Geluksmama's-de klavertjes 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ilona PS, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi esli,

Ik kon de eerste 4 dagen na de bevalling niet goed naar de wc. Bleek toch wel een beetje een bavianenkont overgehouden te hebben aan de bevalling...(sorry voor myn taal, maar dat is het meest passende woord dat ik kon bedenken). De hechtingen leverden meer problemen op bij plassen. Ik heb uiteindelijk curanol aambeienzalf gebruikt en met 2 dagen was de ontlasting op gang en mijn apenrots min of meer verdwenen:). Misschien helpt het ook bij jou....
    Bedankt voor de mothermates tip. Kan je die gewoon bij de drogist kopen?

2. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Crepa De 'mothermates' heb ik bij de verlos gekocht. Maar volgens mij kan je ze bij de apotheek ook kopen.
    groetjes!

3. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Heb ze gister via internet gekocht en vandaag al binnen. Nog bedankt voor de tip. Ik zie alleen niet goed wat de 'cup' kant is....:(

Oh en groot nieuws, Jacob lachte twee dagen geleden voor het eerste naar me :D Tot op dan lachte hij alleen als hij lag te dromen, maar nu keek hij me echt aan en lachte. super lief

4. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Wat lief Crepe !

Hier weinig nieuws. Lekker aan het genieten van mijn verlof.
    We hebben momenteel wel veel gedoe met het badje dat we maanden geleden kochten. We hebben een Hoppop Bato gekocht en moesten nog wel een standaard erbij hebben. Geen probleem dachten we. Ik leende er 1 van mijn zus. Voor de zekerheid toch nog maar even gepas. En wat blijkt. Te klein! Sjipsss... Na heel wat gegoogle kwamen we er achter dat wrs alleen de standaard van Hoppop past. Balen! Want die is natuurlijk ook weer duur (badje was al duur - design badje). Nouja, toch maar gedaan. En via Duitsland gekocht. Daar was ie het goedkoopst. Helemala opgelyucht toen ie bezorgd werd, maar wat bleek: past niet! We hebben een oudere versie van Hoppop Bato. De standaard past alleen op de Bato+ Op de website van Hoppop staat ook alleen nog maar de Bato+, maar in de winkels liggen alleen maar de oude Bato's (+ de standaard die dus niet eens past). Baal baal... !!
    Ik een berichtje gepost op het forum hier hoe anderen dat doen. Er zijn toch wel mensen die dit badje ook hebben zou je denken he..
    Uiteindelijk 1 reactie van iemand die een gewone standaard van Babypark gebruikt wat prima past. Dus ik hoopvol bellen met Babypark (waar we trouwens ook het badje hebben gekocht) en het probleem van de Hoppop-standaard uitgelegd. En gevraagd of ze voor mij even willen passen in de winkel zodat ik online de standaard kan bestellen die we nodig hebben. Krijg ik net telefoon terug van Babypark. Ze hebben voor me gepast (wel service!!). Op de gewone standaard past ie het meest. (Lees: niet perfect) Het badje raakt met de bodem net niet de standaard. Maar zit geklemd tussen de 2 opstaande buizen. Het scheelt één cm. Maar wellicht met water erin (gewicht) past het ngo wel beter zei 'ie. Tja, wat moet ik daar nu mee.
    Is dat wel veilig? Misschien die ene cm opvullen met 2/3 plankjes laminaat ofzo?
    Ik word er echt niet goed van! Straks ga ik bevallen en hebben we geen badstandaard...
    We hebben het badje al op marktplaats gezet, met het idee: we kopen wel een gewoon (lees: in onze ogen een beetje saai en minder mooi) badje met fatsoenlijke standaard..
    Zucht...

5. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Dames,

Hoe is het met jullie?

Wat gaat de tijd snel he? Mijn kleintje is vandaag alweer 5 weken!:$

Hoe gaat het met jou Ilona? Heb je nog veel last van de ks? Kan je al een beetje rond wandelen?

