Het blijft inderdaad lastig om borstvoeding en werk te combineren. Ze veranderen iedere week. Volgens mij moet 1 flesje per dag genoeg zijn hoor om ze het goed aan te leren. Ik sla nu, naast 3 dagen werk, maximaal 1 dag helemaal over en dan krijgt ze zoiezo weer 1 fles. Ben erg bang dat ze het een keer afleert. Je hebt een regeltje voor de hoeveelheid; 150 cc per kilo per dag en dan dus gedeeld door het aantal voedingen. Fenna bied ik nu 200 per keer aan. Maar zoveel kolf ik helaas niet op mijn werk. Dus krijgt ze sinds deze week af en toe poeder. Over het 4x per dag voeden; Ik was eigenlijk een beetje aan het prutsen met Fenna. Ik had de hele tijd het idee dat ze honger had. Dus ik was bang dat mijn borstvoeding aan het terug lopen was. Toen zeiden ze juist op het CB dat Fenna misschien wel, met een aantal regeldagen, naar 4 voedingen aan het gaan was en dus per keer veel meer wilde drinken. Dit is dus vrij normaal hoor. Toen ging bij mij een lichtje branden; ja, dát is ze aan het doen. Toen ik dat ben gaan aanhouden is Fenna veel rustiger, en het gaat super goed. Ze drinkt nu ongeveer om 8, 12, 16, 19 en soms nog een keer om 23 uur. (vooral als ze dan pas haar eigen bedje in kan) Het is natuurlijk ook een oorzaak en gevolg. Omdat ze meer honger heeft drinkt ze ook meer en houd ze het daarna ook weer langer vol. Soms gebruik ik de borstvoeding ook als troost hoor. Vaak rond 6 uur, Huiltijd.. Maar meestal geef ik alleen drinken als ik zeker weet dat ze ook honger heeft. En dan neem ik er ook echt veel tijd voor. Ik zit dan gerust drie kwartier met haar op schoot. Na pauze's en boertjes drinkt ze dan mijn beide borsten volledig leeg. Voor de rest heeft ze niet echt een ritme. soms blijft ze tussen 2 voedingen wakker soms ligt ze 3 uur te slapen. Ik probeer goed naar haar ze kijken en haar te volgen. ik heb dat 'Dustan baby language' ook geprobeerd. Maar bij Fenna klopte alleen het moe-huiltje en windje-huiltje. Wel ben ik daardoor heel goed naar Fenna gaan luisteren en 'versta' haar steeds beter. Er zijn zeker wel verschillen in de huiltjes! Ik heb ook zulke moe-dagen gehad hoor met Fenna. Zorgen dat ze allebei veel slaapt inderdaad. Manuel even met je vriend beneden en jij even boven slapen. Misschien Manuel op zijn buik op je arm laten hangen? Dat is heerlijk tegen krampjes. En als je het niet aankan. Gewoon even laten huilen hoor! pff het kan een heftige periode zijn. Het word beter! Ik ga zo weer naar het cb, even wegen, kijken of 4 keer nog wel verantwoord is met haar.
Hey hallo, Hoe ging het wegen met Fenna? Jacob heeft ook dagen dat hij minder vaak drinkt maar er zit nog geen ritme in. Soms zit er 6 uur tussen en dan weer 2 uur . Ik probeer nu wel richting 4 uur tussen voedingen te gaan. Ik heb hem gister ook gewogen en hij is duidelijk minder aangekomen dan de voorafgaande maanden, maar nog steeds genoeg. De verpleegkundige zei dat dit 'drink'gedrag echt past bij een baby van 4 maanden. Hij is zo met zijn omgeving bezig dat hij snel is afgeleid. Volgens mij gaat trouwens de 150 ml regel op een gegeven moment niet meer op. Het aantal ml waarmee je moet rekenen neemt geloof ik af hoe ouder de baby is. Ik heb ook wel eens gelezen dat babies meestal niet meer dan 1 liter per dag drinken.... Ik ben nu op zoek naar een electrische kolf. Ik gebruik nog steeds de avent handkolf. Hij doet het prima maar de combinatie met werken op de computer is niet zo fijn. Hebben jullie tips? Wat balen Ilona dat je last hebt van RSI! Heb je daar al lang last van? @ Wil, ik ben gestopt met ijsklontjes en ben overgestapt op invriezen in drinkbekers. Ik vond het ontdooien van de klontjes zo'n gedoe. Wel goedkoop. Fijne dag allemaal.
