geluidsoverlast veroorzaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Seth, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

nouja zonder muziek hoor.... maar wel een groep jeugd tot laat luid gepraat....
    nu lig ik daar niet wakker van.....:D letterlijk en figuurlijk.....

vraag me trouwens af of ouders zelf wel thuis waren:(:(:(

nouja ik vind het gewoon beetje aparte lui...
    zo vroeg ik of ze (vooraf) mee wilde betalen aan de nieuwe gezamelijk schutting... was geen probleem volgens haar... totdat er dus (terug)betaald moest worden....
    toen stond HIJ opeens met een karweikrantje op de stoep.... ;)

net hoe de bui is.... zeg maar... niet te peilen....

ze kunnen dus nu zeggen geen probleem en dan klagen.....

maarja daar ging t topic niet over;)

2. Seth

Seth Niet meer actief

De bedoeling is DUS juist om het klein te houden..... ;) als een verjaardag zeg maar.... met familie en vrienden...

het wordt dus geen groot getallig feest......
    het is trouwens gecombineerd met een kinderverjaardag (overdag).....

3. Bri

Bri Niet meer actief

Wat voor soort feest heb je eigenlijk in gedachten?
    Aantal mensen, wel of geen muziek, hoeveel alcohol, tijdstip?
    Sommige feestjes kunnen prima in een achtertuin, andere zijn gewoon niet passend in een buurt waar je allemaal dicht op elkaar leeft en waar je buren blijkbaar wat anders in het leven staan dan jij.

Zeker als de communicatie al niet zo lekker loopt, kun je maar beter zo vroeg mogelijk, zo expliciet mogelijk laten weten wat de plannen precies zijn.
    En probeer iets te regelen m.b.t. parkeren als je daar problemen mee voorziet. Bijvoorbeeld een parkeer-advies voor je bezoekers (ga niet hier in de straat staan maar bij het winkelcentrum 150 meter verderop, of zoiets).

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Briefje moet genoeg zijn.. Schrijven, kopieren en die door de bus gooien, dan heb je altijd nog een geschreven bewijs :)

5. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ah ok, nou begrijp ik het :)

Mja, als je dan wat langer doorkletst na 22.00 uur zonder muziek aan, dan vind ik dat je buren daar wel even doorheen kunnen bijten.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Zelfs al heb je een vergunning, dan komt de politie nog langs als er meldingen van geluidsoverlast komen (helaas, hebben wij meegemaakt).

Wij hadden onze directe buren ook uitgenodigd (hebben het ook thuis gehouden in de tuin). Maar eerlijk gezegd ook geen briefjes in de bus bij anderen gedaan (niet netjes ik weet het), maar ook geen harde muziek.

Je kan ook de politie bellen, en melden dat je een bruiloftsfeest thuis houdt, dat je de buren gaat inlichten. Dan heb je kans dat ze niet zo snel langskomen bij een melding.

En verder.. niet zelf de deur openmaken, dus staat de klagende buurman aan de deur, dan mag iemand anders die discussie aangaan! (misschien leuke taak voor ceremoniemeester :D)

7. Seth

Seth Niet meer actief

Dat parkeeradvies is bekend hoor..... :D... heb het trouwens ook al vermeld...
    Ze weten waar ze hun auto kunnen parkeren.... en dat hier ook regelmatig gecontroleerd wordt.... (familie en vrienden he...)

het betreft dus ook maar alleen de naaste buren... 2 deuren verderop geven ze regelmatiger feestjes... maar dat zijn mensen die uhhh zich niets van gezeur zouden aantrekken....

idee: party tent met muziek in tuin.... wel alcohol (s'avonds), aantal gasten 20 (?)
    nog niet precies geteld... en verwacht dat familie voornamelijk overdag komt....

trouwens over dat brengen halen... hahahaha mijn familie woont 117 kilometer ver weg... :D

8. Seth

Seth Niet meer actief

Dacht al.... :D....

en dat voor hier in Rotterdam he..??? :D:D (ik zie dat jij afgedaald bent....)
    ik ben juist brabantse... :D

9. Seth

Seth Niet meer actief

dus een vergunning heeft eigenlijk geen nut.... :(:(:(

politie ook inlichten... staat op mn lijstje...!!!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Het ziet er niet uit als een feestje waar ik als buur de politie voor zou bellen hoor (nou ben ik sowieso niet iemand die gelijk gaat klagen bij wat lawaai, al vind ik het niet oké als dit heel laat doorgaat, zeker als ik het van tevoren niet wist, zo'n briefje doet echt wonderen voor de verstandhouding).

Hou het tijdstip een beetje beschaafd, of dat 22 of 23 uur is of misschien wel middernacht hangt een beetje van de buurt af. Nog later vind ik eigenlijk niet kunnen.

Veel plezier alvast (en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk)!

11. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Verder kun je weinig doen denk ik, als van te voren laten weten dat jullie een feestje hebben ik zou dan nog erbij zeggen als je tijd en zin hebt kun je een drankje komen pakken (maar als het jullie type niet zijn kun je het beter niet doen!)

12. Skye

Skye Niet meer actief

Ik vraag me af of het zin heeft om van te voren de politie in te schakelen! Het is gewoon de wet dat je na een bepaalde tijd geen overlast meer mag veroorzaken.

Je kan toch ook moeilijk de politie vertellen dat je zo door rood gaat rijden, dat hun dat maar alvast weten..........zodat je vervolgens niet bekeurd gaat worden......snap je!! En ik denk als jij een briefje in de bus doet bij je buren, dat ze voor een beetje geklets in de tuin echt de politie niet gaan bellen hoor, of ze moeten echt een hekel aan jullie hebben!!!

13. Seth

Seth Niet meer actief

Zo gemeente gebeld... en doorverwezen...

bel ik dat telefoonnummer wordt er op genomen met
    "horecavergunningen".....

uhhhhh niet juist dus...
    gelukkig een vriendelijke vrouw... die dus zei dat in deze situaties dus de politie ingelicht moet worden.... en buren...
    (nu was ik dat toch al van plan)

Politie rijnmond gebeld... en hebben dus ter kennisgeving een aantekening gemaakt in hun systeem....

nu brief maken voor alle buren..... met het verzoek, dat als ze overlast hebben ze me telefonisch kunnen bereiken....

ik zie dit trouwens niet als "vrij-briefje" hoor..... maarja om het met stoplicht te vergelijken....
    je hebt roodlicht... en oranje.... ;)
    en tja.. je hebt mensen en mensen...... :D

Bedankt iig voor het meedenken!!!!

Deel Deze Pagina