Geluksmama's-de klavertjes 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ilona PS, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hoi Wil,
    Wat goed dat je ondanks een moeizame start toch door bent gegaan met borstvoeding!!! Echt goed.
    Over huilen en ritme...ik snap precies wat je bedoelt met die tegenstrijdige berichten. Ik vind het met een 2e kindje wel makkelijker nu. Ik was soms ook bang mn zoontje teveel te verwennen, of teveel uit een ritme te halen. Maar ze worden zo snel groot!! Dus lekker veel knuffelen, lekker veel in de draagdoek, lekker op je buik in slaap laten vallen. En dat kan je ook in je regelmaat invoeren. Ik probeer zo strak mogelijk het ritme: drinken, spelen, slapen te doen. Maar goed, soms kan ze niet slapen in dr bedje en dan leg ik er lekker bij me (vooral 's avonds..gezellig met een bakkie, een boekje, baby op mn buik) en valt ze daar in slaap nadat ik haar 'stiekum' lekker nog even extra aan de borst heb gelegd. Slapen hoeft echt niet perse in bed, en ik weet uit ervaring dat je ze echt niet kan verwennen. Routine vinden baby's wel heel fijn...
    Mijn zoontje is nu alweer 3...het lijkt soms gisteren dat hij is geboren! En echt...na een jaar ofzo willen ze echt niet meer heel lang knuffelen, passen ze niet meer als een lief bundeltje in je draagdoek, voed je ze niet aan je borst, en vallen ze echt niet meer op je buik in slaap. Geniet er zoveel mogelijk van!!!! Ze kunnen nog lang genoeg alleen in bedje slapen
    Fenne is nu 3 maand en slaapt al veel meer in haar eigen bedje. ze vind het daar steeds lekkerder...maar ik had al eerder geschreven dat ze de eerste weken echt bijna bij mij in de draagdoek woonde! Heerlijk.
    Regeldagen. Tja. Fenne heeft er meer gehad dan de boekjes staan. Het is echt een zuipschuitje. Maar ik ben dan ook wel een beetje makkelijk daarin. Als zij krijst wordt mn zoontje ook vaak heel vervelend...dus hupsakee, kom maar even drinken. Ach ja. Ik ben erg pro borstvoeding, maar ook weer niet een type dat langer dan een jaar mn kind voed. Mn eerste heb ik 9 maanden gevoed, en dat vond ik al heel wat. Dus nu denk ik ook weer...die hele borstvoeding periode is maar zo kort..laat ik haar daar af en toe maar lekker mee verwennen...nu kan het nog!!!
    Succes er maar mee. En laat je niet teveel opjagen door boekjes of consultatiebureau ofzo hoor! Lekker genieten, ze blijven maar zo kort klein!!!

2. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Wil,

Leuk om weer van je te horen. En een heel verhaal!
    Gedoe met de borstvoeding. Maar wat super dat het alsnog gelukt is!
    En wat is Manuel toch een mooie naam! Die onthoud ik voor een eventuele tweede ;)

Ik heb van mijn hechtingen niet zo veel last gehad. Ik had geen knip maar wel een scheur. Volgens mij ook wel een flinke met 9 hechtigen.
    Maar volgens mij heb je van een scheur minder last.
    Fietsen durfde ik na 6 weken weer maar voelde nog steeds niet prettig. Na een week of 10 ging dat wel weer.

Toen ik nog 4 kilo boven mijn oude gewicht zat kon ik al genoeg wat ruimere gewone kleding aan om mijn zwangerschapskleding heel ver weg op zolder in een doos te stoppen! Heerlijk moment! :D:D
    Volgens mij kon ik dat na een week of 8. Wel heb ik nog even bij de h&m in de aanbieding een paar dingen een maat groter gekocht. Nu heb ik nog 2 kilo over. Die laatste zullen wel heel langzaam gaan.
    Ik woog 18 kilo zwaarder, dus ik vind het allemaal meevallen. Wel heb ik echt een beetje aan de lijn gedaan. 8)

Ik heb eigenlijk nog steeds niet echt een ritme met Fenna. Ik zoek het ook. Als ik trots denk dat ik het gevonden heb veranderd ze weer. Ik probeer naar haar te kijken en haar te volgen eigenlijk. Ik doe wel altijd verschonen-voeden-knuffelen-spelen en dan valt ze meestal wel even in slaap. Soms lang soms kort. Maar de tijden verschillen enorm!
    Ze sliep na 10 weken ongeveer door. Maar sinds 2 weken wil ze toch weer voeding midden in de nacht. Ik probeer me daar niet te veel aan te irriteren maar zwaar is het wel.
    Volgende week ga ik weer 3 dagen werken. Dus ik ben we benieuwd hoe het gaat.