Het doet me goed te lezen dat veel van jullie kindjes ook nog niet een duidelijk ritme hebben. Ik vind het soms echt zwaar. Met name de nachten. Manuel zet het ritme van overdag 's nachts door, dus dat betekent om de 2,5 uur drinken, pfftt... Ik doe erg mijn best me voor te houden dat het beter gaat worden, maar soms heb ik het echt even gehad met die borstvoeding. Ik slaap nu elke middag 2 uur om het vol te houden, maar al die korte slaapjes bij elkaar blijven zwaar. Crepe, ik heb de Medela Swing en ben er tevreden over. Ze gebruikten deze ook in het ziekenhuis. Al is die van het ziekenhuis wel wat stiller Die 150 ml regel begrijp ik niet. Kan iemand me dat uitleggen? Hoe was het wegen met Fenna? Ik zal binnenkort ook weer eens wegen. Woensdag krijgt Manuel zijn 1e inenting en daar zie ik wel wat tegen op hoor.. Het idee dat ze hem pijn gaan doen vind ik akelig. Maar dan ben ik dus weer op het CB om te kunnen wegen. Hij is in ieder geval ergens in de 6 kg, ons reusje! Echt ongelofelijk hoe hard dat gaat. In 6 weken tijd 2 kilo aankomen en 6cm groeien! en dan te bedenken dat we zo hebben zitten buffelen in het begin om hem te laten aankomen enzo. Manuel wil trouwens niet meer in bad. Ik heb echt geen idee wat het is. Hij ligt lachend op de commode maar zodra hij het water voelt gaat ie zich overstrekken en huilen en gillen. We hebben niets veranderd aan het badritueel dus snap er niets van. Heb hem nu een keer meegenomen onder de douche maar dat vind ik zelf dan weer minder geslaagd. Manuel kijkt graag om zich heen en ook omhoog waardoor ie geregeld water in zijn gezicht krijgt. En als je alleen bent is het ook een gehannes met afdrogen. Je bent immers beide nat. Jammer genoeg hebben we geen badkuip... Iemand een idee of een tip? Ik genoot zo van het badderen en hij de eerste 7 weken ook... Ilona, RSI wat balen zeg! Ik voel het ook in mijn polsen moet ik zeggen. Al dat getil enzo... Hopelijk kun je je klachten verminderen. Blauwe Lucht: wij gaan naar een pkn gemeente. Manuel wordt in november gedoopt Ik ga een kopje thee zetten en nog even van de zon genieten voordat het weer gaat plenzen! Liefs!
Hey Ilona, wat naar van je RSI. balen... Esli, hoe ging het wegen? Hopelijk was je kleine meis goed aangekomen, en hoef je niet weer alles overhoop te gooien met je voedingen! Wieweet, heerlijk joh, om overdag te slapen. Geniet ervan zolang je kan!!! Ik snak daar soms ook zo naar. Helaas slaapt mn zoontje overdag niet meer. Vanmiddag gaat hij naar peuterspeelzaal, en ik ga proberen om Fenne's slaapje in die uurtjes te krijgen, en dan duik ik er zelf ook even in. Ben ook echt flink moe moet ik zeggen. Soms zelfs duizelig ervan. En wat betreft het badje...misschien vind hij de temperatuur opeens niet meer lekker? misschien heeft hij geen zin meer in dat hele warme van een babybad...iets kouder maken? of juist iets warmer? Misschien vindt ie het geurtje van de badschuim niet meer lekker? Heb je er schuim in? misschien vind ie dat schuim rond zn gezichtje eng? Kinderen hebben soms echt rare dingen! Ik ga met Fenne wel veel douchen. Ik vind dat badderen soms zo gedoe. Ik heb Fenne nu wel aardig in een ritme. Mijn zoontje slaapt namelijk strak van 19.00 tot 6.30. En Fenne nu ook. Moest even een paar dagen flink rekken met haar slaapjes, dan wilde ze eigenlijk om 17.30 naar bed om dan om 21.00 weer wakker te zijn, maar dat trok ik echt niet meer. Ik ga nu