Jeuuuuhhhhhh, Esli is bevallen, WOW !!! Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Fenna !!!! Niet te geloven, meid, wat plotseling ineens . Twee dagen geleden heb je nog gezwommen en had je volgens mij nog geen enkele aanwijzing dat het ging beginnen toch ? Ik gun je alle geluk van de wereld met je kleine meisje. Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt gehad. We horen het allemaal nog wel. Voor nu vooral genieten he . Ben benieuwd wie de volgende is....Crepe .... Barbara . Tot gauw weer meiden. Enne...foto's van de kersverse beebs zijn welkom hoor
Hoera Esli! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Hoera! Fijn dat alles goed gegaan is, en wat een mooie naam zeg! Geniet lekker van de kraamtijd meid, veel liefsX
Esli, gefeliciteerd!!! Wat bizar zeg... onze 'verhalen' zijn erg hetzelfde! We liepen vrijwel gelijk in de zwangerschap, allebei een meisje, beide dochtertjes in de 38e week geboren (mijn 1e kindje kwam ook in de 38e week... zoontje werd met 38 week en 5 dagen geboren, en mn dochter dus met 38 week en 1 dag.) En nu komt het. Onze dochter heet..... Fenne! Bijna dezelfde naam dus zelfs!!! hahahahaha Geniet van jouw Fenna... ze is vast niet zo prachtig als mijn Fenne Is ze trouwens thuis geboren? Geniet er maar van, en andere meiden: succes met de laatste loodjes!!! nog even en dan zijn we allemaal moeders
Lieve Fenne en Fenna, Welkom in ons midden. Gefeliciteerd met jullie ouders! Blauwe Lucht en Esli gefeliciteerd met jullie dochters! Eerst leefden we van echo naar echo en naar verlof.. en nu de geboortes!! En ja, foto's spammen mag Met mij gaat het wel aardig momenteel. Ik ben wat grieperig, maar nog veel erger: een hele goede vriendin is overleden en vandaag was de uitvaart. Hoewel ze erg ziek was en de dood zich wel spoedig zou aandienen is het moment van overlijden zeer plotseling geweest. En dat heeft haar en ons erg verrast. Ze had zelf geen kinderen (onvruchtbaar) en leefde intens met mij mee. Ze heeft 2 weken gelee het kind nog voelen schoppen. Dat was heel bijzonder. Ook de foto's daarvan.. Nu ga ik in het zonnetje een beetje bijkomen van alle emoties en maandag ook nog maar even niet aan het werk. En dan blijven er nog 3 dagen staan voordat mijn verlof start. Ik vind het wel prima zo. Liefs, Wil
Hee Wil, Veel sterkte met het verlies van je vriendin....wat een nare ervaring zeg! Heel veel sterkte meid! Lieve allemaal...dit is de laatste keer denk ik dat jullie iets van mij horen tot ik weer thuis ben. Morgen opname voor de keizersnede en dan is het donderdag eindelijk zover, mijn kleine meidje eindelijk in mijn armen......... Crepe hoe ist nu met jou meid? Hopelijk gaat alles goed! We denken aan je hoor! Voor Esli en blauwe lucht....genieten jullie een beetje van jullie kleintjes... Veel liefs van mij X.