Maar ik ben het wel helemaal met Blauwelucht eens. Lekker verwennen die kleintjes. Ik heb wel eens gelezen dat je jonge baby's nog helemaal niet te veel kan verwennen. Dus zolang je het zelf aan kan gewoon oppakken en knuffelen. Ik geloof dat je kinderen pas vanaf een half jaar a jaar teveel kan verwennen. Bovendien hebben 'verwende' kinderen juist vaak te weinig aandacht gehad en te veel speelgoed.
    Ik heb ook makkelijk hoor. Als Fenna te vroeg al honger heeft geef ik haar gewoon drinken. Ze blijft een lichte baby (1,3 kilo aangekomen na 3 maanden!) dus volgend mij kan het geen kwaad als ze wat extra's krijgt.
    Wel let ik ook op wat ik zelf aan kan. Als ik erg moe ben of gewoon iets anders aan het doen ben (eten ofzo) laat ik haar toch even huilen.

Even een trotse mama uithangen. Mijn kleine meid rolt al! :$:$
    2 kanten op. Ik schrok me rot toen het voor het eerst gebeurde.
    Gelukkig kan ze ook al weer terug rollen. Echt een wonderkind. ha ha. Het is veel te vroeg volgens het CB. Maar ze is erg sterk en licht, dus vandaar. :)
    Het is niet heel handig hoor. Ik moet haar nu nog beter in de gaten houden.

Ik ben gisteren voor het eerst gaan zwemmen met Fenna. Dat is echt een aanrader! gezellig!

Nu ik weer ga werken kijk ik wel terug naar een heerlijke tijd! Wat is het toch bijzonder die eerste weken.
    Maar ik blijf soms nog wat labiel, door de borstvoeding/bevallings-hormonen wellicht en kan nog steeds verdrietig zijn over de miskramen. Hebben jullie dat ook?
    Ook ben ik nog steeds jaloers op dikke zwangere buiken. Ik vind dat zo raar! Maar het blijft een beetje hangen. Ik heb het gevoel dat dat nooit meer weg gaat.

Hebben jullie dat ook?

Groetjes,
    esli

3. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoe meiden, hoe is het met jullie?

Wat is Fenna mooi! super foto, omrollen dat wordt oppassen

Wat goed Wil dat je hebt volgehouden. Kan allemaal behoolijk stressvol zijn die borstvoeding in de 1e weken en dan is het soms verleidelijk op te geven. Ik heb zelf meedere momenten gehad waarop ik het niet zag zitten!

Ik ben net terug van vakantie. Was heerlijk. 14 dagen rust, veel buiten, veel tijd met jacob en vriend. Oma die af en toe een paar uurtjes kon oppassen :) En vooral bijgeslapen!!!!

Met Jacob gaat het super. Hij weegt inmiddels 8,2 kg (pfff) en pakt nu dingen met zijn handjes. Sinds deze week lacht hij ook ineens hardop, wat geweldig is dat. Wel 1 probleem, hij weigert overdag uit een fles te drinken en volgende week moet hij gaan wennen op het kinderdagverblijf. 's nachts drinkt hij dus wel uit een fles.... tips???? Ik heb al op internet gelezen dat ik uit de buurt moet blijven dus dat ik de fles bij voorkeur aan mijn vriend moet overlaten. Jacob wordt echt hysterisch en daar raak ik weer van in de stress. ahhhh

Ik denk ook nog veel aan de miskramen. Heb dan ook besloten een kleine tattoo te laten zetten op de zijkant van mijn onderarm, Jacob leon in geschreven handschrift met daarom heen 3 vergeet me nietjes of hartjes. Op deze manier draag ik ze voor altijd bij me.

Nou, ik ga de koffers uitpakken, doei!

4. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Jacob @ 3 mnd

5. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé ladies,

Ohhhh......wat een schatjes Fenna en Jacob ! Wat een heerlijke baby's :D.
    Ik heb nog steeds iedere ochtend als ik wakker word, dat ik het zó onwerkelijk vind dat er zo'n klein mannetje lachend in z'n bedje ligt en dat hij écht bij ons hoort. Heel raar, alsof ik hem tijdelijk te leen heb of dat hij me kan worden afgenomen ofzo. Hetzelfde heb ik als ik met de kinderwagen op straat loop. Bizar he.
    @Zo Crepe, wat groeit Jacob goed zeg ! Niet te geloven he zo snel als het gaat. En wat mooi dat je een kleine tattoo laat zetten. Ik ben zelf niet van de tattoo's maar vind de gedachte erg mooi. Van hubbie heb ik voor de geboorte van Dion een prachtige bedelarmband gekregen. Daaraan oa een blauwe swarovski bal, een hartje, een stiertje (sterrenbeeld), naamplaatje met geboortesteen én een sterretje van mijn kindjes die er helaas niet mochten zijn. Echt, het is mijn grootste sieraad.
    @Esli, wat knap dat je meisje omrolt. Nu moet je haar dus echt goed in de gaten houden. Ze ontwikkelenn zich razendsnel. Dion tijgert flink. hij lag al een paar keer overdwars en onderaan in z'n bedje of met z'n hoofdje bijna klem tegen de tralies van de box (...dan gaat het alarm wel af hoor haha..). Dikke buiken, ja ik herken het heel goed Esli. Ik mis m'n zwangerschap enorm. Ik vond het een prachtige periode. Soms voel ik bijna een steek van jaloezie als ik zwangeren zie.
    Wat gaaf dat je al gezwommen hebt met Fenna. Even een rare vraag...hoe doe je dat dan met een zwembroek :( ? Een luier loopt natuurlijk gelijk vol maar een zwembroek met kans op een ongelukje lijkt me ook niet lekker ;).
    @Blauwe lucht, helemaal mee eens. Baby's verwen je niet snel. Geef ze alle aandacht nu het nog kan. Ze zijn nog zo klein. Wat is er nou fijner voor een kind om te weten dat hij getroost en geliefkoosd wordt door zijn ouders:).

