(geluids)overlast van je buren

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDeluxe, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    @mamadeluxe zoals ik het lees is er blijkbaar een persoon in uniform nodig om ze tot inkeer te laten komen. Dit zou niet normaal moeten zijn. Probeer met ze te praten en bied ze een stukje hoogpolig tapijt aan voor onder de bas box, vaakt scheelt dat een hoop trilling (afhankelijk van hoe hij nu staat). Willen ze niet mee werken is het enige wat je kunt doen, helaas, is klagen. Probeer ook eens bij je buren te peilen wat zij ervan vinden. Als ze het net zo erg vinden, kun je vragen of zij ook een klacht in willen dienen.
    Misschien niet leuk, maar probeer het eens met jeugdzorg omdat je je zorgen maakt om de kinderen tegenover jouw kind. Dierenberscherming vanwege de honden. Het lijkt me dat ze netjes uitgelaten moeten worden. Af en toe de deur open doen omdat je zelf niet zo lekker bent moet kunnen, maar niet continue.

@mamavanmarit het is wel mogelijk om iemand uit een koophuis te krijgen, maar is een stuk moeilijker. Heb je een VVE, begin bij hen te klagen. Heb je die niet, misschien handig er een op te richten. Dit verhaal doet me denken aan iets wat ik gezien heb bij Recht in de Regio. Ging over een man die overlast bezorgde in een flat en door de VVE de toegang tot zijn huis ontzegt is (was ook geen lieverdje). De aflevering van "Datum uitzending: 15-09-2011 19:20". Hopelijk heb je er iets aan.

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Meldpunt overlast is van de gemeente zelf volgensmij, moet je ff googlen, in Leeuwarden zit het ook sowieso (friesland woon je toch?)
    En als je een melding bij het amk maakt wordt dat direct aan jeugdzorg gekoppeld hoor, is voor diekinderen toch ook geen leven zo....

3. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

vve is toch voor als je in een flat woont? Wij hebben als straat niks gezamelijks. Wonen allemaal in (half) vrijstaande woningen. Ik zal me er toch eens verder in verdiepen.

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @marjolente. de politie is al een paar keer geweest maar ze betrappen hun niet op heterdaad bovendien ontkennen ze het plus dan worden de scheldpartijen over de schutting naar mij (in bijzijn van mijn kids) weer erger. Ik snap de woningbouw gewoon niet, deze mensen zijn verdorie al met kids en al eens op straat gezet vanwege hungedrag je zou toch denken dat zodra ze zich niet aan de voorwaarden houden er wordt ingegrepen? EN van de woningbouw hoor ik steeds dat er pas na klachten van meerdere personen echt gehandeld kan worden, we wonen 2 onder 1 kap!!!
    Een achterbuurvrouw heeft al eens geklaagd trouwens en er is nog niks gedaan.
    Djees.....ik word er net zo simpel als hun van zo langzamerhand.

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mamadeluxe
    Kwaad worden op de woningbouw werkt niet. Wel klagen, klagen en nog eens klagen. En aangifte doen bij de politie als er strafbare feiten worden gepleegd. En als er andere buren ook last van hebben, laat hen ook klagen.
    De woningbouw zou je echt wel willen helpen maar voordat zij huurders uit kunnen zetten moet de rechter daar eerst over beslissen. En de rechter zal alleen maar een vonnis tot ontruiming vellen als er een verdomde goede dossieropbouw is gedaan met structurele overlastklachten bij meerdere buren.
    Zij snappen ook wel dat jij de dupe bent, maar kunnen ook niet meer doen dan een dossier tegen deze huurders opbouwen zodat ze uiteindelijk deze mensen kunnen laten ontruimen. Des te meer mensen klagen, des te sneller het kan gaan.
    Dus blijven bellen totdat ze helemaal gek van je worden. Succes...

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wat een vervelende situatie zeg. Maar heb jij zelf ook het meldpunt al ingeschakeld? Consequent blijven melden. Is dat een zgn laatste kans woning die zij gekregen hebben? Komt er begeleiding van een instantie thuis? Want meestal in een dergelijke situatie krijgt men wel begeleiding, die eigenlijk een soort van toezichthouders zijn. Anders die aanspreken als je ze toevallig ziet.
    Sterkte ermee!

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik zou proberen handtekeningen te krijgen van andere buren dat zij ook overlast hebben en met alle buren die last hebben samen naar de woningbouw gaan om die handtekeningen te overhandigen.

Daarnaast zou ik vragen of de contactpersoon bij de woningbouw langs kan komen op een moment dat jij last hebt. Dan bel jij als je last en komt er meteen iemand van de woningbouw.

Ik heb jarenlang dit werk gedaan bij de woningbouw en ik ging langs bij bewoners die last hebben op het moment dat de overlast bezig was. Ik stelde me in op het feit dat ik gebeld kon worden (wel tijdens kantooruren) en meteen weg zou moeten om naar een overlastsituatie te gaan. Zo kun je eigenlijk pas echt vaststellen of er echt overlast is of niet. Als het buiten kantooruren was dan ben helaas afhankelijk van de politie of zij komen.

Succes, het is en blijft een lastig probleem.

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Nou ik vind je geen zeikert hoor. Er zijn niet voor niks draadloze koptelefoons uitgevonden en als je je muziek hard wil horen dan moet je zo'n ding opzetten. Kijk, een keertje even de muziek hard dat moet kunnen. Maar dagelijks, daar wordt je knettergek van. Wij hebben het helaas ook meegemaakt, ook met een tienermoedertje. Dag in dag uit keiharde muziek (zelfs haar zoontje riep s'avonds of de muziek zachter kon omdat hij niet kon slapen). Woningbouw deed er niks aan, madam kwam niet opdagen op de bemiddelingsgesprekken, wijkagent werd ingepalmt en deed er niks aan. De klusjesmannen van de woningbouw hebben haar herhaaldelijk gehoord als ze bij mij een klusje opknapte maar naar hen werd ook niet geluisterd. Uiteindelijk zijn we maar verhuisd gezien ik gezondheidsklachten kreeg door de onrust. Ook de buren van de andere kant zijn door de problemen met haar verhuisd, het is toch van de zotte?
    ik hoop voor je dat je er uit komt met ze maar helaas valt er vaak niet te praten met overlastveroorzakers is mijn ervaring. Sterkte ermee.

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Meneertje van de woningbouw is as usual altijd in gesprek als ik bel en op de terug bel notities wordt niet echt ja...snel gereageerd ofzo. Ik heb het idee dat ze ook niet weten wat ze met hun moeten, ook balen van hun maar wettelijk gezien niet zomaar hun handen van hun af kan trekken en dus maar struisvogel gedrag vertonen....

Het is dat ik zwanger ben he.....grrrrrr

Deel Deze Pagina