Of ben je vooral lekker van je wondertje aan het genieten?
    Jammer dat borstvoeding niet is gelukt. Maar als het niet anders gaat is fles voeding toch ook prima?
    Borstvoeding heeft ook nadelen hoor. Ik vind het heerlijk maar het is soms ook best een gedoe. Je bent als moeder en kind continu aan elkaar verbonden. Ik ben nu aan het 'spelen' met een kolf zodat ik ook wat meer vrijheid heb.
    Ook heb ik geen idee hoeveel ze drinkt. Soms denk ik. 'Ze heeft genoeg' Maar dan wil ze toch na 5 minuten weer een slokje...:(

Hoe gaat het met de kloven Crepe? heb je ook zoveel plezier van de mothermates gehad?
    En een lachende Jacob! Geweldig. Daaraan zie je dat hij toch eigenlijk qua ontwikkeling 4 weken ouder is dan mijn Fenna. Daar is Fenna volgens mij echt nog niet aan toe. 8)

Wat een gedoe Wieweet, met dat badje. Dat zijn echt dingen die je hormonen nu echt niet aankunnen. Wij hebben een doorzichtige tummytub. Die vind ik eigenlijk best wel mooi. En Fenna vind het echt heerlijk!

Hier gaat het allemaal zn gangetje.
    Van mijn hechtingen heb ik stukken minder last, dus ik laat ze volgende week op de 'nacontrole' gewoon even bekijken en voor de rest geloof ik het wel.
    Mijn dochter heeft vannacht voor het eerst 5 en een half uur achter elkaar geslapen! Joeehoe! :D:D:D Dus mama ook. Dat was echt heerlijk zeg. Ik kan niet echt een tip geven voor jullie want ik heb niets bijzonders gedaan.
    Alleen dat we een speen hebben geprobeerd gisteravond en ze daarna moest overgeven. :(
    Wel heeft ze om 9 uur en 11 uur gedronken. Dus misschien is dat wat......

Gebruiken jullie een speen?

Afgelopen week was ik wel weer af en toe erg emotioneel. Ik heb nu het gevoel alsof alle ellende en spanning nu pas echt voorbij zijn. Mijn dochter is geboren!:)
    Voelen jullie dit ook zo?
    Ik kwam er ook achter dat ik de dag voor mijn bevalling een heel bijzonder berichtje in mijn 'miskramen-dagboek' had geschreven. Dat ik namelijk de miskramen voor mijn gevoel eindelijk achter mij kon laten.
    Die avond begon mijn bevalling! Ik vind dat erg bijzonder!

Ohh mijn dochter roept :p:p

Tot snel! Liefs, Esli

6. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Bato - en hoe het verder ging:

Zaterdag kochten we via marktplaats een ander badje + standaard. Het zag er goed uit dus wij de boel in de auto geladen. In de auto was ik helemaal opgelucht dat ons kind nu in ieder geval in bad kan op een ergonomische manier die de kraamzorg verwacht. Thuisgekomen de boel natuurlijk direct naar boven. Roept mijn man me dat ik snel moet komen. Je raad het al: op die eenvoudige saaie standaard past de Bato!! Bizar... Zo simpel..
    Ik heb een vreugdedansje gemaakt. Wat fijn!! Nu kan de Bato dus weer van marktplaats en het doorzichtige badje kan erop. Maar dat laatste doen we niet. We bewaren het eerst wel even. Ruimte genoeg op zolder.
    De Bato-frustratie is dus opgelost en kan ook weer van het lijstje. Fijn!

Liefs!

7. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé ladies,

Ik meld me weer eens :)....
    Wat hebben we het fijn met onze kleintjes he. En wat een ander leven ineens :$:$. Althans, dat vind ik, ervaren jullie dat ook zo ?

@Wie Weet, wat een gedoe zeg met de Bato. Wil je wat anders dan wat de massa heeft, krijg je een hoop gedoe erbij. Fijn dat de oplossing nu uiteindelijk zo simpel was ;):). Hoe voel je je ? En geniet je verder van je verlof ?

