Ik werd vandaag gebeld, door de kraamzorg (noord nederland) of ze morgen kon langskomen voor een intake gesprek! Nou vroeg ik me af, wat dta precies allemaal inhoud, gaat ze ook al kijken of je alles in huis hebt! heb bv commode en ledikantje nog niet, wel al besteld maar krijg ik waarschijnlijk eind deze week binnen! En ik heb het kraampakket nog niet opgehaald! en de klossen e.d liefs..
Nee ze gaan echt niet controleren hoor! Dat die spullen er nog niet zijn is volgens mij ook niet erg, ik zou wel zeggen dat je de klossen binnenkort ophaald. Ze gaan gewoon bekijken ongeveer hoeveel uur kraamzorg je krijgt, het is wel een leuk gesprek, en je kunt van alles vragen.
bij mij hebben ze ook niet gekeken hoor ze hebben wel gevraag dof ik alles had maar ik had al alles!!! maar bij mij kwamen ze veel later volgens mij niet met 31 weken ahahaha bij mij was het gezellig kletsen en meer niet hoor xxx
Gisteren zijn ze ook bij mij langsgeweest. Ze vertellen je vanalles over hoe het in zijn werk gaat bij de bevalling en geven je een lijst met allerlei spulletjes die je nodig hebt tijdens en na de bevalling. Verder kun je dingen vragen die je nog graag wilt weten... Geloof wel dat je de klossen pas bij 37 weken kunt ophalen...tenminste ik wel....
Ik heb begrepen dat ze vragen gaan stellen en dingen willen weten over bijvoorbeeld of je borstvoeding gaat geven e.d. Als dat zo is dan krijg je namelijk meer uren kraamzorg toegewezen dan wanneer je geen borstveoding geeft. En of je partner vrij heeft de eerste weken na de bevalling. Als dat zo is, krijg je ook al minder uren kraamzorg. Het is gewoon een gesprek om de benodigde uren kraamzorg vast te kunnen stellen heb ik begrepen. groetjes Suusje
Nou ze is net weer de deur uit, ze heeft niks gecontroleerd, alleen dingen uitegelgde, en boekje achter gelaten, dat viel dus heel er mee! Ik ga vanmiddag het kraampakket ophalen, en die klossen hoefden idd pas 3 weken voor de uitgerekende datum!! liefs..
Hier is ze ook net weg haha... Klossen moeten 5 weken voor de uitgerekende datum hier. Verder een hoop uitgelegd en de uren verdeeld
Nou ze schrijven inderdaad op of je borstvoeding gaat geven en of je partner vakantie heeft na de bevalling alleen doen ze nu nog geen uitspraak over het aantal kraamzorguren die je nodig hebt. Standaard krijg je 44 uur (afhankelijk van je zorgverzekering betaal je wel of geen eigen bijdrage), na de bevalling doet de kraamverzorgster bepalen of je eventueel meer uren nodig hebt ivm complicaties.
Bij ons hebben ze wel gezegd hoeveel uur we krijgen. We krijgen er 40. Heeft mijn man geen vakantie direct na de bevalling dan krijg ik er 4 extra. Minder uren worden het nooit, door complicaties kunnen het er wel meer worden zei die mevrouw.
goh, kun je nagaan ben je sowieso verplicht om 3,50 x 40 uur te betalen, en ik ben aanvullend verzekerd. 8 jaar geleden heb ik de rekening nog van moest ik 125 gulden betalen... tja ik vind het wel duur hoor..
Klopt , ik moet ook 3,50 euro eigen bijdrage per uur betalen. En ben ook uitgebreid aanvullend verzekerd (VGZ) Ik heb vandaag mijn klossen , ondersteek en ruggesteun binnengekregen. Hoefde pas met 36 wkn in huis te zijn,maar omdat ik ze zoiezo een half jaar mag lenen, heb ik maar vast gebeld of ik ze al kon krijgen.. dat was geen probleem! Heb net zelf het bed al op de klossen gezet.. kan ik tenminste wat makkelijker in en uit bed. (ivm mijn bekken en rugklachten)
Susanne1979: Je moet idd 3,50 betalen per uur maar die kosten kan je achteraf helemaal declareren als je uitgebreid aanvullend verzekerd bent bij het VGZ. Scheelt weer! Gr Otje
Verplicht ben je niks hoor. Ik wilde geen kraamzorg omdat mijn man er voor me is na de bevalling. Ik vind dat ook veel te duur en wat doen ze? Niet zoveel, dus daar ga ik mijn geld niet aan uitgeven.