Geluksmama's-de klavertjes 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ilona PS, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo Allemaal,

Weer thuis vanuit het ziekenhuis en gelukkig alles gaat heel erg goed!
    Onze kleine meid ( 2870 gram ) doet het echt geweldig en is een echt lieverdje met haar kleine ronde bolletje....ze is zo mooi joh!

De bevalling.....ja dat was me wat....best een heftig verhaal hoor!

Zoals jullie weten had ik me uit voorzorg voor bloedverlies ivm de placenta eerder laten opnemen.
    Zo ging ik maandag 26 april het ziekenhuis in in afwachting op de geplande keizersnede van 29 april.

Op dinsdag 27 apr ging ik om 13.10 uur nog even naar het toilet. Plotseling hoorde ik iets lopen alsof er een kraan open stond.
    Ik keek naar beneden en zag een ongelofelijke hoeveelheid bloed.......en toen ging alles in een stroomversnelling.

Ik ben 2,5 liter bloed verloren en had gelijk een heel team om me heen die me klaarmaakte voor spoed ok.
    Op zaal wist ik nog dat Fien het goedmaakte, maar niet op weg naar OK doordat het ctg app niet meekon.
    Ik was zo bang mijn kleine meisje kwijt te raken.
    Ik ging al snel onder narcose.
    Toen ik wakker werd hoorde ik gelijk dat Fien ( om 13.32 uur ) goed ter wereld is gekomen en dat Sander er ook inmiddels was.

PFFFF..wat een enorme opluchting en wat een angst heb ik ervaren...en wat goed dat ik was op de plek waar ik moest zijn...in het ziekenhuis!
    Ik denk nog steeds "wat als"....brrr de rillingen lopen me over de rug.

We zijn dus zelf niet bij de bevalling geweest, maar iemand daar was zo lief foto`s te maken met een weggooi camera, dus donderdag as kunnen we zien wat we hebben gemist :-}

Na 3x bloedtransfussie en hele fijne verzorging ben ik zaterdag weer thuisgekomen en dat is heerlijk!

Zoals ik al vertelde Fientje doet het heel erg goed, we zijn zo gelukkig met haar!
    En Teun is ook een hele lieve grote broer.

Iedere keer als ik naar Fien kijk realiseer ik me weer wat een geluk ik heb gehad dat ik in het ziekenhuis was .

Lieve groeten van Barbara.

ps, maak me een beetje zorgen om crepe, hoop maar dat alles goed gaat.

2. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hey hallo, soprry dat ik niks van me heb laten horen. Ik heb het zooo mega druk dat ik gewoon niet toekom aan emails en het forum...

Allereerst Esli en Barbara gefeliciteerd. Super. Ik moet jullie verhalen nog lezen maar dat zal ik snel doen.

Ik ben 21 april bevallen van Jacob. 10 dagen overtijd en lag ook al in het ziekenhuis om opgewekt te worden. Uieindelijk is hij toch nog uit zich zelf gekomen. In 6 uur tijd. GHet ging behoorlijk snel en het was behoorlijk heftig (super blij dat ik al in het ziekenhuis was) maar uiteindelijk vond ik het een hele mooie en spectaculaire ervaring. Hij is helemaal gezond en woog 3940 gram.
    Sindsdien is het een achtbaan geweest. Hopelijk binnekort wat meer rust en dan zal ik wat uitgebreider de tijd nemen om hier bij te lezen en te vertelen hoe het gaat.

Fijne bevrijdingsdag allemaal!

3. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Crepe !

Gefeliciteerd met je zoontje Jacob, superrrr :D:) !
    Wat fijn om van je te horen en wat een prachtig mannetje :). Wow 10 dagen over tijd is niet niks. Wel fijn dat hij uiteindelijk toch uit zichzelf is gekomen. En best snel dan in 6 uur, toch ? Ik hoop dat je een mooie bevalling hebt gehad. Gaat het verder goed met je en met Jacob ? Doe rustig aan en geniet van je kleine jochie. Alle begrip dat je hier wat minder bent, je zal het druk genoeg hebben.

