Vorige week heb ik een bloeding gehad tijdens mijn zwangerschap van 28-29 weken en uiteindelijk bleek in het ziekenhuis dat ik een poliep aan de baarmoederhals heb. Nou weet ik dat er allerlei behandelmethodes zijn (via internet) maar nergens kan ik uithalen of ze dit ook toepassen bij een zwangere. Aankomende vrijdag heb ik een afspraak bij de gyn. die dan een biopt wil nemen, maar de twijfels slaan erg toe of dit enig gevaar kan opleven voor de beeb/zwangerschap. Wie o wie weet hier toevallig meer over, kent iemand die soortgelijke ervaring heeft ?
Hai Lisette, Ik heb precies hetzelfde gehad aan het begin van mijn zwangerschap. Ik dacht dat ik een miskraam kreeg aangezien ik elke week mega bloedingen had maar bij echo's zag het er steeds goed uit. Bij een inwendigonderzoek kwamen ze er dus achter dat ik een poliep aan mijn baarmoedermond had. Ze hebben deze gewoon verwijderd (zonder verdoving) in het ziekenhuis. Indien het bleef bloeden zouden ze het dichtbranden. Maar gelukkig bleef het goed onder controle. Het was niet prettig maar niet iets om je echt zorgen over te maken. Aangezien het aan de mond zit (buitenkant dus van je baarmoeder) heeft het geen invloed op je baby. Soms kiezen ze ervoor om het te laten zitten tot na de bevalling maar in mijn geval was het goed te verwijderen en ik had er zelf ook de voorkeur voor aangezien die bloedingen mij erg onzeker maakte en je niet wist wanneer het met de poliep te maken had of iets anders (ik heb vorig jaar een MK gehad vandaar die onzekerheid). Succes en maak je geen zorgen. Altijd makkelijk te zeggen maar als het zo 'makkelijk' ging als bij mij zou ik het zeker laten verwijderen omdat ze ook op de kweek zetten. X PL