Geluksmama's-de klavertjes 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ilona PS, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Tja, ik wou ook dat ik wat babynieuws had.. Begin het een beetje zat te worden. Van de bevallingscursus zijn er allerlei meiden bevallen die later uitgerekend waren dan ik.. zucht.. Voelt oneerlijk (is natuurlijk niet zo)...

2. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou ja....nog niet :(:$:(8) ?!
    Misschien wacht je kleintje wel tot mijn verjaardag; a.s. ma. 21 juni. De eerste dag van de zomer. Ik zeg: een mooie dag om een beeb te baren :p:D !
    Voor de nieuwbakken vaders: fijne vaderdag morgen :) !

Bye-bye-zwaai-zwaai.

3. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Dat zal het zijn, hahaha !

4. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Nou Wil, je hebt mij verslagen met je 10 dagen overtijd! wow, ik hoop voor je dat het snel gaat beginnen. De 21ste zou idd een mooie dag zijn!!! succes alvast

5. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Ja, ik heb je verslagen.. maar of dat een fijne prestatie is.. ;)
    Ben inmiddels al 2x gestript, heb de slijmprop verloren, heb al wat ontsluiting.. maar doorzetten ho maar... En de sociale omgeving is o zo lief maar zorgt ook voor o zo veel focus.. Daarom zeggen we tegen iedereen dat het nog rustig is en er nog niets is gebeurd. Dinsdag weer naar de vk, voor de laatste strippoging...

6. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Oja en Ilona: Gefeliciteerd met je verjaardag !! :D

7. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Gefeliciteerd Ilona :D

@ Wil, ja dat strippen is een rotgevoel. al 2x...pfff bij mij werkte het gelukkig meteen. Hopelijk is 3maal scheepsrecht bij jou.

8. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Even op m'n verjaardag checken of er vandaag een verjaardagsgenoot(je) is bijgekomen :D.
    Mmm....helaas bespeur ik nog steeds geen beebnieuws :(;):(.
    Zet hem op Wieweet, hoe is de derde strippoging gegaan ?

Thanx voor de felicitaties ladies.
    *gaat snel weer koffie en gebak klaarzetten voor de visite*

Bye-bye-zwaai-zwaai 8):D

9. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Nou, niets hoor..
    Nog steeds rond en gezond.
    Kind laat zich niet van de wijs brengen door wat gewroed helaas.
    Wordt dus inleiden. Flink balen!

10. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Heee Dames,

Ik was nieuwsgierig of er al een nieuwe baby in ons midden was. Maar helaas Wieweet! :(:(
    Vervelend.... Inleiden! Ik hoop dat het meevalt.
    Heel veel sterkte in iedergeval en Succes! Maar geniet er ook een beetje van.. je hebt nu heel snel je kleintje in je armen! En dat is zon mooi moment!;)

En Ilona! Geleficiteerd. Een jaartje ouder. Je eerste jaar als moeder! Heb je veel cadeautjes gekregen?

Hier gaat het prima. Maar wat vliegt de tijd! Fenna is al ruim 9 weken!
    Nog maar 5 weekjes en dan heb ik vandaag mijn eerste werkdag.
    Het is raar. Ik kijk er naar uit! Maar ook tegenop. Hele tegenstrijdige gevoelens.
    Fenna en ik zijn druk aan het oefenen met de kolf en fles. Eigenlijk gaat het best goed. Dus ik hoop het straks ook nog vol te kunnen houden.

En over gewicht. Fenna is wel veel langzamer dan jullie kids!
    Fenna was bij het eerste bezoek bij het Cb maar 200 gram aangekomen totaal.
    Maar gelukkig gaat het nu beter. Ze is afgelopen maand 600 gram aangekomen. Ze is dus nu 4,5 kilo. Ze draagt nog steeds 56. Maar ze heeft wel al een week luier 2. Joehoe! Ze is wel lang. Al 57 cm!