@Esli, Fenna alweer 5 weken. Waar blijft de tijd he. Dion is vanavond alweer 3 weken en ik vind echt dat hij zó verandert. Broekjes mt 50 zitten al te strak om z'n buikje en vanochtend voor het eerst luiers in mt 2 omdat de luiers mt 1 op waren. Oh, ik vind het nu al veel te hard gaan dat groeien :(;).
    Wat heerlijk dat je vanacht lekker "lang" hebt kunnen slapen. Kun je weer even bijtanken. Goed om te horen dat je minder last hebt van je hechtingen. Hoe is het trouwens met je heupklachten, gaat dat nu ook wat beter ?
    Speentje; ja die gebruik ik ook voor Dion. Ben er eigenlijk geen voorstander van maar meneertje is soms erg temperamentvol en dan biedt het speentje even troost. Ik gebruik hem eigenlijk alleen om de tijd (lees: 5-7 min) te overbruggen als ik meneertje verschoon totdat hij daarna z'n flesje krijgt.
    Oh wat bijzonder wat je schreef over je miskramen-dagboek. Ik kreeg er een brok van in m'n keel. Vergeten doen we onze vlindertjes nooit, maar het is toch heel bijzonder dat je weer de rust hebt gevonden en dat toen de bevalling van Fenna zich aankondigde. Snotter-snotter.
    Ik merk dat ik momenteel erg met m'n miskramen bezig ben, weet niet zo goed waarom. Ook word ik erg emo als ik positieve zwangerschaps testen zie, kan daar momenteel niet zo goed tegen. Weet ook niet waarom, stom he. Ik ben dolgelukkig met Dion, maar de eerste spannende en bijzondere weken van een zwangerschap zijn gewoon met niets te vergelijken en zijn zoiets persoonlijks. Terwijl je kindje nu het geboren is niet alleen van jou is, maar 'deelt' met veel meer mensen in je omgeving. Misschien dat dat het is, ik weet het niet. Nou ja, beetje warrig verhaal als ik het zo lees.

@Crepe, wat superleuk een lachende Jacob. Dat doet je hart natuurlijk smelten. Gaat het verder goed met hem ? En met jou ?
    Over naar de wc gaan.....In de kraamperiode ging het prima. Maar nu, deze week is het drama. Plassen gaat prima maar het andere niet. Ik eet al ontbijtkoek en probeer genoeg te drinken. Heb niet echt het idee dat ik een zere buik heb ofzo, maar na bijna een week moet je toch wel ontlasting hebben toch ? Tips...anyone....

Girliez, ik ga me weer met m'n zoon bezighouden. Tot gauw weer allemaal.
    Bye-bye-zwaai-zwaai 8):D

8. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    hi everyone,

@ wil, gefeliciteerd met je badje! wat n gedoe :D hoe voel je je verder? groeit de buik goed?

@ Ilona, heb je muesli geprobeerd? mag ik je vragen hoe vaak dion 's nachts wakker wordt? ik las\net een artikel dat jongetjes vaker wakker worden en willen eten dan meisjes. ik heb voor jacob trouwens net maatje 3 luiers gekocht... hij loopt al tegen de 6 kilo!!

@ esli, wat heerlijk zo lang slapen, genieten zeker! Hoe gaan de nachtvoedingen bij fenna? Jacob valt vaak na 4 min borst al weer in slaap, best irritant want dat betekent dat hij een uurtje later weer wakker wordt... tips?

Hoe is het met barbara en blauwe lucht?

Hier wat probleempjes. Jacob heeft een best grote navelbreuk, en flinke luieruitslag met waarschijnlijk ook een schimmelinfectie :( Verder kreunt hij 's nachts enorm, vanaf een uur of 3 meestal. Hij zwaait dan ook met zn armen maar slaapt wel... ik kan er niet doorheen slapen dus ik loop inmiddels met wallen tot op mijn enkels. Verder is de borstvoeding nog steeds pijnlijk. Vooral 's nachts gaat het aanleggen lastig. Denk telkens, nu is het genoeg, over op flesvoeding, maar dan vind ik overdag weer nieuwe energie. Het voelt ook verschrikkelijk als falen, heb er meerdere keren om gehuild. :( misschien speelt de vermoeidheid me parten of zijn mijn hormonen wat losgeslagen... ben wel heel blij dat jacob zo vaak lacht, zooo zoet

9. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo meiden :)

Helaas heb ik maar bar weinig tijd om op dit moment actief aan het forum mee te doen.

Ik heb nl een lief klein handenbindertje;)
    En Fien en mijn zoontje Teun gaan nu even voor.

Fien gaat heel goed en is alweer 1 kg aangekomen:D

Ik hoop snel weer mijn handen wat vrijer te hebben en al jullie berichten te lezen en even te reageren.

