Geluk zit in kleine dingen (2)

Discussie in 'De lounge' gestart door juf21, 14 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    1.Boodschappen doorgeven aan mensen wor het nodig hebben!
    2. Lekker eten koken waarbij de kinderen zo genieten
    3. Cadeautjes kopen voor mensen
    4. Lachende kinderen
    5. Herfstweer en knus op de bank hangen met kaarsjes en eten.

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Heleboel rondom kerst
    - kerstbal uitzoeken
    - 2 pakjes voor iedereen uitzoeken voor in de adventkalender
    - naar een levende kerststal
    - kerstboom opzetten dag na de Sinterklaasintocht met heel veel kerstliedjes
    - P. Heeft haar eigen kerstboompje, ze wil er nu ook een voor de baby :D
    - boek & pyjama voor P onder de kerstboom. Een mooi gezelschapsspel voor het hele gezin en een uitje.
    - 31 december ruim ik alles op, zodat we 1 januari lekker schoon en opgeruimd beginnen
    - mijn man heeft een kerstdorp van lego, dus dat bouwt hij jaarlijks op

Overig
    - op de foto de avond voor je verjaardag
    - 1x per jaar toetjes buffet: 's avonds een lopend buffet bestaande uit toetjes
    - met mijn verjaardag vrij nemen en met gezin naar een pretpark (Efteling, vorige keer Disney)
    - voor mijn man zijn verjaardag luxe uit eten met z'n twee
    - Intocht feest van Sinterklaas: dat doen we met de hele familie. Voor er kinderen kwamen keken we de intocht en vierden we meteen sinterklaas. Zeker in studententijd, moeilijk vrij krijgen tijdens feestdagen, rekening moeten houden met schoonfamilie etc, was dat echt heel fijn. En dan zat er ook wat meer lucht tussen sinterklaas, kerst, trouwdag van mijn ouders en oud&nieuw.
    - op 1 januari maak ik het fotoalbum van dat jaar
    - met oud en nieuw oliebollen halen voor het goede doel, en dat die mevrouw elk jaar verbaasd is over de hoeveelheid voor 2 volwassenen :oops:
    - Met Pasen versier ik het hele huis. Ik wou bij de action placemats in Paas thema halen, waarop mijn man zei "je lijkt mijn moeder wel":eek: dus heb hem toen meegedeeld dat ik veel erger ben. In de loop van de jaren flink wat meuk verzameld. Dus we hebben naast kerstversiering ook paasversiering en ga ik all out (van paasdekbed tot glitterrende paashazen op de kast):D
    - Samen een lampionnetje knutselen voor Sint Maarten
    - laatste dag Centerparcs naar het ontbijtbuffet en daarna nog even zwemmen voor we naar huis gaan
    - zaterdag is bakdag en maakt mijn man met dochter wat lekkers en bak ik brood

3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Kerst brengen we altijd door in pyama. Ik heb altijd een hekel gehad aan al die verplichtingen tijdens kerst dus wij trekken lekker onze pyama aan en kijken kerstfilms. Wil iemand aansluiten, helemaal prima, als je je pyama maar meeneemt :D

Eens in de zoveel tijd hebben we filmavond. Dan gaat er een matras naar de woonkamer, kopen we popcorn en pizza en kijken we onder de dekens een film. We zetten de sterren lamp aan en slapen ook beneden. Altijd heel fijn.

Ik kijk s avonds graag in mijn tuin naar de sterren.

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.262
    8.710
    113
    Vrouw
    Dit heb ik nog steeds met mijn moeder ❤️

GroeneBomen vindt dit leuk.
  5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.262
    8.710
    113
    Vrouw
    Als de Kerstshows in de tuincentra weer beginnen. Dag 1 haal ik Mama op en gaan we ernaartoe. Dat is echt òns ding ❤️

Als ik een dagje bij Mama thuis ben en me weer echt even 'kind' voel. Daar lekker op de bank liggen etc en niks hoeven.

De Kerstboom opzetten.

Kerstavond.

Als de herfst begint, het weer lekker vroeg donker is en ik thuis alle lampjes aan heb.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Een warm bad

bluedrake vindt dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.192
    113
    De lichtjes in de ogen van mijn kinderen als ze zich geliefd voelen.

mijn 2e zoon gisteren toen zijn oom en tante op bezoek kwamen en hem een kus en knuffel gaven.

mijn dochtertje wanneer haar vader haar kriebelende kusjes geeft en stevig vasthoudt.

mijn oudste wanneer hij naar me kijkt en ik tegen hem zeg hoe gelukkig ik met hem ben.

dat soort momentjes zijn zo kostbaar <3

Mammavan5 vindt dit leuk.
  8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Ja wij ook niet hoor. Was bij ons meer algemene avond op de camping maar wel op dezelfde manier

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Met kerst is er altijd 1 dag pannenkoeken en onesiedag. Gewoon lummelen, geen verplichtingen en geen vreetfestijn.
    Vaak doen we dan ook nog wat spelletjes.

