Geluksmama's-de klavertjes 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ilona PS, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    #181 wieweet, 27 jan 2010
    Laatst bewerkt: 27 jan 2010
    Hoi!

Hoe is het met jullie?
    Ik ben vandaag weer bij de vk geweest. Kindje ligt mooi op schema. En bij het luisteren naar het hartje hoorden we veel beweging; druktemakertje! Ik heb nauwelijks klachten, dus mag niet klagen!
    Enkel een spierpijnachtig gevoel bij mijn stuitje. That's all. Oja, en de bloedruk was nog lager dan eerst 100/45... Gelukkig ben ik dat wel een beetje gewend, en ach, zolang het nog niet te vaak duizelt vor mijn ogen..
    Mijn buik groeit nu ook goed! Heerlijk vind ik het. Afgelopen weekend ook geslaagd met kleren. Ik was de wanhoop een beetje nabij. Niets zat mooi. Tot ik in de Noppies winkel terecht kwam. Daar verkochten ze namelijk ook xs en xxs ! Wat een verademing! Eindelijk kleren gevonden waarin mijn buik mooi uitkomt. De tranen stonden in mijn ogen toen ik uit de paskamer kwam...
    Ik ben nu bezig met het regelen van mijn verlof. Ik heb enorm geluk met al die vakantieweken in het onderwijs. Als mijn leidinggevende ermee akkoord gaat, ga ik er eind april uit (eerst 2 weken meivakantie en dan gaat verlof in) en kom pas in jan 2011 terug! Allemaal dankzij zwangerschapsverlof, betaald ouderschapsverlof (1 week onbetaald) en vakantieweken. Zou wel super zijn! Even afwachten nog...
    Op mijn werk (school) heb ik het nu ook verteld. Een jongen zei heel droog: waarom heb je dat niet eerder verteld? Haha..!
    Ik ga trouwens niet aan de yoga (val altijd in slaap) maar ga wel de cursus 'samen bevallen' doen.

Leuk Esli dat jullie zo lekker aan het klussen zijn! Wij gaan dat eind febr ook doen. Ik ben nu vooral aan het breien geslagen. Op internet vond ik zulke leuke breidingen:
    ~ DROPS Design
    ~ DROPS Design

Ik ga even eten. Tot later!
    x
    Wil

2. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Nou, bij mijn yoga val je niet in slaap hoor. Dat is een pittige work-out van meer dan 1,5 uur. Als als iets niet lukt, of je stopt met een oefening dan krijg je te horen dat je bij een bevalling niet de keuze hebt om te stoppen..... misschien is het stiekem een militaire training haha

3. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    ha ha ha! Dat klinkt streng. En ik ga pas als ik 30 weken zwanger ben!! pppff Nou ik kijk er echt naar uit..
    Ik sta nu al te hijgen als ik de trappen op loop bij het station.

Ilona! Hoe is het met je??

4. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Ik ben nu 2x naar yoga geweest en vind het echt heerlijk!
    Lekker een uurtje slapen:).

Heerlijk vindt ik het om een uurtje met jezelf bezig te zijn, en de kleine in mijn buik doet ijverig mee:)

Vandaag bij de verlos geweest en alles gaat prima, controle`s zijn goed.

Ga nu Teun uit bad halen en pinkeltje voorlezen.

Liefs.

5. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha ladies,

Ik duik weer even op. Oh, ik heb jullie wel een beetje verwaarloosd :).
    Solly...even geen energie om op iedereen te reageren.
    Ik lees over een hele lange verlofperiode :$ heerlijk :)!
    En over het scoren van leuke zwangerschapskleding, jeuh :D
    En al dan niet actief aan yoga doen 8).
    En goede berichten bij de verloskundige:D.
    En groeiende buiken en drukke babies;):D.
    We gaan goed meiden :):p:D.

Hier alles z'n gangetje. Ik kan weer uit de voeten ;). A.s. Maandag controle bij de gyn. Baby-uitzet is gekocht (lang leve online shoppen), proefdruk van kaartjes geregeld, volop aan de verbouwing....(...en veel geld uitgegeven ;):()
    Girliez fijn weekend allemaal, geniet van de sneeuw maar doe wel voorzichtig.
    Tot gauw weer.

6. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    30 weken! Het aftellen is begonnen

7. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Gefeliciteerd Crepe!