Hoe gaat het met jullie eigen extra kilo's? Bij mij nu wel aardig. Ik heb er nog 4 over. Maar pas gelukkig al een aantal van mijn broeken die voor mij zwangerschap ruim zaten.
    Maar t-shirts zijn echt geen gezicht, die buik flubbert alle kanten op. Gelukkig vallen de voedingsshirts ruim.

Ik vind het wel lastig wat ik Fenna moet aandoen. Heeft ze het warm? Heeft ze het koud? Moeilijk hoor.

En wat doen jullie de hele dag met de baby? Meestal slapen of eten ze natuurlijk. Maar wat te doen in de overige tijd? Ze kan nog niet zelf spelen. Dus gaat ze huilen uit verveling. Dus ga ik maar met haar knuffelen/spelen. Maar zo kom ik natuurlijk aan helemaal niets toe!
    Soms laat ik haar dan maar huilen zodat ik even kan koken.

Hebben jullie soms tijd voor andere dingen?

Groetjes!
    Esli

11. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hoi Esli,
    Nou dat heb ik ook... het raadsel van: wat trek ik Fenne aan...en waar leg ik haar onder te slapen 's nachts...heeft ze het warm?? heeft ze het koud?? Het weer verandert ook steeds zo.... Ik wist het vandaag ook echt niet... broek aan, broek toch weer uit. truitje aan.. toch ook maar uit... pruts pruts pruts

Als Fenne wakker is kom ik ook nergens aan toe hoor. Dus doe ik al mn grote dingen maar als ze slaapt :)
    Wat ze nu wel leuk vindt... een klein poosje maar hoor... is in de box liggen, en dan heb ik daar zo'n mobiel hangen. Met een mooi liedje en visjes die over haar hoofd vliegen. Daar kan ze een tijdje echt mooi naar kijken en volgen met dr koppie en lachen. Net lang genoeg om een broodje te smeren, naar de wc te gaan of een koppie koffie te zetten...
    Of ik leg haar op de bank zodat ze naar het zonlicht van het raam kan kijken... dan is ze ook even een poosje zoet,
    En wat ze ook eventjes leuk vindt is in dr blote billen spartelen :) Dan leg ik haar op het aankleedkussen met een hydrofiele doek eronder op mn bed, in dr blote billen, en dan ligt ze heerlijk 'vrijheid blijheid' een poosje met dr benen in de lucht te fietsen en geluidjes te maken en rond te kijken. Net lang genoeg om me aan te kleden enzo...

Ik ben nog 2 kilo zwaarder dan ik was, en heb ook een mooie vetrol op mn buik. Ach ja... gaat vanzelf wel weg denk ik. Maar ik ben echt geen fitness type, en haat buikspier-oefeningen, dus ik blijf denk ik een flubberbuikje houden. Maar ik pas al mn kleren weer, en mijn BMI is 'ideaal', dus ik vind het wel prima.

Ik ga douchen en vroeg mn nestje in...hoewel Fenne het er nog niet mee eens is dat ze in dr bed moet liggen slapen en die laat om de minuut een protesterend gegil horen.
    Waar ik ook nog steeds niet uit ben: wil ze nou een speentje of niet??? soms tuft ze dat ding weer uit en wil ze hem echt niet, soms sabbelt ze zich in slaap en kan ze niet zonder... dus ik blijf maar tutten met dat stomme ding...

truste

12. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    #332 Barbara2003, 25 jun 2010
    Laatst bewerkt: 25 jun 2010
    Dag lieve allemaal,

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen!
    Jullie hebben zo veel geschreven dat ik dat voor de volgende keer bewaar te lezen, ik dacht "eerst even laten weten dat het hier goed gaat".

Fien is een echt schatje maar natuurlijk ook een handenbindertje zoals jullie zelf ook zullen ervaren.

We hebben hier ook van alles meegemaakt....van koemelk allergie, eczeem, overstap van de borst naar de fles, darmkrampjes met groene stinkende poep, en mijn gebit was na de bevalling echt ingestort met als gevolg heel veel pijn en vele tandarts bezoekjes. Ze zeggen wel eens dat een kind een tand kost...nou bij mij een heel gebit!

