Hallo allemaal, Fijn weer te lezen dat met jullie alles goed gaat op wat kleine kwaaltjes na. Ook hier hetzelfde hoor....trage darmen, af en toe zuur, vermoeidheid enz...ik neem het ook maar zoals het komt allemaal....ik heb het er allemaal voor over. Esli ik vind die paddestoelen lamp zo mooi...als ik geld over heb ga ik die ook kopen....ik wil graag een wit met rood kamertje dus die past daar heel mooi bij. Overigens.... leuk kamertje zeg! Wij zijn ook nog lang niet klaar hoor! Ik maak me er ook geen moment druk over.....als de kleine maar....ons...borst....schone luier en een bedje heeft om in te slapen naast mij ben ik tevreden....van nesteldrang nog altijd geen sprake hier.....wel zo rustig hoor! Ik heb er overigens alle vertrouwen in dat alles wel af komt op tijd. Voor het lijstje.....ik ben nu 40. Verder hier alles prima in orde, ik voel me verder heerlijk, fijn zwanger en heel vrolijk over het algemeen. Ik moet veel lachen samen met mijn man en dat geeft een heel fijn gevoel, we liggen helemaal op dezelfde lijn momenteel......was in het begin door de hormonen en angst wel anders. Ik heb nog geen doos ontvangen....wacht rustig af. Mijn zoon kijkt erg uit naar de kleine meid en vraagt soms hoe lang het nog gaat duren, verder veel kusjes op mijn buik en knuffels en soms zingt hij een liedje voor haar.....hij is heel lief. Ik denk erover mijn schoonmoeder te vragen te komen kramen.....heb niet zoveel zin in een kraamverzorgster in huis, als ik nou wist dat ik een vrolijk jong ding krijg die er ook echt zin in heeft dan wel hoor, maar ik zie er zo tegenop dat het net als bij Teun zo,n oudere stille door het huis schuivelende dame gaat worden en daar heb ik echt geen zin in. Ik ga er nog even over nadenken en eens navragen of ik ook een eigen budget kan krijgen en die dan aan mijn schoonmoeder uitbetaal.........ik denk overigens dat zij niets liever wil dan de hele dag bij ons zijn. Nou lieve alemaal...X
Hoi Barbara, Gefeliciteerd met je 40e! (dat begrijp ik toch goed???) Fijn dat het zo goed met je gaat. ben je er al uit of je je schoonmoeder gaat vragen om te kramen? Onze kraamverzorgster bij de 1e was niet fantastisch,maar ook wel weer gewoon prima eigenlijk, en ik ga toch gewoon weer voor 'een vreemde'. Ik weet nog dat ik de eerste uren nogal 'hyper' was, zoals de vk het noemde, en helemaal shakete van de adrenaline, en de kraamverzorgster bij me moest blijven in de badkamer met douchen enzo. Dat doe ik dan toch liever niet met mn (schoon)moeder... haha En leuke kinderkamer Esli!!!!!! Echt super. Ik zit wat voorbereiding betreft een beetje tussenin. Al wel veel gedaan, dat moest van mn hormonen ook opeens echt allemaal gebeuren, dus ik heb mn man superveel gecommandeerd, haha. Maar dat waren de grote dingen. Nu is mn eerste vlaag nesteldrang bedaard en heb ik nog niet zoveel haast met de details. Mn zoon is nu uit de babykamer verhuisd en heeft zn stoere jongenskamer. echt heel leuk geworden. Blauw met vrachtwagens op zn gordijn en behangrandje... wat wil een kleine jongen nog meer! Dus daar heb ik nu rust over. Die slaapkamer-verhuizing is nu zo ver weg van de geboorte dat hij niet zoiets zal hebben van: hey, die baby heeft mij uit mn kamer gejaagd. En iedereen heeft nu alle aandacht voor zijn nieuwe kamer zonder zoiets van: leuke kamer joh, maar nou gaat oma weer snel naar de kleine baby. Dus dat is helemaal prima zo. Ik was vorige week helemaal kapot, en liep op mn tandvlees, en harde buiken... maar zoonlief is verhuisd, en de babyspullen zijn van zolder gehaald. Ik heb alle babykleren uitgezocht. De echte jongenskleren gaan weer terug naar zolder, de witte dingen worden binnen nu en 8 weken een keertje gewassen, en er waren ook wel blauwe dingen die ik best leuk vind voor een meisje... denk ik.. maar dat kan ik denk ik pas beslissen als ik mn dochtertje zie, dus die heb ik in een 'misschien-bak' gegooid. Dat ga ik nu allemaal nog niet uitzoeken.... eerst even weer rust in de tent Morgen mn 30 weken controle bij vk. Bij mn eerste begon vanaf 30 weken het gezeur met mn bloeddruk, en ik ben erg benieuwd hoe het nu is. Ik hoop niet torenhoog. Ik ben er niet nerveus over ofzo hoor, meer heel erg benieuwd. Nu ga ik lekker mn boekje lezen op de bank. Groetjes!
