Geluksmama's-de klavertjes 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ilona PS, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Jee, Barbara wat leuk zeg. Zo kleurrijk en vrolijk, wat een talent :D !

2. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Wouw Barbara, wat een leuk schilderij! Echt vrolijk! Die kleine meid van jou heeft vast een prachtige kamer straks!:)
    Maar ik kan me voorstellen dat je een beetje zenuwachtig word dat je niet eens alleen mag zijn. Maar jullie zijn nu in ieder geval heel goed voorbereid. En een dag voor koninginnendag! Grappig dat het dan vast ligt. Ook wel weer leuk natuurlijk.
    Spannende tijden blijven het toch.

Fijn dat je je alweer wat beter voelt Ilona en glucose test was goed. joehoee!
    Die puf cursus, ja.. ha ha dat levert behoorlijk wat aparte situaties op. Maar ook wel weer goed natuurlijk. Straks weten we wel meer!
    En bijna aan het behang! fijn! dat gaat nu ook wel snel dan!

Met mn moeheid gaat het nu eigenlijk best goed. Ik slaap de laatste tijd gelukkig ook weer redelijk. Op die 4 keer plassen na dan.. ;)
    Na 3 dagen weekend kan ik er weer vol tegenaan hoor! Maar ik vind 3 weken werken ook nog goed te overzien. Dan ga ik wel heerlijk genieten van de rust!.

Gister bij familie op bezoek geweest. Ik heb al 2 neefjes en een nichtje. En dan komt er 6 weken na mijn meisje nóg een kindje aan. Super leuk natuurlijk. Dus gister lekker bijgekletst over baby's en buiken en zo. Toch heerlijk om er nu 'bij-te-horen'.
    En een baby de fles gegeven. Ik was eigenlijk bang dat mn borsten spontaan melk zouden gaan geven. ha ha.
    Maar gelukkig gebeurde dat niet. :D:D

Groetjes en succes met alles dames!
    Esli

Crepe
    l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 26 feb VK l 11 maart verlof
    Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje |
    Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 1 mrt | 4 april verlof
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | 11 mrt gyn
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 22 mrt controle gyn + 29 mrt groeiecho
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |27 jan vk

3. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Heel erg mooi Barbara dat schilderij! Ziet er provi uit! En zo vrolijk en kleurrijk!
    Ik weet nog goed dat we hier zaten in spanning of deze zwangerschap bij ons zou blijven gaan, en nu zitten we al weer in de laatste weekjes (de een nog wat meer weekjes dan de ander)...
    Ik doe mijn best niet te veel af te tellen al (moet tot 29 april werken), maar toch weet ik precies hoe lang het nog is. De motivatie is wat aan het afnemen merk ik. Wil het liefst alleen maar bezig zijn met de baby..
    We hadden geld voor een pretecho gekregen, heel leuk! Maar na een rondje bellen met echobureaus in het noorden is de conclusie dat er geen plekje meer is tenzij ik de echo doe in de 32ste week... Balen! Ze hebben alleen nog plek in de ochtenduren, maar ja, met een volledige baan in het onderwijs zonder advuren is dat dus onmogelijk. Balen!
    Ik had ook niet gedacht dat er maar zo weinig echobureaus zijn hier rond Groningen.
    Gelukkig is er ook leuk nieuws te melden: ons jonge poesje is weer terug ! Met dank aan Stichting Amivedi. Ze was maar twee straten verderop (hemelsbreed zo'n 300 meter) maar door de sneeuw (ja in Groningen sneeuwde het 1,5 week gelee ineens weer een dag) en de strenge nachtvorst (-8!) was ze gedesorienteerd geraakt en kon ze ons huis niet meer terugvinden. Ze heeft een aantal nachten in een konijnenhok (zonder konijn) geslapen en die mensen hebben haar eten gegeven. Dat huis kon ze wel elke dag terugvinden. Die mensen hebben de advertentie die Amivedi in het dorpskrantje had gezet gezien (en die van ons over het hoofd gezien..) en toen Amivedi gebeld. En zo kregen wij vrijdagavond een telefoontje van Amivedi dat ons poesje wrs was gevonden. Ze liet zich niet vangen door de konijnenhokeigenaar, maar toen we bij haar tuin kwamen en ons poesje 1x riepen, kwam ze direct miauwend aangelopen. Ik kon wel huilen, haha... Wat was ik blij! Jahoeee... Sindsdien ligt ze elke avond spinnend bij ons op schoot; heerlijk!
    Volgende week begint de cursus 'Samen Bevallen'. Ben erg benieuwd hoe dat bevalt.
    Tot later!

4. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hey Barbara, superschilderij!
    En wieweet, fijn dat je poesje weer terug is!!!
    Ilona, fijn dat de glucosetest goed was. En Ilona, lekker paars bezig dus met je flesjes en luiertas...leuk! En hoe vond je man het nou eigenlijk bij de partneravond??
    Esli, ik gaf ook pas een baby de fles, mn nichtje, en was ook bang dat ik spontaan ging lekken, haha. Voelde zelfs een tinteling in mn borsten en ik dacht, o jee. Maar gelukkig...
    Hier verder alles goed. Maandag bij de vk geweest. alles in principe prima, bloeddruk weer aan de hoge kant, net als bij mn eerste kindje. Maar mn urine was vrij was eiwitten, dus waarschijnlijk is het gewoon iets wat bij mij hoort tijdens zwangerschappen. Nu wel elke keer urine inleveren, gewoon voor de zekerheid. Maar baby prima op groei, ik was weer blij.
    Over 2 weken liggings-echo om te kijken of het koppie beneden ligt, en dan het bevallingsplan doorspreken. spannend!. Babes lag nu al wel mooi met koppie naar beneden, dus ik heb baby streng toegesproken dat ze zich niet meer mag omdraaien.
    Alleen gisteravond in bed ging ze me toch te keer! ze had ook de hik en was ontzettend druk, en opeens voelde ik voor mn gevoel overal voetjes uitsteken, dan weer hier en dan weer daar...bovenaan, onderaan, overal trappende voetjes en druk gedoe. Dus ik denk... och gut nee he, zou ze zo geirriteerd zijn geweest door de hik dat ze pardoes is gaan draaien...!
    we zullen het zien, haha
    Verder vorderen alle voorbereidingsdingen gestaag. Ik vind het een heerlijk rustgevend gevoel dat alle grote dingen klaar zijn... ook al ben ik 'pas' 34 weken... in principe zou de baby nu kunnen komen en dan heeft ze kleertjes en een schoon bedje en een eigen kamer. Ik heb nog wel een lange lijst met dingen die 'moeten' gebeuren, maar ik ben zo ontzettend moe, en met een peuter in huis, dus doe ik lekker op mn gemakje elke dag 1 klein dingetje.
    Gisteren bijvoorbeeld mn 'oude' luiertas helemaal schoongemaakt. Is niet echt een luiertas, maar zo'n Eastpack schoudertas, die had ik ooit van iemand gekregen, en doet het prima als luiertas.
    Vandaag ga ik als ik zoonlief bij de peuterspeelzaal heb afgeleverd naar de Etos, en dan alle extra toiletspulletjes halen die ik vast in mijn 'in-geval-van-nood-ziekenhuistas' ga doen, en voor zoonlief ook, voor het geval hij ergens anders moet slapen.
    Morgen ga ik naar de kringloopwinkel met zoon, kijken of we voor een prikkie een stoere sporttas ofzo kunnen vinden, voor zijn logeertas... hoewel ik stiekum hoop dat die bevalling op een moment komt dat zoontje alleen bij opa en oma hoeft te spelen en eten, maar lekker thuis in zn eigen bedje kan blijven slapen. Maar toch maar voorbereiden voor het geval dat.
    zo, ik ga me aankleden. de zon schijnt al!
    liefs van mij

5. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hey hallo allemaal,

Ik zit bijna niet meer achter de computer vandaar de radiostilte...

Wat fijn Wil dat jullie kat terug is. Oh ik zou dat nu echt niet trekken zoiets. Ik kan nu ook absoluut niet naar natuurdocumentaires kijken. ;)

Mooi schilderij Barbara. Leuk om je eigen draai aan de kinderkamer te geven. Die van ons is nog steeds niet af. Vrees dat de definitieve aankleding na de geboorte komt...