Wat heerlijk voor je.

Liefs X

8. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    hoi,
    hier ik weer eventjes.
    leuk om al jullie berichtjes te lezen... yoga, baby-uitzet gekocht, en crepe alweer 30 weken zwanger! En fijn Ilona dat je weer op je benen kunt staan!
    Ik ga nu richting 28 weken, die 30 weken komen in zicht, en opeens lijkt het heel snel te gaan!
    ik zat er vorige week weer eens compleet doorheen. Vrijdag nog eens zitten brullen bij de vk. En ik heb me nu ziek gemeld op mn werk. En ik ga ook niet meer beginnen voor mn verlof. Of ooit. Ik had zoveel stress. Mn dagen bestonden uit huilbuien, stress-gevoel, hoofdpijn, buikpijn, harde buiken en slapeloze nachten. Dood en doodmoe, en ik hield het gewoon niet meer vol.
    Nu een grote opluchting: ik hoef niet meer voor de klas, ik kan rustig aandoen. Maar ik voel me wel een beetje een zwakkeling dat ik het niet tot mn verlof aan heb volgehouden en een beetje een schuldgevoel. zit ik hier thuis, terwijl ik eigenlijk moet werken. Maar ik kan niet meer...
    Ik ga ook niet terug naar werk als de baby er is. Wat ik in de toekomst ga doen zie ik nog wel. In ieder geval heerlijk een jaartje thuismoederen. Heb ik bij mn zoontje ook gedaan, en ik vond het genieten. Heb hem in alle rust 8 maanden borstvoeding gegeven, en heel veel gewandeld en gezwommen en aangetut, en ik kijk er weer naar uit.
    Aan baby-uitzet hebben we nog maar weinig meer te kopen, dat wordt allemaal herbruikt. Ik ben alleen nog op marktplaats aan het snuffelen voor een fijne draagdoek voor de eerste weken. Ik heb al een super-draagdoek, een tricot-sling. Echt superfijn, maar die moet je wel helemaal om je heenknopen, en vond ik vooral fijn vanaf 6 maanden. Nu zoek ik nog een ringsling ofzo die je snel omhangt en je je mini-baby inschuift. Ik blijf nog even zoeken naar het beste koopje.
    We verhuizen zoonlief deze maand uit de babykamer, en gaan vanaf deze week aan de slag met zijn nieuwe kamer. Hij is 2,5 dus hij begrijpt dat echt heel goed, en is helemaal enthousiast. Ipv een lieflijk rood/oranje kamer die nu dus voor de baby wordt, krijgt hij een superstoere blauwe kamer met een behangrandje met tractors en graafmachines, een gordijn met tractors en werkauto's en een mooie blauwe lamp. Als verassing heb ik ook nog een houten auto-garage met mini-autootjes voor hem gekocht, zag ik pas in de aanbieding in de Karwei, maar die staat nog verstopt in de kelderkast, en die krijgt hij als zn kamer af is. Ik weet niet of hij het dan nog wel zo leuk vindt, of dat hij denkt: hee wacht eens, waarom moet ik uit mn kamer? dus houd ik die garage nog even als 'omkoop-troef' ;)
    De kriebels beginnen al wel een beetje te komen, dus als zoonlief naar zn nieuwe kamer is verhuisd, ergens deze maand, stuur ik manlief de zolder op om het wiegje en de babykleertjes op te halen, en maak ik er weer een echte babykamer van.
    Ik heb al een erg leuk geboortekaartje gevonden, van de Unicef website. daarvan zat een advertentie in het tasje kadootjes dat je met 12 weken bij de vk kreeg, dus die had ik al snel gevonden. Ben nog niet bij de drukker geweest ofzo.
    Verder gaat alles goed. Bloeddruk goed, baby groeit en beweegt goed. Met 30 weken weer naar vk, en dan de anti-D injectie want ik heb bloedgroep O-negatief.
    Ik had een beginnende blaasontsteking, maar hoefde gelukkig geen antibiotica ofzo. Heb 4 dagen vitamine C pillen geslikt, dat waren echt vitamine bommen! (wel op voorschrift van huisarts hoor, en nog eens extra gebeld of hij dat wel zeker wist, zoveel vitamine voor zwangere vrouw) en daarna waren bijna alle bacterien weg. Als ik nu maar veel blijf drinken blijft het hopelijk onder controle.
    Ik ga slapen...
    Tot de volgende keer, hoop dat met jullie ook alles goed gaat!
    Ben trouwens nu 6 kilo aangekomen... erg benieuwd wat de eindstand gaat worden!

9. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hey Blauwe lucht, wat een goed besluit! Op=op toch? Er zijn wel belangrijkere dingen in het leven dan werken, zoals je eigen gezondheid. Ik vind het absoluut niet zwak eerder het tegenovergestelde. Maar begrijp het gevoel wel hoor. Ik had er ook moeite mee om gedeeltelijk in de ziektewet te gaan tijdens het 1e trimester. Er wordt je vanuit de maatschappij toch min of meer opgelegd dat je het allemaal aan moet kunnen, zo lijkt het in ieder geval. Maar terugkijkend denk ik waar maakte ik me druk over. Ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld en dat 8 weken lang. + de miskramen stress erbij.
    Heel goed dat je nu de knoop door hebt gehakt. Dan kan je een beetje op adem komen voor de geboorte want dan heb je je energie meer dan nodig!

Kilo update
    Bij mij stonden ze lang stil maar ineens gaat het weer omhoog. tegen de 9 kilo nu..... ik heb een rare bitterkoekjes tic. Ik geloof dat ik die beter maar niet meer kan kopen ;)

10. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Dames,

leuk om weer van jullie te horen!

En Crepe, 30 weken joehoee! Cool gevoel zeker!:D

Niet meer werken blauwe lucht! Wouw, wel een goede beslissing lijkt me in jou geval hoor!

En ik moet eerlijk zijn,ik ben wel een beetje jaloers. Ik werk nog 5 dagen en ik vind het maar zwaar.
    Lichamelijk gaat het wel, ben snel moe en slaap slecht maar ik heb een rustige baan.
    Maar vooral in mijn hoofd kan ik mij gewoon niet concentreren.
    Ik heb ook geen zin meer. Ik ga voor het eerst met tegenzin naar mijn werk.
    Maar ik weet zeker dat het door de zwangerschap komt, want normaal vind ik mijn werk erg leuk. Dus ik ga nog even mijn best doen en doorzetten. Gelukkig heb ik volgende week een weekje vrij.
    En vanaf dan werk ik nog maar 4 dagen tot mijn verlof. Héérlijk lijkt me dat!

Leuk dat je voor je zoontje een andere kamer aan het maken ben! Lijkt me ook zo'n leuke leeftijd!

Oh en wie weet! Wat een verlof-tijd!! Wouw, mijne gaat begin april in en eind juli ga ik weer beginnen, Wat een verschillen hé.

Mijn Yoga begint over 3 weken, oh ik hoop dat het ook rustig is. De meeste beginnen met 24 weken daar dus ik ben vast een koe vergeleken de rest.

Mijn kiloupdate. Ik zit al aan de 11! Ja klinkt veel:$
    is het ook wel hoor. Maar 4 weken geleden zat ik al aan de 10 dus ben in 1 maand maar 1 kilo aangekomen. Dus ik hoop dat dit tempo aanhoud! :)

Hoe is het met de drukte in jullie buik? Bij mij is het echt niet normaal hoor. Echt een stuiterbal op en neer en van links naar rechts! soms maak ik me een beetje zorgen. Zou ze niet té druk zijn. Is ze gestresst??
    Ik slaap hierdoor nauwelijks, maar stiekem geniet ik er ook wel van hoor:)

Ik heb wéér van een vriendin gehoord dat ze niet makkelijk zwanger kan worden, bij haar is haar man waarschijnlijk onvruchtbaar.
    Bah, ik word altijd een beetje naar van deze berichten. Ik ken er nu al zo veel. En ik weet zo goed wat het verdriet betekend.

ik heb 2 vriendinnen die makkelijk zwanger zijn geworden en 3 die het of niet kunnen of met veel verdriet nog met lege handen staan. Daar word ik toch ook een beetje verdrietig van.
    Wel probeer ik hierdoor extra genieten van het wonder in mijn buik.
    Tot de volgende keer!

Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 4 feb groepsconsult 30 wkn
    Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje |
    Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 9 feb vk
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | 11 mrt gyn
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim |
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |27 jan vk

11. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    #191 Ilona PS, 4 feb 2010
    Laatst bewerkt: 4 feb 2010
    Hallo allemaal,

@Crepe alweer 30 weken, gefeliciteerd :). Wat vliegt de tijd he. Oh en bitterkoekjes, yummie die vind ik ook errug lekker :p:D.

@Blauwe lucht, goed om weer van je te horen en dat je de knoop hebt doorgehakt vwb je werk :). Jij en de kleine gaan nu voor alles hoor. Werken kan altijd wel weer. Hoop dat je nu wat rustiger wordt, ook in je hoofd en dat je kunt gaan genieten. En wat leuk, een stoere peuterkamer voor je zoontje. Je hebt een goede troef achter de hand haha :D.

@Esli, ah werk jij ook nog zoveel ? Tja als je dan ook niet goed slaapt wordt het allemaal wel een beetje veel he. Heb ik ook last van. Plus dat ik ook vergeetachtig en onhandig word door slaapgebrek (vandaar die smak in de trein 8);)), Fijn dat je volgende week vakantie hebt, ga je iets leuks doen ?
    Wat grappig dat jouw meisje zo druk is :D. Ons krieltje houdt zich nog steeds redelijk rustig, wat ik soms best jammer vind. Zo zie je maar weer dat alle kindjes nu al heel verschillend zijn :).
    Ben benieuwd wat je van de zwangerschapsyoga gaat vinden. Ik heb m'n 2e les gehad van de zwanger en fit cursus, incl puffen :$. Nou dat vind ik toch wel zoiets raars om daar met z'n allen te gaan liggen puffen, daar doe ik mooi niet aan mee, my lips are sealed 8):D.
    Moeilijk zwanger worden, ja dat blijft een gevoelig en moeilijk onderwerp. We weten idd als geen ander hoe dat voelt. Ik heb idd ook een vriendin die al 3 jaar bezig is. Het leek ons altijd zo leuk om samen zwanger te zijn. Best moeilijk. Volgende week ga ik iets gezelligs met haar doen, high tea-en bij Leonidas in Delft.

Maandag had ik weer controle in het zh. Alles was goed, bloeddruk iets gestegen 112/68 maar dat is prima. En de gyn vindt dat ik een mooi buikje krijg :D. 3 kilo aangekomen in ruim 5 weken daar schrok ik wel een beetje van :$. Ach, het is voor een goed doel ;). In totaal ook al 8 kilo nu ;). Voel me af en toe echt een Wally Walrus.

Zijn jullie ook zo vergeetachtig ? Gisteravond had ik weer iets. Voor de zekerheid hebben wij toch ingeschreven voor 1 dag KDV. Nu zaten we gisteravond helemaal opgeprikt thuis omdat we om 20.00 uur een kennismakingsbezoek zouden krijgen. Eerder naar huis, snel gegeten, keuken aan kant, snel gestofzuigd enzo. Niemand te zien ! Ik een mail gestuurd, zo van 'hoe kan dat nou ? ', krijg ik vanochtend een mailtje terug dat de afspraak pas volgende week woensdag is....snurk...snurk...;):)8)

Zo, en straks vertrek ik voor een paar daagjes naar Londen. Heerlijk even ontspannen :)

Bye-bye-zwaai-zwaai.

12. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    [/I][/COLOR][/FONT]

Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 4 feb groepsconsult 30 wkn
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim |] 1 mrt gyn +echo

Zo, ik heb even m'n nieuwe afspraak toegevoegd.

13. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hey Ilona, wat heerlijk dat je naar Londen gaat!! Ik vind Londen echt geweldig. Wat ga je precies doen? in een hotelletje in het centrum ofzo? of iemand opzoeken? winkelen, musicals....ahhhh.. I love London.
    En handig, die vergeten afspraak. haha. zwangerschapsdementie. Ik heb het wel een beetje ook ja. zo in gedachten steeds... maak ik een boodschappenlijstje, die netjes op het aanrecht ligt terwijl ik door de supermarkt dwaal. Of ik denk: waarom rijdt die auto zo stroef weg... en die staat dan nog op de handrem...

