het moment ook niet verkouden ofzo :p M'n broertje heeft hier gespeeld vanmiddag, m'n moeder komt 'm straks halen, dan vraag ik haar wel even of ze wil ruiken (eigenlijk te belachelijk voor woorden ;))

Nou, echt heel oud is ie niet.. Het is zeg maar zo'n zuip-brabander, met zo'n heel plat accent, die constant met een blikje bier over straat gaat.. Maarja, aan de andere kant is ie ook weer heel netjes (met dat stoepje enzo).. Raar figuur in ieder geval ;)

10. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    wat een onzin!!!
    en wat dan nog als het in zn schuur ruikt naar hond.(waar ik niks van geloof) hij zit daar toch niet de hele dag???
    ik heb ook een rare buurvrouw. die zeurt ook over van die rare dingen maar das niks vergeleken met deze vent!!! nou gewoon laten gaan hoor. zou ook zeker niet zeggen van kom maar als je het hoort. dan geef je em alleen maar zn zin. lekker in zn sop gaar laten koken.
    en als hij door blijft gaan met de politie enzo, gewoon ook bellen als ie weer gaat bbqen... koekje van eigen deeg!!!
    succes en trek je niks van zo n iemand aan. dat willen ze gewoon..

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    voor het eerste deel heeft ie gelijk. het is verboden dieren ine en auto op te sluiten en dat is wat je doet s nachts.

het tweede deel is wel heel erg spijkers op laag water zoeken. en heel onfatsoenlijk om zo te doen tegen jou met je kinderen erbij. ik denk dat hij inderdaad die honden weg wil hebben. misschien is hij er bang van ofzo?

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Woont die vent in zijn schuur ? Wat een zeikerd zeg ...

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha, ja zo'n 'Jouwn coooonifeeeerrrrr hangt met 3 takjes over mijn schuttink!' figuur ..... ;)

Ik zou die vent negeren.

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ;) ;) ;) ;) ;)

15. Staat dat echt in de wet? Die beestjes zijn op het werk niet anders gewend. Daar zitten ze de hele nacht in de auto, behalve als ze rondes moeten lopen..

16. jonibra

jonibra Niet meer actief

Pff wat een zeikerd zeg...
    Wat je zegt over niet direct iets zeggen en er maar mee blijven lopen klinkt bekend dat heb ik zelf ook.
    Zou als ik jou was toch proberen om me er niet al te druk over te maken.
    Wat denkt die man te bereiken dan met politie en dierenbescherming:( Naar mijn mening mag dit gewoon hoor als de hond drinken etc tot zn beschikking heeft, denk dat hij dat zelf ook wel weet maar gewoon loopt te zeiken omdat ie n hekel aan honden heeft of om de 1 of andere achterlijke rede.

Ik had vroeger een buurvrouw die maar bleef beweren dat ik mn hond in de schuur van de flat op had gesloten, heb op een gegeven moment toen ik dr weer tegenkwam en ze weer begin te zeuren gezegt: loop dan mee naar boven (zij woonde een verdieping onder me) dan kunt u zien dat de hond daar gewoon is maar dat moest niet. Wou schijnbaar ook gewoon zeiken.

En wat betreft stinken: lijkt me sterk als t maar af en toe is en geen hele dagen hoor.

Liefs mij

17. De honden worden echt wel goed verzorgd hoor.. Bij m'n vriend liggen ze ook altijd in de schuur. Eten krijgen ze op tijd, water hebben ze altijd tot hun beschikking! Als het warm is staat de deur (of de achterklep van de auto, met zo'n speciaal slot) open, en als het koud is staat de verwarming (dat er zelfs een verwarming voor ze in de schuur staat zegt al genoeg lijkt me) aan.

Ennehm, als zelfs de 'moppersmurf' hem een zeikerd vindt is het écht een enorme zeikerd! :p

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

19. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Denk dat dat alleen rendabel is als ze er vaker zijn. Geloof niet dat de doggies er heel vaak zijn of wel Shaddixxx? 1x per 10 dagen stond in dr 1e berichtje..

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja maar dan komt de stank over de schutting waaien....;)
    Denk dat die man gewoon altijd wat te zeiken wil hebben!

Deel Deze Pagina