Geluidsoverlast buren.. Help?

Discussie in 'De lounge' gestart door Evia, 22 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Herkenbaar! Ik heb ook mn man gestuurd, omdat hij rustig blijft en ik dus niet. Ik zou trouwens geen bloemen meenemen, en aan de deur gaan als je last hebt. Hopelijk is het bespreekbaar! Zorg dat je duidelijke voorbeelden hebt, wanneer en wat je hoort.

Wij zijn ook van die types die je niet hoort, onze buurvrouw is zo blij met ons omdat ze ons niet op de trap hoort en ik niet op mn hakken op het laminaat loop (vorige buren blijkbaar wel). Maar dat is omdat ik er op let, want ik wil niet dat iemand last van me heeft. Laatst had ze een klok gekregen en tegen onze muur gehangen, ellendig takkeding lijkt wel bij ons binnen te hangen. Gevraagd of ze die klok aan de andere muur wil hangen (vrijstaand) of iets anders wil verzinnen, maar toen zei ze doodleuk dat we daar maar aan moeten wennen. Sindsdien hou ik er ook totaal geen rekening meer mee.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    je mag mijn man wel even lenen hoor! ;)
    hij stapt rustig bij de buren naar binnen met het verzoek of het wat zachter mag.
    wij wonen ook in een oud en gehorig huis.
    aan ons huis zit een garage van de buren vast en daar wordt nog wel eens geknutseld.
    maar als mijn dochter dan doodsbang op bed ligt door de harde klappen die ze hoort gaat mijn man niet al te vriendelijk meer heen.
    de eerste keer heeft hij het wel netjes gevraagd hoor maar toen het later weer en weer en weer gebeurde was hij zo vriendelijk niet meer.
    hij heeft er totaal geen moeite mee om de buren aan te spreken op geluidsoverlast.

3. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als iemand me zou vertellen dat ze mijn klok hoort alsof hij bij haar in de kamer hangt, zou ik dat echt erg vinden en mijn klok zeker verplaatsen. Ik snap echt niet dat mensen zo hun schouders kunnen ophalen en sch..t hebben aan anderen, kan er echt boos van worden. Zo asociaal. Ik hoop dat je lekker stamplaarzen hebt, loop nog maar een rondje...

4. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

21 okt 2016
    841
    323
    63
    Nou sorrie hoor masr ik zou jouw man dan niet als buurman willen hebben.
    Je buren mogen toch ook klussen in de garage. Tuurlijk is het logisch dat hij er iets van gaat zeggen als je dochter er bang van wordt. Maar waarom niet gewoon normaal? Want feitelijk doet hij niets verkeerd.

Ik heb o

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Loopt hij dan 's avonds laat te klussen? Zo niet....wat een raar gedrag van je man.

Wat bedoel je met weer en weer? Hij hoeft toch niet persé tr stoppen met knutselen in zijn eigen garage als het op normale tijden is?

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

He wat vervelend!! Het kan je woongenot echt enorm verstoren. Ik zou de buren uitnodigen voor een kop koffie en kijken hoe ke het samen kunt oplossen. Wij hadden dit in ons vorige huis ook en brachten extra isolatie aan en de buren hielden hun zoontje uit een bepaalde kamer savonds na 22.00 uur. Maar uiteindelijk was het geluid toch de laatste druppel en zijn we verhuisd.. we hebben een hoekhuis gekocht met extra geluidsisolatie en heel lieve buren aan die ene kant.. en wat een rust! Echt dat geluid je zo kan slopen zeg..merk het verschil heel goed.

Zachte oordoppen, zoals pluggerz sleepz werken ook goed, of een noise cancelling koptelefoon. En nodig ze gewoon uit, leg het voor en benadruk dat je samen eens wilt kijken hoe je de overlast voor jullie kunt verminderen.
    En succes!

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Toen wij hier kwamen wonen en onze buurman ontmoette (wij gingen verbouwen) hebben we ook meteen tegen elkaar gezegd: als iemand ergens last van heeft, gewoon zeggen.
    Wij hebben een tijd bijv. Erg last gehad van zijn cv ketel die een enorme herrie maakte. Ook 's nachts. Die heeft ie netjes gemaakt. En tot die tijd haalde hij de stekker eruit 's avonds.
    En ik let erop dat kinderen niet lopen te stampen in huis. Al zegt hij dat hij ze nooit hoort :)

Ik zou er gewoon een luchtig gesprek over houden ts.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou er idd zelf even naartoe lopen op het moment dat ze bv dat vuurtje hebben. En gewoon rustig zeggen wat er scheelt. Je wacht al een jaar tot je man dat doet? Nou, die doet het dus niet ;)

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Onze buren maken elke dag, meerdere keren per dag ruzie.
    Af en toe word je er gek van.. Mijn man was vd week zo zat, hij heeft aangebeld. Dat hielp.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    tuurlijk mogen ze klussen in hun eigen garage.
    maar dat kan ook overdag aangezien ze met pensioen zijn.
    en hij heeft al meerdere keren netjes aangegeven heeft dat onze dochter ligt te bibberen in bed begrijp ik wel dat het dan op een gegeven moment niet meer zo netjes verzocht wordt..
    overdag kunnen ze ook hout hakken in hun garage of sleutelen aan een auto waar geen uitlaat onder zit.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Sterkte. Sommige dingen kun je niet uitleggen, dat moeten mensen zelf begrijpen.
    Onze nieuwe buren zeggen ook bij alles dat we er maar aan moeten wennen. 'Dit is Amsterdam' zei buurman er achteraan. (Buurman is jong en komt uit Tilburg. Zucht. ). Heeft geen enkele zin als ik hem uitleg dat Amsterdam vol gehorige huizen staat met mensen die niet alles van hun buren willen horen, dat hier ook kinderebn naar school moeten en willen slapen en dat we ook niet dagelijks willen aanbellen daarom.