Esli, wat grappig dat je zo'n drukteschoppertje in je buik hebt. Dat was mijn zoontje ook. Het staat zelfs nog op mn vk-kaart van destijds: drukke baby. Ik dacht soms echt: na ja, ga eens slapen joh!
    Dit meisje is echt een stuk rustiger. Gisteravond in bed zei ik toevallig nog tegen mn man: ik heb dr volgens mij de hele dag niet gevoeld. Toen heb ik even streng richting buik gesproken: nu moet je even flink bewegen anders maakt mama zich zorgen. Toen plat op mn rug gaan liggen... (volgens mij vindt ze dat niet fijn want dan gaat ze altijd schoppen.) Toen 10 minuten over mn buik gewreven en een beetje gepord, en gepest met de IJSkoude handen van mn man, en ja hoor, opeens grote activiteit.
    Vandaag voelde ik haar gelukkig wel een stuk meer, maar nooit een hele dag lang enorm geschop ofzo. gewoon wat gedraai en af en toe een trap, en soms echt uren niets.
    Je moet me wel eens laten weten wat voor babietje het is...als het is geboren bedoel ik. Want al op dag 1 zijn onze kraamverzorgster bij mn zoon: dit is wat we noemen een temperamentvolle baby. zij moest steeds ontzettend om hem lachen. KRIJSEN in zn poedelnakie voor ie in het warme bad lag, KRIJSEN als ie niet binnen 1 minuut mn borst in zn mond had. En de verpleegster die de hielprik kwam geven stond versteld...'nou nou nou wat kan jij verschrikkelijk hard krijsen, je bent de laatste baby van vandaag, en ook de luidste', zei ze, 'en het komt niet vaak voor dat een baby mij ook echt schopt'. Hij schopte haar gewoon!
    dus dat drukke in de baarmoeder pastte ook echt bij hem. Hij was overigens helemaal geen huilbaby ofzo hoor, of heel lastig... maar echt 'temperamentvol', een felle kikker.
    Dus misschien krijg ik nu een heel zoet meisje, die rustig even 5 minuutjes kirrend ligt te wachten op haar voeding, terwijl ik rustig mijn voedingsbeha openklik, ipv de buurt bij elkaar te gillen alsof ik hem ik-weet-niet-wat aandoe. haha
    Wie is de mol begint en ik ga lekker rustig kijken. tot schrijfs maar weer

14. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Ha ha ha Blauwe lucht!
    Nou dat zal wat worden. Ik en mijn vriend waren juist hele rustige kinderen. Dus het zou best onverwacht zijn als onze meid temperamentvol is! Maar niet minder leuk hoor! Beetje pit kan geen kwaad..

Ik voel de kleine heel de dag door. Soms elke minuut een schopje en soms echt een wervelstorm door mijn buik! Dan zie je mijn buik al enorm op en neer gaan!
    Als ik een kwartiertje niets heb gevoeld (sorry, vind ik al lang) dan leg ik mijn hand op mijn buik en binnen een aantal seconde word er al tegen aangeschopt. Wél heel gezellig!

Ook ik ben enorm vergeetachtig, en dat terwijl ik normaal heel precies ben in mijn planning. zo ben ik een aantal weken geleden voor het eerst een tandarts afspraak vergeten! En verjaardagen. pfff

Ik krijg soms complimentjes over mn buik, maar ik voel me eigenlijk ook meer wally walrus hoor!
    Veel plezier in Londen ilona! Gave stad is dat!

Fijn weekend allemaal

15. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Dag allemaal,

Gaat het bij jullie ook zo zijn gangetje?
    ik merk dat ik niet meer zo de weken aan het tellen ben, nu ik de 20 weken gepasseerd ben. Ik ben nu ook echt aan het genieten van mijn buik, de schopjes, de babyuitzet, namen bedenken, etc. Fijn fijn !!
    De kilootjes komen er nu (langzaam aan). Geloof dat ik nu iets van 4,5 kilo ben aangekomen (morgen weer eens wegen.
    En weet je wat me opvalt: ik hoef veel minder te scheren. Eerder scheerde ik mijn benen o.a. onder de douche op zaterdagochtend (door de weeks geen tijd voor, dan is de douche vooral om wakker te worden), maar het is nu al 3 weken geleden en mijn benen zijn nog zo glad. Wel wat kleine haartjes, maar die zijn zacht! Wauw! Zou dat door de hormonen komen? Herkennen jullie dit?

