Geluidsoverlast feest middelbare school

Discussie in 'De lounge' gestart door NoLu, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoLu

NoLu Niet meer actief

Hoi Hoi,

Wij wonen tegenover een middelbare school, en nou ben ik geen zeikerd. Maar de muziek staat asociaal hard aan, je kan hier alles letterlijk verstaan en de kids zijn er van wakker.

Kan ik hier wat aan doen? Tot hoe laat mag de muziek zo hard?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

waar zit je bij het cwi daar?

ik zou je man even erop af sturen hahaha of het een tandje zachter mag

3. NoLu

NoLu Niet meer actief

Juist, huizenblok daarnaast ;) Heiligestraat hea ;)

Ja zie in de school maar eens iemand te vinden die er over gaat.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja ik ben er bang voor dat dat niet gaat lukken kun je knap in verdwalen in die school.

mischien even kijken of er mensen staan te roken en een leraar aanschieten die lopen er ook vast wel

5. NoLu

NoLu Niet meer actief

Volgens mij is er al iemand aan het klagen geweest, tis nu heel stuk zachter.

Zeker van die kutleerlingen die de knop aandraaien :p

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ;)

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ja.. kutleerlingen die waarschijnlijk een examenfeest hebben..

die van ons komen echt niet aan de knoppen hoor..

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik snap dat geluidsoverlast vervelend is, maar als het in een school is, neem ik aan dat dat niet iedere week zo is. Misschien is het wel om de eindexamens te vieren, die zijn toch net geweest? Jouw eigen kinderen zullen later ook wel eens naar een schoolfeestje gaan toch?! Hoort er een beetje bij denk ik, zolang het natuurlijk niet elke week gebeurd.

Oh, ik zie dat het geluid inmiddels gedimt is. Gelukkig voor jou!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

zo bedoelt ze het niet hoor hahaha.

maar daar op die school jahoor doen ze echt wel zelf daar letten de leraren nergens op.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zal vast niet tot diep in de nacht duren....:cool:;)

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    dan zou ik het die leerlingen totaal niet kwalijk nemen, had hem zelf als puber dan voluit gezet hihi

12. NoLu

NoLu Niet meer actief

Nee maar ik kan morgen wel de nachtdienst in zonder voor te slapen.. word een leukerdje.

En dat van kutleerlingen bedoelde ik helemaal niet zo, ik bedoelde gewoon een stel pubers die stiekem aan de knop draaien. Zelf was ik er vroeger ook zo 1.

Alleen staat de muziek nu weer aso hard.. ik wil niet billenschud sean paul horen:(

13. NoLu

NoLu Niet meer actief

Snap ook niet waarom een examenfeestje niet ikn t weekend word gepland. Nu krijgen ze toch veel klachten omdat mensen gewoon op de vrijdag werken. Manlief moet er om half 7 gewoon weer uit.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ben je er al heengelopen? Ik kan me niet voorstellen dat je geen docent kunt vinden, zulke feesten worden vaak ook trouwens op een centrale plek (aula) en niet door de hele school heen.

en anders gewoon even de politie bellen.. de wijkagent weet vaak wel van zulke feesten af, bij ons komt ie zelfs langs.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als je niemand kunt vinden, politie er op afsturen.
    Is de verantwoordelijkheid van de school, als zij een feest geven of toestaan, dat er dan iemand in de buurt is die dit soort dingen binnen de perken houdt. Dus dan moet er maar iemand bij de audio apparatuur blijven staan.
    In dat geval sowieso een melding maken bij de gemeente (kan ook achteraf). Die verstrekken namelijk de vergunningen en als er klachten binnenkomen over het geluidsniveau of het tijdstip, dan kunnen ze volgende keer OF geen vergunning verstrekken, OF bepalen dat het eerder afgelopen moet zijn, OF een limiet aan het geluid instellen. En wordt dat overschreden, dan kun je altijd de politie inschakelen. Die hebben bij dit soort evenementen en grote feesten een lijst liggen met wat waar mag en tot hoe laat.

Dit kreeg ik zelf te horen, toen ik om 00.15 uur naar de politie belde om te vragen tot hoe laat ze hier in het centrum (5 km afstand van ons huis) nog door zouden gaan met die bonkmuziek... Ze wisten precies tot hoe laat de vergunning liep en gaven aan dat ik dus de dag erop bij de gemeente moest klagen, zodat ze volgende keer eerder stoppen of zo.

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, ik zou even afwachten tot 23 uur...voor die tijd kan je de politie toch niet bellen voor geluidsoverlast...

17. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik neem aan dat het niet te laat wordt.....anders zouden buurtbewoners toch wel een briefje of zo gekregen hebben??

Als die school midden in een woonwijk staat lijkt me dat wel verstandig.

18. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik vind je wel een zeikert:p

Jeetje laat die pubers ook eens een feestje hebben.;)

Tijdens je post was het nog geen 22.00 uur.

Als het nou iedere dag was;)

19. NoLu

NoLu Niet meer actief

Zelfs overdag mag de muziek niet zo aso hard. En als je ook gelezen had zit ik met huilende kinderen en mensen die morgenochtend weer half 7 moeten opstaan.

20. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Tja, kan gebeuren. Als je morgen nachtdienst hebt, kun je dus wel voorslapen, er van uit gaande dat een nachtdienst rond elf uur begint?
    Of zit dat bij een tankstation anders?

Deel Deze Pagina