Wie heeft er ervaringen met een water flos (of hoe je zo'n ding ook noemt). Werkt t een beetje? En welke is goed/ aan te bevelen?
Wij gebruiken op het werk een waterpik (serieus ik blijf me verbazen over die naam...) om oren uit te spuiten. Het is een ideaal ding, de kracht van de waterstraal is taploos verstelbaar, daarnaast ook makkelijk schoon te maken. Maar heb werkelijk geen idee hoe hij werkt om je tanden schoon te maken, op een of andere manier probeer ik dat toch liever niet.
Ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig. Maar ik vind mondwater vaak heel vies smaken (neem aan dat je die van de reclame bedoeld?)
Zo'n sonic care ding bedoel je? Mijn vriendin destijds had hem, zij ie tandarts assistente. Zij vond hem geweldig. Ik ken hem niet dus kan niks zinnigs zeggen
Wij hebben er een van oralb. Vind het wel fijn als extraatje na het poetsen maar het is niet te vergelijken met flossen.
Toevallig een aantal weken geleden een klinische les van een mondhygiënist gehad op het werk, en die vertelde dat je echt wel moet weten wat je doet als je zo'n ding gebruikt omdat je anders gauw het vuil onder je tandvlees spuit. Een vriendin die preventieassistente is beaamde dat.
Wij hebben ook een waterpik gehad maar dat was geen succes.... Ik schrok iedere keer weer van de waterstraal Ik had toen ook een beugel en dat werkte ook niet mee, en ik zat iedere keer met mijn tong achter de tand en dat was zo een rotgevoel als de straal daar tegen kwam. Misschien lag het ook wel gewoon aan mij
Ik heb sinds augustus een waterpik en ben tevreden. Schoonouders hebben een soniccare en die had ik denk ik liever gehad maakt minder herrie en je hoeft hem niet zo vaak te vullen. Je moet wel ff handigheid er in krijgen maar als je het door hebt en daarna je tanden poets (ik gebruik beide elmex groene versie) dan heb ik echt het gevoel of ik van de tandarts af kom ... succes hier!
Mijn tandarts heeft hem afgeraden. Het voegt niet meer en zelfs minder toe aan het gewone flossen. Ik begin er dus maar niet aan.
Wij twijfelen ook om deze aan te schaffen. Ik flos en rag nu elke dag en dat kost best veel tijd, vraag mij af of we hiermee tijd kunnen besparen.