Veel liefs van mij en Fien;)

10. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Oh Wouw, wat een droppie Barbara.:) Ik snap dat je het druk hebt!
    Ik vind 1 kind al best veel tijd kosten. ik denk nu al wel eens. mmm hoe zou een tweede zijn?;)
    Maar geniet maar lekker van haar. Ze is echt heel schattig.

Hee Crepe, wat vervelend dat de borstvoeding nog niet zo lekker loopt! Is het misschien tijd om een lactatiedeskundige in te roepen? Het is echt niet normaal hoor dat de borstvoeding nog steeds pijnlijk is!
    Ook lastig dat je zo slecht slaapt. kan je Jacob op een andere kamer neerzetten? het klinkt misschien zielig. Maar het is voor hem ook belangrijk dat jij veel energie heb. Ik merk dat ik langzaamaan aan het 'gekreun' begin te wennen en er doorheen kan slapen. Maar mijn vriend heeft oordoppen in :p:p

Fenna viel in het begin ook steeds in slaap na 3 minuten. Het advies van mijn kraamhulp was; Eerst drinken, dan verschonen (daar werd ze dan weer wakker van) en dan weer drinken. Dat is s'nachts een heel gedoe. Maar het helpt wel.
    Nu laat ik haar overdag af en toe flink doorhuilen (kost wel moeite hoor voor deze moeder:() zodat ze goed honger heeft, dan verschoon ik haar en dan wil ze echt wel lang doordrinken! Nu kan ze wel (meestal) in 1 keer genoeg drinken.

Hee Ilona, leuk om weer wat te horen. Ja dan emotionele dat herken ik volledig. Het zal ook wel met hormonen te maken hebben. Die zijn bij mij nu stukken heftiger dan tijdens mijn zwangerschap. Ik huil ook soms om niets. Maar inderdaad vooral over wat er de afgelopen tijd is gebeurd. Maar ik merk dat het nu wel 'lekker' is om daar over te huilen, het lijken qua dat betreft meer tranen van geluk omdat Fenna er nu is.
    In mijn omgeving zijn er ook mensen die nog bezig zijn of geen kinderen kunnen krijgen en als ik hun nu zie merk ik ook dat mijn tranen weer opkomen. Ik vind het zo erg voor hén.
    Je schreef dat je een brok in je keel kreeg van mijn berichtje. Daar kreeg ik weer een brok van in mijn keel... Zo gaat ie weer lekker...:):)

Het leven is inderdaad heel anders. Alles draait nu om de kleine!
    Aan de ene kant kijk ik wel uit om weer te gaan werken, vooral om wat meer sociaal contact te hebben. maar aan de andere kant probeer ik gewoon te genieten van de tijd die ik nu samen met Fenna heb. Het is toch ook bijzonder zo samen.
    Afgelopen weekend ben ik trouwens 'gewoon' naar het terras gegaan met een groep vrienden en Fenna lag heerlijk te slapen! Toen voelde het toch ineens alsof er niet zo veel veranderd was. Alleen dat mijn vrienden stuk voor stuk bleven kijken in de kinderwagen, ha ha.:D

Met mijn heupen gaan het ondertussen erg goed! In het begin ging ik heel langzaam vooruit, maar daarna heel snel! Een week na de bevalling kon ik 1 straat uitlopen, maar na 2 weken al 4 straten! Ik heb tot nu toe iedere dag gelopen en nu kan ik al een uurtje winkelen! Geweldig is dat hoor! Weer wat meer vrijheid!:)
    Gister ben ik met de buikzak gaan wandelen, dat is echt super gezellig! Echt een aanrader! Alleen voelde ik (logisch eigenlijk) wel weer mijn heupen. Eigenlijk was het ook wel grappig. Ohja zo voelde het om zwanger te zijn. Toch wel fijn dat dat niet meer zo is. ;);)

Een goede vriendin van mij is een week geleden bevallen. Zij heeft net als jij een spoed ks gehad. Hoe is het herstel daarvan? Kan jij alweer een beetje wandelen?