Ik heb nu 2 blije dozen ontvangen. Eén van Etos en één van Kruidvat. Die laatste viel behoorlijk tegen. Is een baby en mama doos, maar het enige dat voor mama is, is het tijdschrift. Er zit een grote voorraadbus van Friso in wat de halve doos in beslag neemt. Vervolgens nog een grote doos voor 1 blikje redbull voor papa, en dan passen er nog precies 2 luiertjes bij en een klein flesje. Die van etos daarentegen was echt leuk uitpakken. Veel kleine dingetjes - proefmonstertjes. Hebben jullie ook de dozen aangevraagd?

Ik heb trouwens met verbazing het tv-programma Generatie 2010 gezien dat na afloop van Wie is de Mol? kwam. Hebben jullie dat ook gezien?
    Stellen die allemaal hun 1e kind krijgen en 18 jaar lang hen filmen en uitzenden. Kind heeft niet te kiezen dus... Ik vind het niets.
    Afijn, ik met grote ogen er naar kijken. Had een beetje een sbs gehalte vond ik, en dat voor de ncrv.... Wat ik jammer vind is dat al die stellen snel zwanger waren; het heel duidelijk even gepland hadden, of van het 'oeps, nu al' gehalte. Geen miskramen, veel geduld, niet vanzelfsprekend of iets dergelijks. Jammer. Tuurlijk fijn dat ze allemaal direct zwanger waren, maar toch. Voor de beeldvorming voor de buitenwereld zou het wel goed zijn geweest. Ze bevielen ook allemaal in het ziekenhuis viel me op. Ook de stellen die graag thuis wilden bevallen.

Ik hoop dat het goed met jullie gaat !

Liefs, Wil

16. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hey Wieweet, Ja ik heb dat programma Generatie 2010 ook gevolgd. Heel bizar, dat je ervoor kiest om met zoiets mee te doen!!! En inderdaad, die babies hebben het maar goed te vinden dat ze tot hun 18e worden gevolgd. Heel raar. Maar wel leuk om te kijken, haha. Vooral de bevallingen. snik. En inderdaad, allemaal in het ziekenhuis. Erg jammer voor dat ene stel die graag in hun zwembad wilden bevallen...

Ik heb trouwens met verbazing die bevalling op de baarkruk gekeken. Ik keek het op de computer via uitzendinggemist, en heb de geboorte 4x teruggespoelt en opnieuw gekeken! Mn man erbij gehaald: moet je kijken!!! Ik vond het zo cool hoe die verloskundige 'hupsakee' dat kind opving voor het op de grond viel en omhoog hield! Heel koelbloedig. zou niets voor mij zijn, een baarkrukbevalling, maar tof om een keer te zien.

Ik hoop zelf zo dat ik weer een thuisbevalling kan doen. Ik vond het heerlijk. Baby meteen in zn eigen wiegje, je stapt onder je eigen douche, en terwijl je douchet verschoont de kraamverzorgster je bed en lig je in je eigen schone bedje als je je baby voor het eerst aan de borst legt. Echt fijn.
    Ik heb de dozen vorige week aangevraagd. alleen die van de kruidvat nog niet, maar zo te lezen in jouw bericht mis ik daar niet veel aan!

Hier gaat alles zn gangetje. Het brandend maagzuur heeft zijn intrede gedaan. Iemand anders ook zo'n last van? ik had er in mn eerste zwangerschap ook zo'n last van, en nu zit ik ook weer tot diep in de nacht rechtop. Ik ben nu eerst alle huismiddeltjes aan het proberen die ik op internet kan vinden, maar ik geloof dat ik maandag beter even de huisarts of verloskundige kan bellen voor iets van Gaviscon ofzo. Dat kan je zonder recept krijgen, maar ik wil even vragen wat zij nou het beste en veiligste middel vinden. Vorige zwangerschap gaviscon gebruikt, maar het was geen wondermiddel ofzo.