Ja dat klopt, ik ben begin feb 40 geworden! Ik krijg 'zeg maar' zeker een keizersnede. Gisteren heeft de verloskundige onverwachts een echo gemaakt om te kijken naar de placenta omdat ze zo nieuwschierig was.....hij lad er dus nog net zo als met 20 weken......niks opgeschoven Ik heb eigenlijk pas 11 maart een echo bij de gyn, maar het is best fijn het nu al te weten, kan ik me er al op instellen. Vandaar ook dat ik mijn schoonmoeder wil vragen....ik lig eerst toch 4-7 dagen in het ziekenhuis dus ik kom al aardig opgelapt thuis en mijn man is er dan ook. Verder was bij de verlos alles goed, kindje groeit prima. Ze ligt wel in een volkomen stuit nog steeds....maar omdat de placenta in het kanaal ligt kan dit ook de reden zijn omdat er niets valt in te dalen. Ze heeft er ook nog even naar gekeken of ze niet stiekem een jongetje is geworden....maar nee hoor....nog altijd een echt meisje. Wel zo geruststellend te weten dat dit zeker is en straks niet mijn zoon met meisjes kleding en een rose mutsje het ziekenhuis uitgaat In mijn vorige zwangerschap had ik ook een hoge bloeddruk, gelukkig heb ik daar nu nog altijd geen last van. Verder.... "ROND EN GEZOND" volgens de verlos Liefs X
Barbara, dat was ik even vergeten dat je een keizersnee zult krijgen. dan is het inderdaad prima te doen om je schoonmoeder te vragen! Ook fijn voor je zoon, een bekende in huis, die hem en zijn gewoontes/maniertjes goed kent. Gisteren 30 weken controle gehad. Alles prima, en een fijne spuit in mn bil Wieweet, ik denk dat je 1 van de laatste zwangeren bent die de Kruidvat babydoos in huis heeft, want hij wordt niet meer uitgegeven! ik wilde hem bestellen, maar ze zijn ermee gestopt. Haha, waarschijnlijk kregen ze meer te horen dat ie niet zo fantastisch was...
Hallo Allemaal, Het zal ons toch niet gebeuren dat we naar de volgende pagina verhuizen! Hoe gaat het met iedereen.....tis zo stil hier! Is iedereen druk bezig met kamertjes, aftellen tot verlof, zwangeren, boller worden enz enz? Hier gaat alles redelijk goed. Mijn opa is gisteren overleden....hij is 99 geworden dus we hebben lang van hem mogen genieten. Het was een hele leuke opa. Wel jammer dat hij nu nooit mijn kleine meid zal vasthouden. maandag is de crematie. Verder gaat het zo zijn gangetje....druk in de weer met het kamertje. Krijg nu toch wel de kriebels dat het af moet....ook omdat ik over ongeveer 8 weken een keizersnede krijg.....wat klinkt dat snel zeg! Hoop snel weer iets van jullie te horen. Liefs Barbara.
