Sem en Sophie populairste kindernamen

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnimeel, 28 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    AMSTELVEEN - Veel meisjes die in 2006 zijn geboren, heten Sophie. Volgens de Sociale Verzekeringsbank (SVB) zelfs zoveel dat de jarenlange aanvoerder van de meisjesnamenlijst, Sanne, naar de tweede plaats is verdreven.

De SVB maakte de lijst met meest populaire kindernamen donderdag bekend. Voor jongens was Sem het meest geliefd.

Sanne was in 2004 en 2005 de populairste naam voor meisjes. Sem was ook in 2004 het meest gekozen, maar moest vorig jaar even plaatsmaken voor Daan. De topvijf bij de meisjes bestaat na Sophie uit Sanne, Lisa, Anna en Julia. Bij de jongens volgen na Sem Daan, Thomas, Lars en Milan.

Tot nu toe werden in 2006 bijna 182.500 kinderen geboren. Daaronder zijn ruim 93.500 jongens en 89.000 meisjes, aldus de SVB.

Grootouders

De SVB maakte ook de namen bekend die de grootouders van nu bij hun geboorte kregen. Ouders kozen 65 jaar geleden het vaakst de naam Johannes voor hun nieuwgeboren zoon. Bij de meisjes was dat Maria.

Bron:www.nu.nl

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hahaha, de pasgeboren dochter van een oude schoolvriendin van mij heet ook Sophie :D

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij vonden sophie ook zo'n leuke naam.

Maar dit is de reden waarom we nu niet hebben gekozen voor die naam.

Een vriendin van me heet sabrina, en we zaten vroeger met 3 sabrina's in de klas. Ze vond dit altijd vreselijk.

4. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Het zou voor mij ook een reden zijn om dan dus die naam niet te kiezen!

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    vind heel de top 5 maar niets :)

ik hou van aparte namen die je niet vaak hoor en dacht wel geslaagd te zijn daarin , zeker met Ameé en Caitlin
    Dave eigenlijk Davey hoor je wel wat vaker

6. hmmm... de naam die wij voor een jongen allebei super vinden staat er ook bij, maar dat houdt me toch niet tegen hoor!

groetjes Jelske

7. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hihi ik zou het dan ook juist niet kiezen als het in de top 5 staat :)

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik houd ook niet van populaire namen. Je hoort ze zo vaak, heb dan echt zoiets van: oohh orgineel.... :( (not) Maar goed ieder zijn eigen, (gelukkig maar ;) )

9. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ach, iedereen moet kiezen wat ie leuk vindt, het is nu eenmaal in de mode zeg maar.

Maar voor mij is het wel een reden om twee keer na te denken. Ik heb op de kleuterschool met nog 4 andere Judiths in de klas gezeten, op de basisschool altijd met 1 ander en later kwam er nog een bij. Tijdens mijn studie ook weer 2 andere Judiths tijdens college. En nu met het werk kom ik ook weer regelmatig een Judith tegen, toch altijd vreemd als jij je voorsteld.

Vooral met bellen, bij een samenwerkend bedrijf zit een Judith aan de balie, dus die neemt op ".......met Judith van...." en dan zeg ik " Ja hoi met Judith van...." En onze achternamen leken totdat ik ging trouwen ook nog eens megaveel op elkaar!

Ik ga dus wel een beetje op zoek naar iets waarvan ik hoop dat er geen 4 anderen op school zullen zitten, maar echt helemaal voorkomen doe je het natuurlijk nooit! En het is niet het einde van de wereld, ik had ook wel gelijk contact met die meiden, dus je bent nooit alleen!

10. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik vindt ook de hele top 5 niks aan zowel voor een jongen als een meisje niet!Maar smaken verschillen niet waar!

Liefs Claudia

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Toen we met namen aan de gang gingen heb ik heel bewust die populairste namen al buitengesloten ;)

Vind ik persoonlijk echt jammer als onze kinderen een naam krijgen die echt megaveel gebruikt wordt.

12. sim

sim Niet meer actief

vind ik ook, ik houd zelf van apparte namen, wel uitspreekbaar natuurlijk, met een betekenis en die het liefst niet te verbasteren of te verkleinen is.. oh ja en waar je niet iets raars op kunt rijmen..

eigenlijk best wel moeilijk een naam bedenken hihi..

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Verkleinen( afkorten) vind ik juist leuk.

Misschien omdat dit met mijn eigen naam eigenlijk niet kan.

14. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    pfieuw onze naam staat er niet tussen!
    Maar dat had ik ook al een klein beetje verwacht!

15. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik hou persoonlijk wel van simpele namen, maar het moet ook een niet al te vaak voorkomende naam zijn. Soms hoor je namen en dan denk je dat de ouders er alles aan hebben gedaan om maar een aparte naam te "verzinnen". Da's ook zo zielig voor dat kindje.

16. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    die van ons staat gelukkig ook niet in de top 5. toen ik jong was heette de halve klas zoals ik (beetje overdreven, maar toch). met het gevolg dat ik niet echt meer op mijn naam reageerde en zelfs heb o verwogen mijn tweede naam te gebruiken.

maar ja, sophie vinden we ook wel erg mooi. maar goed dat het een jongetje is ;) moeilijk hoor als ouders, zo'n kleine moet er toch zijn hele leven meedoen. maar ja, als het maar geen boy is of zo........

17. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik vind Sofia mooier dan Sophie! Sofia vind ik best een mooie naam ;)

18. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hier is even de complete lijst:

De top 20 van jongensnamen
    1. Sem
    2. Daan
    3. Thomas
    4. Lars
    5. Milan
    6. Tim
    7. Thijs
    8. Jesse
    9. Lucas
    10. Sven
    11. Stijn
    12. Ruben
    13. Bram
    14. Luuk
    15. Max
    16. Finn
    17. Niels
    18. Jan
    19. Nick
    20. Tom

De top 20 van meisjesnamen
    1. Sophie
    2. Sanne
    3. Lisa
    4. Anna
    5. Julia
    6. Emma
    7. Lieke
    8. Fleur
    9. Lotte
    10. Eva
    11. Iris
    12. Anouk
    13. Anne
    14. Isa
    15. Femke
    16. Noa
    17. Roos
    18. Britt
    19. Amber
    20. Maud

Zooooooo irritant! Toen wij de naam Finn uitkozen stond íe nog niet in de lijst....

19. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Eigenlijk moeten wij wel een niet vaak-voorkomende naam verzinnen want onze achternaam is al heeeeeeeeeeeeeeeelvaakvoorkomend.
    Need i say more?

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik ben ook niet iemand van de standaard namen,
    al moet ik zeggen dat ik ze niet lelijk vind hoor!

En het moet idd uitspreekbaar blijven!
    en niet iets wat al meteen gaat rijmen ofzo
    tuurlijk kun je inprincipe op iedere naam wel
    iets maken maar dat moet niet al aan de naam te zien zijn...

Hier was het dan ook wel heel moeilijk....

maar ik denk dat wij eruit zijn!
    Het is in iedergeval een naam die weinig voorkomt!

Deel Deze Pagina