@Wieweet, hoe gaat het nu met jou en Manuel ? Al een beetje gewend aan elkaar ?

Met Dion gaat alles goed. Heerlijk dat hij doorslaapt, al vanaf een week of 6. Alleen hij wordt KAAL :$:$ !! Aaargggh.....dat vindt mama erg jammer. Maar ja, beter een vleespetje in de zomer dan in de winter 8).
    Verder maakt hij steeds meer brabbelgeluidjes en wil hij van alles in z'n mondje stoppen. Echt, hele vuistjes gaan erin en dan maar kwijlen, ik moet er bijna een bakje onder hangen :D. Er zal toch niet al een tand aan zitten te komen he ;).
    Maandag ga ik weer aan het werk, met gemengde gevoelens. Ik heb toch besloten om tot eind van het jaar 3 dgn te gaan werken en pas volgend jaar weer fulltime. Het doet me toch meer dan ik dacht, en ik vind hem nu nog zo klein. In september gaan wij voor het eerst een weekendje kamperen in Drenthe met de sleurhut en tent. Wel eigen sanitair op de camping, ben benieuwd wat meneer er van vindt :). Hebben jullie ook van Felicitas de aanbieding van Centerparcs gehad om met 40% korting een huisje te boeken. Normaal vind ik dat superburgerlijk en zou ik er niet dood gevonden willen worden, maar we gaan het nu toch proberen hihi. In december gaan we naar (alweer....) Drenthe

Veel liefs Ilona & Dion

6. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Even spammen :D:):D

7. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Wat lief!!

Ik heb een zwembroekje dat de poep tegenhoudt en de plas doorlaat. Bij de geboortewinkel in adam gekocht. Er zijn ook zwemluiers heb ik gehoord.

8. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    He Dames,

Goh crepe. Wat een prachtig idee die tatoeage.
    Ik ben ook niet zo van de tatoeages maar door de miskramen heb ik er ook serieus over nagedacht. Maar toch maar niet.Ik ben niet zo stoer;)

Ik wil heel graag 3 stenen vlinders voor in de tuin aan de muur. Dat lijkt me echt prachtig. Ik hoop alleen niet dat ik er dan weer teveel aan ga denken.

De fles is inderdaad niet altijd makkelijk met borstvoedings-kinderen. Ik oefen het sinds een week of 6 iedere dag met de fles.
    Gek eigenlijk dat Jacob het in de nacht prima vind.
    Ik ben begonnen met half fles half borst. Fenna vind het eigenlijk wel okee.
    Draai je de dop niet te vast?

He Ilona. Jij hebt dus ook nog je jaloezie. Dus ik ben niet helemaal raar.:):) Ik vind het zo stom dat ik nog steeds jaloers ben. Maar ik ben het echt. Raar gevoel. Terwijl ik me juist gelukkig prijs dat ik het heb mogen meemaken én van mijn dochter kan genieten.

Fenna heeft tijdens het zwemmen een heel gewoon zwembroekje aan. Als ze plast gaat het er gewoon doorheen. En poepen schijnen ze in het (koude) zwemwater niet zo snel te doen. Het zwembad vind het in ieder geval prima. Tot nu toe goed gegaan. :)
    Ik denk dat zo'n zwemluier wel heel fijn is als ze ook een beetje rondlopen en spelen.

Ik werk trouwens al! Ik vond het super heftig om Fenna voor het eerst naar het kdv te brengen. Echt tranen met tuiten! :( Moeilijk hoor.
    Maar nu ik weer aan het werk ben voel ik me prima! Mijn gewone leven komt langzaam weer terug, maar nu mét mn lieve dochter. En wat ben ik blij dat ik haar mag hebben. Als ik op mijn werk aan Fenna denk kan ik alleen maar glunderen!:):):):):)

Alleen dat kolven! Jemig, wat een gedoe is dat. Die borstvoeding is leuk hoor. Maar ook een enorm gedoe. Maar ik wil het nog volhouden!

Wat een schatje die Dion! Echt cool. En 3 dagen werken doe ik nu ook. Ik vind het eigenlijk heerlijk! 3 dagen werken en dan weer genieten van mijn meisje!

Liefs!

9. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hoi,
    Crepe, wat heb je een heerlijk dikke baby!!! 8 kilo en nog wat, op borstvoeding??!! Ik ging meteen even in mn oude icare boekje kijken wat mn zoontje woog rond 3 maanden, want hij werd ook al gezien als een dikke poeperd... maar die zat nog lang niet op de 8 kilo toen. Lachen zeg...
    Fenne is gewoon een gemiddeld kindje, weegt nu iets meer als 5 kilo.
    Hoe gaat het met fles drinken? Lastig zeg. Fenne weigert ook de fles. Ook al ga ik niet terug naar werk, het leek me handig als ze ook gekolfde melk uit een flesje kon drinken. Ging een hele tijd goed, en dan ging ik lekker met mn zoontje even naar de stad voor wat 'quality time' tussen moeder en zoon en bleef Fenne lekker bij papa en dronk tevreden een flesje leeg. Maar opeens had ze zoiets van: ja dahag! Ook hysterisch gillen bij de fles, paars van woede en absoluut weigeren. Dus ik ben wel een beetje opgelucht dat ik niet hoef te werken... ik hoop dat je een oplossing vindt voor Jacob.

Ik heb geen tatoos laten zetten voor mijn 'vlindertjes', maar heb 2 heeeele kleine superschattige mini-knuffelbeertjes bij mn spiegel staan. Ik heb ze gekocht toen ik zwanger was van wat uiteindelijk mn 2e miskraam zou worden. 1 ter gedachtenis van de 1e miskraam, en de ander was een soort 'mascotte' voor de baby die ik dacht op de wereld te gaan zetten. Maar helaas...Dat zijn mn kleine knuffeltjes die alleen in mn dromen leven en nooit werkelijk op de wereld zijn gekomen... gelukkig heb ik ook mn grote 'knuffelberen' hier in mn armen!

Hoe doen jullie kindjes het snachts? Fenne maakt er een potje van. Die drinkt snachts opeens om de 2 uur! met 1 keer een 'lange' ruk van ongeveer 4 uur. ik ben dus weer helemaal terug in de kraamtijd, haha. ik wou dat ze overdag wat meer dronk, maar dan wil ze steeds maar 1 borst... en dan tankt ze zich snachts helemaal vol. ze slaapt nog lekker in haar wiegje naast mn bed, hoef ik niet zover te lopen steeds.

ze wordt wakker. ik ga. ajuus

10. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Hoi hoi !!

Het is alweer even geleden dat ik hier was... Hoop gebeurd intussen.

Manuel slaapt inmiddels ingebakerd. Hij is zoo beweeglijk dat hij zichzelf wakker slaat. Op een dag bleef hij maar huilen en we wisten niet meer wat we moesten doen. Hij wilde niet eten, slapen, knuffelen.. en maar overstrekken en gillen... Wat voelde ik me incompetent zeg, pfft...
    Uiteindelijk het CB gebeld en toen zijn we hem gaan inbakeren. Nog geen minuut in de doeken gewikkeld was ie stil en keek ie heerlijk om zich heen. Ook zijn hem meer regelmaat gaan geven. Op mijn buik in slaap vallen is heel lekker maar hij kan dan niet goed diep slapen en wordt dan heel boos weer wakker na een half uur. Dat doen we dus nu niet meer. Wel lekker even soezen op de buik maar dan wel het eigen bedje in om goed diep te slapen. We hebben er een heel ander kind door gekregen. Hij was simpelweg overprikkeld en oververmoeid. De eerste dagen sliep hij uuuren dat het eigenlijk saai was. Maar inmiddels is dat verbeterd.

Zijn eerste duidelijk merkbare regeldag hebben we ook gehad; pffieuw!

Manuel heeft trouwens een voorkeushouding. Hij gaat steeds op zijn linkeroor slapen. Ondanks dat we elke dag zijn bedje hadden gedraaid (hij keek graag naar het licht) etc. We zijn direct naar een osteopaat gegaan. Iemand die we kennen, dus de weg er naar toe was kort. Ik weet niet wie van jullie die docu op tv heeft gezien over osteopathie, maar daar kwam de osteopathie niet goed naar voren. Het was heel schokkend (zacht uitgedrukt...). Enige twijfel had ik dus wel. Gelukkig had zij die docu ook gezien en deelde mijn schokkende emotie. Zij werkt gelukkig niet zo. Afijn, ze behandelt Manuel nu aan zijn nekje. De linker nekspieren zitten vast als het ware. Dat is niet zo gek gezien zijn geboorte. Omdat hij een sterrenkijkertje was hebben ze hem in het bekken gedraaid door aan zijn hoofd te draaien met de pomp. Daar zou ik ook nekpijn van krijgen! Als hij nu in zijn bedje ligt en diep slaapt kunnen we zijn hoofd draaien zodat ie op zijn rechteroor ligt en niet meteen terugdraait. De osteopaat ziet het wel zonnig in, maar ik zat natuurlijk gelijk met afgeplatte hoofdjes in mijn maag en helmpjes etc. Gelukkig is mijn man goed in mij helpen te relativeren. We zijn er goed op tijd bij en je ziet nog helemaal niets aan zijn hoofdje.

Slapen jullie kindjes allemaal al door 's nachts? Tjee.. Ik herken wat Fenne doet hoor, haha. Manuel komt geregeld om 23:00, 02:30, 05:00, 07:30 Echt uitgeslapen ben ik dus nog niet. Manuel drinkt vaak 's nachts maar 1 borst en ik krijg hem niet overgehaald nog iets uit de andere te drinken. De boel staat dus aardig op spanning als ik 's ochtend opsta. Ik kolf nu 's morgens na de voeding, en dan drinkt meneer de rest van de dag weer 2 borsten en voelen ze weer soepel. Wel zo fijn en handig zo'n voorraadje in de vriezer.