10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    #30 Neuzeke, 15 okt 2023
    Laatst bewerkt: 15 okt 2023
    Wij zijn deze ochtend met ons gezin gaan ontbijten in Gent.
    De zon scheen mooi en viel nog wat binnen in de horeca zaak waar we zaten.
    De kinderen waren alle 3 super goed gezind en het was echt gezellig.
    Oké het is alles behalve gratis en wel wat luxe dat het kan maar ik genoot vooral van ons samen zijn en dat we lekker eten voor onze neus staan hadden was super leuk maar niet het aller belangrijkste.

Mammavan5 vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.649
    113
    Vrouw
    Ik ben een runderstoofschotel aan het maken.
    Staat te pruttelen. En nu lekker op de bank. Even niks. Zonnetje schijnt naar binnen. Het ruikt hier heerlijk. En straks zit iedereen te genieten van het eten :)

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Hoe vrijdag altijd een lekkere broodjesdag is. Nr2 heeft al op de peuterspeelzaal gelunched dus alleen zoon 1 en ik eten dan samen nog. Ik maak dan pannenkoeken, tosti of broodjes uit de oven. Vriendjes komen ook graag mee haha, lekkere broodjesdag wordt gewaardeerd!

Thuiskomen van school = ijsje en een snoepje. Ook al is het hartje winter :D

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Heerlijk!

Ik heb het koken ook echt leren waarderen sinds dit jaar. Ik had er echt een hekel aan en nu? Ik vind t leuk. Het heeft iets knus. Ik kook elke avond ook voor mijn moeder

Mamafiets vindt dit leuk.
  14. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.313
    113
    Mijn oudste is erg van de tradities. Hij heeft een enorm goed geheugen en houdt dus bij wat we ieder jaar doen.
    In de herfst: kastanjes rapen, naar de appel- en perenplukdagen gaan, daar ook verse appelsap kopen. Vervolgens van de appels en peren appeltaart, appelflappen en stoofpeertjes maken. Ook een keer verse champignonsoep maken.
    In de herfstvakantie een nachtje in de molen slapen.
    Sinterklaas: denk een beetje hetzelfde als de anderen, intocht, schoen zetten, pakjesavond
    Direct na Sinterklaas kerstversiering ophangen en minimaal 2x een bezoek aan Intratuin.
    Zodra het mooi weer is naar het strand en daar heel vaak eten en barbecuen.
    Als we op vakantie gaan een eigen fleecedeken kiezen voor in de auto. Sowieso een foto maken van de jongens op de trap van de veranda van de stacaravan (met ijsje in de hand).
    Laatste avond van de vakantie pannenkoeken bakken.

En ik vermoed dat naar mate ze ouder worden er meer tradities komen.
    Er zijn natuurlijk ook nog tradities van mijn kant van de familie. Die zijn alleen niet de tradities van ons eigen gezin.

15. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.381
    1.324
    113
    Vrouw
    Ik geniet al van een avondje samen aan televisie, een uitstapje met ons gezinnetje, onze dochter samen naar bed brengen en verhaaltje voorlezen. Geluk zit echt in de kleine dingen :o:

16. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Heel recent is een goede vriend van ons overleden, maar zijn ook deze week bezig met onze verhuizing, want dat gaat ook gewoon door.

ik ben vanmiddag in het oude huis aan het inpakken, mijn man pakt een potje wat achterin de kast staat met de vraag: wat zit hier nu in? Dan kan toch wel weg?

dus ik kijk en zeg: dat zijn knoppen die je kunt planten dan worden het nieuwe bloemen, je laat ze uitbloeien en ieder jaar kun je de knoppen herbruiken. ik heb ze vorig jaar gekregen van deze vriend, maar vergeten om ze te planten.

mijn jongste zei toen ik hem de gedroogde bloemen liet zien: wat fijn mam! Nu is ( naam van onze vriend) voor altijd bij ons!

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Dat als je "aan tafel!!!" roept de jongste al luid joelend en juichend naar zn stoel komt rennen.

Ik geniet er maar van voordat de "2 is nee" fase komt. Dat was met G ook een drama en hield ze lang vol, qua eten.

18. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    Klein gelukje van vandaag. Babysitten op neefje van 2 en na school ook die van 5.
    Gewoon mij nuttig voelen maakt me gelukkig.
    En het is gewoon ook fijn dat die kleine pateekes zich hier ook thuis voelen, toch niks schattiger dan dat ze in de zetel moe gespeeld zo tegen je aan kruipen.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Op dit moment dat ik mijn kids nu weer een fantastische stad kan laten zien, Londen.
    We hebben Barcelona, parijs, rome, milaan en Venetië al gedaan. Dit is steeds weer zo genieten

lorreke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina