Wat vinden jullie (kleur huis)?

Discussion in 'De lounge' started by Pluis81, Apr 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij wonen nu bijna anderhalf jaar in onze koopwoning. Het is een twee-onder-één-kap met veel donker houtwerk. Wij willen deze zomer het houtwerk wit laten schilderen,niet spierwit maar in 9010 (als ik me niet vergis). Nu vertelden wij dat net tegen de buren (zijn in de 70) en de buurman zei dat de donkere kleur wel bij het type huis hoort. Vinden jullie dat ook? Ik denk namelijk dat het ook wel een beetje een generatie-verschil is.. of niet? Dan nog een tweede vraag: Is het dan een raar gezicht als we de houten gevelbekleding precies tot de helft wit maken terwijl de rest bruin blijft? Mijn vriend twijfelt maar ik denk dat je het als geheel moet zien,als het balkon en de voordeur + kozijnen aan onze kant ook wit zijn oogt het al heel anders. Uit de opmerking van de buurman kunnen we al opmaken dat zij niet "mee willen doen". Wat denken jullie? Alle meningen zijn meer dan welkom!! :) (wij wonen links)

Beetje onduidelijk door de boom maar die gaat weg..

View attachment 321040

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
  3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou het wel wit ( of nja ral 9010 ) verven.
    Vind het nu zo donker en oudbollig.
    Met een ander kleurtje haal je wel dat oudbollige weg.

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zou in het midden een lat timmeren. En dan tot de lat schilderen. En ja ik zou het ook wit doen. Maar tot de helft schilderen is idd. een beetje vreemd. Hier in de straat is dat ook, de 1 heeft het groen, de ander blauw en weer een ander wit. Ziet er werkelijk niet uit. En idd. ook precies tot de helft van het houtwerk geschilderd. Dus als je het schildert, maar een mooie afscheiding ertussen dan ziet het er nog een beetje netjes uit.

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik denk zelf dat het niet mooier zal ogen, vanwege dat de buren ook bruin hebben.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou het persoonlijk mooier vinden in één kleur en wanneer de buurman niet mee werkt; zou ik het zelf laten voor wat het is.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja zeker wit! Véél beter en frisser dan dat akelige bruin.
    Ik vind het dus niet bij een huis 'horen', het is maar net wat je er van maakt.
    Garagedeur een lekker fris tintje en je hebt een heel ander huis.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou wit ook veel mooier vinden, maar als de buren het bruin laten zou ik het niet doen. Vind dat dit soort huizen in 1 kleur moeten zijn. Maar wellicht als ze zien dat het bij jullie zo mooi is, dat ze overstag gaan.

9. kvinna

kvinna Niet meer actief

Als je het wit gaat schilderen, zou ik 9001 pakken (crèmewit). 9010 is namelijk wel érg wit, hoor!

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het bruin maakt idd erg ouderwets. Maar ik denk dat precies de helft wit wel een beetje een vreemd effect geeft. Misschien kun je de foto een beetje bewerken om te zien hoe het er dan ongeveer uitziet, zodat je voor jezelf een idee hebt?

11. henkie24

henkie24 Niet meer actief

idd wit of iets lichter oogt veelmooier. maar als de buurman het zo laat slaat het kant noch wal vind ik helaas

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Mee eens.

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ja,die garagedeur vinden wij ook niet mooi nu maar daar wordt aan gewerkt :)

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nu begin ik te twijfelen wat we hadden gekozen,misschien toch wel 9001 hoor..:)

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Heel goed idee maar helaas ben ik niet zo'n ster in het bewerken van foto's.. Kan dat op je IPhone? Onze laptop is momenteel even buiten gebruik..

16. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Wit Of donkerblauw vind ik ook altijd mooi.

17. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Ik vind wit/creme ook veel frisser.. Maar tis idd raar om precies tot het midden te schilderen, ik zou er ook een lat tegenaan maken en tot daar schilderen..

18. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou het niet wit doen...
    Ik zou eerder voor donkerblauw gaan :)

19. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik vind het niet mooi als ze allebei verschillend zijn. Kan je niet nog eens rustig met je buren gaan praten? Misschien zijn ze er een beetje aan gewend en willen ze toch meedoen. Of kies een andere kleur, donderblauw of donkergroen staat ook al veel frisser dan bruin.
    Wit (of creme) wordt wel snel vies hoor, is wel iets om rekening mee te houden.

Ik vind persoonlijk trouwens bruin wel heel mooi, lekker warm en net even anders dan het afgezaagde blauw of groen. Maar daar zal ik wel de enige in zijn (samen met je buurman) :)

20. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou het dus echt niet laten zoals het nu is!
    Ik zou het niet bruin laten omdat de buren niet mee willen doen.
    Als die mensen al in de 70 zijn is er misschien wel een kans dat ze er niet meer heel lang zullen wonen.
    Grote kans dat de nieuwe buren jonge mensen zijn en het wel wit willen.

Share This Page