Merken huisdieren dat het zover is?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Twinkle81, Dec 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    De bevalling zit eraan te komen. Ergens tussen nu en eind januari zal het zover zijn. Aan de ene kant vind ik het doodeng, aan de andere kant hartstikke leuk. Vandaag reageerden de katten opeens heel anders. Het poesje dat altijd bij mij zit bij de computer ging opeens ergens anders liggen. Ook ging ze iedere keer bij de deur van het toilet staan wachten als ik er ook maar in de buurt was (ze wil altijd mee, maar komt altijd pas aan rennen als ik de deur open doe). Één van de katers wil al 2 dagen extreem veel aandacht van mij. Ik vraag mij nu af of dit betekent dat het allemaal snel gaat gebeuren. Ik heb mij al die tijd ingesteld op halverwege tot eind januari, dus voor mijn gevoel is het nog te vroeg. Hebben jullie ervaring met huisdieren die de bevalling aan voelden komen? En was dit weken of dagen vooraf? De baby is ook een paar dagen rustig geweest na de vermoeiende kerstdagen en vandaag weer veel actiever. Dat kan natuurlijk toeval zijn.

2. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Onze poes was de laatste weken niet van mn schoot af te krijgen. lekker kroelen met mn dikke buik. Heerlijk warm natuurlijk.
    Achteraf gezien heb ik haar de dag voor de bevalling nauwelijks gezien.

3. BlijEi

BlijEi Bekend lid

Sep 27, 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Nope. Hier niet. We hadden twee bijdehante katers, maar ik heb er niets aan gemerkt hoor... ;)

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    vergeet het vuurwerk niet...
    maar ik heb altijd gedacht dat dieren dat zouden merken. Nou is m'n oudste hond de laatste dagen wel erg aanhankelijk en gezellig. Hopelijk is dat geen voorteken in mijn geval maar gewoon vuurwerk..

5. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

May 18, 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Mijn kater kroop vandaag ineens bovenop mijn buik en dat doet ie normaal nooit.. Had ook even zo een momentje van hmm zou er iets aan zitten te komen.

We gaan het zien:)

6. bluebelleke

bluebelleke Actief lid

Apr 8, 2013
    338
    9
    18
    Female
    Belgie
    Mijn labrador Bonita lag 3 weken voor de bevalling
    iedere nacht naast mijn bed! ( ze komt anders nooit boven )
    Ook kon ze dan uren staren naar mij hihi.
    Dus hier zag je duidelijk da ze het voelde aankomen.:)

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hadden 2 katten en 2 honden en met de honden heb ik tijdens de weeen nog gelopen maar ik heb niets aan ze gemerkt :).

8. DienB

DienB Actief lid

Apr 17, 2014
    223
    0
    0
    Zorg, opstarten eigen kapsalon
    A'doorn
    De avond dat ik lichte weeen had, hier had ik geen last van, kwam de hond bij mij op schoot zitten tegen mijn buik aan en ging er niet meer af.
    Ik denk dus van wel ja. Maar ligt misschien ook aan de band die je met het dier hebt.

9. frums

frums Bekend lid

Sep 25, 2011
    642
    287
    63
    De hond van mn broer liep mn schoonzusje de hele dag achterna...iets wat ze anders nooit doet..
    We grapten nog "zou zij iets weten wat wij niet weten?"
    Volgende ochtend belde mn broer....😊

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Er is nog niks gebeurd. Het rommelt wel een beetje en de baby is erg druk. Zal wel op haar moeder lijken, want ik ben ook nog 2,5week blijven zitten nadat iedereen (ook de vk) dacht dat ik er binnen een paar dagen zou zijn 😁

11. mausyi

mausyi Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,452
    0
    36
    Onze hond was tijdens de vorige zwangerschap nogal een regelneef. Niemand mocht in mijn persoonlijke cirkel komen (behalve bekenden). Toen ik midden in de nacht de 1e lichte weeën kreeg. Ging ik beneden op de bank liggen, en hij lag strak langs mij. Heeft daar ook steeds gelegen tot ik zelf op stond.

Share This Page