Hallo ladies, @Blauwelucht, ja idd heel toevallig de overeenkomsten tussen jouw kindje en die van Esli. Heel mooi. De duur van de zwangerschap, de namen. Heel bijzonder hoor. Gaat het goed met je ? En met Fenne ? @Wieweet, jee wat een heftig verhaal. Gecondoleerd met het verlies van je vriendin . Wat liggen leven en dood dan dicht bij elkaar, ongelooflijk. Ik wens je heel veel sterkte toe in deze heftige tijd. Enerzijds blijdschap om je kindje die eraan komt, anderzijds het kwijtraken van je vriendin. @Barbara, mummy-to-be. Morgen een spannende dag voor jou, wetende dat donderdag je kleine meisje geboren is. Geniet nog even van je dikke buik en van dit mooie weekend. Ik wil je veel succes toe de komende dagen en hoop je met mooi nieuws terug te zien ! Veel geluk meid ! Ja, ik ben ook erg benieuwd hoe het met de andere kersverse mama's Esli en Crepe is. Ze genieten vast volop, we wachten rustig af. Dames, het beste allemaal ! Tot gauw weer. liefs
He Lieve meiden Ik ben zo gelukkig met onze dochter! Wouw. Dat je zooveel liefde voor iemand kan voelen. Echt geweldig. De bevalling was kort maar krachtig. 5 uurtjes maar. Wel krijg ik vaak te horen: Zoo relax zon bevalling! dat vind ik dan niet zo eerlijk. Want ik vond het eigenlijk best zwaar zo snel . Van puffen kwam niets terecht. Ik was meer bezig met hyperventileren. Als een wee een beetje weg ging kreeg ik al een heftigere nieuwe. Je leest ook dat je lichaam met zon snelle bevalling geen tijd heeft gehad om endorfine aan te maken. En ik heb wel een uur moeten persen. Bevallingen zijn dat betreft moeilijk te vergelijken. Ik mocht nog maar net naar het ziekenhuis. Ik had al 7 cm ontsluiting! Wel ben ik blij dat er geen complicaties waren hoor. En dat is vaker met zon snelle bevalling. Geen vacueempomp ofzo. En met de kleine is alles goed! Nou, en als je je kleine in je armen heb is ECHT alles voorbij. Het is geen cliche. Ook de pijn is dan verdwenen en vanaf dan is het genieten! Volgens de verlos zou het kunnen komen omdat ik die miskramen heb gehad. Dus ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen. Dat ze 2 weken eerder was had ik absoluut niet verwacht,maar heerlijk voor mijn rug! En lekker joh die harde buik weg! En gelukkig was Fenna wel zwaar met 3750 gram, met haar gaat het heel goed. Ook de borstvoeding loopt prima nu. Maar dat was wel even wennen zo. En wat een tieten nu! ha ha En cool! Blauwe lucht Fenne! Ook echt mooi. Ik zag eerst een keer Fenne in een tijdschrift staan en mijn vriend vond zonder dat hij dat wist Fenna cool. Dus zo samen helemaal blij met de naam. Ik krijg veel complimenten! Hoe is het met de rest. Zwaar he die laatste loodjes. Proberen jullie veel te slapen meiden? Want daar komt straks niets meer van hoor! Ben jij nu gestript Ilona? Ik hoop dat het helpt. Tot later meiden! Esli
Lieve Esli, Wat klink je als een gelukkige mama . Wat heerlijk voor je meid. Dat is zeker een snelle bevalling, maar kan me ook voorstellen dat het je een beetje overvalt als het zó snel gaat . Gelukkig dat Fenna het zo goed doet. Haha en over de boobies, Fenna en manlief vinden het vast fantastisch . En wat fijn dat je nu van je heupklachten en pijn afbent. Ik ben maandag niet gestript. De kleine is om de as gedraaid en sindsdien ben ik de helse rug/zenuwpijnen gelukkig kwijt. Ik heb nu al een paar goede dagen achter de rug dankzij de fysio en m'n beste vriend paracetamol . Op 7 mei heb ik weer een nieuwe afspraak, ben benieuwd of ik die nog haal . Vooralsnog ben ik meer bezig met bezoek dat ik a.s. weekend krijg uit Australië. Mams en dochter van een gezin waar ik járen geleden een jaar au-pair ben geweest. Super cool om ze weer te zien , maar qua timing niet helemaal geweldig haha . In het ergste geval wordt het geen sight seeing maar baby seeing haha. Ben benieuwd hoe het met de andere (bijna)mammies gaat . Als het goed is wordt vandaag de kleine meid van Barbara gehaald . En zou Crepe al bevallen zijn ? Tot gauw allemaal . liefs, Ilona
Even wat heugelijk nieuws toegevoegd ! Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | 18 april-Fenne-3220 gr. Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 20 april-Fenna-3750 gr. Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 7 mei gyn WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |
Joehoeee mijn verlof is begonnen. Ja, ik loop wat achter op jullie he.. Maar wat een heerlijk vooruitzicht niet meer werken t/m de kerstvakantie. Ik begin pas weer op 4 januari 2011 Toch vond ik de laatste dag wel moeilijk. Mijn vervangster was nog niet bekend en dat is voor de kinderen niet zo prettig. Zeker niet de kinderen met ASS. Daarnaast is je werk natuurlijk een groot deel van je leven als je nog geen gezin hebt. Voor mij wel tenminste met mijn 38urige werkweek. Daar trek je jezelf niet zo 1-2-3 uit terug. Nu lekker veel slapen (niet meer om 6 uur opstaan!), mijn lijstje afwerken (kleertjes wassen, bedje opmaken, etc) en lekker aan de fröbel (ik naai en brei kleertjes). Als dan de zon zich ook lekker laat zien ben ik heel tevreden Mooi om te lezen dat het met Fenne en Fenna zo goed gaat (en met de mama's!) Barbara en Crepe zullen inmiddels ook mama zijn geworden. Wat bijzonder toch! Wij weten inmiddels ook wat het geslacht van ons kind is. Na de 3d echo waren we toch om .. hihi.. Maar ik verklap het niet hoor! Ik ben ook benieuwd hoe jullie kamertjes zijn. Die van ons is bijna klaar. Het is een paars met blauwe kamer geworden en op de muur zwemt 'de mooiste vis van de zee' inclusief zijn glinsterschub. Als het af is zal ik een foto posten! Het geboortekaartje vinden we ook best lastig trouwens. De kaartsoort hebben we nu wel gekozen maar wat je er op zet he... Nu zijn we allebei een beetje 'taalfreaks' dus komt het nogal precies, hihi... Waren jullie er snel uit? Komende week gaan we mijn buik nog even vastleggen dmv mooie foto's. In de familie zit een fotograaf dus dat is heel fijn! Ik heb nog helemaal niet veel foto's van mijn buik genomen, jullie dan? Het lijkt me wel gek dat die buik na de bevalling weg is. Nouja, ik heb niet de illusie dat ik gelijk weer plat ben natuurlijk, haha... Meiden, een fijne dag en ik zal er vanaf nu weer wat vaker zijn! Liefs, Wil
Lieve Allemaal, Even een kort berichtje en later deze week het hele verhaal. Dinsdag 27 april is geboren bij 38 weken en 4 dagen onze lieve dochter Fien via een spoed keizersnede. ze is prachtig en een klein frunnikie van 2870 gram. liefs van ons
Barbara... gefeliciteerd met je dochter Fien!!!! Nu hebben we een Fenna, Fenne en Fien Dus toch nog een spoedkeizersnee.... wat spannend en heftig klinkt dat, ik ben benieuwd naar het verhaal. Wieweet, geniet heerlijk van je verlof!!!! lekker hoor, een paar weekjes aantutten. Neem het er van joh, en je zult zien, dag bij dag raakt je werk verder van je verwijderd en raak je steeds meer op je eigen 'planeetje zwanger'. Lekker honderd keer die rompers opvouwen en het eerste setje kleren klaar leggen enzo. Genieten!! Esli, pfff...een uur persen. dat is wel heftig zeg. Bij mij braken om half 10 mn vliezen, om 1 uur begonnen de weeen goed door te zetten. Daarvoor was het meer een paar uur menstruatiepijn, en heb ik nog rustig een wasje opgevouwen en mn slaapkamer opgeruimd. Om half 3 de verloskundige gebeld, toen had ik nog maar 2 cm ontsluiting maar zij vond mn weeen zo heftig dat ze (gelukkig!!) gebleven is. Uiteindelijk zijn de laatste 5 cm ontsluiting in zo'n enorme sneltreinvaart gegaan, precies als met mn eerste kindje... dat vond ik ook wel heel heftig hoor. Ik heb echt letterlijk gedacht: ik ga dood. haha. Ik kon met niemand communiceren... ik zat op handen en knieen op mn bed, mn man zat naast me sollitair te spelen op zn telefoon, de verlos was met spullen aan het rommelen. Ik hoefde gelukkig wel maar 10 minuten te persen. En dat was me lang genoeg, dus ik heb bewondering voor jouw uur persen, Esli!!!!!!!! Ilona, is je baby er al?????? succces met de laatste loodjes, gelukkig van de helse pijnen af!!! Hier verder alles goed. Ik moet Fenne nog wel helemaal leren kennen hoor... het blijft gezellig een beetje aanprutsen... Wil ze nou nog drinken of zit er een boertje dwars... dat soort geklungel. haha, maar het gaat heel goed. En hier ook borsten maatje pamela, maar borstvoeding loopt gelukkig goed. Iemand begint smakgeluiden uit haar mandje te maken. Kom maar op met die tieten, haha. ajuus!
