Geluidsoverlast van buurhonden, rechten en plichten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lottel, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Sommige gemeenten heb je een meldpunt overlast.
    En houd met je buren een dagboek bij van wanneer er overlast is ect.. ik neem aan dat koop woning is?

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    Dat is per gemeente heel verschillend. En dan kunnen ze een gesprek aangaan. Maar altijd ben je afhankelijk van die buurman. Als hij in een huurhuis woont kan je wel meer. De woningbouw heeft hier medewerkers voor. Maar met iemand in een koophuis kan je veel minder.

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dit inderdaad.

Naast dat het overlast vervelend is voor jullie, worden die honden verwaarloost. Ik zou beide bellen voor advies.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.664
    2.110
    113
    Je kan bij je gemeente ook melding maken van overlast.
    Ben hier zelfs namelijk ook mee bezig.
    Maar dan mbt zeeeer luidruchtige feestjes. (Ramen dicht, oordopjes in en dan nog wakker liggen van de herrie)
    Ik denk dat er in jou geval ook wel iets mee gedaan kan worden.
    Tevens is het sneu voor de honden dat ze zoveel alleen zijn.
    Ik zou dan ook janken/blaffen.
    Maar lastig is het wel.

5. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik weet niet of je gehuurd of gekocht hebt, maar mocht je gehuurd wonen dan kun je een klacht indienen bij de woningbouw. Mocht dat niet baten dan kun je contact opnemen met de dierenpolitie.

6. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Het is een koop woning. Ze doen alles buiten in de tuin. Of 't opgeruimd word weet ik niet. De tuin staat vol met rotzooi van z'n verbouwing die al even duurt en ook niet af lijkt te komen.
    Ik ben het nu aan het bijhouden,heb de buurvrouw van de andere kant nog niet gesproken helaas, hopelijk morgen bij school.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Herkenbaar helaas. Mijn buren hebben een oppas hond. Die is van die vrouw haar ouders. Soms zit ie er paar dagen, soms weken. En hij jankt héle dag! Ze werken allemaal en zodra ze wegrijden jankt ie non-stop tot ze terug komen savonds. Serieus non-stop, letterlijk. Wij hebben wel huur, en heb 2jaar terug al woningbouw ingeschakeld. Die zijn toen langs geweest maar was het hondje alweer terug naar eigenaar. Het verrotte is, is dat ik er geen touw aan vast kan knopen wanneer het beestje komt en het gejank gaat beginnen. En wanneer die weer weg gaat. Duurt altijd ff voor iemand van woningbouw langs komt en ja dan kan dat beest alweer weg zijn en komt dan gerust week later weer terug voor paar dagen/weken of whatever. Ze zijn nu 2x komen luisteren en 2x pas ie net die dag opgehaald door z'n eigen baasje. Bloedirritant. Buren ernaast horen het niet, die werken zelf ook fulltime

O en ja heb de buren al keer geïnformeerd dat het hondje zit te janken, zelfs aangeboden om uit te laten oid. Haar reactie: 'ja is oud hondje en niet van ons, je moet er maar mee leven' .....

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Opnemen! Zodra je het hoort opnemen.
    En meerdere geluidsopnames maken (verschillende tijdstippen, dagen etc)
    Dan heb je bewijs, ook als de hond weer weg is.

Roozjuh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina