Positieve test maar geen klachten zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ilg, Dec 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilg

Ilg Lid

Dec 25, 2006
    9
    0
    0
    Ik ben nu 5 dagen overtijd, heb gisteren een predictor zwangerschapstest gedaan en deze was duidelijk positief.
    Maar verder heb ik nauwelijks klachten, ik ben niet misselijk, heb niet echt gevoelige borsten en ook mijn tepelhof is niet donkerder. Wel heb ik af en toe krampjes in mijn onderbuik alsof ik ongesteld moet worden.
    Omdat mensen die negatief testen toch wel eens zwanger blijken te zijn vroeg ik me af of het ook andersom kan? Of ben je altijd zwanger als hij duidelijk positief test?
    Verder heb ik op de dag van mijn eisprong een griepprik gekregen omdat ik in de zorg werk. Aangezien ik niet gepland zwanger ben (als het zo is dan) heb ik deze gewoon gehad, maar ze raden deze griepprik de eerste 3 maanden van de zwangerschap af... Wie heeft hier ervaring mee?
    Nog 1 vraagje?Mocht ik dus toch zwanger zijn, dan ben ik nu vanaf mijn eisprong geteld bijna 3 weken zwanger. Klopt het dat ze dit dan al 5 weken noemen?
    Sorry voor al mijn vragen maar hoop een antwoord op al mijn vragen!

2. Niet meer actief

Hallo Ilg, ik denk dat je er zo goed als zeker vanuit kunt gaan dat je inderdaad zwanger bent, ookal heb je geen klachten. Een vriendin van mij is nu vier maanden zwanger en die heeft nu pas af en toe wat last van haar borsten en voorheen helemaal niks. Misschien kun je het best even naar de huisarts gaan zodat je zekerheid hebt?
    Kun je gelijk even informeren naar die griepprik.
    En wat die weken betreft: de zwangerschap wordt altijd gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Je krijgt dus als het ware 2 weken cadeau.

Ik hoop dat je, ondanks dat een zwangerschap niet gepland was, dit prille leven kunt verwelkomen in je leven en er van kunt gaan genieten.

3. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Ilg
    Ja , als je nega test kun je alsnog zwanger zijn en andersom kan dat ook .
    De welbekende kruitvat testen doen dat wel vaker ( dus positief testen terwijl je niet zwanger bent ) .
    Ik weet niet hoe dat zit met de predictor , of die goed zijn of niet .
    Als je idd zwanger bent en je bent gerekend vanaf je eisprong 3 weken , dan ben je idd 5 weken zwanger .
    De verloskundige en artsen rekenen vanaf de eerste dag vanaf je laatste menstruatie en dus krijg je er 2 weken kado bij ;)
    Hoe dat zit met de griepprik kan ik je helaas niet vertellen , dat weet ik niet .
    Maar hoop je hiermee al iets geholpen te hebben .
    Probeer anders morgen eens met een ander merk te testen .
    Eigenmerk apotheek bv of DA zijn volgens zeggen erg goed .

Succes :)

Groetjes Joyce

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Volgens mij gewoon zwanger. Die predictor testen zijn volgens mij goed, en ook moet je daar al een hoger hcg niveau voor hebben.

Dus gefeliciteerd!

5. Niet meer actief

Ik heb nogsteeds geen donkere tepels en/ of pijnlijke borsten.

Het is heel raar om positief te testen en niet zwanger te zijn....

Zou maar vast aan het idee gaan wennen dat je mama wordt meis! Gefeliciteerd!

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Predictor is geen kruidvat testje dat vals positief aangeeft, ik zou deze rakker maar gaan geloven.

Vrolijk kerstfeest ;)

7. annelie

annelie Lid

Dec 10, 2006
    70
    0
    0
    Ik ben inmiddels 3 weken overtijd en heb steeds getest met de kruidvattesten. Vanmorgen pas een lichte streep gezien. Je kan dus inderdaad negatief testen terwijl je wel zwanger bent.

8. Ilg

Ilg Lid

Dec 25, 2006
    9
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties meiden!
    Ik heb 28 dec. nog een keer getest, met een ander merk en ook deze was hartstikke positief. heb toen gelijk maar een afspraak gemaakt bij de huisarts en deze kon me gerust stellen, hij zag noet zoveel gevaar in die griepprik.
    Ga nu dus lekker genieten (ondanks dat het niet gepland was, is het wel erg gewenst)! Heb inmiddel wel gevoelige en iets grotere borsten, maar gelukkig nog geen last van misselijkheid.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

@ilg.. gefeliciteerd meid!

@annelie het is mogelijk om negatief te testen als je zwanger bent, wat ook kan zijn is dat je een verlate eisprong hebt gehad.

10. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    van harte gefeliciteerd! je hebt echt een superstart!
    WEL zwanger en bijna) GEEN klachten, super toch?

11. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    wat goed zeg...gefeliciteerd!

12. poeipoei

poeipoei Actief lid

Nov 30, 2006
    212
    0
    0
    maarssen
    hoi meiden
    nog effe over dat negatief testen
    ik heb het dus met me zoontje meegemaakt dat de testen negatief waren zowel prediktor,kruidvat en apothekersmerk......... ik dacht 10 weken zwanger te zijn toen de test eindelijk positief was............... maar bij de eerste controle kreeg ik een echo en toen was ik al 22 weken zwanger dus ik heb ervaring met negatieve test
    groetjes monique (alias poeipoei)

13. Rhode

Rhode Lid

Nov 10, 2006
    90
    0
    0
    administratief medewerkster
    ZuidHollandia
    Hallo,

Gefeliciteerd zeg! Hoop dat t bij mij ook zo mag zijn.
    Zit nu op 39 cyclusdag maar had gisteren wat rose slijm bij t afvegen, en vandaag ietsiepietsie bruinig. Weet bijna zeker dat k rond dag 15 mn eisprong had.
    Kan dit als je zwanger bent? Durf niet goed een test te doen omdat k weer bang ben voor negatieve uitslag.
    Kun je trouwens ook na het eten misselijk zijn?
    Misschien dat k toch vanmiddag even een test ga halen. brrrr.

gr. Rhodé

14. Ilg

Ilg Lid

Dec 25, 2006
    9
    0
    0
    Hoi Rhoda,

Hoop voor je dat het raak is! Wat betreft dat misselijk zijn na het eten kan volgens mij goed. Ik had tot eergisteren weinig klachten, maar ben nu regelmatig misselijk en vooral na het eten. Gisteren mijn avondeten uitgespuugd en ook vandaag veel misselijk en duizelig. Maar ach dat hoort erbij!
    Succes ermee en ik ben benieuwd!

Share This Page