@Barbara, wat een verhaal en wat een geluk dat je idd al in het zh was. Je zou er toch niet aan moeten denken what else...
    Jeetje, Fien is dus uiteindelijk binnen 22 minuten geboren :$:$. En dat je zoveel bloed bent verloren, pfff...heftig hoor. Hoe voel je je, sterk je alweer wat aan ? Fijn om te horen dat Teun ook blij is met z'n zusje.
    Hoop dat je morgen mooie foto's te zien krijgt van de geboorte van je dochtertje.

Hier alles nog rustig. D-day komt steeds dichterbij, maar tot nu toe nog geen enkel teken. Zojuist nog lekker de boel gesopt. Mijn moeder en m'n zussen liepen ook met al hun zwangerschappen over tijd, dus ik denk dat dat mij ook gaat gebeuren ;). A.s. vrijdag weer naar de gyn. Als er dan nog niets is wil ze me 14 mei of 17 mei gaan inleiden. We wachten rustig af 8). Ik voel me weer goed, dus probeer nog even te genieten van m'n reusachtige buik haha.

Nieuwe mama's, veel plezier met jullie ukkepukkies.
    Wieweet en ikzelf houden nog wel even geduld ;):D.

liefs, Ilona

4. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    We kunnen weer een nieuwe wereldburger verwelkomen :D!

Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 21 april-Jacob-3940 gr.
    Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | 18 april-Fenne-3220 gr.
    Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 20 april-Fenna-3750 gr.
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | 27 april-Fien-2870 gr.
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 7 mei gyn
    WieWeet (Wil)| 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni2010|geheim

5. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Crepe, gefeliciteerd met je zoon!!!!
    Erg leuke naam ook.
    Barbara...superheftig verhaal. En wat fijn en goed dat je al in het ziekenhuis was zeg...het had absoluut zo moeten zijn!!!!!! En wat een scheetje, je Fien...
    Ilona, succes nog even met de laatste loodjes!!

Esli, prachtig meisje heb je!!!!
    Over het persen: ik vond het persen aan de ene kant wel een opluchting, omdat ik al een tijdje mn persweeen aan het wegzuchten was geweest...omdat mn zoontje nog het huis uitgewerkt moest worden! (hij werd om 5.50 door mn man de voordeur uitgeduwd in de armen van zn opa.... mn man rende naar boven en kreeg wat instructies van de vk omdat hij de rol van de kraamverzorgster op zich moest nemen, want die was er nog niet, toen kon ik me eindelijk omdraaien om te persen, en om 6.08 had ik Fenne op mn buik liggen!)
    Maar ik vond het ook wel heel erg eng. Wat ook wel heftig was is dat ze de navelstreng heel erg strak om haar nekje heen had... dus midden in een perswee riep de verloskundige opeens: stoppen met persen, ! stoppen! Toen was haar hoofdje al geboren, en werd door een heel koelbloedige vk de navelstreng snel doorgeknipt terwijl haar lijfje nog niet geboren was....
    Later zei de vk dat de navelstreng echt mega-strak zat, en dat ze het heel bijzonder vond dat Fenne niet tijdens de bevalling in de stress was geschoten.

wat betreft de 'bijzonderheid' van een 2e bevalling... ik vond deze 2e bevalling veel mooier en 'bijzonderder' (is dat een woord?? :) ) dan mijn eerste. Mijn 1e overviel me ook volkomen, net als Esli schrijft. Ik was nog in mn 38e week, en dacht eerst dat ik oefenweeen had. Dus ik nam het pas heel laat serieus, en toen werd het ineens stress omdat ik persweeen had voordat de vk er was, en was ik vooral bezig met: shit, laat er iemand komen..nu!!!!!. Ik had ook niet 'tussen mn benen' gekeken toen mn zoontje ter wereld kwam, en ik was na afloop zo compleet hyper dat ik dom van me af liep te kletsen met mn pasgeboren kindje op mn buik, helemaal shakend van de adrenaline, en de vk tegen de kraamverzorgster moest zeggen: hou haar wel even rustig, ze is erg hyper.... zo genant.