Nachten wakker gelegen met veel kiespijn, borstvoeding en natuurlijk ook mijn zoontje voor een plasje.
    Nu lijkt alles weer wat rustiger te worden en lijk ik weer op mijn rose wolk te mogen gaan zitten.

Nog 4 weken en dan ga ik weer werken, wat gaat het toch snel he! Ervaren jullie dat ook?
    Dit weekend gaan we voor het eerst een weekendje weg met Fien en Teun naar Belgie, we hebben er echt zin in en zijn er wel aan toe even met elkaar te zijn.

2 weken geleden een kraamfeest weekend gehad en we zijn overladen met kado`s, het was heel erg leuk.

Fien slaapt nog steeds bij ons op de kamer in haar wiegje, ik kan haar nog niet loslaten en haar op haar eigen kamertje laten slapen hoor!
    Gelukkig vind ze haar flesjes heerlijk en daardoor lijkt er nu ook wat regelmaat en ritme te komen en daar doen we het allemaal goed op, blijkbaar maakte het haar niet zoeel uit...fles of borst.

We zijn al wel veel op stap geweest....boswandeling met flinke plensbui op onze kop, uiteten geweest, naar het aviodrome geweest, naar het strand....best wel spannend allemaal, maar we hebben er zo van genoten.

Ook ik vind het best wel druk hoor met zo`n kleintje en ben blij als ik mijn handen even vrij heb voor wat anders, maar als ze dan even goed slaapt kan ik ook niet wachten tot ze weer wakker is om haar te knuffelen. Ze begint ook echt te spelen met wat dingen die in haar box hangen en ze lacht zo lief.....als we weer zo`n stralende lach krijgen van haar hebben we de neiging haar te bedanken voor die mooie lach die ze ons geeft:D

Ze groeit heel goed...ik denk nu ongeveer 4900 gram. Volgende week krijgt ze al haar eerste prikje.
    Gisteren een draagdoek gekocht op de kunstmarkt in Bergen, eentje uit Guatemala. Echt een mooi ding en Fien lijkt het ook heerlijk te vinden zo lekker tegen me aan.

We hebben een vakantie geboekt voor de herfst naar Noorwegen, lekker met de boot en daar 2 huisjes met sauna, whirlpool, openhaard en in 1 zit zelfs een eigen zwembad, als het dan gaat regenen zitten we binnen ook goed. We hadden het echt even nodig plannen te maken voor iets leuks. We hebben er zo`n zin in. Teun heeft van school extra vrij gekregen dus we kunnen 3 weken weg en we beginnen dan met een fam weekendje vlieland om vervolgens in de camper door te rijden naar Denemarken voor de overtocht.

Nou lieve allemaal...wat een verhaal he`!
    Ik ga nu beginnen met jullie verhalen lezen en als mijn kleine meisje het toelaat zal ik daar snel op reageren.

Veel liefs van mij en Fien;)

13. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    hier nog even een foto van onze kleine meid.

14. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hey hallo allemaal,

nog geen bericht van Wil?? Ben zo benieuwd.
    En Barbara, leuk om weer eens iets van je te horen. Ik kan me niet voorstellen hoe het met 2 kids is, ik vind 1 al veel :(. Wat leuk dat jullie naar Noorwegen gaan. Ik heb tot nu toe nog geen uitstapjes gemaakt. Maar nu loopt de borstvoeding goed dus misschien dit weekend wel. Vorige week ben ik met jacob bij de kinderarts geweest in het olvg in adam en bedacht me dat ik in 9 weken nog niet zo ver van huis was geweest, (1 stadsdeel verder....). De arts heeft zijn navelbreuk bekeken. Waarschijnlijk moet hij er tzt aan geopereerd worden maar komend jaar nog niet. Hij is echt groot en als hij huilt ziet het er niet fijn uit, maar goed er is me verzekerd dat hij niet kan knappen... Voor de rest gaat het super met Jacob, hij weegt al 7 kg! Maatje 62, sokmaat 6 mnd en ouder haha, hij lacht wat af en 's avonds slaapt hij van 21.00 uur tot 2.00 a 3.00 en daarna nog eens 4 uur, halelujaaaaa
    Over 2,5 week gaan we op vakantie naar frankrijk. Meteen een enorm uitstapje! Mijn moeder woont daar en we gaan heerlijk 2 weken nietsdoen in haar tot gastenverblijfje omgebouwde schuur. Midden tussen de wijnboeren en n klein zwembad binnen handbereik. Had bedacht dat ik voor die tijd de borstvoeding ging afbouwen maar nu het eindelijk pijnloos gaat, heb ik besloten toch nog tot na de vakantie te wachten. Dan maar geen wijn bij de lunch.
    Hoe zit het met jullie kinderopvang? Ik heb vanaf 2 aug 2 dagen ipv de 3 aangevraagde... moet voorlopig een extra dag ouderschapsverlof nemen, maar stiekem vind ik ndat wel prima. Blij dat we in ieder geval iets hebben want bij de andere drie kinderdagverblijven waar we hadden ingeschreven hebben ze pas in 2011 plek!

groetjes!

15. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    He Dames!

Nog geen babynieuws. Mmm Wil houd het wel spannend zeg....

En wat een droppie barbara! Leuk jurkje!

Ik ga ook weer werken over 4 weken! En ja. Nu gaat de tijd echt snel! Gelukkig ga ik maar 3 dagen werken. Kan ik nog steeds veel van mijn dochter genieten. 8)

Fenna slaapt ook nog bij ons. Maar ik wil dit weekend gaan proberen haar op haar kamer te laten slapen.
    Als ik ga werken zou ik het mooi vinden als ze daar aan gewent is.
    Het zal wel weer even gillen worden denk ik.

Wij zijn ook bezig met een vakantie plannen. Maar niet zo ver weg. Misschien Duitsland of anders Belgie.

En Wouw, wat is Jacob al zwaar! 7 kg! Nou die borstvoeding van jou moet als een trein lopen! ha ha.:D:D
    Wat klinkt het heerlijk die vakantie in Frankrijk.
    Ik drink trouwens wel af en toe een glaasje alcohol. Gewoon 1tje en gelijk na de voeding. Dat kan echt geen kwaad volgens mij.

Wij hebben in aug maar 1 van de 2 aangevraagde. Maar vanaf september 2. We wilde eerst 3 dagen, maar dat was echt geen optie. :(.
    Nu zijn we heel blij met 2 hoor. Ik ga 3 dagen werken en mijn vriend 4.

Met Fenna gaat erg goed. Morgen gaan we haar weer wegen. Ik denk dat ze nu tegen de 5 kilo weegt. Ze blijft een beetje tenger. Maar dat heeft ze vast van haar papa!
    Ze heeft wel veel last van krampjes. Misschien een tip voor jullie! Bij haar helpt de houding die je op de foto ziet enorm goed! Ze word er gelijk heel rustig van!

Het kan natuurlijk ook op je arm of schoot. Maar zo heb je je handen even vrij om bijvoorbeeld te computeren. ;)