Was op marktplaats aan het rondkijken voor een box en ik heb nu een deal gesloten voor een ronde bopita box. 45 Euro... niet slecht. Wij hebben hier zo'n gewone vierkante staan (toendertijd van iemand gekregen dus geen geld aan besteed) die op zich prima is, maar ik vind het zulke grote lelijke dingen in huis. Een ronde is nog wel een groot tralie-geval, maar iets minder aanwezig. Wij wonen in een superklein huisje en in 3 jaar tijd is ons huis zo'n stuk voller geworden dat ik zo'n grote box niet echt zie zitten. Ik was vandaag bij mn zus op bezoek die haar baby in de box had, en ik dacht opeens; oh ja, even kijken of ik een kleinere box kan vinden. Mn man en ik hadden even zoiets van: zullen we geen box doen, maar een box is wel heel handig, vooral als je even naar boven moet ofzo en je wilt niet dat je kind van de bank rolt, of je peuter de planten uit de vensterbank trekt. En ik ben er niet zo van om baby's heel veel in wipstoeltjes vast te binden... veel beter lekker op de buik spelen en een beetje rollen in de box.

ik hoop dat bij iedereen alles goed gaat! liefs van mij

17. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha meiden,

Weer veel geschreven zeg :). Sorry, wel alles gelezen maar niet alles onthouden.
    Ben alweer eventjes terug uit Londen. Superleuk, maar merk wel dat ik zwanger ben. Ik moest nu toch in een versnelling lager ;).

Generatie 2010, nee niet gezien helaas.
    Maagzuur, ja helaas al wekenlang. Overal waar ik mobiel ben gaat de maalox mee (tabletten). Verder thuis antagel (drankje via apotheek) en op het werk gaviscon (drankje bij drogist). De antagel werkt bij mij het best. Het lijkt wel net vloeibaar krijt, maar daarna direct een glas water drinken dan gaat het wel.

Gaan jullie nog naar de 9 maanden beurs ? Ik niet, ook al lijkt het me wel leuk maar ben bang dat ik helemaal brak terugkom en dan in die drukte...
    Hoe ver zijn jullie met de kamertjes en uitzet ? Wij zijn nog steeds flink aan de klus. Ik denk dat het nog wel een week 3 duurt voordat we aan de inrichting kunnen beginnen. Is dat erg :( ?
    Ik heb wel al alles uitgezocht. We moeten het behang, vloer en de commode nog kopen. Verder hebben we alles.
    Sinds vorige week heb ik het gevoel dat ik gewoon 'vol' zit. Herkennen jullie dat ;) ? Inzakken is er niet meer bij, moet nu verplicht rechtop zitten. Maagzuur en ook ademhalen lukt maar tot het borstbeen, voel me af en toe een vis (daar heb je wally walrus weer ;)...) die naar adem hapt. En dan denk ik, hoe moet dat de komende 12 weken verder :$:(.
    Maar ja, ik wil niet teveel klagen want ik vind het verder fantastisch om zwanger te zijn, zó bijzonder !

Fijne dag nog allemaal 8)
    Oh, hoelang moeten jullie nog werken ? Ik nog maar 8 weken, jippie :D !

18. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo Dames,

Leuk om weer wat te lezen over jullie. Volgens mij gaat alles prima!

Ik snap best dat Londen vermoeiend was Ilona. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht; Jemig dat ze daar nog zin in heeft, ha ha.
    Mijn energie is tot een nul punt beland. Als ik 2 etages trappen loop ben ik eigenlijk al best moe. Ook doe ik al graag middag dutjes, als ik thuis ben.
    Ik heb gisters mijn sportschool even tijdelijk op een 'medische stop' gezet. Een wandeling vind ik nu al sporten!:p

Ik ga niet naar de 9 maanden beurs. Ik denk eigenlijk dat het vooral allemaal dure spullen te koop zijn. Bovendien hebben wij ongeveer alles al.
    Wij zijn ook nog niet helemaal klaar hoor. Maar wel een heel eind.
    Ik wilde vooral ook veel zelf doen en oude meubels opknappen. Ik had al gelezen dat je vanaf week 30 toch wel erg moe word. Dus ik ben erg blij dat het einde in zicht is!
    Volgens mij is over 3 weken prima is hoor Ilona. Alleen zal je wat meer aan je man moeten overlaten. ;)
    Wij willen als ik met verlof ga. (over 7 weken) écht met alles klaar zijn. Dan staat ook de box in de kamer en het bedje klaar zeg maar.

Ik heb trouwens een foto van een stukje van de kinderkamer gemaakt. Ik heb heel trots op mijn boom 8).