Groetjes!
    Esli

11. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Nu vergeet ik nog de obstipatie tips! Ik ben expert! (joepi)

Het gaat er ook om wat je niet moet eten:
    -banaan
    -droge dingen zoals: beschuit (muisjes smaken ook lekker op ontbijt koek), creackers, wit brood. koekjes

En juist wel wel:
    -ontbijtkoek,
    -beetje volkoren brood/pasta/rijst
    - veel fruit (sinassapppels/kiwi's!)
    - yoghurt met zemelen( van zonnatura), die zemelen werken echt goed! Je kan ook een schepje in een glas water grooien 3 x per dag, niet te drinken, werkt wel!
    Muesli (niet creusli!) gebroken lijnzaad.
    - veel noten
    - roosvicee laxo
    - gedroogd fruit; rozijnen, pruimen vijgen enzo.
    - rauwkost
    - Veel drinken inderdaad
    - bakkie koffie!

succes!

12. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Dag meiden,
    Leuk om van jullie te lezen. Jullie leven ziet er al zoooo anders uit dan dat van mij.... Herken jullie bijna niet meer ;)
    Ik geniet lekker van het verlof. buik groeit lekker door maar ben hem absoluut nog niet zat. Voel me nog heel fit (loop rustig de hele ochtend op hakschoenen als het moet), doe vanalles (wel in een iets rustiger tempo).
    Gisteren had ik alleen een vreselijke dag. Herinneren jullie je nog dat mijn poesje weg was (verdwaald en teruggevonden na 10 dagen - lag in een konijnenhok)....? Ze is gisteren hoogstwaarschijnlijk aangereden (niet hard) en daarna de tuin weer ingestrompeld om vervolgens daar aan inwendige bloedingen te overlijden... En ik was gewoon aan het werk in de tuin. Ik heb niets gehoord! Toen ik naar de container liep om tuinafval weg te gooien vond ik haar ineens.. Ik in paniek natuurlijk! Gelijk de dierenarts gebeld en ben er toen op de fiets (!!) als een dolle heen gesjeesd. Mijn man had de auto mee vandaar. Nu vind ik fietsen niet zo prettig meer (lijkt soms alsof ik op het hoofdje zit - wat natuurlijk niet zo is, + ik ben snel buiten adem) maar ik was verbaasd hoe har dik kon fietsen. De longen uit mijn lijf gefietst...
    De dierenarts bevestigde wat ik al dacht: overleden. Ik moest zooo huilen! Arm beestje was 1 jaar en 3 weken oud en woonde nog niet eens een jaar bij ons. Zo knuffelig en lief.. 20 minuten voordat ik haar vond in de tuin had ik dr nog spinnend op de arm..
    Heb poes weer mee naar huis genomen (rustig lopend naast de fiets dit keer) zodat haar broertje ook even aan dr kon snuffelen. Mijn man had ik inmiddels gebeld, maar die maakte zich voornamelijk zorgen om mij (met mijn idiote fietsgedrag) dan om de kat. Hij was onderweg naar huis. 's Middags hebben we dr begraven bij de passiebloem die ik die ochtend had gepoot.
    En toen ging ik naar het toilet... Ik verloor wat bloed. Ook dat nog! Dacht ik nog. Maar mijn man dacht er wat zwaarder over en belde de vk meteen. Kwam door het fietsgedrag - bloedvaatje. Niets ergs (was ook maar 1 rode veeg, daarna was het over). Moet nu van manlief alles met de auto doen :)
    Gelukkig was het geen aankondiging dat de bevalling zou gaan beginnen. Zou wel heftig zijn qua emotie / omschakeling..
    Vandaag voel ik me al wat beter (gisteren zo veel gehuild, pfft..)
    maar het miauwen van d'r broertje die op zoek is is wel akelig.
    We wennen wel aan de nieuwe situatie. Straks ook nog een kindje erbij.. Wordt weer wennen..
    Afijn, dat was dus mijn dag gisteren...
    Liefs

13. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    hey wieweet, wat verdrietig van je poesje... tjee, echt heel triest zeg, en ook niet lekker nu in je hormonale staat...
    straks maar lekker veel knuffen met je kindje.... je komt echt dichtbij nu!!!
    Barbara, schattige foto!!! Ik heb me nog niet echt verdiept in hoe ik hier foto's op kan zetten...
    Crepe, balen van de navelbreuk en schimmel....!!!! arme jacob... hopelijk gaat het snel allemaal weer wat beter.
    Esli, ik gebruik voor Fenne wel een speentje. want ze heeft soms zo enorme sabbeldrang. Ik was eerst steeds onzeker...dan was ik bang dat het toch honger was. Dus dan toch weer terug aan de borst... maar zodra er dan teveel melk kwam ging ze boos gillen en alles uit dr mond laten lopen want ze wil na een grote voeding zich in slaap sabbelen, en niet nog meer melk.
    Borstvoeding: gaat hier wel goed, maar soms wel ingewikkeld in combi met een peuter. Mn zoontje begint zn zusje nu wel leuker te vinden, maar om mij borstvoeding te zien geven vindt hij soms nog wat lastig, dan wordt ie jaloers. soms wil hij dan ook tegen me aan zitten en knuffelen of boekje lezen... niet heel handig, maar dat mag natuurlijk altijd van mij en dan probeer ik maar zo goed mogelijk 2 kinderen blij te maken en mama-liefde te geven. Maar als zn pet scheef staat gaat hij ook wel eens het huis overhoop halen, op de bank springen of allemaal stoute dingen doen. Loop je met 1 blote borst en een krijsende baby je peuter uit de vensterbank te trekken. En natuurlijk wil Fenne altijd drinken als ik zoonlief op bed aan het leggen ben en dat soort situaties. Haha... je moet er altijd maar de humor van in blijven zien

ik heb zo'n draagdoek die je helemaal om moet knopen en dan hangen ze rechtop bij je, met hun koppie onder jouw kin. Die mag je ook al op deze leeftijd gebruiken, en ik moet zeggen...Fenne woont bijna in dat ding. haha. Ik kan dan het geduld niet opbrengen om haar in dr wiegje in slaap te laten vallen, en van haar gekrijs wordt mn zoontje ook weer vervelend. Dus hupsakee, in de draagdoek. Fenne dolgelukkig en ik kan mn zoontje duwen op de schommel enzo. Ideaal... Gelukkig wil ze 's avonds nog wel gewoon in dr wiegje slapen, dus ik vind het wel best zo.

Ik ben nu kleine beetjes aan het kolven en zo langzaam een klein voorraadje aan het opbouwen. Ik ga niet buitenshuis werken ofzo, dus hoef geen vriezer vol gelukkig, maar ik wil wel altijd 1 of 2 flesjes klaar hebben voor een avondje bios, of een vergadering van de kerk, of een keer zwemmen met mn zoontje ofzo. Na de 1e 6 maanden wordt dat wel makkelijker, om een ochtendje weg te gaan. Dan kan je ze ook even met een fruithap of groentehap en soepstengel bij oma achter laten om de honger te stillen en komt de melk later wel.

Verder weinig nieuws. Ik geniet lekker van mn kindjes! Maar eind van de dag kan je me meestal echt wel opvegen hoor... Mn zoontje vraagt erg veel aandacht, het gaat steeds beter maar hij had het zo moeilijk met de baby. zo begrijpelijk, hij heeft bijna 3 jaar mijn exclusieve aandacht gehad, en ook bij mijn schoonfamilie was hij het enige kleinkind/neefje en dus altijd volop alle aandacht. En dan opeens is er een baby die veel tijd vraagt van zn mama, en die ook opeens veel aandacht krijgt van alle visite.
    Ik hou zoveel van mn jochie... en soms is het wel lastig dat ik hem moet teleurstellen... dan trekt ie bijvoorbeeld zelf zn jas aan, helemaal scheef, en schoentjes aan verkeerde voetjes, en komt ie aanhuppelen: mama kom! zonnetje schijnt! Speeltuin toe! en dan moet ik zeggen: maar lieverd, Fenne moet zo borstje drinken dus we moeten nog even wachten... En dan zie je de teleurstelling....want een half uur wachten is voor een peuter een eeuwigheid. Soms lukt het hem af te leiden met bellenblaas ofzo... maar soms is de goede bui ook ineens over en krijgt Fenne...of mama.... een tik of een kras en moet je hem weer straf geven enzo.... lastig allemaal soms hoor.

zo. ik stop er maar weer eens mee. Een lang verhaal... waarschijnlijk horen jullie me de rest van de week niet meer. Maar had even een kwartiertje voor mezelf dus vandaar deze lap tekst.

Dag!

14. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Hoi !