Tot snel,
    Groetjes

16. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Dag meiden,
    Even een kort berichtje. We hebben een zoon gekregen!
    Manuel.
    Hij is vrijdag geboren na een inleiding.
    De ontsluitingsfase ging heel erg goed en ik was heel verbaasd dat het zo snel ging (in 6 uur naar volledige ontsluiting). De weeen waren prima op te vangen en ik had nog best een paar uur door kunnen gaan. Toen de persfase. Begon goed maar al snel namen de persweeen in kracht af en zat er geen schot meer in. Wat bleek: Manuel was een sterrekijkertje en zat klem in mijn bekken. En dus de gyn erbij en met de vacuumpomp + flinke knip is hij toen in 3 weeen geboren. Dat was heel erg heftig; wat een 'geweld'. Na de nageboorte heb ik erg veel bloed verloren (1600 cc). Uiteindelijk zijn we t/m maandag in het ziekenhuis gebleven. Ik heb 2 zakken bloed gekregen. Ben nu nog steeds erg slapjes (en die buitentemp is ook niet echt tof nu). In het ziekenhuis ben ik niet zo heel goed geholpen met de borstvoeding waardoor ik maandag thuis kwam met bloedende kloven.. wat en domper! Gelukkig heb ik een super kraamhulp en ze heeft me heel goed geholpen met de bv. D.m.v. kolven hebben we de tepels rust gegeven en daarna hebben we het langzaam weer opgebouwd met tepelhoedjes, en vanaf vandaag weer zonder hoedjes.
    Ik ben nog amper online geweest. De afgelopen dagen bestaan vooral uit slapen, voeden en slapen (zowel bij mij als bij Manuel).
    We ontvangen weinig kraambezoek nu, want dat vind ik zo druk nu. Komt allemaal wel. Eerst aansterken!
    Tot later!
    Liefs, Wil

17. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Lieve Wieweet...

gefeliciteerd met je zoonjte manuel :D:D:D !!!

Wow, daar is de kleine man dan eindelijk. Hij heeft het wel heel spannend gemaakt zeg,tjonge jonge. ;):D.
    Wat weegt de kleine en hoelang is hij ? Wat naar de pomp en een flinke knip, brrrrr :(. En ook zoveel bloed verloren. Sterk je alweer wat aan ? Maar lekker veel biefstuk eten ;):D. Fijn dat de borstvoeding nu goed gaat. En hoe ging het met Manuel met deze warme dagen ?
    Zorg goed voor jezelf en je kleine mannetje. En vooral heel veel genieten. Het kleine is er zo snel af. Ik vind Dion gewoon al een reusje met 8 wk :$;):) !

Verder zag ik nog foto's van hele lieve kleine beebs voorbij komen en weten we niet wat de kleintjes aan moeten trekken. De rest ben ik een beetje vergeten...sorry...de warmte...:)....

Jeetje meiden, het is zover we zijn nu allemaal bevallen van een mooi kindje. Dat hadden we een jaar terug toch niet durven hopen ;);).

Ikke ook even spammen....ikke trotse mammie....:D:D:D.

18. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    He Wil!! Gefeliciteerd! Jeee Manuel is er ook bij.
    En wow, heftige bevalling hoor. En nog en paar dagen in het ziekenhuis blijven ook! Geen pretje.
    Ik hoor wel vaker slechte verhalen over de hulp in de ziekenhuizen bij de borstvoeding. Nou, daar mogen ze van mij wel eens wat aan doen zeg!
    Maar heerlijk dat het nu goed gaat!
    En geniet er inderdaad van! Want de tijd vliegt voorbij!!:D:D

En Ilona! Wat is Dion al groot zeg! Leuke foto!! Wouw. Echt een gezonde jongen! Ha ha. Weet je hoe zwaar hij is? Je zal wel weer binnenkort naar het CB bureau gaan voor de eerste prik.
    Nou neem je zakzoek maar mee hoor. Ik kon mijn tranen niet bedwingen. Zooo zielig.

Mijn lieve Fenna is nu 4800 gram. Dat is ongeveer 1 kilo zwaarder dan haar geboorte. Ze blijft het langzame maar volgens het CB niet zorgelijk. Mijn borstvoeding loopt als een trein en Fenna is een hele lieve vrolijke baby. Dus honger kan ze niet hebben.
    Het zit gewoon in haar. Wel makkelijk met de kleertjes. Ze past nog steeds 56. ;)
    Sinds een week vind ze de baby-gym helemaal fantastisch. Ze spartelt flink met haar beentjes omdat ze de speeltjes helemaal zelf kan laten schommelen. En van de week had ze opeens 1 van de speeltjes beet! Je had haar ogen moeten zien! Opeens heeft ze door wat ze allemaal met haar handen kan! Wat een ontwikkeling.
    Het gaat echt heel snel!

