Wij wonen in een hoekwoning met 5 slaapkamers, dakterras en tuin op het zuiden. We betalen bruto aan hypotheek maar 517 euro p/m. Dat laat ik iedere maand nog lachend van mijn rekening afschrijven Een hypotheek van 1000 euro voor een huis dat er iets mooier uitziet en vooral een statussymbool is, daar zou ik echt niet meer om moeten lachen. Moet je eens bedenken wat je allemaal voor leuke dingen kunt doen met het geld dat je NIET aan je hypotheek kwijt bent... Nee, ik zou het wel weten. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Bij leven of statussymbolen Als wij zouden verhuizen, dan is dat omdat we in een andere buurt willen wonen en omdat WIJ dat willen. Niet omdat ANDEREN vinden dat we dat moeten doen. Doe lekker wat voor jullie goed voelt!
Wij wonen ook in een tussenwoning, best ruime en grappige huizen om te zien en ja... we zouden best ruimer kunnen gaan zitten, maar daar betaal je dan ook voor. Wij besteden dat geld liever aan vakantie's, uit eten, niet hoeven beknibbelen op de boodschappen enz. Het is de keuze die je maakt, heel veel mensen wonen 'voor de mooi' in een joekel van een huis met een hypotheek tot achter de oren. Tja... zij liever dan ik. Probeer het naast je neer te leggen en te genieten van wat je hebt. Ik zou niks van andere mensen aantrekken, waar bemoeien ze zich mee?! Dromen mag altijd, doe ik ook (klein boerderijtje met kippen en een weids uitzicht) en wie weet... ooit.
Wij wonen ook in een tussen woning.We hebben een tijdje rondgekeken naar een twee onder een kap met een grotere tuin maar dan gingen we er steeds op achteruit qua huis.Kleinere kamers geen vaste trap naar de zolder,open keuken.En we gingen dan vaak 400,- per maand meer betalen. nu hebben we de knoop doorgehakt.We gaan nog wat dingen verder verbouwen zodat het huis helemaal af is.En gaaan lekker leuke dingen doen met ons gezin.Fijn op vakantie dagjes weg zijn ook belangrijk. En als je groter gaat wonen en het allemaal per maand net maar kan betalen valt dat weg.in het begin heb je er dat allemaal voor over maar na een paar jaar wil je toch ook wel weer leuke dingen doen,want dan is dat mooie grote huis ook weer normaal geworden. wij hebben vrienden die allemaal in hele grote huizen wonen,maar ze weten hoe wij willen leven en geven ons gelijk dat we lekker blijven zitten.
Net alsof je minder gelukkig bent in een tussenwoning. Als jullie daar goed zitten zou ik echt niet verkassen. Weet je wat een stress verhuizen wel niet met zich meebrengt... pfff
je moet wonen voor jezelf en niet voor je vrienden ik merk het hier ook, wij wonen in Rdam en bijna iedereen die ik ken in Barendrecht. het huis is even groot kwa slaapkamers en al.. alleen omdat hun in Barendrecht wonen betalen ze 2 x zoveel als ons. Ik lach harder als wij gewoon onze leuke dingen kunnen blijven doen ik hoor ze vaak zat zeggen dat ze "geen geld hebben" lekker laten praten dus, zolang jullie maar gelukkig zijn.
Wij zijn nog saampjes maar mocht dat in de toekomst gaan veranderen zou ik ook zeker wel in onze tussenwoning willen blijven wonen. Wij zien hier gelukkig!
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje omhooggevallen gedrag van je schoonouders. Alsof jullie niet goed genoeg voor ze zijn, nu jullie in een tussenwoning wonen. Ik vind het ook heel raar dat ze jullie zo pushen richting meer uitgaven. Mijn (schoon)ouders zouden juist zeggen dat we voorzichtig moeten zijn, want je weet nooit wat de toekomst brengt. Wij wonen ook in een tussenwoning (al vind ik de hypotheek niet misselijk, maarja nieuwbouwhuisje in vinexwijk he), gekocht toen we allebei net aan het werk waren. We zaten nog net niet aan onze top qua hypotheek. 3 jaar later konden we 2 van dat soort huizen kopen, zo waren we gegroeid in salaris. We hebben toen wel eens naar grotere/duurdere huizen zitten kijken, maar we zitten prima, dus waarom. 2 jaar terug baalde ik zo van mn werk, dat ik ontslag heb genomen zonder iets anders te hebben. Dat kon financieel makkelijk. Doordat ik zwanger werd, werd ik uiteindelijk nergens meer aangenomen en heb ik een jaar thuis gezeten, maar dat maakte toen niet uit. We konden onze hypotheek gewoon betalen en nog genoeg leuke dingen doen, spulletjes kopen voor de baby etc. etc. Nu werk ik weer (voor mijn eigen ontwikkeling ), maar mijn salaris kan in principe zo elke maand in het spaarpotje. Dat is wel een erg fijn idee. We hebben nooit geldzorgen (gehad). Slaapt erg lekker moet ik zeggen! Dus als jij in je tussenwoning prima zit, zou ik lekker blijven zitten. Ik vind het nemen van een tophypotheek sowieso erg onverstandig. Gelukkig heeft de overheid daar al een stokje voor gestoken. Je kunt vanaf januari minder lenen. Ik zou ze niet de kost willen geven, al die mensen die hun huis weer moeten verkopen omdat ze (even) werkeloos raken, arbeidsongeschikt raken of gaan scheiden. (Je wil niet zien hoeveel huizen hier weer te koop staan nadat mensen er nog geen jaar in hebben gewoond. En daar maak je echt geen winst op hoor.) En wat als straks de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft? En dat gaat vroeg of laat gebeuren hoor. Ja sorry, ik kan er zo boos over worden als (schoon)ouders hun kinderen de schulden injagen om een beetje 'uiterlijk vertoon'. Er zijn al genoeg mensen die boven hun stand leven en vervolgens zitten te janken bij "dubbeltje op z'n kant" omdat ze het niet meer kunnen bolwerken.