Gecondoleerd met je opa Babara, jammer dat hij je dochtertje niet zal ontmoeten. Maar 99 da's toch wel een mooie leeftijd. Wanneer krijg je de definitieve datum voor je keizersnede? Of doen ze dat niet en wordt je gewoon ingepland wanneer de bevalling begint? Hier alles wel ok. Nog 8 dagen werken.... ja ik tel echt af... ik denk zelfs: ik zou ook vandaag met verlof kunnen gaan ( de 6 weken variant). Maar goed ik ga toch proberen vol te houden en duimen dat die kleine niet te vroeg gaat komen. De kamer die bebykamer moet worden is een complete ravage. Wij hebben hem de afgelopen weken beetje bij beetje leeg geruimd en begin deze week voorzien van plastic en afdekmateriaal. Vervolgens hebben we alle onderdelen erin gezet voor een muurvullende kast (2x2,5m). Omdat we het 2e hands hebben gekocht moet alles geschuurd en geverfd worden.... Het 1e weekend van maart krijgen we echter logees die daar moeten slapen dus dat wordt aanpoten de komende week.... Fysiek begin ik wat meer ongemakken te krijgen tja, wat wil je met zo'n buik. Omdraaien in bed, wandelen, dat soort dingen. Hoe is dat bij jullie? Vanochtend dacht ik even dat mijn vingers opgezet waren.... ik heb me gelijk suf gestretcht haha Hebben jullie nog specifieke plannen voor de verlofperiode? Nou, benieuwd hoe het met iedereen is. Groetjes!
Hee Dames!! Hoe is het?? Nog gecondoleerd met je Opa Barbara. Inderdaad Jammer dat hij zijn achterkleindochter niet heeft kunnen ontmoeten. Maar 99 is inderdaad wel een mooie leeftijd. Mijn Opa is sinds kort ook erg ziek. En ineens erg dement. Hij zal het ook net niet halen voor de bevalling denk ik. Best een gek idee. Een jaar geleden ging hij nog op vakantie naar Spanje! Hij is 88 meestal gezond geweest. Ik ben nu al aan het aftellen hoor Crepe! En ik moet nog 5 weken! Ik denk dat ik ook over 3 weken al zou kunnen stoppen. Maar ik hoop nog steeds dat ik het volhou! Ik begin het wel te merken. Ik voel het vooral in mijn rug, zooo stijf. Echt een plank! Gister voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Pff ik vond het nog best pittig. Maar wel leuk om daar te zijn. Nu hoor ik echt bij de zwangeren! Ik heb ook afgelopen maandag gezwommen. Dat kan ik echt aanraden! Heerlijk in dat water! Dan voel je je even niet wally walrus! Behalve als je het water weer uit komt natuurlijk. Hoe is het trouwens met de bewegingen in jullie buik? Bij mij nog steeds best heftig. Ze kan me ook af en toe al best pijn doen. Het gevoel alsof iemand 'prikkeldraad' met je arm doet alleen dan met je buikspieren. Van de week schopte ze heel hard. Het deed echt zeer, uit reflex duwde ik haar best hard de andere kant op. Maar daar schok ik weer van. Het was misschien iets te hardhandig. Gelukkig bleef ze bewegen. Ik had gelijk zoiets van; Geeft niet hoor liefie, schop me maar! groetjes! Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 26 feb VK l 11 maart verlof Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 1 mrt | 4 april verlof Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | 11 mrt gyn Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim |] 1 mrt gyn +echo WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |27 jan vk