Ik vond die eerste week echt zoo bijzonder. Dat vergeet ik echt nooit meer. Maar ook dit is echt zo leuk om te zien en mee te maken.

En inderdaad Ilona, nu zijn alle kleintjes er! Yes!
    Toen ik 5 weken zwanger was hadden we volgens mij al contact. Wat een andere wereld was dat! En moet ons nu zien!:D:D

Een jaar geleden zat ik nu in Peru te tobben of ik ooit wel kinderen zou kunnen krijgen. En nu is ze er alsof het altijd zo geweest is.
    Ik krijg nog best vaak tranen in mijn ogen als we soms gewoon aan het knuffelen zijn of ik haar zie slapen. Wouw denk ik dan, 'dat ik haar mag hebben'. Het is echt gaaf. :)

Laten we er maar nog een keer extra van genieten met zn allen!;)
    Liefs,
    Esli

19. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Gefeliciteerd Wil met kleine Manuel. Geniet ervan!!!!:D

20. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Dag dames!

Dank voor de felicitaties. Hier gaat het inmiddels stukke beter. Ik heb weer wat energie en maak zo af en toe een wandelingetje. De eerste 2 weken waren wel buffelen. Ik bleek te weinig melkproductie te hebben, wrs doordat ik zoveel bloed heb verloren, waardoor Manuel te weinig aankwam, heel onrustig was (honger!!) en moeite had om op temperatuur te blijven. Dus met veel kleertjes en mutsje op onder de dekens in de wieg (en wij maar puffen en zweten er naast op bed).
    Ik voelde me heel rot dat ik Manuel niet kon geven wat ie nodig had, en vooral dat we daar pas na een week achter kwamen. Je ziet immers niet wat je kindje binnen krijgt met borstvoeding he... Uiteindelijk de lactatiekundige erbij gehad en een plan opgesteld. Zij heeft het steeds zonnig ingezien gelukkig. Uiteindelijk hebben we de productie goed kunnen stimuleren en zo kunnen verhogen. Betekende wel wisselvoedingen (dus 4 borsten), daarna nog kolven en tegelijkertijd Manuel bijvoeden met afgekolfde melk of kunstvoeding (deed mijn man dan). Bij elkaar duurde 'even' voeden zo 5 kwartier of langer. Vooral 's nachts heel pittig. We moesten hem ook om de 3 uur wakker maken (ook 's nachts) dus dan blijft er van slapen niet veel over (1,5 uur voeden, half uur Manuel in slaap krijgen en dan 1 uurtje slapen..)

Gelukkig is dat nu voorbij en kunnen we hem gewoon voeden op verzoek zoals borstvoeding 'bedoeld is'. Eindelijk weer een tevreden mannetje en ook een blije moeder :) Ik vond het echt zwaar. Hij groeit nu ook goed. Bij de geboorte was hij 4010 gram (ja fors.. belemmerde ook de geboorte..), viel toen af (gebruikelijk) maar kwam amper weer aan. Nu weegt hij 4380 gram en is precies 3 weken oud. We hebben van de lactatiekundige een weegschaal geleend, vandaar dat we het precies weten. Oja, en hij is 52 cm lang.

Wat ik wel moeilijk vind is de afweging 'ritme' - 'volgen'.
    Je leest vanalles over ritme, dat dat belangrijk is voor je kindje. Dus na het voeden, nog even knuffelen en bij de eerste gaap, hup wakker het bedje in. Dan leert 'ie zichzelf in slaap vallen.
    Maar je leest ook dat je een baby eigenlijk niet kunt verwennen met aandacht en lichamelijk contact (baby's hebben 'huidhonger'). Lang laten huilen is dan geen optie dus. Lekker bij je dragen (ik heb ook draagdoeken!), op je arm na de borst in slaap sukkelen, bij je nemen als het huilt, etc
    Dat lijkt tegenstrijdig. Want als ik (mijn gewenste) ritme aanhou, huilt meneer als ik hem wakker in zijn wiegje leg, of wakker in de box leg voor 10 minuutjes. Dat houdt direct op als je hem bij je neemt.
    En dus dilemma: hou ik ritme aan, of volg ik zijn behoefte...
    Wat doen jullie?