Bah, wat naar dat sommige mensen zo voor "status" leven. Als ze zo zitten te pushen, laat hen dan ook maar de hypotheek betalen zou ik zeggen.
ik woon ook heerlijk in een tussenwoning en het bevalt mij prima ik ga ook lekker niet weg hi hi we hebben een grote tuin en alles in naar onze wens verbouwt vind het onzin dat mensen niet gelukkig zouden kunnen zijn in een simpele tussenwoning heerlijk
Wij wonen ook in een tussenwoning van ca 80 m2. 4 slaapkamers, 2 toiletten, vernieuwde badkamer met stortdouche, vernieuwde keuken. En desalniettemin een tuin van ca. 75m2 groot! heerlijk! Voorlopig zitten wij hier prima hoor....
Wij zitten ook in een tussenwoning, 85 m2, 3 slaapkamers, GEEN zolder (plat dak), een tuintje, met 2 kindjes. Gaat prima, al weet ik dat we hier over een aantal jaar wel uit zullen groeien. Maar dan kan het zeker weer een tussenwoning worden hoor. Wat een onzin dat je daar niet gelukkig kan zijn. Waarom wil iedereen altijd maar groter, meer. En dan nog het ergste, dat anderen dat van je verwachten. Ik herken het alleen van mijn schoonvader, alleen die heeft zo weinig credit bij mij dat ik me dat niet aantrek. Meid geniet lekker van je gezin in je tussenwoning en lekker laten praten.
120 m2! sorry maar dat is voor mij echt een gigantische woning, wij wonen met zn 4tjes op 45 m2 groter dan 65m2 zal t wel nooit worden, vele groter wordt er niet aangeboden aan huurwoningen binnen ons budget. Dan is jou huidige woning dus nog altijd 2 keer zo groot Zie niet in waarom 120m2 klein zou zijn, maar goed ik ben dan ook geen luxe gewend
Waarom zou je niet geliukkig kunnen zijn in een tussenwoning?? Wij zitten in een tussewoning met 2 kids. Hebben 3 slaapkamers en een zolder en een klein tuintje en zeker weten dat wij hier gelukkig in zijn. Zou niet eens een mega huis willen hebben, wat moet ik daarmee. Alleen maar meer plaats om nog meer rommel in te bewaren. Als ik kijk wat wij in die 3 jaar dat we hier wonenn hebben gespaard aan rommel, de hele zolder staat vol. Nee hoor geeff mij maar een tussenwoning ipv van een villa.
Snap niet dat andere mensen zich druk moeten maken over waar JIJ in woont. Als jullie daar gelukkig zijn en financieel lekker kan genieten van je leventje... perfect toch! Dan zou je wel gek zijn om het jezelf moeilijker en minder leuk te maken door te verhuizen naar een "betere" woning.
Ik ben opgegroeid in een soortgelijke tussenwoning en heb als kind echt niets gemist hoor Nu was meer niet echt haalbaar voor mijn ouders, maar mijn vader woont er nog steeds. Inmiddels met een minimale hypotheek en hij vindt het wel prima Gewoon lekker blijven zitten als je daar op je gemak bent Heerlijk toch dat je geen enorme hypotheek hebt?
Ik zou me er niks van aantrekken hoor, kom op zeg, waarom zou je, voor een ander, moeten verhuizen en zo een duurdere hypotheek en allerlei andere kosten moeten bekostigen. Wij wonen al 7.5 jaar in een tussenwoning en daarin hebben we kort geleden zelfs nog geinvesteerd door kunststof kozijnen en een dakkapel te plaatsen. Wij gaan dus voorlopig niet weg, ik woon hier prima. Ook wij krijgen weleens te horen of wij niet liever een grotere tuin willen hebben (deze is vrij klein, maar wel op het zuiden gelegen), maar omdat we zo naar ons zin wonen (ruime woning en een rustige straat zonder overburen), denken we er niet eens aan om te gaan verhuizen.
Stel je voor dat ie-der-een in een tussenwoning zich verplicht zou voelen de 'doorstap' te maken naar een vrijstaand(er) huis... Dan zouden wij binnen de kortste keren een ruimteprobleem hebben in Nederland, omdat wij al die 2-onder1-kap en vrijstaande huizen niet kwijt zouden kunnen.
Als ik in dezelfde situatie als jij zou zitten, zou ik het ook prima vinden. Wij hebben echter nog twee extra kids erbij, die mogelijk nog bij ons willen komen wonen, en dus zitten wij in onze tussenwoning met 4 slaapkamers en een zolder toch wel redelijk krap inmiddels. Ik zou me door anderen niets aan laten praten: je huidge woonlasten geven idd dat je gemakkelijk nog andere dingen kunt doen en dat is voor jullie belangrijker, dus dat zou ik zeker zo houden.
tja herkenbaar probleem alleen wilde mijn man groter. ik woonde al in deze woning, gewone tussenwoning. Mijn man is handig en heeft een motor, dus hij wilde graag een garage. Ik wilde niet weg uit ons huis... Maar er moest veel aan verbouwd worden....tja dan ga je overwegen. Voor niet veel meer per maand zouden we naar een hoekwoning kunnen. Dit hebben we nu gedaan, royale hoekwoning, met garage en grote tuin. Ben er wel erg blij mee nu. maar heeft even tijd gekost. Vooral met 2 kids is een garage erg handig. Maar zonder garage hadden we ons ook prima gered. Hoe meer ruimte hoe meer spullen. Dus als jullie het prima vinden, is het toch goed?