Dinsdag gaan we voor de 1e keer naar het CB. Ben heel benieuwd. Hij is behoorlijk zwaar en lang... Gok dat ie tussen de 5,5 en 6 kg weegt nu. (Bij geboorte was ie 4010).

Ik herken wat jullie schrijven over het missen van de buik. Ik heb het ook en ben soms ook jaloers op zwangere buiken. Ik vond dat ik ook heel mooi zwanger was. Mooi in verhouding enzo. Merk zelfs dat ik een beetje begin te vergeten hoe het voelt om een schoppend kindje in mijn buik te hebben. Het is zo specifiek...
    Aan de miskramen denk ik ook nog geregeld maar voel niet de behoefte om ze te markeren met iets. Toen Manuel werd geboren en op mijn buik lag, hebben we muziek gedraaid uit Taizé (klooster in Frankrijk waar ik vaak naar toe ga). De tekst is o.a.: "See I am near, says the Lord, See I make everything new. Do not consider the past, God does a new thing. Already it emerges, do you not see it?" - komt uit Jesaja voor wie het weten wil. Het voelde als een afsluiting en een nieuw begin. Manuel komt van Immanuel wat "God met ons" betekent. Als ik nu naar dat nummer krijg dan ontroert dat me, en denk ik aan de miskramen én het geschenk Manuel. Hij heeft trouwens door het hele nummer heen gehuild bij de geboorte. We grapten later: Ach, hij zong de 5e stem ;)

Owh, wat flessen betreft. Wij hebben hier de Breastflow-fles. Op aanraden van de lactatiekundige aangeschaft toen we in het begin zo zaten te modderen met de borstvoeding. Het is een fles die het meest lijkt op de borst. Het heeft 2 spenen over elkaar. Het kind moet eerst zuigen en daarna kauwen; net als bij borstvoeding. Manuel heeft deze fles nooit geweigerd en accepteert hem nu ook nog steeds prima. Misschien een tip?

Liefs, Wil

11. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hey hallo allemaal,

Wil, veel van wat je schrijft is heel herkenbaar. Jacob was de eerste weken ook een lastige slaper, door zijn zwaaiende armen. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de puckababy slaapzak. Dat is een softe vorm van inbakeren waarbij de armen nog wel kunnen bewegen maar in de slaapzak zitten. Hij vindt het heerlijk. Nu dient zich alleen een nieuw probleem aan, hoe krijgen we hem er weer uit....

Ook de voorkeurshouding klinkt bekend. Jacob zijn hoofdje is aan 1 kant iets platter maar omdat hij inmiddels goed zijn hoofd draait in zijn slaap wordt het steeds minder.

En tenslotte het 4x per nacht opstaan.... vermoeiend he! Ik kon soms wel janken als hij aan de borst in slaap viel want dan wist ik al dat hij over 1 1/2 uur weer zou komen. Gelukkig is het na een week of 8 beter geworden. Het bleek ook dat mijn melk te hard stroomde waardoor hij moeite had om aan de borst te blijven. Door liggend op mijn rug te gaan voeden is dat enorm verbeterd. Inmiddels kan ik ook weer zittend voeden.

Bij mij is het nog ellke nacht een verassing hoe hij gaat eten. Soms slaapt hij 7 uur aan 1 stuk, soms 3 uur. Ben sinds vandaag weer aan het werk en moet zeggen dat ik door het gebrek aan een patroon de logistiek van de voedingen best lastig vind.... :( Maak ik hem bijvoorbeeld wakker voordat ik naar werk ga, of niet, dat soort vragen??? Hoe doen jullie dat? Het enige dat ik weet is dat ik hem 's avonds rond 18.30 wil voeden zodat hij rond 19.30 in zijn bed ligt. Vandaag heeft mijn vriend, die zijn 1e papa dag heeft gewoon een voeding overgeslagen , omdat hij met jacob wilde gaan baby-zwemmen. Ik merk dan dat ik echt een beetje nijdig wordt, ben zo aan het regelen en doen met die voedingen en hij trekt gewoon zijn eigen plan. Hebben jullie daar last van? Het loslaten gaat nog niet erg makkelijk bij mij....

Nou, ik moet alweer gaan kolven... gaat wel lekker snel zo'n werkdag haha

12. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Lieve Lieve allemaal,

Ik ben nu even op het forum om afscheid van jullie te nemen:(.

Ik merk dat mijn dagen zo vol gevuld zijn met zorgen voor de kleine meid, het gezinsleven en het werken dat ik er niet aan toe kom om actief op het forum te zijn.

Ook merk ik dat ik toendertijd het emotioneel echt nodig had om met lotgenoten te praten en dat dit gevoel nu (gelukkig) weg is, en dat betekend dat het goed met me gaat en ik het los heb gelaten.

Helaas betekend dit dat ik jullie ook ga loslaten en ik moet zeggen dat dit me best aan mijn hart gaat.

