Geluksmama's-de klavertjes 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ilona PS, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Dames!

Bedankt voor je uitgebreide reactie Barbara.

De crematie was erg mooi.
    Ik kreeg toch wel veel aandacht. Maar het zou dan ook zijn eerste achterkleinkind geweest zijn. Bovendien merkte ik dat de familie heel veel steun had aan mijn buik. Het was iets moois tijdens iets verdrietigs.
    Ik ben dan nu toch echt hoog zwanger en dat voelde heel speciaal. Mijn Opa is 88 geworden en heeft een gezond leven gehad. Het was erg bijzonder hoeveel mensen hij nog kon raken met zijn overleden. Geen een spreker hielt het droog en er waren wel 60 mensen.
    Ik heb op een goede manier afscheid kunnen nemen van mijn Opa. Ik heb een brief voor hem geschreven met oa de naam van mijn dochter, en deze in zijn kist gelegd, dit voelde heel fijn. Mijn Opa is de allereerste die haar naam weet.
    Ik maak me wel een beetje zorgen over mijn Oma. Het is wel erg leuk om te zien hoeveel ze uitkijkt naar mijn dochter.

Voor de rest gaat het prima, ik ben inderdaad met verlof!!:D:D Heerlijk gevoel geeft dat. En na afgelopen week ben ik er ook echt aan toe!
    Dus vandaag kleertjes gewassen, mutsje besteld en het geboortekaartje geregeld. Ik heb wel het gevoel dat ik deze week echt alles af moet hebben. Stel je nou voor dat ze te vroeg komt?

Goede tip voor de vluchttas die badjas. Die zat er bij mij nog niet in...8)

En Crepe, jemig, bij jou kan het nu echt op elk moment beginnen. En dan nog een half uur fietsen! Wouw. ;)
    Dat kan ik echt niet meer hoor. Na een kwartiertje lopen doet eigenlijk alles al pijn. Fietsen voelt wel prettiger maar ook een klein stukje.
    Winkelen zit er dus voor mij echt niet meer in. Ja naar 1 winkel, ha ha.;) Vandaag naar de Hema geweest. En dan snel weer naar huis. 2 uur liggen en vooral mijn heup rust geven.:)
    Misschien morgen naar de sleutelmaker. Ik wil er wel iedere dag even eruit geweest zijn.

Irritant he Wil met zon bericht. Ik schrijf mijn bericht eerst altijd in een tekstverwerkingsprogramma, en dan pas kopieer in het naar de zwangerschapspagina.

Mijn krampbenen zijn een stuk minder geworden sinds ik mezelf heb aan geleerd om met de tenen naar mij toe uit te rekken. Die hielp echt! Misschien hebben jullie daar wat aan?

Zijn jullie nu klaar met alles?
    Wat is het toch heerlijk weer he!

Groetjes
    Ilse

Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l
    Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje |
    Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje |
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje |
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim |
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |

2. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Bananen eten helpt ook tegen kramp, volgens mij doordat bananen veel magnesium bevatten. Naast tenen naar je toe trekken helpt het ook om op je goeie knie te zitten en het kramp been naar achteren te strekken met de tenen geflext op de grond
    Ik neem nu zelf kleimineralen van de natuurwinkel. Heb sindsdien geen enkele keer meer kramp gehad :) Het helpt ook een beetje tegen een hele rare tik die ik heb, namelijk behoefte aan steen :(. Volgens mijn yoga lerares (die wat zweverig is) ligt dat aan een tekort aan een mineraal. Volgens mij verloskundige zit het echter tussen mijn oren... haha, lekker dan 8)

3. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé girliez,

Ik ben kapot, zo moe.........maarrrrrr....miv heden.......

VERLOF :):D:p

4. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Joee hooeee Ilona!
    Heerlijk hoor!
    Ik heb ook eerst 2 dagen op bed gelegen na mijn laatste dag en dan... genieten!

5. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hoi iedereen
    De laatste loodjes!
    Heerlijk dat iedereen nu met verlof is. Lekker rondrustig rondsjokken, wachten op wat komen gaat.

Bij jou nog alles rustig Crepe???

Morgen ben ik 37 weken en kunnen we thuisbevallen!
    Alleen staat mn bed nog niet op klossen... er staat al een week een stapeltje klossen klaar, en vandaag moest manlief die van mij onder het bed zetten...blijkt dat we er 3 te kort komen. We hebben een nogal raar ouderwets bed. Dus morgen nog maar een tripje thuiszorgwinkel, gelukkig is die op zaterdag open, en dan kan wat mij betreft de pret beginnen, haha.