Hallo Dames, net weer bij de verlos geweest. Ik had de laatste tijd wat last van mijn heup en dat klopte wel want mn meisje is al ingedaald! ha ha. Lekker op tijd. Nu moet ze nog 9 weken met haar kopje vast zitten in mijn bekken! raar idee hoor. 8) Super trouwens hoor om die 30 weken voorbij te zijn. Echt een heerlijk gevoel! Over 3 weken krijg ik nog een liggings echo. Dit is alleen voor de zekerheid en het is standaard. Maar de verloskundige wist zeker dat haar koppie al naar beneden ligt. Wel leuk natuurlijk, zon echo! Ons kamertje is na dit weekend alweer een stukje opgeschoten. Ook het bedje staat nu in elkaar. En ik ben al bezig met de bekleding van de 2e hands maxicosie wassen enzo. Leuk hoor. En wij zijn ook een beetje snel hoor Crepe. Het zit denk ik ook een beetje in mijn hormonen dat ik het graag af wil hebben Eigenlijk heb ik natuurlijk nog 9 weken. Ik hoorde gister van iemand die de laatste dingen nog op de bevalling datum deed, dus het kan nog veel later! Ik moet nog wel volop aan het geboorte kaartje werken. Ik ben grafisch ontwerper, dus die wil ik natuurlijk graag zelf maken, maar het is een hele klus! Tijdens mijn verlof ga ik vooral rustig aan doen denk ik. Een beetje achter mijn computer tekenen en wat 'live' schilderen. slapen, thee drinken. Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 26 feb VK l 11 maart verlof Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 22 mrt vk | 4 april verlof Barbara l 40 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | 11 mrt gyn Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 1 mrt gyn +echo WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |27 jan vk
Al ingedaald, wat snel! Is er dan ook een groter kans op een bevalling voor je datum? Ik ben er vrij zeker van dat die kleine van mij afgelopen weekend is ingedaald. Mijn buik hangt zeker 5 cm lager en het voelt gewoon anders. Wel fijn voor de longen! Eindelijk wat meer lucht. Gedoe op werk. Was dit weekend ziek met koorst en heb me dus gister ziekgemeld. Vandaag weer terug aan het werk blijkt dat het systeem hier automatisch mijn zwangerschapsverlof in heeft laten gaan ( ik zit nu op 6 wkn voor de uitgetelde datum). VFraag is of het nog teruggedraaid kan worden.... (eerlijk gezegd zou ik met alle plezier zo op de trein stappen richting huis en pas weer in augustus terugkomen ) Hoe is het met de rest?
Ja, mijn longen vinden het ook heel fijn. Maar ik vermoed dat mn kind al ruim een week is ingedaald. Dus ik denk dat voordat mijn longen en maag echt in de knel kwamen was het al gebeurd. Ik merk het ook aan mijn bh's Die zitten weer wat lekkerder. Maar voor mijn heup en rug is het weer wat minder. Ook wil ik echt geen riem meer aan. Want als ze met haar koppie draait heb ik daar ineens veel meer ruimte nodig, ha ha Het is inderdaad erg vroeg, maar dat schijnt wel vaker met de eerste te zijn. Ik hoorde gister op de cursus dat het met je 'sterke' buikspieren te maken kan hebben. Maar het zegt niets over de bevalling datum hoor. Ik kan net zo goed tot week 42 geduld moeten hebben. Maar ik ben er blij mee hoor. Een vriendin van mij had een stuitligging. En die draaipogingen en dan toch opeens een keizersnee, lijken me echt niet leuk. Ik wil echt graag zelf bevallen. Ook als je eerste een kz is kan je tweede bevalling een probleem zijn. Maar ik mag nu in ieder geval één keer. Wat een raar verhaal van je werk Crepe. is het nu opgelost? Hoe is het met de rest dames? Kijken jullie erg uit naar het verlof?