Ik heb heel veel steun van jullie ervaren en het heeft heel veel betekend te weten dat ik toendertijd niet alleen was. Jullie waren altijd zo lief en stonden altijd klaar voor een begrijpend woord en het was heel fijn om toen mijn angsten en onzekerheden te kunnen delen.

BEDANKT LIEVE MEIDEN!!!!!!!

Ik wens jullie heel veel geluk toe met jullie gezinnetjes en jullie mooie kindjes en ik zal altijd met een warm gevoel aan jullie terug blijven denken:).

Heel veel liefs van Barbara.

13. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Veel geluk Barbara! Dank voor je lieve berichtje

@ borstvoeders: Hoe vaak wordt er bij jullie gedronken? Ik zit nog op 6 voedingen per/dag. Gister zelfs 7. Voeden jullie op verzoek of met een schema?

14. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    #354 BlauweLucht, 15 aug 2010
    Laatst bewerkt: 15 aug 2010
    Hoi Crepe,
    6 voedingen is heel netjes hoor. Ik denk niet dat het je snel gaat lukken om minder te voeden. Tenminste, uit eigen ervaring en bij mijn vriendinnen bleven de borstvoedingkindjes wel zoveel drinken. Mijn zoontje bleef de 1e 6 maanden altijd wel 7 keer drinken. Werd pas minder toen ie aan de vaste hapjes ging. Fenne zit ook nog op 8 voedingen op een dag en ik geloof dat zij een stuk ouder is dan Jacob!
    Ik voed absoluut op verzoek. Borstvoedingskindjes zijn zo onregelmatig. als ik zelf ga bepalen of ze mag drinken of niet wordt het krijsen!
    Mijn zoontje had heel sterk een voorkeurshouding en een flink scheef hoofd. Ik had het helemaal niet door! Pas bij 1e keer consultatiebureau, toen de arts het liet zien, zag ik het pas. Door hem toen wekenlang overdag altijd op de andere kant te leggen is het weer helemaal recht geworden. Ik deed dat toen met een zijligkussen...dat wordt wel afgeraden hoor, dus ik deed het alleen beneden in de kinderwagen.
    Fenne heeft een lichte voorkeurshouding. ze kan heel goed alle kanten opkijken en als ze wakker is doet ze dat heel goed. Maar slapen doet ze het liefs op rechts... Gelukkig is haar koppie heel mooi rond nog. Ik hield het bij haar ook meteen in de gaten, en heb haar de eerste weken altijd op haar zij laten slapen. Word ook afgeraden, maar ik was toch altijd bij haar in de buurt.
    Ik leg haar ook wel heel veel op haar buik. Ook voor dutjes. Ze vindt dat zo heerlijk. Maar ik doe het alleen als ik er naast kan blijven zitten. als we op visite zijn bijvoorbeeld, of in de kerk. Op haar buik wordt ze veel minder snel wakker. Maar ik leg haar nooit snachts op de buik in bed hoor.

Over zwangerschap missen: dat heb ik niet. Een vriendinnetje van mij is net bevallen, en elke keer als ik haar zag met haar dikke buik keek ik opgelucht naar mn kleine Fenne. Pfff...blij dat ze er uit was en veilig in mn armen. Toch zal ik eerlijk zeggen dat ik wel hoop snel weer zwanger te zijn. Wij hebben wel echt een wens voor een derde. Na mn eerste had ik echt zoiets van: voorlopig effe niet. Met een 1e kan je zo heerlijk rustig genieten. Maar het is hier nu toch al heerlijk druk dus wij hebben zoiets van: laat die 3e maar komen wanneer hij/zij wil. We zitten nu toch helemaal in de kleine kinders, ik ben gestopt met werken... Maar ik denk dat wij allemaal wel weten dat het allemaal een stuk langer kan duren als dat je zelf zou willen, en dat het ook allemaal mis kan gaan. Daar ben ik wel op voorbereid.
    Nu met de borstvoeding word je toch niet zo makkelijk zwanger, dus ik ga er niet van uit dat het snel gebeurt. Maar als dat wel zo is, dan alleen maar leuk. We zien wel wat er gebeurt!

Barbara, geniet lekker van je gezinnetje! Ik ga nu aan mn bakkie koffie. Groetjes van mij!

15. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Lieve Barbara,

Dank je wel voor je bijdrage op het forum!! Jij hebt voor mij (en ik denk: ons) veel betekent door je ervaringen, emoties, etc te delen.
    Ik wens je veel goeds toe met je gezin. Het ga jullie goed !!

@ borstvoeding: Manuel komt wisselend 8 tot 10 keer op een dag
    Vannacht was een drama (voor mij dan) want hij kwam om 1 uur, 3 uur, 5 uur, 7 uur.... Doodvermoeiend!
    Hij heeft wel eens 4,5 uur achtereen geslapen. Hoop zoo dat ie dat binnenkort weer eens doet, 's nachts.
    Moet nu echt overdag een uurtje naar bed gaan om 's nachts niet te chaga te worden.
    Ik voed ook op verzoek. Op schema wil echt (nog) niet. Dat wordt gillen en krijsen idd.