vaak al om 20.30 naar bed. Dus even rekken met spelen, uitgebreid in bad, etc. En nu heb ik eindelijk alle slaapjes zo verschoven dat ze om 19.00 klaar is voor haar nachtslaap, net als mn zoontje. Dan komt Fenne om 23.00 nog voor een voeding maar dan heb ik zelf ook al lekker even geslapen. Dan ga ik haar verder niet meer verschonen ofzo, maar leg ik haar slapend weer terug. Dan komt ze vaak om 3 of 4 uur nog een keer, en leg ik haar ook weer slapend terug. En rond 6.30 zijn we met zn allen wakker, en haalt manlief mokken koffie en een beker roosvicee voor zoonlief, en beginnen we de dag. Zo heb ik nu de hele avond voor mezelf. Wel fijn. Vanochtend in de gietregen naar het consul. bureau gefietst. Hoera voor mn waterdichte fietskar dus Fenne kwam droog over. Alles prima. Ze weegt nu 6725 en is 63.5 cm. Gewoon gemiddeld dus. De verpleegster vroeg of ik 6 maand uitsluitend borstvoeding ging doen, of eerder met hapjes ging beginnen. ze zei dat de WHO het liefst zag dat je 6 mnd alleen borstvoeding gaf (heb ik met mn zoontje wel gedaan) maar ze zei dat zij het soms zo zielig vond als die kinderen het eten uit je mond gingen kijken, en dat je dan best met 5 maand met groente kon beginnen. Beetje raar advies eigenlijk, om eerst te zeggen dat de Wereld gezondheidsraad dat eigenlijk afraad, en het mij vervolgens een beetje aan te raden. Wat vinden jullie, en wat gaan jullie doen? Mijn zoon sliep zodra hij aan de hapjes ging eindelijk goed door, dus wat dat betreft is het wel aanlokkelijk om iets eerder te beginnen... Fijne dag iedereen! Giet het bij jullie ook zo??? Ik was tot op mn ondergoed nat!!!
Het plenst! Ik ben al begonnen met gepureerde wortel en gister wat bloemkool. Ze vonden het prima op het CB. Wel maar 1/4 theelepel, want jacob weet niet wat ie met de lepel aanmoet. Wij hebben geen allergieen of eczeem iets dergelijks in de familie en dan schijnt het prima te zijn. Trouwens mega haaruitval hier al een week of 4.
Oh en Wil, Ik kan weinig andere tips voor bad bedenken. Misschien gewoon even een paar dagen laten en alleen de douche doen. Ik vond vanaf een week of 9 alles wat makkelijker worden, inclusief mijn energieniveau
Even een snel blij berichtje: Na een week aanmodderen met bad en douche is Manuel vandaag lachend in bad geweest en het was zoooo heerlijk. Heb echt onwijs genoten! Daarna 2,5 uur geslapen en ik ook. Voel me weer een heel stuk beter! Tot snel en thnx voor het meedenken!! Ik reageer binnenkort op jullie stukjes Liefs
He Dames, Hoe gaat het met jullie? Ilona, wat lastig dat je rsi hebt. Dat is pas echt vervelend! Dan moet je inderdaad niet ook nog eens te veel op het forum zitten! Werk je nu 4 dagen? Hoe bevalt het? Fenna blijft licht. (5440) Maar goed, ze was 60 aangekomen en bij het cb vonden ze het wel prima. Ze ziet er gezond uit en is een tevreden baby. Ze blijft wel erg tenger. Misschien is dat gewoon haar bouw. Dan heeft ze dat van haar vader8) Ik geef nu meestal 4 soms een 5e voeding als ik het gevoel heb dat het te weinig was die dag. Ik heb de medela swing gekocht. En ik ben er onwijs blij mee! Hij doet het super. Er kunnen gewone batterijen in en is lekker handzaam. Maar ik mijn schoonzusje vond de elektrische van avent weer beter. Ze vond de madela niet sterk genoeg. Maar ik hoef hem niet eens op zn hoogst te zetten dus voor mij is hij prima. Dus het is nogal persoonlijk. Ik zie nu wel het nut in van een