Een beetje klagen over moeheid, rugpijn en maagzuur enzo mag best af en toe hoor. Ook wel lekker toch. Als we maar beseffen hoeveel geluk we hebben zwanger te mogen zijn! Want wat is het toch een heerlijke tijd.
    (oh, frummel draait haar kont even naar de andere kant, ha ha )

Ik heb generatie 2010 ook gezien. Ik vind het wel leuk. Alhoewel het wel erg vertekenend is inderdaad. 3 van de 5 stellen zijn perongeluk zwanger geworden. Het 'natuurstel' heeft trouwens dacht ik wel ook hiervoor een miskraam gehad.
    Hebben jullie een tijd geleden 'babyboom' gevolgd? ik vond dat erg 'leuk' om te zien.

Ik zie trouwens een baarkruk bevalling erg zitten. Lijkt me heel prettig. Maar dat denk ik nu natuurlijk. Misschien dat als ik er 20 uur weeën op heb zitten daar geen zin meer in heb.
    Ik vond het trouwens heel mooi om te zien hoe het meisje van de baarkruk met haar bevalling omging. Ze bleef heel rustig. Ik hoop dat ik ook zo 'zen' kan blijven.

Nog maar 1 weekje 5 dagen, en dan nog 4 weken 4 dagen en dan nog maar 2 weken 3 dagen werken. Dan verlof!

Tot de volgende keer!

19. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh Esli wat een gezellige babykamer :D ! En idd die boom, wat knap dat je die zelf hebt gemaakt :). En de commode heb je die zelf opgeknapt, mooi geworden hoor ! Zo te zien ben je er nu al helemaal klaar voor ;).
    Ja idd als ik met verlof ga wil ik ook het meeste klaar hebben. Die tijd heb ik 'gereserveerd' om aan de babywas en strijk te gaan ;). En verder lekker chillen denk ik. Vinden jullie het ook zo heerlijk om in het voorjaar een kleintje te krijgen ? Toch wel een supertijd, ik kijk nu al uit naar het frisse groen en de eerste zonnestralen. Heerlijk de box met wieltjes de veranda op rollen :D.
    Ah, ben wel een beetje jaloers op je Esli, dat je je kleine frummel zo duidelijk voelt bewegen ;):D. Soms vergist Krieltje zich en voel ik een iets harder plopje links, maar dan schrik ik daar zo van dat Krieltje zich gelijk weer gedeisd houdt voor de rest van de dag haha. Je ziet, wij zijn nog niet helemaal aan elkaar gewend 8).
    Ja Babyboom heb ik wel gevolgd, dat vond ik een erg leuk programma. Ook met allerlei verschillende stellen en situaties, volgens mij is eea nu nog steeds te volgen via internet.

Ok, tijd om een hapje te eten.
    Laterrrrr :)

20. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hey hallo,

Dat generatie 2010 is overgenomen van de BBC. Daar zijn ze volgens mij rond het miilenium begonnen. Ik heb slechts een paar minuutjes van de Nederlandse verzie gezien. Dat die jongen om koffie schreeuwt naar zn moeder. Mijn god, wat een typ.

Leuke kinderkamer Esli. Wat ben je al ver! Ik zou heel graag voor mijn verlof klaar willen zijn maar volgens mij gaat het nooit lukken (nog 4 weken). Ik loop mezelf een beetje voorbij om de dingen gedaan te krijgen met het gevolg dat ik af en toe half instort van vermoeidheid. Mijn vriend zegt dan 'neem rust ik doe het wel' maar uiteindelijk is hij zo ongeorganiseerd en ook best lui waardoor er niks af komt..... tja... van de regen in de drup... Op zich zijn alle spullen er dus het is geen ramp allemaal, maar die verdomde nesteldrang speelt wel op.

Wil, ik herken je scheerverhaal. Gek eigenlijk want vaak heb je op je hoofd een vollere bos als je zwanger bent. Gelukkig geldt hetzelfde niet voor de benen!

En, brandend maagzuur. Vervelend kwaaltje. Bij mij is het gelukkig weer afgenomen. Zo lang ik niet voorover buig of ga liggen na het eten heb ik er weinig last meer van. Wel vaak kortademig.

Ik heb het lijstje aangepast. Heb ook mijn verlofdatum erin gezet.

Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 26 feb VK l 11 maart verlof
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim |] 1 mrt gyn +echo

Deel Deze Pagina