Hallo dames, Na een herstelperiode van 13 weken na een spoedkeizersnede ben ik er nu wel weer aan toe om te gaan sporten. Ik geef fulltime borstvoeding en voed op vraag circa om de 3 uur. Ik voetbal en qua trainingen zal ik voor en na een training Zl aanleggen. Dat is in de avond en slaapt hij toch meestal langer. Maar de wedstrijden zijn op zondag ochtend/middag. Dus dan krijgt ZL afgekolfde MM uit de fles, maar wanneer moet ik dan kolven? onder de wedstrijd gaat niet, en erna zit misschien weer te kort op de volgende voeding? Hoe doen jullie dat? En mijn borsten zijn erg gevoelig sinds de BV. Ik heb ook een grote maat, 95 G. Ik zal dus een nieuwe sportBH moeten kopen, maar ik ben bang dat als ik er een bal op krijg, op een elleboog tegen aan krijg (wat toch wel regelmatig gebeurt) dat ik heel veel pijn krijg en ga lekken. Hoe beschermen jullie je borsten onder het sporten? En welke zoogcompressen gebruiken jullie? De normale zijn bij mij al na een paar uur vol. Veel vragen dus Andere sportervaringen zijn ook welkom! Thx
Geen ervaring, maar vind het wel stoer dat je alweer op het veld staat Zou je niet voor de wedstrijd kunnen kolven op zondag? Die duren toch niet langer dan 1,5, 2 uur (alles meegerekend?) Dan ben je ook 'leeg', lijkt me een stuk prettiger sporten. Wat je borsten betreft: ik zou inderdaad investeren in een hele goede sportbeha en misschien zijn er nog middeltjes om je borsten te beschermen die dikker zijn dan zoogcompressen.
Ik heb zelf geen ervaring, maar FannyBlankers-Koen won haar gouden medailles terwijl ze bv gaf. Ik zou er zelf denk ik voor kiezen om blak voor de wedstrid volledig leeggeklofd of -gedronken te zijn. Lukt kolven in de rust? Anders na de wedstrijd kolven of aanleggen. En investernn een goede sportbh, echt bij speciaalzaak laten aanmeten.
Ik zou er zelf niet aan moeten denken! Ik vond de eerste maanden eventjes van de trap af hollen (met een AA-cupje) al pijnlijk... laat staan anderhalf uur over een voetbalveld rennen met een G-cup. En het risico op een bal of elleboog erop; ik zou niks meer durven Maar stoer dat je het wil proberen. Hoop dat je nog tips krijgt van sportende dames. Succes!
Zelf ben ik 6 weken na de bevalling terug begonnen met paardrijden, een uurtje de week. Ik gaf een voeding voordat ik ging rijden, zodat ik zo leeg mogelijk was, omdat ik maar 2 uur weg was, hoefde ik niet te kolven (had ik overigens ook niet, een kolf). Als ik thuis kwam had ik wel borsten die op ontploffen stonden door de druk die de sportbeha er constant op uitoefent, dus legde ik zoontje op mijn verzoek aan. Lekken deed ik niet zo heel veel meer na 6 weken, was op te vangen met gewone kompressen, hier kan ik je dus niet mee helpen. Een goede sportbeha is inderdaad heel belangrijk, zelf heb ik ook een flinke maat (75J) en vind dan maar een beha fijn, namelijk de Shock Absorber. Hierover draag ik ook nog een heel strakke sporttop. Dan zitten mijn borsten wel zo ongeveer tot onder mijn kin , maar ze bewegen ook haast niets meer. Heb ook wel eens een paardenhoofd tegen mijn borst gehad, maar mijn ervaring is dat het nog meevalt om er een stomp tegen te krijgen als ze zo zijn ingepakt. Het is natuurlijk nog wel steeds gevoeliger als anders, maar niet zo pijnlijk als dat je zou verwachten. Zeker niet zo pijnlijk als wanneer ze "losser" hangen. Ik ben alleen bang dat het dus erg lang zal zijn, zo een complete wedstrijd, zeker als je tussendoor niet op zijn minst even de druk er af kan halen. Denk dat je in elk geval na een wedstrijd zo snel mogelijk zal willen laten drinken of kolven.
Ik ben ongeveer 6 weken na de bevalling weer 2x per week gaan sporten (volleybal). Ook ik geef volledig borstvoeding en ik vond het wel even een gedoe. Ik kolfde voor de training en dat gaf mijn vriend tijdens mijn training. Ik heb uiteindelijk een voorraadje aangelegd voor in de koelkast en in de vriezer. Je moet wel rekening houden met de houdbaarheid en dergelijke, maar dat scheelt wel stress of er wel voeding is als ik er niet ben. Mijn zoontje is inmiddels 4 maanden en ik kan nu voor mijn training zijn laatste voeding zelf geven, waarna hij naar bed gaat. Scheelt weer kolven! Uiteindelijk wordt het dus wel makkelijker bij doorslapen e.d. Ik heb nooit echt veel last van mijn borsten gehad bij sporten. Ik draag een strakke sportbh en doe daar wel zoogcompressen in. Ik lek gelukkig ook niet veel melk meer. Na het sporten kolf ik overigens wel af, anders staan ze vol spanning 's morgens. Het is even zoeken, maar met een beetje kunst en vliegwerk is het goed te doen. En sporten vind ik echt weer heeeeeeerlijk, ook met baby thuis! Sportse!
Bedankt, dat is een goede tip! Ik was al op zoek naar een grote maten stevige sportBH en die shock absorber lijkt me wel wat. Ik ga er meteen een bestellen!
Ja ik denk dat het wel de moeite waard zal zijn. Sporten is mijn uitlaatklep. Een wedstrijd duurt 2x45 min en 15 min pauze. Ik moet een 1,15uur van te voren aanwezig zijn, dus 1,30uur van te voren vertrekken. Na de wedstrijd douchen en voorheen nog altijd een drankje in de kantine. Dat moet ik nu even zien of ik dat wil met volle borsten Ik ben dus op een zondagochtend/middag 4 uur weg. ZL vraagt nog om de 3 uur dus opa en oma zullen een flesje moeten geven. Doorslapen doet ZL nog niet. Kolf jij thuis af of heb je ook wel eens op het sportveld gekolfd?