Hoi meiden, Ik heb jullie hulp nodig! Onze zoon is allergies voor pinda,ei,noten nu hebben we al een allergietas, maar hij gaat straks ook op schoolreisje enzo. En nu wil ik graag iets wat opvalt dat hij een allergie heeft, zodat mensen hier rekening mee kunnen houden en hem niet zomaar iets aanbieden. Wie heeft een leuk idee of een tip Groetjes charlie Hij is vijf jaar
Hmm ik zou bijna zeggen.. Leer hem gewoon niks aan te nemen van vreemden Maar wellicht kun je een grote papieren pinda als "sleutelhanger" aan z'n tas bevestigen als reminder voor de ouders die mee gaan? En daar dan precies op zetten wat hij niet mag hebben.
Bij ons op de kindernevendienst heeft een jongetje altijd een button op. Geef mij niets, ik ben allergisch! En dan in wat kleinere letters eronder, mijn ouders zorgen voor lekkere dingen, ik krijg echt genoeg!
Er zijn idd buttons voor te krijgen. En sowieso alle volwassenen die op zo'n dag meegaan te begeleiden HEEL goed instrueren!
Zo'n button is wel een goeie! Op zijn kleding en misschien ook nog één op zijn tas of zo. Kan me voorstellen dat dat wel opvalt. Zelf leren dat hij geen dingen aanneemt van vreemden of in ieder geval kan zeggen tegen ouders of leraren dat hij allergies is als ze hem iets aanbieden, is ook wel handig
Ik heb kaartjes van care aware voor mijn zoon(coeliakie). Ik had er een aan zijn schooltas bevestigd en een aan zijn jas(zat in zijn zak) Daarbij heb ik hem geleerd dat hij altijd aan MIJ moest vragen of hij het mocht hebben en als ik niet in de buurt was moest hij het bewaren. Dat gaat best goed maar altijd allert blijven is een must. https://www.careaware.nl/
Ik liep vroeger ook rond met een (zelfgemaakte) button. Als iemand erg aandrong, dúrfde ik geen nee te zeggen, ook al wist ik prima wat ik niet kon eten. Het zal je verbazen hoeveel mensen ervan uitgaan dat zij het beter weten. Better safe than sorry, zeg ik altijd maar.
Bij ons op school is er de regel dat ouders met een kind met ziekte, heftige allergie, mee mag als begeleiding. Mijn zoontje heeft epilepsie, wat betekent dat ik mee mag, zonder gebruik van inloting systeem. Kan me voorstellen dat dit met coeliaki of notenallergie ook gedaan wordt. Ik heb er het eerste jaar geen gebruik van gemaakt omdat ik het niet wist, hoorde het dit jaar op de info avond nadat ik ingeloot was. Volgend jaar ben ik dus op verzoek van de organisatie ook aanwezig. Ook al is zl grote aanval vrij, better safe vinden zij, en daar ben ik het wel mee eens.
Ik Lees even mee, dochter is allergisch en ben dan ook zo bang dat iemand haar zomaar wat geeft. Op een verjaardag bijvoorbeeld.
Ik zou zelf mee gaan. Een ander kindje met een boterham met pindakaas is geen uitzondering op zo'n dag denk ik. Ook qua toepassing van de epipen, ik weet niet of ik die verantwoording bij iemand anders zou durven leggen.