Vorige week was ik opeens een dag erg misselijk, overgeven, en rare steken in mn bovenbuik. Op de gewone wekelijkse controle bij de vk, 3 dagen later, was bloeddruk opeens heel stuk omhoog. Vk maakte zich beetje zorgen om al die dingen bij elkaar, en moest ik smiddags van haar naar de gyn. Bloed en urine gecontroleerd, extra echo, en aan het CTG. Maar alles helemaal prima met baby, helemaal goed op groei, en bloed en urine ook goed.
    4 dagen later weer bij vk en bloeddruk weer naar beneden, en ik voel me ook beter. Dus ik zit weer gewoon in de running voor een normale thuisbevalling, en hoef geen extra controles meer. Hoera.
    Toen de eerste schrik wat voorbij was ik achteraf best blij met even de extra echo en controles in ziekenhuis. Toch fijn te horen dat alles helemaal goed gaat.

Manlief is vanavond weg, zoonlief lag compleet uitgeput om 6.45 op bed, en ik ben ook doodmoe dusssss.... ik vertrek met een bakje gele vla en een mooi boek naar boven. Even nog een nachje in een handig laag bed, en dan maar de hoogte in.
    Groet!

6. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    @ blauwe lucht, wat een raar verhaal van je bloeddruk... enig idee wat de oorzaak is geweest?

@ Ilona, gefeliciteerd met je verlof

Hier nog niets. Ben nu 1 dag overtijd en heb totaal niet het gevoel dat er iets gaat gebeuren.... :(

7. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo allemaal,

Tijdje niets van me laten horen.

Lekker bezig geweest in en om het huis en genoten van het mooie weer.

Dus minder achter de computer gezeten.

Jullie hebben weer flink je best gedaan met schrijven, gelukkig gaat het met iedereen goed zo ik lees.

Crepe wat spannend zeg......ik wens je een hele fjne bevalling toe!

Zelf ga ik over 13 dagen richting ziekenhuis als de kleine zich niet eerder aandiend ter voorbereidng op de keizersnede.

Vandaag nog een dagje klussen en soppen in huis, verder doe ik het ook heerlijk rustig aan en zit de tijd een beetje uit.

Ik ben nog steeds niet vergeten waarom we deze topic zijn gestart.....wat hebben we nog altijd een geluk he....ik realiseer me dat nog iedere dag en kan niet wachten onze kleine te verwelkomen...en ben ook heel benieuwd naar jullie kleintjes en bevallingen.

Ik denk aan jullie en heel veel liefs van mij maar weer!;)

8. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Hier nog geen verlof...
    Tot over mijn oren in het werk zelfs...
    Doe mijn best het niet te druk te hebben, maar dingen moeten wel af zijn voor ik weg ben..
    Nog 2 weekjes.
    Hopelijk heb ik dan ook meer puf om even wat te typen hier
    xx

9. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo lieve allemaal,

Hee Crepe, hoe is het nu met jou? Ben je nog steeds aan het 'wachten' of lig je al te bevallen. Ik ben zoo benieuwd. Ik hoop dat het goed met je gaat!

Ilona, ben je nu lekker aan het genieten van je rust? Is de baby
    kamer nu (bijna) af? Of ben je nog steeds zo hard aan het klussen?

Heb je nu vanwege de 'reuzebaby' ook een grotere buik?
    De verloskundige denkt dat mijn kind ook iets groter dan gemiddeld is. Dat had ik wel verwacht. Ik heb echt een ernome buik. Mijn kind is volledig ingedaald. Toch liggen haar billen tegen mijn ribben aan. Groter kán ze volgens mij nu echt niet meer worden. Mijn arme meisje ligt helemaal opgepropt! ;)

Gelukkig dat het nu weer goed gaat met jou blauwe lucht! Ik kan me voorstellen dat je er toch wel even van schrikt. Staat je bed nu op klossen? ik vond het wel heel erg wennen. Maar nu vind ik het wel prima. Zeker met uitstappen is het heerlijk.

En Barbara, jij kan écht aftellen. nog maar 2 weekjes en dan heb je je meisje in je armen! Heerlijk zeg! Volgens mij gaat het erg goed met jou. Geen stress. Goed zo.
    Geniet nog maar even van de rust!
    En ja! Ik vergeet ook zeker niet waarom we dit topic gestart zijn. Het blijft gewoon een wonder zo'n kleintje. Ik kan ook nog steeds soms huilen van het geluk dat ik dit meisje mag dragen. ik word moeder! Wat een geluk. :):)

Hee Wil, Wel even zwaar he, de laatste loodjes voor je verlof. Nog even volhouden meid, ook jij bent er nu bijna! :p

Ik geniet nog steeds van het zwanger zijn. Wat is het toch heerlijk zon kleintje in je buik. Gelukkig beweegt ze ondanks haar ruimte gebrek nog veel zodat ik continu gerust ben dat het goed met haar gaat.
    Wel beginnen de lichamelijke kwaaltjes een beetje vervelend te worden. Ik kan eigenlijk nauwelijks meer lopen, en als ik overdag iets te veel gedaan heb lig ik echt wakker van de pijn.:( Ik ben dus ongeveer aan huis gekluisterd. Ik moet van mezelf toch iedere dag even de deur uit. Toch gaat de tijd wel snel. Ik doe niet zo veel maar wel alles heel langzaam dus de dagen vliegen voorbij!:p

Ik heb wel echt een hele grote buik! Mensen vragen al of ik er twee draag. Ik ben dan ook al ondertussen 17 kilo aan gekomen! Ik kan nog steeds de broeken aan die ik in het begin van de zwangerschap gekocht heb. Het zit dus bijna alleen op mijn buik! ;)
    Wel zie ik ook wel dat ik wat vocht aan het vasthouden ben. Dus ik hoop dat het grootste deel er na de bevalling snel af is.

Kijken jullie op tegen de bevalling? Ik eigenlijk niet echt. Ik heb er zelfs een beetje zin in. Het lijkt me een mooi moment. Maar misschien ben ik een beetje naief. :D

Groetjes!
    Esli

Ps, misschien is het leuk om aan te geven aan ons lijstje waar je gaat/wil bevalling. In het ziekenhuis of thuis?

Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | Poli
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | KS
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim |

10. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha lieve meiden,

Weer veel geschreven en gelukkig goede berichten.
    Voor Crepe is het nu heel spannend. We horen vast zeer binnenkort of ze is bevallen.
    Blauwe lucht, fijn te horen dat het goed met je gaat. Geen extra controles meer en thuisbevallen. You go girl :D.
    Barbara, voor jou gaat het ook idd opschieten. Zo te horen ben je er helemaal klaar voor. Fijn hoor. Ja en idd, ook ik ben niet vergeten waarom we dit topic zijn gestart. Ben er ook iedere dag nog dankbaar voor dat het zover heeft mogen komen. Nog even en we hebben allemaal een prachtbeeb in onze armen. Geweldig toch en een groot wonder :).
    Arme Wieweet, weet precies hoe je je voelt die laatste werkweken. Laat je niet teveel opjagen hoor meid. Meer dan je best kun je niet doen en jijzelf en de kleine staan voorop hoor ! Rust straks eerst maar goed uit;).
    Esli, wat ben je toch altijd heerlijk opgewekt en positief. Dat tovert een glimlach op m´n gezicht :). Je hebt het ook niet makkelijk met zo´n grote zware buik met een flinke beeb erin. Nog even volhouden, dan krijg je grootste beloning die er is.

Ik had m´n verlof iets anders voorgesteld. Welgeteld 1 heerlijke dag gehad (vorige week vrijdag). Sinds zaterdag echt helse rugpijnen alsof er een zenuw beklemd zit. Ik kan niet langer dan 20 min zitten of staan of lopen en dan moet ik weer plat. Het liefst op de grond, lekker hard en koel. Het enige wat ik mag tegen de pijn is 6x 500mg paracetamol per dag. Ik word er een beetje moedeloos van, want ik heb nog 36 actiepunten op m´n lijstje staan (van babywas tot vluchtkoffer inpakker en ramen zemen etc) maar het gaat gewoon niet. Maandag weer naar de gyn, dit hou ik niet nog 3 weken vol. Afgelopen maandag woog de kleine al tussen de 6,5~7 pond :$. Pfff...hoeveel kan er nog bij.
    Sorry wil niet teveel klagen, want ik ben echt heel blij met ons wondertje.
    Ladies, ik ga weer snel liggen.
    Bye bye

11. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hi ladies,

40+6 hier....

Gister een afspraak in het ziekenhuis om te strippen maar ik had helaas geen ontsluiting. Vervolgens zei de VK dan maken we voor zondag (morgen) een afspraak om op te wekken. Schrok me dood./ Blijkt dat ze in het ziekenhuis waar ik ga bevallen 41 weken hanteren voor opwekken. Omdat opwekken echt het laatste is dat ik wil heb ik na enig aandringen geregeld dat ik maandag ipv zondag terugkom om te kijken of er al ontsluiting is en dan over hoe verder door te praten. Baal er wel van. Moest voor de honderd duizendste keer uitleggen waarom ik opzie tegen opwekken. Heb inmiddels zoiets van: lees mijn dossier daar staat met koeien letters in hoe mijn vorige ervaring met opwekken is geweest (miskraam opwekken). Aangezien dat behoorlijk traumatisch was ben ik er helemaal klaar mee dat elke keer weer opnieuw te moeten vertellen.

Maar goed, ik hoop van harte dat ik maandag niet hoef te blijven en dat ze me nog een paar dagen geven. En in de tussentijd haal ik alles uit de kast om de natuur een handje te helpen: ananas, sex, rode pepers, wandelen..... ;) wordt vervolgd...

12. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh Crepe, je houdt de spanning er wel in zeg. Pfff...al 6 dagen over tijd :$.
    Wat naar toch dat je iedere keer opnieuw je verhaal moet doen in het zh. Idd laten ze je dossier eerst eens goed doorlezen :(. Ik hoop voor je dat de natuur intussen zelf z'n ding gaat doen en dat je niet hoeft te blijven. :)
    Hoe voel je je verder ? Kun je nog een beetje uit de voeten. Of heb je veel last :$?
    Heel veel succes met de laatste loodjes Crepe :). Ik denk aan je.
    We hopen dat je volgende berichtje prachtig babynieuws brengt :D. Zet hem op meid ;).

13. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Ohh wat spannend zeg, Crepe! En wat een gedoe ook.
    Wat raar dat ze 41 weken hanteren. Volgens mij is 42 weken veel gebruikelijker!
    Dat opwekken lijkt me zoiezo niets hoor. Zo'n medisch gedoe! En naar dat je het weer moest uitleggen zeg!
    Ik hoop voor je dat je weeen zich snel bij je aanmelden zodat je je zoontje gezond en wel mag vasthouden. Ik duim voor je!!!

14. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ps, misschien is het leuk om aan te geven aan ons lijstje waar je gaat/wil bevalling. In het ziekenhuis of thuis?
    Goed idee ;)

Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | Poli
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | KS
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 19 april gyn | ZH

15. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    dag meiden,
    zondagochtend ben ik moeder geworden van het mooiste meisje op de hele wereld :)
    Mijn prachtige dochter weegt 3220 gram, is thuis geboren met een snelle bevalling, met 38 weken en 1 dag, en ze doet het fantastisch!
    Lieve groet van mij, en succes iedereen met ofwel de laatste loodjes ofwel de eerste dagen van het moederschap!

16. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Blauwe lucht !!!

Gefeliciteerd met je dochter !!!

Wow, wat een verassing maar wat een geweldig nieuws ! En zo snel !! Fijn dat alles goed is gegaan.

Ik ben onwijs blij voor je. Heerlijk genieten nu van je kraamtijd.
    Enne...spammen mag hoor ;):D. Hoe heet je kleintje ? Of wil je dat liever niet zeggen.

Oh meiden, de babyboom barst nu echt los.
    Crepe, jij bent vast de volgende !

17. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Na het geweldige nieuws van Blauwe lucht, even een kleine update.
    Vanochtend weer naar de gyn geweest. Nog steeds helse rugpijnen. Vandaag weer bijna de hele dag op bed cq op de grond gelegen.
    Ik heb een verwijzing gekregen voor de fysio,ws zit er een zenuw bekneld.
    Volgende week ma. 26/4 opnieuw een afspraak. De gyn wil dan kijken of ze me kan strippen. Spannend, het komt nu allemaal zo dichtbij !
    Hoe is het met de rest van de meiden ? Hang in girls ;) :) !

liefs

18. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Oh Wouw Blauwe lucht! Gefeliciteerd! Wat goed zeg.
    Ik vind het een grappig idee, want je was ongeveer net zo ver als ik. Maar het is natuurlijk je 2e!
    Wat heerlijk dat het zo goed is gegaan! Geniet ervan!

Wat vervelend Ilona van die rugpijn. En dan -op de grond liggen- Jemig. Dat zijn nog eens zware laatste loodjes! Gaan ze je misschien strippen ivm de rugpijn? Spannend hoor.

Hier gaat het redelijk. Ik moet zeggen dat ik af en toe ook wel in tranen uitbarst vanwege de pijn in mijn heup. Maar meer uit frustratie hoor. Normaal ben ik nogal een bezige bij en als ik nu een half uurtje wat doe, moet ik echt weer liggen. Ik vind het echt een hele rare periode. Ik ben nog steeds gelukkig in mijn hoofd maar mijn lichaam is er klaar mee.
    Net voorzichtig gezwommen met 'zwangerschaps-zwemmen'. Maar eigenlijk gaat dat ook niet meer. Zitten achter deze computer is echt ook een heel slecht idee.
    naja, nog 2 weekjes.... Ik hoop stiekum wel dat het er geen 4 worden.

Succes meiden!
    Ilse

19. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard

Gefeliciteerd Blauwelucht met de geboorte van jullie dochter.:)

Geniet lekker van de kraamtijd!

ps, hoe heet ze?

Lieve groeten van mij.

20. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Joehoe! Ik ben gister ook bevallen! Wat een heftige maar mooie ervaring. Mijn dochter heet fenna en is 3700 gram! 2 weken te vroeg maar helemaal geweldig. Succes met de laatste loodjes lieve meiden. Esli

Deel Deze Pagina