Vanaf wanneer doe je een baby niet meer na elke voeding naar bed? Hier is het nu nog flesje, boeren en naar bed. Maar ik kan me voorstellen dat een baby steeds wakkerder blijft en minder gaat slapen. Zijn er ook babies die van voeding tot voeding beneden blijven?
JA dat merk je op een gegeven moment vanzelf. Ik denk ook dat dat per kind verschillend is. Iman blijft nu vaker van voeding tot voeding wakker, maar tot voor kort ging ze nog steeds tussen de voedingen slapen. Ze bleef na de voeding wel even spelen, maar bij de eerste tekenen van moeheid ging ze naar bed.
wout blijf altijd een uurtje na de voeding wakker en val dan in slaap. Na een uurtje wordt hij weer wakker en dan gaat hij wat spelen, en val dan een half uurtje( of niet) in slaap. En dan is het flesje er weer.
hier ook huilen als hij eerder wakker wordt. Zet hem in de draagzak en hij valt weer in slaap tot de volgende voeding. Merk ook wel dat hij langer wakker blijft, met voeding 1.5 tot 2 uur.
Oh dus jij bent ook niet zo iemand van de rust en regelmaat en in bed blijven liggen? Ik vind het ook erg moeilijk en ik ben blij met mijn kinderwagen waar ik Esmee dan in leg als ze te vroeg wakker wordt. Zo'n draagzak is ook een uitkomst denk ik... Heb je er een waar hij rechtop in zit of in ligt?
Nick ligt tussen de voedingen in even in de box om te spelen. Als hij gaat jengelen is hij moe en leg ik hem weer in bed/kinderwagen afhankelijk van waar ik ben en of ik nog weg wil. Karin
En dan slaapt hij altijd? En wordt hij nooit te vroeg wakker voor de volgende voeding? Ik denk namelijk dat ik zelf niet lang genoeg wacht voordat Esmee weer naar bed gaat en nog niet moe genoeg is. Ben vandaag aan het proberen haar na de fles langer beneden te houden tot ze goed moe wordt..
vind regelmaat wel belangrijk. Maar wat heb ik eraan als hij eerder wakker wordt en ligt te gillen in bed? Regelmaat is ook dat ze weten wat er gaat gebeuren. Fles, luier, spelen, slapen en dan weer opnieuw. Deze week lukte het me niet om hem in bed te krijgen. Heel hard huilen en wat we ook deden hij ging niet slapen. Heb veel gewandeld met de kinderwagen en heeft daar in geslapen en kwam er achter dat hij wel in de box wilde slapen. Nu speelt hij in de box en valt gewoon in slaap. Ben er ook niet zo blij mee, maar hij slaapt tenminste. Ga het wel weer proberen om hem overdag in zijn bedje te laten slapen.
Was Yeline ook een makkelijke baby? Of had ze in het begin wel moeite met slapen, ik ben namelijk bang dat Esmee nooit het ritme te pakker krijgt
jawel je krijgt vanzelf een ritme. Ik leg Britt ook heel vaak weg in bedje als ze nog goed wakker is hoor. zo leert ze ook zelf in slaap te komen en zich even in bed te vermaken. Ook ik geloof in rust en regelmaat, inderdaad altijd dingen op dezelfde manier doen, daar gaan ze aan wennen. Britt gaat dus nog wel na elke voeding naar bedje toe, en meestal een uurtje na haar voeding. Soms slaapt ze tot de volgende fles en soms is ze een uurtje eerder al wakker, succes