Hier nog niets hoor!
    Zelfs niet iets dat doet vermoeden dat het er aan zit te komen.
    De afgelopen dagen zijn allemaal hetzelfde.
    Beeb beweegt heel erg veel, heb soms wat harde buiken, en het menstruatieachtige gevoel is weggeebt (kind drukt op de zenuwen omdat het zo diep ligt zegt de vk).
    Ik ga dus lekker over tijd, en ben met mijn hoofd al bezig met een evt. inleiding (lijkt me vreselijk!)...
    Afwachten maar..
    Gaat het goed met jullie kleintjes? De warmte goed door gekomen?

Groetjes, Wil

15. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo Geluksmama's

Hoe gaat het met jullie? Goh wat heeft iedereen het druk ;)

En oh Wie weet, wat word het nu spannend he!
    Ik hoop dat het nog spontaan komt, dat lijkt mij ook prettiger!

Hier gaat alles nog steeds prima. Ik geniet enorm van de tijd die ik met Fenna heb. Nog maar 6 weken verlof. Dus de tijd vliegt voorbij hier!
    Wel maak ik me soms nog een beetje zorgen over haar gewicht.
    Ze is 7 weken oud en pas 600 gram aangekomen. Hoe is dat bij jullie?

Hoe gaat het s'nachts bij jullie?
    Hier verschillend. Soms heel goed en soms wil ze echt elke 2 uur drinken. Ik heb geen idee waar dat aan ligt.

Succes Wieweet!
    Groetjes
    Esli

16. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo girliez :) !

@Wieweet, wat erg van je poesje :(. Ben zelf ook een poezenmens dus leef erg met je mee. Sterkte meid. Oh en wat spannend voor je, nog even en je wondertje is gearriveerd. Misschien wel vandaag :(. Oh ben zo nieuwsgierig. Alvast een fijne bevalling toegewenst ;).

@Esli, thanx voor the laxo tips ;). Het gaat weer allemaal zoals het moet gaan hihi. Wat ik ook merk is dat ik nu gewoon veel minder eet dan normaal, geen tijd. Zit vaak pas om 13.30/14.00 uur aan m'n ontbijt :$. Ik heb geen idee hoeveel Dion gegroeid is. Volgende week naar het CB, ben benieuwd. Hij is wel inmiddels mt 50 ontgroeid, 56 gaat nog net en soms al mt 62. Het slapen is hier wisselend. De laatste week huilt hij behoorlijk en slapen overdag vindt ie blijkbaar voor watjes :(:D. Al die tijd zat hij nog op 90 voeding omdat ie nog wel eens teruggaf of niet alles opdronk. Vandaag voor het eerst naar 120 en guess what.....meneer ligt heerlijk te slapen :$;):D. Ik zal hem toch niet te weinig voeding gegeven heb :)....

@Blauwe lucht, ik heb genoten van je verhaal. Wat kun je je situatie met een peuter en baby levendig en mooi vertellen. En zo liefdevol over je beide kindjes. Ik vind je een geweldige moeder , echt;):D. Met alleen een babietje kom ik al aan niks anders toe. Ik ben zelfs al 3x de laatste avondvoeding vergeten doordat ik zo moe ben. Weet ook niet altijd goed hoe ik Dion moet troosten. Volgens mij zit ik nog niet helemaal goed in m'n moederrol :(. Gelukkig voorlopig nog verlof zodat ik nog goed kan oefenen ;).

Hebben jullie ook allemaal zoveel visite gehad ?(Wieweet, bij jou barst het zo ook los ;)). Ik vind het allemaal erg leuk die belangstelling, maar het mag van mij nu ook wel wat minder worden eerlijk gezegd zodat ik een beetje een ritme kan gaan opbouwen. Verder zit het gezichtje van Dion onder de pukkeltjes, zelfs z'n oortjes. Echt een heel schraal huidje. Hij krijgt al hypoallergene melk. De kraamhulp zei dat ik niks in bad of op z'n huidje mag smeren. Mams zegt juist dat ik z'n huidje vet moet houden met babyolie ofzo. Pff...wat moet ik nou ? Sinds gisteren smeer ik toch maar wat bepanthene op z'n gezichtje en het lijkt nu al iets minder vurig te worden. Volgende week maar even vragen aan het CB. Hebben jullie kindjes ook last van een droog huidje en wat doe je daar aan ?