Deze keer braken eerst mn vliezen, en was ik me heel erg bewust: ik ga bevallen. Ik was zo rustig tijdens het opvangen van de weeen, ik wilde het allemaal heel bewust meemaken. Ik ben voorover blijven zitten toen ze 'half geboren' was en haar navelstreng werd doorgeknipt, en heb heel mooi gezien hoe ze eruit kwam. En ik heb heel intens van de 1e minuten genoten... ik was niet hyper ofzo, maar heb naar mn baby gestaard en gezien hoe ze voor het eerst huilde, hoe ze bijkleurde, hoe ze werd verzorgd....
    Prachtig...

Maar wat nooit meer terugkomt is dat hele bijzondere van compleet en intens bezig zijn met je 1e kindje. Dat je rustig keuvelend met je baby een luier verschoont... intens naar je baby staart als ze aan de borst ligt. Nu geef ik de borst terwijl ik mn zoontje een boekje voorlees of een enorme peutersnottebel afborstel, haha, en moet ik erg opletten dat mn zoontje tijdens het verschonen niet in Fenne dr voet knijpt of in dr ogen prikt (hij vind zn zusje wel lief...maar het blijft wel moeilijk voor hem om zn mama nu te moeten delen)

Maar ach... 's avonds als mn zoontje slaapt heb ik nu mn goede gesprekken met Fenne-lief en kijk ik haar diep in de ogen... die speciale momentjes blijven wel! En nu heb je weer andere bijzondere momenten. Zo wil mn zoontje zo graag Fenne vasthouden, en standaard krijst ze dan na 10 seconden al als een speenvarken omdat ze als een zoutzak bij hem hangt, maar hij kijkt ons dan mega-trots aan en zegt in zn peutertaaltje: Fenne vind mij heel lieve grote broer, Fenne vind heel fijn bij mij zitten!'
    Dan smelt ik ook weer.... (en pak vervolgens snel mn krijsende dochter van hem af, haha)

Meiden...het is 19.53.... met andere woorden: middernacht en bedtijd :) dat herkennen jullie vast wel, haha.

liefs van mij

6. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo Dames,

wat is het toch gezellig hier de laaste dagen! genoeg goed nieuws zo!

Maar Babara, wat een verhaal! Echt wel heel spannend zeg! Wat fijn dat het allemaal goed is gekomen. Maar ik kan me voorstellen dat je wel af en toe denkt; wat als.... Jemig.

En Crepe! Gefeliciteerd met Jacob! Wat heerlijk dat het goed is gegaan
    En jij ook een snelle bevalling! Misschien dat die miskramen dan inderdaad toch invloed hebben.
    10 dagen overtijd. Dat is niet niets zeg. Het is ook best gek. Jij wat veel eerder dan ik uitgerekend. En toch ben ik (1 dag dan) eerder bevallen. Mijn dochter was trouwens 3750 gram! Dat scheelt maar 200 gram! terwijl jij bijna 4 weken langer zwanger bent geweest. Wat een verschillen he! Geniet maar lekker van je mannetje. Hij ziet er prachtig uit!

He blauwelucht. Ik moest ook pauze houden tijdens het persen door de navelstreng! Ha ha, onze verhalen lijken steeds meer op elkaar! Alleen kon de verloskundigen hem nog wel over het hoofdje trekken zodat ze met haar navelstreng geboren kon worden.
    Ik vind het fijn om te horen dat je je tweede bevalling juist bijzonderder vond omdat je het wat bewuster heb kunnen meemaken. Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat bij mij ook zo gaat zijn. Ik hoop ook dat ik bij een tweede de signalen beter herken zodat ik er eerder bewust van ben dat ik aan het bevallen ben.

Nu was ik echt overvallen. Ik heb ook het gevoel dat mijn zwangerschap me iets te snel is afgenomen. Ik heb er nog helemaal geen afscheid van kunnen nemen. Hoe zwaar het ook was. Ik vond het ook zo mooi om zwanger te zijn. Ik mis die buik al.
    Ik heb gister maar even wat foto's uitvergroot besteld van toen ik zwanger was, misschien dat ik het dan wat meer een plekje kan geven.
    Het is wel een dubbel gevoel. Want ik ben ook zo blij met Fenna!