In week 38 nu. 2e week thuis. Was even wennen vorige week. Doe iets teveel en dat moet ik dan bekopen met plots invallende vermoeiheid of duizeligheid maar goed, zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Vriendlief is voor werk in oostenrijk en heb voor de zekerheid maar een vriendin geregeld die standby staat voor als er iets gaat gebeuren. Raar idee dat er bij wijze van spreken deze week al moeder kan zijn.... hebben jullie dat al?

Fijne week allemaal

6. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé ladies,

Ja, het gaat voor ons allemaal nu opschieten he. Idd eerst durfden we allemaal niet te genieten, bang voor een slechte afloop. En moet je nu eens zien hoever we allemaal zijn :D ;)
    Ook hier het kamertje nog niet klaar. Afgelopen weekend wel behangen én de helft van het laminaat erin. Nu nog de laatste dingetjes kopen; wipstoel, klamboe enzo. Wij trekken tijdelijk bij de beeb in zodat manlief gelijk doorkan om onze slaapkamer op te knappen. Heerlijk knus straks met z'n drietjes bivakkeren.
    @Esli zit volop tussen de babies :$ ! Wow wat een drukte maar wel gezellie natuurlijk ;).
    @Wieweet super dat je katje weer terug is. Wat een opluchting, errug fijn :). En die laatste werkweken vliegen vast voorbij. Pasen, Koninginnedag etc. Oh en ben je al naar je cursus geweest, hoe was het ?
    @Blauwe Lucht, ook al een kleine druktemaker :p. Leuk hoor. En ben je nog geslaagd voor een tas voor je zoontje ? Ik vind dat zo 'n goed idee, de kringloopwinkel. En wat goed dat je al zover op orde bent, zelfs al met de vluchttas bezig :$.
    @Ha Crepe, leuk weer van je te horen ! Oei, al in week 38 :$. Wat spannend. Hopelijk is je mannie op tijd thuis als de kleine zich aankondigt. Ben benieuwd of jij de eerste bent van ons clubje ;).

Gisteren voor controle naar het zh geweest. Alles ok. Nog steeds een stevige baby en bloeddruk ietsjes aan de hoge kant. Volgende week opnieuw controle + groeiecho.
    Wat niet zo leuk is dat de collega die ik nu aan het inwerken ben, heeft aangegeven er mee te stoppen. Hellup :$:( ! I. Ik heb nog maar 2,5 week om iemand anders te vinden en in te werken. Ik zie de puinhopen al op me afkomen als ik in september weer ga beginnen. Daar ben ik lekker mee....not...8):x.

Girliez, fijne avond allemaal.

7. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Nou meiden, ik ben naar de 1e cursusdag geweest.
    Hoewel ik het nu al een goede cursus vind, kwam ik toch met een kater thuis...
    Mijn man kon helaas ivm werk niet mee (gelukkig de rest van de cursus wel), dus ik was alleen. Van de andere stellen (in totaal zijn we met 6) was iedereen wel mee. Ik voelde me dus een beetje alleen en vond niet erg snel aansluiting. Op zo'n eerste bijeenkomst praat je vooral met het vertrouwde; met je eigen partner. We deden een voorstelrondje waarbij je natuurlijk ook zei in de hoeveelste week je zit en (voor zover je wilde) hoe de zwangerschap tnt verloopt. Het eerst stel waren een jaar gelee getrouwd en nu zwanger (ik hoor: we waren snel zwanger). Mazzelpik dacht ik. Toen kwam het tweede stel. Dat kende elkaar nu anderhalf jaar, en vonden dat ze wel aan kinderen konden beginnen. "Een week later had ik al een positieve test in mijn handen!" Oef, die kwam nog veel harder bij me aan. Toen ik aan de beurt kwam kon ik niet verzwijgen dat het bij ons niet zo soepeltjes allemaal is gegaan. Ik kon maar moeilijk mijn tranen bedwingen. En voelde me ook erg alleen; niemand die mijn verhaal kon aanvullen... Ik hoopte vurig dat er nog een stel was waarbij de zwangerschap niet zo uit de lucht kwam vallen. Maar helaas. Allemaal rose wolken... Klinkt heel jaloers en lullig, maar wat vond ik het zwaar. En toen moest de avond eigenlijk nog beginnen. Eenmaal thuis vroeg mijn man natuurlijk heel belangstellend hoe het was en ik kon alleen maar huilen. Pffftt...
    Toch twijfel ik niet aan de cursus hoor.
    Afijn, dat was dag 1.
    Liefs, Wil

8. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha die Wil,

Jeetje kan me zo goed voorstellen dat je van slag was en dat het niet de ervaring was waar je op had gehoopt. Het is idd al niet fijn als het én de eerste kennismaking is én je de enige bent zonder man en dan ook nog tussen de stellen te zitten waarbij alles fluitend zijn gangetje lijkt te gaan. Wat een tegenstrijdigheden.
    Gelukkig gaat je mannie de volgende lessen wel mee en wellicht dat je de andere stellen ook wel aan het denken hebt gezet hoor. Misschien naarmate de cursus vordert jullie als groep toch wat meer naar elkaar toe groeien ? Ik heb volgende week de laatste bijeenkomst van mijn 'zwanger en fit' cursus. In het begin was het ook aftasten met verschillende persoonlijkheden en situaties maar nu is het toch wel heel gezellig. Wel is het zo dat ik daar niet mijn voorgeschiedenis heb verteld, dat vind ik toch teveel privé om in een groep 'vreemden' te vertellen. Ik vind het goed zo en iedereen respecteert elkaar in wat zij wel/niet wil vertellen.
    Ik hoop van harte dat je volgende bijeenkomsten fijner zijn Wil.

9. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hee Wil,

Goed van je hoor dat je je gevoelens durfde te uiten binnen een groep onbekenden!

Kan me voorstellen dat je je wel alleen voelde.

Ook ik had mijn voorgeschiedenis niet gemeld, maar gaandeweg de cursus kwam ik er achter dat er 2 andere meiden ook miskramen hadden gehad.

Laatst op de school van mijn zoon was er een vroew die binnen een jaar 2 kinderen kreeg en dit waren nr 2 en 3.
    Toen ik een praatje met haar maakte kwam ik erachter dat ze voor nr 2 en 3 6 miskramen heeft gehad.....terwijl ik dacht toendertijd...."haar gaat het gemakkelijk af"

Zo zie je maar dat je pas kunt beoordelen als je echt weet hoe het soms zit.......

Hoe is het met de rest?

Ik moet vandaag weer naar de Gyneacoloog....nog altijd geen bloedverlies gehad.....blijven hopen voor ons he!

Liefs van mij;).

10. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Barbara,

Succes bij de gyn vandaag. You go girl :D;) !

11. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Nou meiden de datum is bekend en staat vast............

29 april komt de kleine meid ter wereld:)

12. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Wow Barbara :$ !
    Wat bijzonder om te weten dat je kleintje 29 april geboren wordt :D.
    Het lijkt me heel apart om te weten wanneer DE datum is.
    Geen gestress meer wanneer alles klaar moet zijn. Het geeft wel een beetje rust denk ik ? Vanaf nu dus aftellen geblazen ;).

Super meid :) :D!

13. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hey allemaal

@ Wil, geef het wat tijd. Het was de eerste les. Het zal vast beter worden in de komende weken. Je kan het ook zo bekijken, iedereen heeft zijn eigen verhaal. Misschien hebben zij weer andere moeilijke dingen meegemaakt. Het is wel herkenbaar hoor. Bij mijn yoga denk ik soms ook dat ik de enige ben. Dat blijkt nu helemaal niet zo te zijn. Sommigen praten er gewoon niet openlijk over.
    Nou, zorg ervoor dat die man van je volgende keer 100% meegaat en dan voelt het vast al stukken beter. Succes!

Waar ik zelf een beetje van baal bij de zwangerschapsyoga is die standaard reactie dat een bevalling fysiek heel anders is dan een miskraam. Mijn miskramen verliepen niet zo best. Beide keren naar het ziekenhuis en had ik wat ze noemde een 'abnormale' reactie. Nu ben ik daardoor een beetje bang voor wat er bij de bevalling kan gebeuren. Naast de miskramen heb ik namelijk ook bij andere baarmoeder dingen zoals plaatsen mirena enzo hele slechte lichamelijke reacties gehad. Telkens krijg ik dan de reactie 'een bevalling is heel anders'. Zelfs goede vriendinnen die precies weten wat ik allemaal achter de rug heb. Gelukkig nemen ze het in het ziekenhuis wel serieus. Ik probeer me ook te bedenken dat niet iedereen zich kan inleven in eerdere traumatische ervaringen en wat dat met ja kan doen.

@ Barbara, de 29e, net voor koninginnedag. Hoe voelt het om de datum al te weten?

@ Ilona, niet gaan stressen over vervanging hoor! Het komt vast wel goed.

Ik had vanochtend wel een bijzondere ontmoeting in het ziekenhuis. Toen ik net zwanger was onmoette ik op weg naar huis van een feestje een jongen. En op een of andere manier kwamen we binnen een enkele minuut op het onderwerp miskramen en zwangerschap. Bleek namelijk dat hij op weg naar huis was omdat zijn vriendin een week eerder een miskraam had gehad en ik was dus op weg naar huis omdat ik misselijk van de zwangerschap was. Ik heb ongeveer een half uur met hem gepraat omdat hij duidelijk zijn verhaal kwijt moest over de miskraam en ik had het natuurlijk al meedere keren meegemaakt dus... anyway vanochtend ( 6 maanden later) zie ik hem in het ziekenhuis met zijn vriendin. Ze kwamen voor een echo want ze is 6,5 week zwanger. Heb ze helaas niet meer gezien na mijn controle dus weet helaas niet wat het resultaat was.

Nou meiden, fijn weekend alvast! Wie is trouwens de volgende die met verlof gaat?

14. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    He Barbara.. wat leuk dat de datum nu vast ligt. Spannend hoor! Nog maar een paar weekjes! En fijn dat je nog geen bloedverlies heb gehad!
    Hou dat maar nog even vol!

Lastig hoor Wil. ik snap ook best dat je het moeilijk vond. Maar inderdaad. je weet niet precies wat de andere hebben meegemaakt.
    Het lijkt me ook erg moeilijk om op zo'n moment alleen te zijn.
    Ik ben vaak ook een flapuit. Maar ik heb me bij de yoga ook ingehouden. Er begon op een gegeven moment iemand wel te vertellen dat ze bij de eerste wel bang was voor een miskraam en bij haar tweede niet meer. Maar eigenlijk bleef het hele groepje stil. Dus er zitten vast meer pechvogels bij mij bij.

Ik ben wel heel blij voor je dat je Poesje weer terug is! Dat zal een opluchting zijn!

Afgelopen woensdag ben ik niet naar yoga geweest. Ik was zooo moe van het werken. En Ik keek er enorm tegenop om op een neer te rijden. Terwijl het maar een half uurtje is. Ik ben huilend in bad gaan liggen. Mijn vriend zat in Maastricht.
    as woensdag gaat bij mee en de les erop gaat hij me heel lief brengen en halen.

Misschien ben ik wel de eerste nu die met verlof gaat of blauwe lucht? ik hoef nog maar 1 weekje!
    Het word alleen een hele rare week, mijn Opa is gister overleden. Hij was al een tijdje erg ziek. En al zijn kinderen waren erbij. Dus het is wel een mooi einde.
    Maar toch geeft het me een heel dubbel gevoel. Mijn kleine zou zijn eerste achterkleinkind geweest zijn. En komende week dus hoogzwanger naar een crematie en afscheid nemen, daar moet ik wel even van slikken. pff
    Ik denk ook dat mijn buik heel wat teweeg brengt bij de familie. Hoe was dat bij jou Barbara?

Hoe gaat het met een vervanging zoeken Ilona? Wat lastig dat je er ook zelf verantwoordelijk voor ben. Ik kan me voorstellen dat je hoofd er niet echt naar staat.
    Maar ga jij pas in september beginnen? Heb je er een vakantie aan vastgeplakt? Ik begin eind juli alweer!

Ons bed staat trouwens al omhoog sinds vandaag. Raar hoor. We zijn ook al bezig met de vluchttas. Wat is het toch spannend allemaal!
    Groetjes

Crepe
    l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l
    Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje |
    Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 4 april verlof
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | 11 mrt gyn
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 29 mrt groeiecho
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |

15. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    @ Barbara, fijn dat je nog geen bloedverlies hebt gehad, HOUDEN ZO, en wat bijzonder dat je je datum al weet!!! Dat is dan wel weer een klein voordeeltje van een geplande keizersnee... Mijn zus heeft 3x keizersnee gehad. Was voor haar best teleurstellend... vele vele jaren gewacht op een baby, uiteindelijk met ivf zwanger geworden, en ze had graag thuis bevallen maar dat zat er niet in ivm complicaties. Maar zei ze.. het voordeel was wel dat ze precies wist wanneer ze ging bevallen, haha. We hadden gisteren samen thee gedronken en het vooral daarover had gehad. Dat is wat me nu wel het meest bezighoudt. Wanneer komt die bevalling, en is mn man dan dicht bij huis aan het werk of verder weg, en wat moet ik met zoonlief doen???