@ voorkeurshouding
    Ik vind het fijn te lezen dat ik niet de enige ben. En dat de hoofdjes van jullie kinderen allemaal (weer) mooi rond zijn. Manuel heeft nog te veel spanning in zijn lijfje, maar het wordt beter. De voorkeurshouding is nu alleen nog als hij op zijn buik ligt of rechtop tegen ons aan (in de draagdoek bijv). Het komt vast goed!
    (Ik vind het ook leuk om te ontdekken dat er meer kerkgangers zijn hier - iets dat niet echt populair lijkt te zijn in deze tijd. Laten jullie je kindje ook dopen/opdragen?)

@ zwangerschap
    Ik kan me nog niet voorstellen dat ik weer zwanger zou zijn. Ben nog zo vol van de geboorte. Toch mis ik soms die buik wel. De link tussen de buik en Manuel kan ik soms moeilijk maken. Dat hij het was die daar zat.. Maar wie weet BlauweLucht..

Ik ga richting bed!
    Truste allemaal

16. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    He Barbara, bedankt voor je lieve berichtje!
    Wat hebben we toch een heftige tijd door gemaakt. Maar we kunnen het mooi afsluiten met een goed gevoel.
    Jij ook heel erg bedankt voor alles! En veel geluk met de kleine.

Mijn Fenna drinkt nog maar 4 keer! Maar ze is al 4 maanden oud. Je moet echt geduld hebben. Het ritme komt vanzelf.
    Alle baby's zijn verschillend.
    Ik vind 4 keer wel spannend hoor. Zo weinig. Ze doet het pas een week.
    Vandaag was ze ook bij het CB echt te weinig aangekomen.(5400gram) Ik moet volgende week weer langs komen en als ze dat nog steeds te licht is, moet ik de 5e gaan dwingen.
    Geen zin in want ze slaapt nu 12 uur heerlijk door. En dat is ook goed voor haar humeur.

Het is wel herkenbaar hoor, zo vaak voeden in de nacht. Ik heb Fenna tot 14 weken snachts moeten voeden. Het werd vanzelf beter. Ik heb geen trucje voor je. Manuel is nog erg jong. Hij heeft gewoon een heel klein buikje ;)
    Je moet echt inderdaad overdag slapen, anders kan je het niet aan.
    Kan je man misschien 1 van de voedingen hem aangeven? Dat vond ik soms heerlijk. Ik bleef dan liggend voeden.

Het is eigenlijk wel grappig blauwe lucht. Je mist de zwangerschap niet. Maar je wil wel al weer zwanger zijn!

Ik zou ook best weer zwanger willen zijn voor mijn gevoel. Maar mijn verstand zegt dat het geen goed idee is. Mijn lichaam heeft echt het 'negen maanden ontzwangeren' nodig.
    Maar we gaan inderdaad ook niet echt lang wachten. Ik denk dat als Fenna ongeveer 1 jaar is we het weer gaan proberen. Je weet niet hoe lang het dit keer duurt. En misschien wel weer eerst miskramen. Daar kijk ik wel een beetje tegen op.
    Alhoewel ik denk dat ik het nu beter aan kan. Ik ben tenslotte al moeder.

Ik ben geen kerkganger. Dus ook geen doop.
    Wel hebben we al 'peetouders' aangewezen voor het geval wij er niet meer zijn.

Groetjes!

17. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Ik blijf het lastig vinden. Hoe kan ik voeden op verzoek met werk combineren? Jacob is kieskeurig met de fles. Vorige week heeft hij 1 dag goed gedronken op het kinderdagverblijf en 1 dag slecht. Soms pakt hij de fles helemaal niet. Daarnaast drinkt hij de ene voeding 150 cc en de volgende keer 60 cc. Hoe voorkom ik nou dat de helft van de gekolfde melk moet worden weggegooid? Of moet ik daar maar gewoon niet over nadenken. Op het kinderdagverblijf spraken ze me vrijdag ook aan, of ik thuis ook de fles gaf, dat dat missschien beter voor jacob is. Best irritant. Mijn vriend geeft vaak 1 flesje voordat we gaan slapen, op deze manier 'verversen' we de gekolfde melk omdat ik parttime werk. Maar ik ga toch echt niet full-time kolven.
    Ik kolf nu op werk 3 flesjes van ongeveer 125 cc. Jacob drinkt de laatste tijd aanzienlijk minder dus de productie is ook wat teruggelopen....

En misschien een stomme vraag maar hoe herkennen jullie honger bij jullie baby?

Ik ben trouwens katholiek opgevoed, incl vormen. Niet streng ofzo hoor maar als kind vond ik het erg leuk om naar de kerk te gaan. Was ook misdienaar. Nu heb ik er helemaal niets meer mee, maar geloof wel in andere zaken zoals de kracht van positief denken en de natuur.

18. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    #358 BlauweLucht, 17 aug 2010
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
    @wieweet: ik ga naar een evangeliegemeente, en in September wordt Fenne opgedragen. En jij?
    @ Esli: wow, 4 voedingen! Dat heb ik nog nooit gehoord met borstvoedingskindjes. Daar kan ik alleen maar van dromen, een nacht van 12 uur. Fenne maakt 1 lange ruk, gisteravond 6 uur geslapen, en daarna komt ze 'gezellig' om de 3 uur. Tja...