Voor de rest gaat het wel erg goed hier allemaal. Maar wat een vermoeidheid af en toe zeg. Jemig. Ik moet echt even slapen tussen de middag, als ik dat oversla kan ik snachts niet zo goed voeden. En dan baal ik weer.

Nou Ilona, ik kan me voorstellen dat je na al deze berichten ook wel benieuwd ben naar je kindje. Je houdt het toch mooi weer vol! Probeer maar nog even lekker te genieten van je buik zolang het nog kan. En veel foto's van je laten maken, want zoals ik hier boven al schreef. Ik mis het nu al! Maar ik duim natuurlijk voor je dat je niet al te lang meer hoeft te wachten.

En wie weet, lekker aan het genieten van je verlof?

7. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Lieve Crepe, gefeliciteerd met de geboorte van Jacob!
    Wat een mooie mannetje! Mooie ogen....

Tjonge, 4 van de 6 babies zijn al ter wereld.. wouw!
    En super die foto's ook!
    Esli en Barbara, wat een lieve foto's.. droppies..

En al die bevallingsverhalen. Merk dat het ergens nog zo ver van me afstaat, terwijl ik toch ook echt over uiterlijk 6 weken een baby heb..
    En wat fijn dat het allemaal goed is gegaan bij jullie (ondanks de nodige spanning..)!!

Ik vroeg me trouwens af of jullie kinderen 1 naam hebben of meerdere?

Ik ben idd lekker aan het genieten van mijn verlof (veel slapen). De babykamer is klaar; alleen nog kleertjes wassen, tasje pakken, en... een nieuw paspoort regelen. Echt zo erg; de intake van de kraamzorg was er en toen kwam zíj (en niet ik) er achter dat mijn paspoort is verlopen...
    Krijg met vlagen stress dat ik niet op tijd een nieuw paspoort heb.. Wat nou als mijn man het kind gaat aangeven en ik niet een geldig paspoort heb.. aaargghh..
    Morgen dus meteen foto's maken (heb alleen nog glimlach-pasfotos en die mogen niet meer) en dan maandag naar het gemeentehuis. Duurt natuurlijk wel ruim een week voor ie klaar is... Nu maar hopen dat het kind niet veel te vroeg geboren wil worden..

En nog zoiets ergs: hadden we een mooi geboortekaartje gemaakt (1e versie) via kaartmix en wilde ik hem de volgende dag weer even bekijken (was er zo blij mee).. kaart weg!! Ik (vrij geirriteerd - zacht uitgedrukt) gebeld naar kaartmix hoe dat kon. "Tja, geen idee.. heeft u hem wel opgeslagen?" Aarrghh.. hallo... natúúúúrlijk! Nu kon ik (na aandringen) wel de systeembeheerder mailen (neem aan dat ze toch backups maken) maar nog steeds geen reactie (inmiddels 4 dagen gelee). En dus maar opnieuw het kaartje gemaakt. Heel frustrerend..
    Maar ondanks mijn boze mailtje was mijn bloeddruk 20 minuten later bij de vk nog steeds errug laag, dus gelukkig kan ik een beetje tijdelijke stress hebben.. :)

Hoe ist met jou Ilona, kan me voorstellen dat jij echt aan het aftellen bent. Wel leuk dat wij als laatsten nog niet verklapt hebben wat we krijgen (j/m) :)

Liefs, Wil

8. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Mijn onderbuikgevoel zegt dat Ilona aan het bevallen is....
    Zou het, zou het...