Hier is het dus ook mijn vriend die de communicatie verder doet.

12. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik snap het ook niet, maar sommige mensen zijn zo. Onze buren dus onder andere, zucht. Met de deur gooien, op de trap stampen, met de deur gooien en als het mooi weer is dan zitten ze met tig vrienden tot 's avonds laat met muziek aan in de tuin, eerst met de bbq en daarna met de vuurkorf. Toen de maat vol was en ik er wat van zei kreeg ik een grote mond en moest ik "me maar aanpassen". Stelletje aso's.

13. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Ik snap je denkwijze en conclusie Twinkle Star maar dat is hier niet het geval. Doordat we veel thuis waren is het ons meer gaan storen dan daarvoor en sinds die tijd is het zeker meer opgevallen, maar de geluiden zijn extreem goed hoorbaar door de gehorigheid. Mijn man schrikt er net zo goed wakker van en heeft er net zoveel last van als dat ik heb, hij staat er ook achter dat hij de juiste persoon is om hier eens over te babbelen met de buurman ipv dat we er iets groots van maken met beide stellen.

14. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Gets wat lastig en vervelend! Geen medewerking dus :(

15. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Dank voor je tip! Als we ooit verhuizen dan mijn voorkeur ook zo uit gaan naar een hoekhuis! De oordoppen zijn hier al in grote getallen aanwezig, maar het gestamp en gestommel hoor je er wel doorheen als het hard genoeg gaat. Maar het is toch iets demping en dat is beter dan niets..

16. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Jouw eerste berichtje uitprinten en met een (klein) bosje bloemen en een glimlach overhandigen ;) Je hebt het namelijk heel erg goed verwoord!

17. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113

Haha dat zal ik doen ;).
    Zelf zeurt ze overal over, het raam piept als we het dicht doen en dat vindt ze vervelend. Wij al die tijd voorzichtig dat raam dicht gedaan, maar nu piept het opeens extra hard :p.

18. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kijk, dat bedoel ik: ze zeurt over een piepend raam!! En jij hoort haar klok alsof hij in je huiskamer hangt en daar heeft ze dan geen boodschap aan? Alleen die houding al :x Aan de andere kant, als je nu dingen 'expres' gaat doen geeft het wel even 'genoegdoening' maar het is natuurlijk niet leuk... Balen dat je zo'n buurvrouw hebt.

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Alles is goed hoorbaar...
    En op je tenen moeten lopen voor de buren is geen leven. Vind ik.
    Ik ken het hoor want op dit moment zit ik ook nog in zo een huis. Vier jaar geleden hier komen wonen. Loop trots met verf naar boven zodra we de sleutel hadden. En ben nog geen 5 min aan het verven en ik hoor de buurvrouw door de muur heen telefoneren met een collega.
    Ik heb gegild. Sinds dat moment tot de dag van vandaag wil ik hier weg en hoop dat deze dag snel komt. Zijn er druk mee bezig.

In dit soort huizen is werkelijk alles gehorig. En hoe meer je erop let hoe erger en luider t lijkt.
    De kids hiernaast rennen de trap op. Ook om 23u savonds... je hoort het supergoed. Ik hoor ze naar de wc gaan en ik hoor wie er gaat door het omhoog of omlaag doen van de bril. Ik hoor ze om 6u opstaan door het nachtkastje wat ze open en dicht doen en de vaatwasser die ze uitruimen. Mijn borden eruit halen en in de kastjes zetten maakt ook lawaai. Het zijn leefgeluiden maar ontzettend storend.
    Als je de deuren zachtjes dicht moet doen, je kasten dicht duwen en niet dicht laten vallen, de trap opsluipen en je klok aan een andere muur hangen of helemaal niet ophangen... dat is geen leven meer hoor.
    Als je continu rekening moet houden met dr ander die last van je heeft dan kun je niet meer leven in je eigen huis, waar je je vrij en ongedwongen moet voelen.
    Vind ik. Miss kun je met alle buren extra isolatie maatregelen treffen en geluiddichte wanden of ruimtes maken of anders zou ik verhuizen... ik hoop zeer binnenkort de deur (met een harde knal :p ) achter me dicht te kunnen trekken...

20. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Afschuwelijk Krullie,! Doet me denken aan onze oude flat. Hoorden we de buren vanuit ons bed afwassen, praten, ruzie maken, gamen. Kreeg ik nog klachten ook van de onderbuurvrouw..of ik mijn hakken wilde uitdoen. Dat waren die van de buurvrouw.

Deel Deze Pagina