Barbara, gefeliciteerd met Fien!! Ben benieuwd naar je verhaal over de spoedkeizersnee... Maar nu eerst lekker genieten van Fien. Lieve Fien, welkom in ons midden en gefeliciteerd met je ouders! Liefs, Wil
Barbara ! Proficiat met jullie kleine meid Fien Ah, wat een ukkie. En dus wat eerder geboren dan gepland toch ? Ik hoop dat jij en de kleine het goed maken. Wow, meiden het gaat opschieten met de babies . Ja en geweldig dat de namen allemaal zo veel op elkaar lijken, wat een toeval . @Blauwe lucht, hoe is het met je ? En met Fenne ? Haha, smakgeluidjes uit haar mandje, zó lief . Ja, kan me er idd wel iets bij voorstellen dat je elkaar nog een beetje moet leren kennen. Ineens zo'n nieuw minimensje is ook niet niks. Gaat helemaal goedkomen hoor ! Hoe je over haar praat, superlief . Ben je al een beetje hersteld van de bevalling ? Echt respect voor alle girliez die dit al doorstaan hebben. Brrrr.... ik sla dat gedeelte eigenlijk liever over, zeker nu ik weet dat onze Kriel flink aan de maat is . @Wieweet, wat heerlijk dat je verlof is ingegaan. Je mag dan wel de laatste zijn maar wel de enige die pas weer in 2011 hoeft te beginnen . Wat een heerlijkheid. Tja, da's even afkicken met je werk he. Heel herkenbaar. Nu na 3 weken ben ik er eindelijk minder mee bezig en merk ik dat ik me meer kan focussen op de beeb. Je kan je nu lekker bezighouden met het kaartje, naai- en breiwerkjes en je fotosessie. Genieten meid, je komt nog tijd te kort. . Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's van de babykamer. Die vis met glinsterschub klinkt geweldig . He wat flauw nou dat je het geslacht van de kleine niet wilt delen . Hier nog geen babynieuws. Vandaag 39 weken, jeeeuhhhh. Ben ik nu een van de weinigen die deze mijlpaal heeft gehaald, of niet ? Gisteren van 10.00-20.00 uur op pad geweest met m'n Australische gasten. Was superleuk en ben blij dat ik het zo goed heb volgehouden. Ik had beeb ernstig toegesproken en een uitgaangsverbod gegeven, dat heeft geholpen . Trouwens, zij zijn de enigen aan wie ik heb verteld of wij een jochie of meidje krijgen. Zelfs de naam heb ik verklapt . Slecht he, maar kon het niet langer voor me houden. En met hen hoef ik niet bang te zijn dat het doorverteld word. Ze vertrekken morgen weer hihi . Hoe zou het met Crepe zijn ? Al even niets van gehoord . Ik ga zo nog even m'n bedje opzoeken. Alle nieuwbakken mama's heel veel plezier met jullie kleine grut. En voor de mama's to be, nog even geduld (....praat ik nu alleen tegen mezelf en Wieweet ...). Fijne zondag allemaal. Liefs.
Even een up-date ! Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | 18 april-Fenne-3220 gr. Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 20 april-Fenna-3750 gr. Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | 27 april-Fien-2870 gr. Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 7 mei gyn WieWeet (Wil)| 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni2010|geheim
Ah....wat een schatje.....*smelt-smelt* . Lekker meisje hoor. En wat zie jij er ook al weer fris uit Barbara, you go girl . Tijd voor het grote genieten !