Ik had nog meer onderbuikgevoelens... In de nacht van zaterdag op zondag werd ik aangevallen door het noro-virus, samen met mijn man.
    Hij begon eerder met naar het toilet rennen, en na 2 uur besloot ik op zolder te gaan slapen. Hij moest namelijk elke 45 min naar de badkamer (met de nodige geluiden) dat ik maar niet in slaap kon komen.
    Maar uiteindelijk ging ik meedoen vanaf een uur of 2.
    Pfft.. echt pittig met zo'n buik erbij hoor. Kind schopte ook steeds tegen mijn maag, kreeg vaak harde buiken, etc.
    Heb me in tijden niet zo ziek gevoeld! Wonderbaarlijk genoeg ben je er na 24 uur ook weer vanaf.
    Wel een kilo afgevallen, en nu weer heel slapjes en moe (was juist een beetje bijgeslapen) maar goed. Vandaag het huis ontsmet (noro is nogal besmettelijk) en naar het gemeentehuis gegaan voor een nieuw paspoort. Ze vertelde me dat het geen probleem is om te bevallen zonder geldig paspoort. Voor de aangifte heeft mijn man mijn paspoort niet nodig (gelukkig!) Weer een zorg minder!
    Nou, ik ga weer even bankhangen!
    Liefs

9. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    #289 Ilona PS, 11 mei 2010
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
    Ladiesssssss........ik ben zóóó verliefd :D:):D:):D:):D !!!!!

Geboren: Dion Anthony (roepnaam Dion)
    6 mei 2010
    53 cm
    3690 gr

Bevalling was zeer heftig en na 20 uur geeindigd in een spoedkeizersnee. Ben gisteren uit het zh gekomen. Verhaal volgt later. Maar de beloning is ongelooflijk prachtig en onwerkelijk.

Kom later terug om op jullie verhalen te reageren. Mini-mannetje wil gevoederd worden :p:D.

Veel liefs, Ilona

10. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Ilona!! Gefeliciteerd!!!
    maar een 'spoedkeizersnee' Dat klinkt niet als een mooie bevalling.
    Heftig hoor. Maar fijn dat het verder nu goed gaat!
    En geniet ervan! Wat is dit toch een mooie tijd!

Liefs,
    Esli
    ps: ik had gelijk 'een jongen' ha ha goed voorgevoel

11. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Even spammen :D:D

Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 21 april-Jacob-3940 gr.
    Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | 18 april-Fenne-3220 gr.
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim |6 mei-Dion-3690 gr.
    WieWeet (Wil)| 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni2010|geheim

12. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    :D:D:D:D:D:D:D:D mijn beurt voor een update :

Crepe
    l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 21 april-Jacob-3940 gr.
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 6 mei Dion-3690 gr.
    WieWeet (Wil)| 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010| geheim

13. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    ha ha, we posten tegelijk!
    Wát een droppie zeg! gaaf!

14. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard

Crepe en Ilona, van harte gefeliciteerd met jullie jongens:D Geniet lekker van de welverdiende kraamtijd meiden;)

Hier nog even een kiekje van mijn kleine meisje.

15. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Ilona, gefeliciteerd met de geboorte van Dion!!
    Jahoeee.. Welkom kleine vent!
    Wat een lieve foto, mooi mannetje hoor!
    En mijn onderbuikgevoel klopte dus, hihi
    Ben benieuwd naar je verhaal; klinkt pittig idd.. maar de beloning is super!
    Barbara, ook jouw foto is liefff; schattig pakje ook!
    Nou, ik ben nog de enige..
    Jullie kunnen lekker beppen over borstvoeding, slaapjes, krampjes, beschuitjes.. ik sluit me over 4 weken aan (of eerder..)
    Liefs!!

16. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Ilona, wat een prachtig jochie!!! En wat veel haar!! en superleuke naam.
    Gefeliciteerd!!! maar je bevalling klinkt heftig zeg...
    Even snel een berichtje van mij... ik hoor net een enorme spuitluier eruit knallen, en Fenne begint ervan te huilen.
    Fenne doet het prima en is zo'n vreugde voor me. ik ben mezelf daarentegen helemaal zat: ik heb keelontsteking, oorpijn en 2 ontstoken ogen. echt balen. mn wandelingetjes achter de kinderwagen heb ik nog niet veel gemaakt. en ik zie eruit als een monster, haha.
    beetje nerveus over al deze bacterien bij fenne, maar tot nu toe heeft ze nergens last van en ik heb het al een week... hopen dat zij gezond blijft.
    zo, genoeg geklaagd...even een enorme poepbroek verschonen!!! zo'n klein kontje...zoveel poep ;)

17. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Lieve girliez,

Weer even een teken van leven van mijn kant. Bedankt voor alle felicitaties. Wat boffen we toch allemaal he met onze kindjes. Nu jij nog Wieweet :D;) !
    Wat is er veel gekletst, gezellie :D. Het is net wat iemand zei (wie ook alweer). Als je zelf nog niet bevallen bent, staat het nog een beetje ver van je af. Maar ook ik kan er inmiddels over meepraten 8). Tja, Wieweet, binnenkort moet je er ook aan geloven :p;). Wellicht dat je de rest van mijn stukje maar even moet skippen :$;). Sorry als ik niet op iedereen reageer nu, maar heb er nog niet alle fut voor zo tussen het bezoek en rusten door.

Mijn verhaal: Op 5 mei om 23.00 uur braken mijn vliezen. Om 00.30 waren we in het zh. Op de ctg scan was al weeënactiviteit te zien en ook had ik al wat ontsluiting. Vanaf 02.30 uur op de verloskamer. Een centimeter ontsluiting per uur, keurig volgens het boekje. In de ochtend kreeg ik bij 7/8 cm al enorme persdrang en ook heftige weeën in m'n bovenbenen. Onder de douche gestaan, maar kon ze niet echt meer goed opvangen. Morfine prik gehad, heerlijk. Even geen pijn. Daarna in alle hevigheid weer terug. Ik kreeg een ruggenprik, fantastisch...totdat ie uitgewerkt was. Weeënactiviteit zakte af. Weeënopwekker toegediend en ruggenprik opgevoerd. Ontsluiting vorderde heel langzaam van 8cm naar 9cm en uiteindelijk 10cm om 14.19 uur. Baarmoedermond wilde niet helemaal verweken, er bleef een randje staan. Kindje niet helemaal volledig ingedaald en een groot hoofdje. Ruggenprik en weeënopwekker eraf gehaald. Ik moest zelf de weeën weer gaan voelen en meepersen. Inmiddels topdrukte op de verlos. Ik moest wachten op een gyn. Ik heb een uur goed geperst, maar geen vooruitgang. Toen 2x de vacuümpomp geprobeerd, maar Dion bleef steken achter m'n schaambot en zat klem. Het was inmiddels inmiddels 17.00 uur en ik was de uitputting nabij. Op dat moment is besloten tot een spoedkeizersnede dmv ruggenprik. Alleen.....voor het toedienen van de ruggenprik moet je zitten met je rug naar voren gebogen. Dat was bijna niet te doen omdat Dion al heel ver in het geboortekanaal zat en ik dus letterlijk op z'n koppie zat :$. Vreselijk. Toch lukte het en is onze prachtige zoon Dion uiteindelijk om 17.41 uur na bijna 20 uur geboren. Helaas nog wel inwendig gescheurd en gehecht. Pffff... wat een uitputtingsslag is dit geweest. Ik weet dat je een baby niet cadeau krijgt, maar dit was toch wel heel heftig.

Lieve groetjes en geniet allemaal :).

18. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi Ilona, gefeliciteerd met Dion. Wat een leuk ventje en wat veel haar! Pittig bevallingsverhaal! Ben je bang geweest? Hoe is het nu met je?

Wil, het wachten is nu op jou... geniet nog maar even van je bolle buik. Ik vond die laatste weken toch wel heel bijzonder.

Hoe is het met esli, barbara en blauwe lucht???? Wat een verhaal ook over jouw bevalling Barbara! Zo blij dat je in het ziekenhuis was toen het begon!
    Iedereen aan het genieten van spuitpoep? Ik moet soms wel lachen hoor tijdens het verschonen, zeker met zo'n mannetje die alle kanten op kan piesen en plassen is natuurlijk het lekkerst als je geen luier aan hebt ;)

Ik heb nu internet op een laptopje in de huiskamer. Onze vaste computer staat op zolder en ik kwam er maar niet aan toe die trap op te lopen.... nu kan ik dus af en toe mijn emails checken tijdens het voeden, of nu hij op mijn schoot ligt te maffen.