Vandaag 31 weken! Wat gaan we goed he! Blijf het een wonder en geweldig vinden! Hier gaat alles prima, de kleine groeit goed en heeft volgens mij nog lekker de ruimte. Ze zal helaas ws niet indalen omdat in het kanaal de placenta ligt dus er valt ook niets in te dalen hierbinnen. Ik merk wel dat alles wat zwaarder wordt en het valt me op dat ik bij vanalles kreun, opstaan, zitten, liggen, bukken, kreun, kreun. Ik ben niet heel veel aangekomen en draag mijn kindje van voren. Het kamertje is heel mooi aan het worden, de kroonluchter hangt, de commode van mijn opa is opnieuw gelakt , de familie wieg is binnen en ik ben druk met een heel mooi schilderij en andere crea dingen. Ik heb natuurlijk al lang verlof, maar ik geniet met volle teugen en heb respect voor degene die nu nog werken. Als mijn schilderij af is maak ik even een foto om jullie te laten zien.. liefs van mij
Lieve ladies, Leuk om te lezen hoe het nu gaat met jullie. Kleine ongemakken, mooie kamertjes, verlof, ingedaalde beebs. Barbara, nog gefeliciteerd met je 40e verjaardag en helaas gecondoleerd met je opa. Esli, hoe is het met jouw opa ? Ik heb me de afgelopen 2 weken echt zo beroerd gevoeld. Ik kon alleen nog maar werken en (proberen te) slapen, vandaar dat ik ook helemaal niet meer hier geweest ben . Heel veel last van maagzuur -dag en nacht-, hoge rugpijn, tintelende handen, slapeloosheid, het gevoel dat ik helemaal 'vol zat' waardoor ik nauwelijks kon ademhalen en al helemaal geen eten meer kon verdragen. Enfin afgelopen maandag voor controle en groeiecho naar het zh. Nou, ik heb het me dus niet verbeeld, het wordt een reuzenkind !! Gem gewicht zou ca 1300 gr moeten zijn, onze kriel woog op de kop af al 1737 gr en zat helemaal aan de bovenkant van de groeicurve, met het hoofdje zelfs iets erboven HELLUP 8) !!!. Omdat m'n man en ik allebei een normaal postuur hebben, moest ik donderdag terug naar het zh voor een glucose test, daar hoor ik komende week meer over. Mijn roze wolk van een schattige kleine baby in lieve kleine kleertjes is direct veranderd in een wandele peuter . De gyn zei wel dat het al een beetje aan het indalen is en dat merk ik gelukkig sinds deze week ook aan m'n lijf, ik zit weer iets beter in m'n vel. Pffff.. ben wel benieuwd hoe het de komende weken verder moet. Nog 5 weken werken... Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag ? Ga straks lekker verse tomatensoep maken, vanmiddag bezoek, gezellie . Bye-bye girliez ! Geniet van het mooie weer !
Dag allemaal ! Alweer even geleden dat ik hier was. Het gaat goed zo te lezen. Al indalende baby's, jahoe ! Jeetje, een reuze baby Ilona Hier gaat het ook goed. De bloeddruk is weer wat gestegen en ik heb dus veel minder last van duizeligheid, bonkend hoofd etc. Heb enkel wat last van een volle maag bij het slapen. Niet dat ik last heb van brandend maagzuur, maar ik word gewoon heel misselijk en moet dan overgeven. En dus eet ik na het avondeten niets meer. Afgelopen weekend vierden we onze verjaardagen en ja, dan eet je natuurlijk wel nog na het avondeten. Toen heb ik half rechtop in bed geslapen. Tot ik wakker werd (slapend stuitje!) en toen ben ik gaan liggen. Ach, klinkt behelpen maar alles went! Al het verfwerk is klaar in ons babykamertje. Nu kan de verflucht eruit trekken! Ik heb gordijnen genaaid (leve het stoffenspektakel - nu nog boxkleed, voedingskussen en slaapzakje) en er is een start gemaakt met de muurschildering. De mooiste vis van de zee komt erop, incl. glinster schub! Als alles klaar is post ik een foto. Doen jullie dat ook? Ik vind het heel leuk om babykamertjes te bekijken. Alle grote meubels hebben we nu ook. Nu nog matrasje, dekentje, en aankleding enzo. Maar dat kan fysiek nog makkelijk straks. Ons jonge poesje is helaas wel spoorloos. En dat is me niet in de koude kleren gaan zitten. Ze is 10 mnd en struint alleen wat rond in onze tuin en in die van de buren. Meestal is ze binnen een half uurtje weer binnen. Maar sinds woensdag dus niet meer. Geen idee waar ze is. Grote kans dat ze in een schuurtje zit of gewoon de hort op. Dat komt wel vaker voor bij 10 maanden. We hebben nu alles gedaan wat we konden (zoeken, flyers, alle diereninstanties weten ervan, ze is gechipt, de schuur staat op een kiertje met daarin haar mandje) dus veel meer kunnen we niet doen. Binnenkort beginnen we met de cursus 'Samen Bevallen'. Ben benieuwd of dat een beetje bij me past. Heb een enorme stapel Ouders van Nu, etc gekregen . Werkelijk iedereen die zwanger is geweest heeft die bladen in huis bewaard en brengt ze langs. Heb ze nog lang niet uit. Inmiddels ben ik een beetje verzadigd met al die bevallingsverhalen, borstvoedingspromo's, etc Ik ga lekker een pizzaatje eten! Tot later!! x Wil