Ik ben blij dat de warmte nu even wat minder is, want het maakt zo loom en als je al weinig energie hebt, blijft daar zo weinig van over. We doen ook maar 1 kraambezoekje per dag en hebben 1 dag gereserveerd voor geen kraambezoek. Dus het is nog vrij rustig. Ach, ik heb verlof tot 4 januari 2011 dus nog alle tijd :)

Tot hoeveel weken hebben jullie last gehad van hechtingen etc?
    Volgens de vk heb ik een echt gynaecologen-knip (oftewel; niet te zuinig). Hij is zeker 10 cm... En heb ook een inwendige scheur die gehecht is. De vk heeft vorige week de knoopjes van de hechtingen losgeknipt want het stond wat strak. Verder ben ik al minder blauw. Man, ik wist niet dat je zoooo blauw werd van een bevalling. In het begin was alles natuurlijk ook nog erg opgezet. Zo'n vacuum geeft wel veel geweld zeg.. Ik kon moeilijk zitten en als mijn endeldarm vol zat was dat ook zo pijnlijk. Dubbel druk zeg maar. Van de stoel aan de buitenkant en van de endeldarm aan de binnenkant. Auwe auwie. Ik ben nu aan de lactulose zodat de stoelgang soepeltjes gaat, maar ben nog aan het hannessen met de hoeveelheid die ik moet innemen voor goed resultaat. Gevolg: volgens mij heb ik een aambei nu.. :(
    Maar verder ben ik aardig mobiel. Okee, moet nog niet aan fietsen denken hoor, haha..

Vandaag lijkt het of Manuel een regeldagje heeft. In 3 uur tijd heb ik hem al 4x aangelegd! Maar nu, eindelijk eindelijk, slaapt hij (en heb ik even tijd om in bed naar jullie te typen). Volgens de boeken zou hij al eerder een regeldag hebben gehad, maar doordat we zo bezig zijn geweest met die voeding kreeg hij steeds zoveel dat die noodzaak er vast nog niet was. Hoe zijn jullie die regeldagen door gekomen? Ik probeer er aan toe te geven en heb verder niets op het programma staan voor vandaag. Lekker lang in bed en in de buurt van Manuel blijven.

Ik moet eens op de weegschaal gaan staan; ik ben benieuwd hoeveel ik nu weeg. In totaal ben ik ongeveer 14 kilo aangekomen. Mijn buik slinkt al aardig, maar pas mijn oude kleren nog niet. Ben de zwangerschapskleren wel een beetje beu nu. Na 42 wk zwangerschap heb ik ze wel optimaal benut dacht ik zo.. nouja, binnenkort maar wat voedingsshirts halen (waar kopen jullie die?) voor wat variatie..

Oja, over die draagdoeken. Ik ben bij een draagdoekconsulent geweest want ik wilde graag goed ergonomisch verantwoord leren dragen (knopen) en na afloop gaf ze me een link van youtube met goede instructiefilmpjes. Er zijn talloze filmpjes op het net te vinden, maar deze zijn de juiste (gemaakt door een consulente). Dus voor de draagdoekers onder ons: YouTube - Broadcast Yourself.

Nou, een heeeeel verhaal, maar na 3 weken mag dat ook wel weer een keertje. Sommige van jullie zijn nu op vakantie: geniet er van! Sommige van jullie moeten alweer bijna aan het werk.. geniet ervan! :)
    Jullie zijn voor mij mijn vraagbaak met wat meer weken ervaring ;)

Liefs!
    Wil

Deel Deze Pagina