Rust begint hier langzaam terug te keren. Het was een niet zo'n beste start. De kraamzorg had een fout gemaakt en kwam pas op de 2e dag na de bevalling opdagen. Ze zijn ook maar 22 uur geweest wegens tekort aan personeel. Daarnaast is onze schoonmaakster vlak voor de bevalling met de noorderzon vertrokken. Gevolg daarvan was dat ik de eerste dagen veelste veel gedaan heb. Tja en dan betaal je later natuurlijk de prijs. Jacob bleek niet goed aan de borst te liggen en was teveel afgevallen. Ik bleek tepelkloven te hebben en voeden deed dus pijn .... moest met spoed over op de kolf. 10 dagen gekolfd en dat kostte inclusief voeden en elke keer proberen aan te leggen ' om mijn techniek te verbeteren' enorm veel tijd. Dat leidde weer tot erge vermoeiheid en stress bij mij. Jacob raakte daar weer van in de stress etc etc etc...

Inmiddels is er veel verbetering. Jacob weegt al 5 kg! ik heb het voedingsschema van de kraamzorg in de prullebak gegooid ( om de 3 uur 110 ml!) en Jacob is terug aan de borst (dat ging niet zonder slag of stoot...zuigverwarring) Ik heb de hulp ingeroepen van een lactatiedeskundige, een fijne oudere vrouw, en voed nu meer op gevoel. De rechterborst gaat heel goed, maar links is helaas nog wat pijnlijk. Wel net weer 2 nachten gehad waarin hij om de 2 uur wil drinken... als je daar de voedtijd van af trek slaap ik met geluk een uurtje tussendoor. Iemand tips om dit soort nachten te voorkomen????
    Hopelijk kan ik vanmiddag nog even bijslapen.

Nou meiden, nogmaals sorry dat ik lange tijd niks van me heb laten horen.

19. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Dames

Leuk om weer vanalles te lezen.
    Ik laat ook niet zo vaak van me horen. Het is ook zo druk met voeden, verschonen, badderen, visite en de rest van het huishouden. Maar dit kennen jullie vast wel!

Maar Ilona! Wat een horror verhaal! Het lijkt me echt jammer dat het dan alsnog een keizersnede moet zijn! Verschrikkelijk zeg!

Ik vond mijn bevalling eigenlijk ook best zwaar. Maar na steeds meer verhalen begin ik wel te beseffen dat ik van de bevallingen nog een acceptabele versie heb gehad. pfff

Naja het belangrijkste is natuurlijk dat ook jou lieverd er gezond uit is gekomen. En hoe! Het is echt een pracht kind!
    Dion was trouwens toch niet zo heel zwaar, dat hadden ze toch met de groei echo voorspeld toch?

Een gedoe bij jou Crepe! Met de kraamverzorgster. Wel fijn dat de borstvoeding alsnog gelukt is.
    Heerlijk is dat he! Zo samen met je kindje. Ik had niet verwacht dat ik de borstvoeding zoo leuk zou vinden. Echt gezellig.
    En hier trouwens hetzelfde probleem in de nacht. Om de 2 a 3 uur wil ze drinken. terwijl ik haar overdag soms na 4 uur echt moet wakker maken.
    Volgens mij is het wel normaal in deze leeftijd. Meestal krijgen ze pas na een week of 6 een dag- nachtritme.

Tegen pijnlijke tepelkloven hebben bij mij de 'mothermates' enorm goed geholpen. Dit zijn siliconen zoogcompressen. Na 48 uur dragen was bij mij alle pijn over! Ideaal Ze zijn wel duur. Maar de moeite waard

Wij proberen haar overdag in het licht te laten slapen en met geluiden om zich heen. Ook maak ik van de voeding overdag een heel ritueel ;eten,verschonen, spelen, eten, knuffelen. En in de nacht is het gewoon eten en weer naar bed. Maar tot nu toe heeft het allemaal nog niet geholpen. Dus tips zijn ook voor mij welkom!

Ik heb trouwens nog een beetje last van de hechtingen bij de ontlasting. (eerg pijnlijk en soms wast bloed) Hebben jullie hier ook nog last van? Die hechting zit wel erg dicht bij mijn anus(sorry voor de detail) Is dit normaal, of zal ik toch de verlos nog maar even bellen.