En ja...ik mis de zwangerschap niet, maar wil wel graag weer zwanger worden. Niet dat ik er geen zin in heb hoor, zwanger zijn. Maar ik heb vooral zin in de baby...niet in het zwanger zijn ;)

@ Crepe. Ik heb Fenne in het ritme van: drinken, spelen, slapen. Dus eigenlijk doe ik hier standaard: wakker uit haar slaap, dan aan de borst. Soms drinkt ze dan echt maar 3 slokken en heeft ze dus eigenlijk geen trek, maar dan doe ik het maar meer om in de routine te blijven. Ze wordt altijd huilend wakker, dus dan denk ik: ze zal wel zin hebben in melk! maar met 7 a 8 voedingen drinkt ze eigenlijk wel vaak voor baby van 4 maand. Sommige mensen kunnen heel goed huiltjes herkennen en herkennen meteen: dit is de hongerhuil. Maar dat heb ik niet zo sterk... ik doe het maar gewoon op routine.
    Het lijkt me ook lastig om borstvoeding te combineren met werk... succes er maar mee...ik hoop dat je snel een goed ritme vind!
    Groetjes!

19. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    #359 wieweet, 19 aug 2010
    Laatst bewerkt: 19 aug 2010
    Hoi allemaal!

Vandaag een vermoeiend dagje hier. Manuel en ik reageren zo sterk op elkaar. Ben ik moe en geïrriteerd, dan hij ook! Al doe ik nog zo mijn best om vrolijk te doen, hij voelt dat toch wel. En dus: veel huilen en onrust. Ik voel me dan zo rot (lees: nu) en incompetent als moeder. Met zo'n 'huildag' is badderen ook een ramp: een groot gekrijs. Dus dat slaan we maar even over vandaag. Maar ook bij me liggen wil ie maar heel even, en zet ik hem in de draagdoek dan gaat ie zich overstrekken en jammeren. Dus ook maar niet. Uiteindelijk is slapen het enige dat werkt, maar voordat ie in slaap is...
    Ik hoop dat het morgen beter is. Ik slaap nu overdag zeker 1,5 tot 2 uur om het zo 's nachts vol te houden. Hebben jullie zulke dagen ook gehad?

Ik volg ook het ritme; slapen, voeden, spelen. Beetje a la Ria Blom dus.
    Als Manuel wakker wordt leg ik hem direct aan de borst. Hij drinkt dan altijd minimaal 1 borst. Daarna verschonen en naar beneden. Even in de box of nog op schoot. Gaat ie gapen of wordt hij jengelig dan breng ik hem weer naar bed. Hij huilt dan meestal 6 minuten (je kunt het echt timen!) en huilt hij langer dan 12 minuten dan gaan we naar boven om te kijken wat er is. Ik heb me verdiept in de Dunstan Baby language, en we herkennen het echt bij Manuel. Hierdoor kunnen we vaak goed inspelen op wat er is. Is het een "ik ben moe"-huiltje dan reageren we later, dan als het een "ik heb honger"-huiltje is. Als ik dan niet zou reageren dan wordt het krijsen en dus echt nog niet slapen (logisch). Ik vond het echt een verrijking om de verschillende huiltjes te kunnen onderscheiden. Dus op je vraag Crepe hoe ik honger signaleer bij Manuel is zijn honger-huiltje + smakken (als ie niet huilt). Verder ben ik het vaak voor door hem direct aan te leggen als ie uit bed komt.

Manuel ligt trouwens niet graag op zijn buik. Wrs door de hypertensie. Hij gaat snel overstrekken en snel huilen als hij op zijn buik ligt. Toch leggen we hem een paar keer per dag eventjes op zijn buik. De fysio is er ook mee bezig, dus het komt vast wel goed.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is Crepe met kolven, hoeveel warm maken, etc. Ik ga pas weer aan het werk als Manuel 6 mnd is, dus dat dilemma staat nog ver van me af, maar lees mee.
    Ik vries borstvoeding trouwens in in ijsklontjes zodat het makkelijker te doseren is. Wel moeilijk trouwens hoeveel ik moet ontdooien voor 1 voeding??

Nou, ik ga even tissues zoeken en me opladen voor de komende avond en nacht.

Liefs, Wil

20. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Lieve ladies,

Alweer een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb. Ik lees nog graag mee, maar de regelmaat is er een beetje uit moet ik eerlijk zeggen.
    Daarnaast spelen mijn rsi-klachten weer erg op. Naast mijn werk (veel op de pc) ook door het verzorgen van Dion (tillen en flesje geven). Daar baal ik enorm van ! Zit ook alweer aan de pijnstillers. Dus meiden, sorry dat ik niet zoveel van me laat horen.
    Veel liefs voor iedereen en alle beebs.
    Oh en Barbara, jammer dat je ons verlaat maar weet dat je altijd weer welkomt bent :).

Deel Deze Pagina