Gelukkig in een tussenwoning?

Discussion in 'De lounge' started by Migga, Feb 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wij huren nu en hebben net een tussenwoning gekocht... zijn eigenlijk super trots!!!!!!

Materiaal en ruimte is niet altijd alles...

2. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Enne.. hoe groter hoe meer schoonmaken :p

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb niet alle reacties gelezen, dus sorry als ik dingen type die al eerder zijn gezegd.
    Ten eerste denk ik dat het belangrijk is dat jullie gelukkig zijn in jullie huidige woning, en als ik je berichtje zo lees, dan lijkt me dat wel. Je geeft aan dat jullie een fijne financiele vrijheid hebben, dus nog lekker op vakantie kunnen gaan en kunnen genieten van het leven. Je zou zelfs kunnen stoppen met werken, super toch!
    Dat vrienden van jullie zichzelf vastleggen met tophypotheken zie je eigenlijk steeds vaker. Ik vind dat zelf zonde, je werkt je te blubber, geen ruimte of vrijheid om minder te gaan werken, want de hypotheek hijgt in je nek. Nee, dat denk ik dat jullie die vrienden eerder als voorbeeld zouden moeten nemen zoals het niet zou moeten zijn. Je moet toch ook nog kunnen genieten van het leven, en kunnen genieten van jullie woning!

Momenteel woon ik zelf in een huurhuisje, maar ik heb zelf ook een koopwoning gehad met ex-vriend. Flinke hypotheek erop, en veel zorgen! En dat is echt niet fijn.
    Je ziet ook steeds vaker dat mensen ruim en groot willen wonen, maar dat zou niet mijn ding zijn. Met de oppervlakte die ik in mijn huidige appartmentje heb kan ik prima leven, dus groot zou voor mij persoonlijk echt geen must zijn.

Houd voor ogen wat jou gelukkig maakt, en wat jij wilt!

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland

Hahaha, dat vergat ik inderdaad nog in mijn berichtje erbij te typen. Maar hier sluit ik me helemaal bij aan! (ben geen schoonmaak fan :D)

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    NOU JA ZEG!!

Laat je niet gek maken, vind het echt heel dom als mensen zo denken voor een ander. Echt belachelijk, snap niet wat er mis mee is. Volgens mij geldt voor dat soort mensen vooral uiterlijke schijn vertoon. Ik ken een paar echt rijke mensen, nou daar zie je het echt niet aan af hoor. En een paar sloebers in een veel te duur huis, waar de verwarming amper aan mag en je geen koekje bij de thee krijgt want dat is te duur.

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Moet je aan je schoonouder vragen of hun dan ook alle bijkomende kosten willen betalen;)

Ben zelf opgegroeid in een simpele tussenwoning, zonder grote achtertuin, met maar 3 slaapkamers en geen vaste zolder.
    Nou ik was daar als kind zijnde echt wel gelukkig!

En nu wonen we inmiddels zelf al 7 jaar in een tussenwoning, men mini-achtertuin, 2 slaapkamers boven en we slapen zelf op zolder.
    Mijn kids maken niet echt een ongelukkige indruk hoor;)
    Als ze buiten willen spelen, doen ze dat gewoon op het mega grote speelplein voor de deur!
    En zelf willen we hier ook echt niet weg..tuurlijk zou een vrijstaand huisje met wat grond geweldig zijn. Maar aan de andere kant, we hebben hier alles bij de hand.
    Loopafstand van het centrum, zitten binnen 1 minuut op de snelweg, basisscholen en middelbare scholen op 10min fietsafstand.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wij wonen ook in een tussenwoning en ik vind het echt heeeeeeerlijk. Onze huisje is goed geisoleerd je hoort ook echt niks van de buren.. net alsof we vrijstaand wonen, en we hebben groot parkeergelegenheid voor de deur, en er woont ook niemand tegenover ons , en we hebben grote tuin in de zomer lekker bbquen echt heerlijkkkkkkkk

8. peetjuhh

peetjuhh Actief lid

Dec 9, 2009
    341
    0
    0
    Lekker laten kletsen die schoonmoeder..

Wij in onze nou ja hoekwoning zijn volkomen gelukkig en zouden niet ze snel verhuizen.. De kosten zijn nu laag, we kunnen doen wat we willen. Het contact met de hele straat is super en de speeltuin nog geen 100 meter verderop. Wat heb ik dan nog te wensen.. Oww mijn schoonmoeder vind verhuizen ook geen enkel probleem hoor maar ze weet dat ze dat van ons niet zo snel hoeft te verwachten.. Ja de broer van mijn man woont ook in een groot huis maar hebben wel de belastingteruggave iedere maand nodig om alles te kunnen betalen... Wij zijn hier heeel gelukkig!!.. zouden mensen eens wat vaker moeten hebben, blij zijn met wat je hebt.. Volgens mij ben je wel weer wat gerust gesteld nu!!

9. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

Feb 11, 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Heerlijk zorgeloos bestaan, mooi zo laten!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Dikke vette BULLSHIT!!

Jij moet gelukkig zijn, en als jij lekker op de plek zit in je "opstap"huis...vooral lekker blijven zitten en ervan genieten!

11. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Tjeutje...vind ik nogal wat om zo´n opmerking te maken..waarom moet alles groter , duurder mooier?? Voor de status? Wat een onzin... Kijk als je nu enorme last hebt van de buren of je er zelf niet meer lekker zit (te klein oid) ja ok..Maar zou me nooit laten pushen.. Je zegt toch zelf dat je er prima woont...en qua kosten het ideaal is.. lekker zitten blijven en laat je niet onzeker maken.. Bah!

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Migga.. Heel herkenbaar! Wij hebben 5 jaar geleden een ruime tussenwoning gekocht met schuur en garage op eigen grond. 3 slaapkamers en een ruime zolder met vaste trap. Kopen we een groter huis, moet ik nog meer schoonmaken.. En wat dacht je van de vaste lasten die om hoog gaan. Wij zitten hier prima. :D

13. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    IKKE! We hebben een belachelijk lage hypotheek, hebben een gigantische spaarrekening, doen wat we willen en we hebben aan beide kanten heerlijk rustige buren! Ik zeg: lang leve onze tussenwoning :D! Al met al hebben we een relaxed leven hier!

14. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wij wonen ook in een tussenwoning. Ook niet al te groot. Maar zit nog lekker op mijn plekje hoor! Ik zie het ook helemaal niet als een opstapwoning? :( Als je lekker op je plekje zit en gelukkig bent waarom zou je dan weggaan? Is toch heerlijk dat je van je geld op vakantie kunt? Ik leef niet alleen maar om mijn huis te kunnen betalen hoor! Ik vind het prima zo!!!

15. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Een tussenwoning wordt toch ook wel een eensgezinswoning genoemd? Dat zegt genoeg lijkt me. Ik snap eigenlijk niet waar iedereen zich mee bemoeit. Ze mogen blij zijn dat jullie gewoon gelukkig zijn.
    Wij wonen ook gewoon in een tussenwoning en deze is helemaal naar onze zin. Natuurlijk zou het wel eens fijn zijn om wat meer ruimte te hebben en nog voornamer: géén buren;) (dat is nummer 1 ergernis hier).
    Laat ze maar lullen. Jullie houden tenminste nog geld over voor leuke dingen en da's volgens mij veel belangrijker dan een groot huis!!

16. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik heb als kind in allerlei huizen gewoon
    rijtjes huis NL
    flat NL
    vrijstaande huis met riante tuin en zwembad (australie)
    en moet zeggen me kindertijd in het flatje was geweldig
    Me moeder woont er nog steeds en nu mijn kleine in me zusje dr oude slaapkamer slaapt brengt dat een hoop herinneringen met zich mee

Nu woon ik samen met me mannetje in een rijtjes huis in een geweldige wijk met geweldige (rustige) buren .
    ALs er ooit een 2de komt lekker hier de boel verbouwen maar ik blijf zitten waar ik zit.
    Na 14 keer verhuizen vind ik het prima.
    En wil Zoey op laten groeien op 1 plek haar op 1 school laten en vriendjes en vriendinnen laten maken waat ze over 20 jaar nog mee omgaat ;)
    Het enigste wat mij weg krijgt is als de buurt achteruit gaat of me mannetje echt weg wilt

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij zaten heerlijk in onze tussenwoning maar toen we onze huidige woning te koop zagen staan (vrijstaand met heel veel grond) zijn we toch verhuisd.
    Ik hoefde niet per se weg hoor, we woonde er echt prima, maar dit huis is echt ONS huis.

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Maar dan doe je t puur voor jezelf!
    Niet omdat het hoort, je status geeft etcetc

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik zou willen dat ik een tussenwoning had ;) Woon nu samen met me vriend (en over paar weke met onze kleine) in een boven woning.. wat eigenlijk te klein is voor een gezinnetje. Maar we zijn gelukkig, en dat ist belangrijkste toch.
    Ben zelf ook opgegroeid in een eensgezins(tussen)woning..altijd goed naar me zin gehad.
    een huis is een huis toch, als jij je er gelukkig in voelt, lkkr blijven zitten dan en andere lekker laten kletsen!!

20. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Als je ergens gelukkig en op je plek voelt dan is het toch goed!
    Ik zou dan zeker niet verhuizen.

Wij zijn wel groter gaan wonen, maar dat kwam omdat ik me in het oude huis niet thuis voelde. Nu hebben we een nieuwbouw en ik ben helemaal op mijn plek!!

Andere mensen hebben altijd wel iets (over alles) te zeggen!

Share This Page