Maar volgens mij is mn dochter een brave meid... dus heb ik met haar afgesproken dat ze precies de bevalling van mijn zoon na gaat doen, maar dan wel op een ochtend dat zoon op de peuterspeelzaal is. Dus snachts komen de weeen, dan wordt zoon wakker en die marcheren we naar de peuterspeelzaal, waarna we mn broer instructies geven zoon weer op te halen uit speelzaal, en rond half elf komt dochter ter wereld.
    Ik riep pas nog even in bed richting buik: baby, weet je het bevallingsplan nog??? en ik kreeg een schop als antwoord. Dus dat komt denk ik wel goed. hahahahaahahaha :)

@ Esli: Dus jij hebt je bed al lekker omhoog. Ik kan er nog geen zin in krijgen, en heb de klossen nog even achter in de kast gegooid. Doe ik einde van week 36.
    Vluchttas is al wel een tijdje klaar...compleet met briefje erop met de spullen die mn man er 'last-minute' nog bij moet gooien. Het zal me niet nog eens gebeuren dat ik met een 'niet-goed-ingepakte-tas' in het ziekenhuis beland:
    Toen ik met miskraam 2 met spoed gecurreteerd moest worden had ik zomaar wat dingen in een tas gegooid... maar geen goede badjas of groot vest ofzo. In mn emoties helemaal vergeten. Toen moest ik dus eerst laten zien dat ik kon plassen voordat ik van dat stomme infuus afmocht...lag op een kamer met 3 oude vrouwen, tijdens het bezoekuur... en elke keer kwam er een verpleegster veels te vrolijk: zoooo, zullen we eens kijken of wel al een plas kunnen doen??! en omdat ik geen badjas ofzo had, moest ze me helemaal in een ziekenhuislaken wikkelen omdat ik nog halfnaakt in operatiejas lag, maandverband tussen mn benen geklemd, schuifel de schuifel langs al het bezoek die me met openlijke nieuwsgierigheid aankeken....
    VERSCHRIKKELIJK. Dat zal me nooit meer gebeuren. Ik heb mn tasje goed voorbereid!! En hopen dat ik hem niet hoef te gebruiken.
    (Sorry, dat was geen leuk verhaal, maar moest ik even kwijt)

@Crepe. Die reacties wat betreft: bevalling heel anders dan miskraam...die komen vast van mensen die geen miskraam hebben meegemaakt...of niet? Ik vond het juist hartverscheurend veel op elkaar lijken. Het was het eerste wat ik tegen mn man snikte toen het gebeurd was: het was gewoon een mini-bevalling.
    Fijn dat het ziekenhuis je wel serieus neemt in je zorgen en angsten... praat er maar lekker veel met hen over.

Ik ga naar bed. Kijken of ik wat slaap kan pakken. Iemand anders ook zo last van wiebel/kriebel/krampbenen???? We zijn echt in de laatste fase beland!!! spannend spannend!

16. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hee Esli,

Gecondoleerd met het overlijden van je opa:(
    Dat is niet leuk, en al helemaal niet nu hij jouw kleine niet in zijn armen zal nemen:(

Tijdens mijn opa,s crematie kreeg mijn buik wel aandacht maar voor het grootste gedeelte gelukkig wel mijn opa hoor!
    Ik denk dat ik de gesprekjes over de baby/zwangerschap gewoon zelf ook bewust kort heb gehouden.
    Natuurlijk mag je je ook laten feliciteren door mensen die je op de crematie tegen zal komen die je niet zo vaak ziet.

Ik probeerde het ook te relativeren....leven en dood ligt zo dicht bij elkaar....dat is verdrietig maar ook zoals het leven is.

Natuurlijk weet ik niet hoe oud jouw opa is geworden....die van mij 99 jaar dus ik had er ook helemaal vrede mee...hoewel ik het even zo goed jammer vind dat hij mijn kleine meid niet zal ontmoeten.