Ga nu nog even snel de boel aan kant maken, straks weer kraamvisite:):D.

Tot gauw weer allemaal, bye-bye-zwaai-zwaai 8):D

17. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi allemaal,

Terug van weggeweest.... zat echt in een enorme moeheidsdip. Nu ligt Jacob even te maffen dus dacht ik kom, ik schuif weer eens achter de computer. Hoe is het met jullie?
    Wil, succes met de laatste loodjes! Ik lag in het ziekenhuis om ingeleid te worden en toen kwam die toch nog vanzelf nadat ik eerst gestript was. Vond het wel prettig dat ik daar al was.... Probeer je niet teveel zorgen te maken. Het gaat zoals het gaat. Straks mag je je wondertje in je armen sluiten.
    @ esli, Is er reden tot bezorgdheid over Fenna's gewicht, of zijn het moederszorgen? Ik ben geen goed vergelijkingsmateriaal. Jacob groeit bovengemiddeld en zit al boven de 6 kg.
    @ Ilona, ik gebruik babyolie van neutral. Geef hem na elk bad een massage ermee. Vind ie heerlijk. Lijkt mij geen kwaad kunnen voor een gevoelige huid. Zijn billen hebben we de eerste weken schoongemaakt met watten in gekookt (afgekoeld) water. Nu gebruik ik extra sensitive doekjes van zwitsal. Ik gerbuik liever wat meer milieubewuste en dierproefvrije merken maar nu maaak ik maar een uitzondering.

Hier veel gedoe gehad. Diverse bezoeken aan huisartsen en Ggd. Had vermoeden dat Jacob spruw heeft en nu eindelijk na twee weken heb ik een recept gekregen om te behandelen. Mijn god, misschien hebben mijn wallen de huisarts overtuigd. Ben dinsdag begonnen met behandelen en jacob drinkt nu al beter en is 's nachts rustiger. pfffff, wat een verademing.

Oh, hij's wakker.... fijn weekend allemaal:)

18. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    @wieweet - spannend spannend spannend!!! succes met de laatste loodjes!!
    @crepe - fijn dat de rust weer is wedergekeert. wat een gedoe. en ach zielig...spruw...
    @ilona - Fenne heeft ook de pukkels...ze beginnen nu weer af te nemen gelukkig. En de schrale plekken houd ik vet met zwitsal-neutral... die babycreme zonder parfum. Mijn zoontje heeft snel eczeem en huidallergieen, hij kan echt nergens tegen. Dus ben met hem ook al wel voor zn huidje bij de huisarts geweest en die zei: vet houden die huid met zo neutraal mogelijke creme. een droge huid jeukt en is heel oncomfortabel voor die kleintjes.
    Visite werd ik op een gegeven moment ook wel zat... brengt toch weer veel onrust he. Maar nu is de kraamvisite wel weer over en mis ik de kadootjes ;)
    @Esli - Fenne woog bij het 1e bezoek aan cb 4185. Bij geboorte 3220. Dus dat gaat ook gewoon gestaagjes hoor... ze doen allemaal hun eigen ding. als ze maar lekker veel plast gaat het goed hoor.
    En hier ook heel onregelmatig met drinken. De ene keer slaapt ze 5 uur achter elkaar in een nacht... en gisternacht ook weer om de 2 uur drinken. Er komt vanzelf wel ritme in... over een maand ofzo :)
    ik ga filmpje kijken met manlief. gezellie ...
    groet!

19. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Nog steeds rond en gezond....

20. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha girliez,

Ik dacht, even kijken of er nog babynieuws is....:D;). Maar nee hoor, Wieweet houdt iedereen lekker in spanning ;):):D !
    Gisteren voor de 1e x met Dion naar het CB geweest. En....hij doet het prima: 4700 gr en 56 cm. Oftewel ruim een kilo en 3 cm gegroeid in 5wk+6 dg :$:$:D! Dus die paar keer dat ik z'n laatste avondvoeding vergeten was, is vast niet zo erg geweest 8);):D !

Iedereen verder ok ? Nog bedankt voor de tips voor het schale huidje, het lijkt gelukkig wat af te nemen.

Fijne avond allemaal en Wieweet de volgende keer dat ik hier kom wil ik babynieuws van JOU :p;):D !

Liefs

Deel Deze Pagina