Dag allemaal, zo hey Ilona, een grote baby!!! benieuwd of het wat met je glucose te maken heeft! Mijn zus had ook een 'reuzenkind'. Toen het was geboren wist ik niet wat ik zag...maar op een goede manier. zo mooi! een jongetje, en heerlijk mollig en groot en romig. prachtig. Esli, leuk dat je je kaartjes zelf maakt. Ik ook. Mijn man is grafisch ontwerper met kantoor aan huis, en ik zelf houdt erg van 'freubelen', dus ben ik al flink aan het knutselen. Mn man heeft wat dingetjes ontworpen en uitgeprint, en ik ben aan het knippen en plakken. Vond het leuk om een soort 3d kaart te maken, compleet met roze lintje. Flink roze geworden, en de naam staat er nu ook op. Mijn knip-en-plak gedeelte is nu af, het lintje is erom geknoopt, en vanavond kregen we een enorme lachbui toen we al die roze kaartjes zagen, compleet met naam. Wat als het toch een jongen is???!!! Ik ga nu richting de 33 weken en ik moet zeggen... ik ben het flink zat. Niet eens fysiek echt zo... ik vermoed dat de baby is ingedaald want het maagzuur is een stuk minder. En net als wieweet moest ik de afgelopen soms 's avonds overgeven door al dat geduw tegen mn maag, en zittend slapen, maar ook dat is over. Maar ik blijf labiel en piekeren, en ik ben er zo aan toe dit kindje in mn armen te houden... te weten dat het goed is. Ik moet er echt hard aan werken de dagen door te komen... mezelf echt bezig houden, dwingen niet te gaan piekeren. Proberen te vertrouwen dat het wel goed zal komen. Ik wil ook een leuke moeder blijven voor mn zoontje, een vrolijke mama die met hem speelt en wandelt en boekjes leest. Daar geniet ik dan zelf ook enorm van wat het depri gevoel wegdrukt, maar het vergt ook zoveel energie....steeds maar vechten en de muizenissen in mn hoofd wegdrukken. Gelukkig heb ik zelf ook een hele lieve leuke moeder, en die neemt mn zoontje morgen lekker een ochtendje in huis... even een ochtend voor mezelf. Onze babykamer was al af... we gebruiken eigenlijk alles van ons zoontje. En nu doe ik steeds wat 'detail-dingen'. Bijvoorbeeld: mn zoontje zit toch nooit meer in de buggy, dus heb ik het buggy gedeelte van de kinderwagen schoongeschrobd zodat die op zolder kan, en het wieg-gedeelte er straks weer op kan. Ik heb mn kraampakket ook maar vast besteld bij de etos, en vandaag bij de thuiszorgwinkel wezen neuzen voor wat borstvoedings-dingetjes. Bij mn zoontje heb ik enorm veel pakken zoogcompressen gebruikt, gewoon van die wegwerp dingen, maar ik denk dat ik deze keer voor 'lillypads' ga. En ik ga denk ik een goede kolf aanschaffen. Bij mn zoontje heb ik 9 maanden borstvoeding gegeven en amper gekolfd. als ik kolfde deed ik dat met een prut-kolf... me aangesmeerd door de kraamverzorgster. Maar ik ga nu meer kolfen denk ik, zodat ik altijd een 'reserve-voeding' in huis heb en het niet al te stressvol wordt als ik een keer een avond of middag weg moet ofzo, en misschien ga ik toch terug naar werk. Maar misschien koop ik dat ding pas na de geboorte... dat heb je in de eerste weken toch niet nodig. In ieder geval lekker een half uurtje in de thuiszorgwinkel met een enthousiaste medewerker gekletst over borstvoeding en thuisbevallen en klossen onder je bed en een douchekrukje en rugweeen...haha. 't kwam wel even allemaal heel dichtbij toen. ik verlang er zo naar... het einde van de zwangerschap. Nou goed. het is al lang middernacht geweest maar ik kan niet slapen. Wiebelbenen en kramp in mn kuiten, dus ik kwam maar naar beneden voor een bakje vla en even de benen strekken ik ga nu maar weer eens proberen te slapen. Succes nog met de laatste weekjes iedereen!