Heel veel sterkte!

17. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    :Hé girliez,

Hoe is het met iedereen. Gaat jullie buik ook een beetje in de weg zitten ? Afgelopen maandag moest ik m'n man voor het eerst vragen om m'n sneakers te veteren :$ ! Inmiddels ook de laatste les van m'n gymclubje gehad. De 1e is zelfs al (2,5 wk te vroeg) bevallen :$;). Wat gaat de tijd toch onwijs snel ;). Van de week ook de intake van de kraamzorg gehad. Wat duurde dat lang zeg, 2 uur ! En ze wilde toch wel heel graag bovenkijken waar ik wel een beetje van baalde omdat nog lang niet alles klaar is ;) 8).
    Vervanging op m'n werk is hap-snap geregeld, baal :x. Wat goed dat er al bedden op blokken staan en vluchttassen al gepakt. Moet er nog aan beginnen ;). Ben vandaag wel op onderbroeken jacht geweest. Ik weiger om van die oma tenten aan te trekken na de bevalling. Heb een paar verschillende hippe boxershorts gekocht. Nu nog even kijken wat lekker zit, dan koop ik er nog een zooitje bij. Ik hoor ook van alles over gaasbroekjes :(:$. Wat zijn dat voor dingen ?! En moet dat echt ?!

@Crepe, gelukkig dat ze je in het zh wel serieus nemen. Voor sommige mensen is het lastig zich te verplaatsen in een ander als ze zelf geen mk en de pijn hebben meegemaakt. En wat een bijzondere ontmoeting had je in het zh !

@Esli, gecondoleerd met het overlijden van je opa. En is je verlof nu begonnen ? Heerlijk meid :). En idd aan m'n bevallingsverlof plak ik gelijk 4 wk vakantie vast, kan niet beter zo midden in de zomer :D:).

@Blauwe lucht, haha wat een verhaal over je vorige vluchtas. Begrijp heel goed, dat dat je niet nog een keer gaat gebeuren :p. Mmmmm...zou wel mooi zijn als we onze bevalling zo kunnen regisseren. Ik wil graag op de ochtend van moederdag wakker worden met een kleine schattige fris gewassen baby in een mandje naast m'n bed :D;). Kan iemand dat even regelen :p. Krampbenen, jáá, ik werd van de week ineens wakker van de pijn en schreeuwde het uit van de pijn. Ik wist niet dat ik nog zo snel uit bed kon springen :p8). Mannie in de stress, die dacht dat de bevalling begonnen was :D:p.

Fijne Paasdagen allemaal !
    Tot gauw weer :)

18. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard

Fijne paasdagen voor iedereen!;)

19. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Lieve dames,

Had ik een hele lap tekst getypt; is het ineens weg.. grrrrrrrr
    Ben nu zoooo chaga dat ik naar bed ga.
    Binnenkort herkansing..

Liefs!

20. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hey dames,

Lekker paasweekend gehad?

@ Wil, hoe irritant! Hoe is het inmiddels in je zwangerschapsklas?

@ Ilona, bij mij zaten er twee gaasbroekjes in het kraampakket. Duurde wel even voordat ik door had dat het 'onderbroeken' waren.
    Is je zwangerschapsgym nu al afgelopen?

@ Esli nog gecondoleerd met het verlies van je opa. Jammer dat hij Je dochtertje niet zal leren kennen.
    Daarentegen gefeliciteerd met je verlof!

@ blauwe lucht, het kan helpen enige tijd met je benen omhoog tegen de muur te liggen als je last hebt van onrustige benen bij het slapen gaan.

Hier nu ruim 39 weken. Schuifel een beetje rondom het huis. Morgen weer controle in het ziekenhuis. Da's een half uurtje fietsen en ik ga alleen. Misschien toch maar met de tram? Merk dat ik overdag wat relaxter ben met dingen alleen doen dan 's avonds. In bed kan ik soms een beetje paniek gevoelens krijgen bij het idee dat het elk moment kan beginnen.
    Vanavond weer naar yoga. Gaat gewoon door tot de bevalling. Er is 1 andere meid die dezelfde dag is uitgerekend en 1 die vandaag is uitgerekend. Ben benieuwd of zij er vanavond nog zijn?!

fijne week allemaal

Deel Deze Pagina