Hier gaat alles voor de rest op rolletjes! Heerlijk zon kleintje. En ze veranderd nu al zo veel! Ze kijkt al steeds beter en kan haar hoofdje omhoog houden! Super schattig.

Tot snel meiden, ik ga maar weer voeden, ha ha
    Liefs
    Esli

20. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Zo, nog even een half uurtje tijd voor mezelf voordat er weer iemand gevoederd moet worden :p.

Ik merk dat het iedere dag wat beter gaat, zowel fysiek als het bijkomen van de bevalling. Ik begin nu ook echt meer te genieten van m'n kindje. Ik had het er best moeilijk mee dat ik de eerste week niets kon doen met Dion. Iedereen bemoeide zich met hem omdat ik niet in staat was hem te verzorgen. Pas na een week heb ik voor het eerst zijn blote warme lijfje in m'n handen gehad en kon ik hem voor het eerst aan- en uitkleden en in bad doen. Maar ik ben nu aan het opkrabbelen en dat is heerlijk :).

@ Spuitpoep, gelukkig geen last van :D. Is dat niet meer met borstvoeding ? Daarentegen heb ik wel een kleine nudist hier. Meneer vind het heerlijk als de luier afgaat, in het rond te piesen :$:). Leuk he Crepe haha.
    Jeetje je hebt ook wel wat tegenslag gehad met kraamhulp, schoonmaakster en borstvoeding. Maar wat fijn dat Jacob nu zo goed groeit ! Respect dat je het hebt volgehouden ;). Pfff...alleen dat slaapgebrek....geen tips helaas. Gelukkig komt Dion 's-nachts maar 1x, maar zelfs dat vind ik al heavy, laat staan om de 2 uur :$:(. Ik heb ook geprobeerd bv te geven en ook gekolfd etc. Helaas is het niet gelukt, ws omdat ik jaren terug een borstverkleining heb ondergaan. Ik had er ook nog een lactatiekundige bijgehaald. Wel jammer, maar ja het is niet anders.

@Esli, leuk weer van je te horen ! Tja, die bevalling probeer ik maar een beetje achter me te laten 8);). We hebben idd een mooi en lief mannetje ervoor teruggekregen (...zegt een trotse mama :D...). Dion was idd toch niet zo heel zwaar terwijl de gyn al weken riep dat het een stevige baby is met grote billen, een buik vol baby, glucose testen etc. Zo zie je maar weer dat het dus ook mee kan vallen, ook al bleef hij dan achter m'n schaambot haken. Maar dat ligt denk ik meer aan mij dan aan Dion ;).
    Oh jij geeft ook borstvoeding. De week dat ik het geprobeerd heb, vond ik idd wel heel knus. Alleen jij met je kleine baby. Alleen de ongemakken waar jullie het over hebben zijn wat minder. Jullie kindjes groeien er goed op hoor :). Wat een schat van een meisje heb je Esli. Daar word je toch helemaal verliefd op :D. En wat een knapperd dat ze haar hoofdje al op kan tillen :D.
    Ja, wij zijn overdag ook gewoon in de weer met Dion. Zelfs stofzuigen op de kamer als hij ligt te slapen met de radio aan :$. Meneer slaapt gewoon door, en zo hoort het zegt kraamzorg. En idd 's-avonds gordijntjes dicht, zachtjes praten en een klein lampje aan.
    Vervelend dat je nog last hebt van je hechting. Ik zou idd maar even bellen. Zijn het geen oplosbare hechtingen ? De binnenkant van mijn schede is gehecht maar gelukkig heb ik daar tot nu toe geen last van (...of ik heb daar gewoon geen gevoel meer...:)...). Ik heb nog wel het idee dat m'n onderbuik redelijk gevoelloos is. Herkenbaar ? Als ik mijn eigen onderbuik aanraak is het net alsof ik iemand anders zijn buik aanraak, heel raar.

Iedereen veel babygeluk. En Wie Weet, you go girl ;) !
    Voedertijd, tot gauw weer !

liefs, Ilona

Deel Deze Pagina