Een reuze baby Ilona! Wouw. Ik hoop dat alles goed is met je suiker.. Wij hebben geen groeiecho dus ook geen idee hoe groot of klein de baby is. Wel is ze denk ik heel sterk! Ze kan mijn buik helemaal krom duwen Vervelend dat je je zo rot heb gevoelt. Ik hoop dat je kleine zich snel indaald! Dan voel je je vast beter! Wat heftig dat je kleine poesje is weggelopen Wil! Ik hoop voor je dat ze nog terug komt. Fijn verhaal over de borstkolven blauwe lucht! Ik zat nog steeds te twijfelen om er al een te kopen. Maar nu wacht ik tot na de bevalling. Ik hoop alleen dat ik er geen nodig heb als het kindje niet goed wil drinken ofzo. Maar dan huur ik er één. Ik ben erg benieuwd naar je schilderij Barbara! Ik ben zoiezo benieuwd naar jullie kamertjes! Dus foto zouden heeel leuk zijn! Ik begin nu wel aardig moe te worden. Werken gaat wel, maar als ik dan savonds nog iets moet doen zoals gister naar de yoga (met tram en trein) ben ik eigenlijk echt té moe. Ook mn rug doet erg zeer. Nog 3 weekjes werken en dan lekker rustig aan doen. Maar ik geniet ook nog steeds! Heerlijk zon kleintje in je buik. Al hoe wel ik me soms ook nog wel een beetje zorgen maak hoor. Gelukkig beweegt mijn kleine erg veel. Dus dat neemt een hoop zorgen weg. Groetjes! Esli
Hallo Allemaal, Ik lees al jullie verhalen en leef met jullie mee in de kwaaltjes en in het zoek zijn van de poes....heb ik ook eens meegemaakt....poes uiteindelijk gelukkig wel weer teruggevonden. Ha ha Ilona wat doet jouw kindje het goed zeg...al zo groot...ben benieuwd naar de glucose test. Gisteren ben ik naar de Gyn geweest, placenta ligt er nog steeds helemaal voor dus keizersnede. WS de dag voor koninginnedag ( week 39 ). Ze gaan me op eigen verzoek in week 38 opnemen omdat ik de steeds grotere kans op bloedverlies nu het einde in zicht komt toch wel heel erg eng vindt. Gelukkig gaan ze hier in mee. Ik ben deze week al 2x zo angstig geweest dat ik het even helemaal kwijtraakte. Ik mag niet meer alleen zijn en moet altijd iemand in de buurt hebben die me naar het ziekenhuis kan brengen. Het bloedverlies ontstaat meestal in de nacht of vroege ochtend..... dus weltruste dan maar! Ik begin erg moe te worden van die onrustige nachten. Het is fijn dat ik tot op heden nog geen bloedverlies heb gehad, maar volgend de gyn zegt dit niets, meestal gebeurd dit dus pas aan het einde van de zwangerschap. Hij vertelde dat het van een klein beetje tot zoveel kan zijn dat je al snel in shock raakt, vandaar dat ik niet meer alleen mag zijn......nou regel dat maar eens....is best moeilijk hoor en bijna niet te doen. De controle`s lopen vanaf nu in het ziekenhuis. Gelukkig werkt mijn man op de ambulance dus kennis en kunde is heel dichtbij huis. Hij heeft ook geregeld dat als ik 112 bel ze in hun scherm zien staan wat de diagnose is en mijn bloedgroep, en ze roepen Sander gelijk op. Nou ik voel me vandaag na de eerste angst en panniek weer wat rustiger en ga nog wat schilder werk doen. Ik heb een hele mooie foto van mijn schilderij maar weet niet hoe ik die moet posten, iemand die mij even kan helpen? Doeg allemaal, blijf maar duimen voor ons dat alles met een sisser afloopt hier, en ik over 7 weken tranen met tuiten huil omdat ik na een emotioneel zware zwangerschap een heerlijk mooi dochtertje in mijn handen heb. Liefs Bar PS... Kleine meid maakt het overigens helemaal goed, 1850 gram en helemaal op schema. Ze ligt in een stuit, maar dat maakt nu toch niets meer uit.