Gefeliciteerd met Fien, Barbara! En wat een moppie! Leuke naam! Ik ben erg benieuwd naar je verhaal. Nu ben je vast aan het genieten. Oh nu kan ik het niet meer laten.. hier dus ook een foto van mijn meisje! Maar Ilona, helaas ben ik niet gelijk van de heupklachten af hoor. Ze zeggen dat je daar even lang mee loopt als voor de bevalling. In mijn geval dus nog een week of 8. Maar ik merk wel lichte vooruitgang. Ik kan al 2 straten uitlopen! Nou ik kijk wel erg uit naar de dag dat ik weer hele wandelingen kan maken hoor. Wel fijn dat het bij jou nu minder is met de pijnen. Maar 10 uur lang op pad zijn! Jemig dat vind ik wel heel stoer voor een hoogzwangere. Je zal er wel kapot van zijn! Vermaak je je voor de rest nog een beetje? Hoe is het jullie kinderkamer? Is het nu helemaal klaar voor gebruik? Heee Wie weet, heerlijk dat je nu ook verlof heb! Ik vond dat een heerlijke tijd hoor. Nu echt genieten van je zwangerschap! Want als dat voorbij is is het toch ook wel weer jammer hoor. En ja ik mis mijn buik stiekem wel. Ben al een beetje jaloers op andere zwangere. Alhoewel het ook wel lekker is. Echt een dubbel gevoel. Maar dat komt misschien ook omdat ik bij 38 weken al bevallen ben. Daardoor was mijn zwangerschap onverwacht ineens over! En wat heb je lang verlof zeg! Wouw. Ik begin augustus alweer. Blauwelucht, maar 10 minuten persen. Dat is wel weer het andere uiterste. Misschien komt dat doordat het je tweede is? Je hoort trouwens vaak dat 'het persen' 'fijner' is omdat je dat actief kan meedoen. Nou ik vond dat eigenlijk juist het zwaarst. Heb jij dat ook zo ervaren? Ik moet ook wel zeggen dat ik mijn weeën pas heel laat serieus nam omdat ik pas 38 weken zwanger was. Ik had de avond daarvoor wel al krampjes. Maar ik dacht daar niets bijzonders bij. Die nacht had ik het gevoel dat ik moest poepen. Maar er kwam niets. Om 7 uur in de ochtend had ik het idee dat ik misschien weeën had. Pas om 9 uur nam ik ze serieus. En om kwart voor 12 was ze er al! Ik heb niet gedacht dat ik dood ging. Maar ik heb wel een moment gehad dat het hartje van de baby me niets meer interesseerde, dit vind ik nu heel raar. Toen Fenna er uit kwam was ik ook echt verrast 'Oh een baby' Ik was het echt vergeten waarom ik zoveel pijn had. Geweldig moment is dat! Hoe voelt dat bij een tweede? Ik heb nu een beetje het gevoel van 'dat bijzondere maak ik nooit meer mee' Bij een tweede is het misschien toch gewoner. Ik hoop dat we snel wat van Crepe horen. Ze houd het wel spannend zo! Liefs, Esli
Ohhh Esli wat een lieverdje zeg! Heerlijk hè die handjes die steeds naar de mond gaan....zo van "hier erin"!
Hé Esli, Ah wat een lief klein meisje heb je, echt een poppetje hoor. Wat vervelend dat je nog niet verlost bent van je heupklachten. Ik hoop dat het iedere dag wat beter met je gaat. Want je wilt straks natuurlijk wel lekker met je kleine meid erop uit kunnen trekken . Jeetje, je bevalling is ineens wel heel snel gegaan. Ja, je weet natuurlijk niet wat je moet voelen of wat je kan verwachten. Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben . En dan plop daar is de baby . Geweldig ! Hier is de kinderkamer eindelijk klaar, heerlijk. En sinds een week voel ik me weer helemaal prima. Ongelooflijk, (bijna) geen kwaaltjes meer; maagzuur en helse rugpijnen all gone . Komt vast doordat de kleine gedraaid is en m'n buik echt een heel stuk gezakt is . Moet nu alleen met m'n benen wijd zitten op een stoel etc, errug charming haha. Op deze manier houd ik nog wel even vol denk ik. Mmm...weet nog niet zo goed wat ik vandaag ga doen. Tot nu toe had ik nog een hele actielijst die moest worden afgewerkt, maar dat is nu bijna klaar. Zo maar even m'n caviaatjes, konijntjes en kippetjes verschonen. Een paar kleine boodschapjes doen en verder maar een beetje in en rond het huis scharrelen denk ik . Ladies fijne dag allemaal. Oh...enne een nieuwe banner mag hoor .