Hé girliez, Zo, heb alles weer bijgelezen. @Wie Weet, hoe is het met het poesje ? Is ze al terug ? Vreselijk die onzekerheid. Heb het ook 2x meegemaakt met 2 katertjes. De een kwam na 6 weken terug de ander na een half (!) jaar. Hoop dat het goed afloopt. En hoe is het met de muurschildering ? Ben reuze benieuwd, spammen graag . Wat een creatieve dames hebben we hier En is je cursus al begonnen, vertel !. @Blauwe lucht, ook al zo goed bezig. Dat moet wel een heel leuk kaartje worden. Lilypads, dat hoorde ik idd van een collega. Borstkolf apparaten nog-helemaal-niet in verdiept. Werkelijk geen idee. Hoest verder met de kwaaltjes ? Fijn dat je moeder je zoontje zo af en toe vermaakt. Het komt vast helemaal goed meid, als je kleine meisje er is. @Esli, hoe is het met de moeheid ? En hou je het nog vol om naar yoga te gaan ? Ja, de laatste weekjes hakken er best in he. Maar straks heerlijk 12 weken (of meer) verlof. Ik kijk er ook erg naar uit .Ik kan een glimlach niet onderdrukken als ik hoor hoe jouw kleintje in de weer is. En dat al een hele tijd. Idd heel mooi en van genieten. Onze 'kleine' kriel was en is nog steeds heel rustig. Als krieltje dan beweegt, geniet ik dubbelop. Ik kan me ook voorstellen dat we na de bevalling in die zin onze buik wel gaan missen . @Barbara, goh wat lijkt me dat bijzonder als je nu al weet wanneer je kleintje geboren gaat worden. Je kan er zo natuurlijk wel goed naar toe leven. Wel heftig van je bloedverlies en dat je niet meer alleen mag zijn. Gelukkig heb je idd een kundige man en is het ook bij 112 bekend. Fijn om te horen dat je meisje keurig op schema ligt . Eh foto posten. Als je een reactie plaats, zie je onder nog een veld beheer bijlagen. Als je daar op klikt kun je volgens mij een foto van je pc uploaden. Heb het al eventjes niet meer gedaan, maar moeilijk is het niet. Ik wil je schilderij graag zien . Hier gaat alles weer wat beter. De dagcurve van de glucose test was helemaal goed. Dus dat is mooi nieuws. Nu gewoon de volgende controle en groeiecho afwachten. Verder afgelopen maandagavond partneravond bij de zwanger en fit cursus. Dat was wel hilarisch. Heb m'n man van tevoren goed geinstrueerd dat ie wel normaal moest doen dat ik geen zin had om me rot te schamen (hij hangt graag de lolbroek uit ). Manlief is nu hard bezig met de laatste gipsplaten in de babykamer. Volgende week behangen, jeuh ! Oh en ik heb een onwijs leuke luiertas gekocht. Van Zebra trends, kennen jullie dat ? Past helemaal bij m'n hippe paarse kinderwagen (...en paarse flesjes die ik heb gekocht ). Meiden, tot gauw weer !
Heb even m'n nieuwe afspraken erop gezet . Crepel 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 26 feb VK l 11 maart verlof Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 1 mrt | 4 april verlof Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | 11 mrt gyn Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim |] 22 mrt controle gyn + 29 mrt groeiecho WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |27 jan vk