dubbelzijdige. Dan gaat het natuurlijk veel sneller! En je hebt dan denk ik ook makkelijker toeschiet reflex. regel is: 150x kg baby. / voeding. Fenna is ongeveer 5,5 kg dus: 150x5,5= 825 825/4(voeding)=206 per fles. Maar inderdaad een liter is geloof ik de max. Hoe dat precies werkt weet ik niet.... Ik gebruik van die ziploc zakjes voor de diepvries. Echt ideaal! Ze liggen eerst plat in de vriezer En daarna recht op in een la. Dan kan ik er makkelijk doorheen 'bladeren'. Ik ben nog niet begonnen met vaste voeding omdat het cb het afraadde. Ik heb namelijk aardig wat allergieën. Ze zei dat ik het met 5 maanden kon gaan proberen. Ik kan niet wachten! Ik zit nu eigenlijk heel erg met mn borstvoeding te prutsen. Kolven gaat bij mij niet zo makkelijk. Ik kolf maar een halve voeding per keer. Hierdoor heb ik ook in het weekend soms minder heb ik het idee. Ik heb afgelopen zaterdag de 1600 voeding overgeslagen omdat ik aan het winkelen was. En sindsdien heb ik om 1600 geen melk meer! Ik heb nu al 2 dagen om 1600 de fles gegeven. En ik weet dat dat niet zo slim is qua productie. Maar ik wil niet dat mijn meisje honger heeft. Ik twijfel heel erg om gedeeltelijk te stoppen met borstvoeding. En die van 1600 voortaan weg te laten. Ik weet dat er veel voordelen zitten aan borstvoeding. Maar ik raak er ook soms een beetje gestrest van. Ik zou het eigenlijk super vinden als ik alleen de avond en ochtend voeding kan geven. Maar je leest dat dat niet zo vaak lukt. Pff, ik vind het maar een dilemma. Ik denk de ene dag, 'ik stop ermee' en de andere dag; 'nee ik wil nog zo graag'.. Wat super dat Manuel nu lekker in bad is geweest. Misschien vind hij het ook wat leuker vind met een volle buik. Een half uurtje na een voeding bijvoorbeeld is het humeur van baby's over het algemeen ook wat beter. Groetjes! Esli
Hoi hoi ! Esli, dank je wel voor je uitleg over de 150 regel. Nu snap ik hem. Kan me voorstellen dat je onzeker bent over de BV. Maar van 1x winkelen zou het toch niet direct zo sterk afnemen? Ik lees veel op borstvoeding.com misschien kun je daar nog tips vandaan halen? En Fenna is licht inderdaad zeg. Manuel heeft haar al flink ingehaald en dat terwijl ze zoveel weken schelen. Nu hebben we ook wel een reusje hoor. Het mag van mij wel wat langzamer. Zoveel (gekregen) kleertjes die hij niet of amper aan heeft gehad. En ik heb echt geen planken vol in de kast... Door het inbakeren en de hitte heeft ie ook niet veel kleertjes aangehad. Slim hoe jij je vriezer vult trouwens. Wat zijn ziploc zakjes? Ik heb zakjes die je dicht moet knopen (gewoon huismerk). Die zelfsluitbare werkte niet goed. Als de zak niet helemaal vol zat dan liep het er toch uit (te weinig tegendruk vermoed ik). Slim om ze plat in te vriezer en dan op z'n kant in de la. Ik ga kijken of dat hier ook past. Het bad is weer fijn hier. Dus ik ben helemaal weer blij. Gisteren eind van de middag heeft Manuel zijn 1e prikjes gehad en vandaag is ie veel moe. Badje was toen opnieuw geen succes. Ik wijt het aan de vermoeidheid. En laat me niet zo snel weer uit het veld slaan. Volgende keer beter! Crepe, wil het afbouwen van de Puckababy een beetje? Gebruik je de Mini voor het afbouwen (om beurten armpje eruit)? Wij zijn nu overgestapt van het inbakeren naar de Puckababy Piep. Dan is ie iets minder strak ingebakerd maar kan hij toch zichzelf niet wakker maaien. Ben nu op MP opzoek naar een Puckababy Mini voor weinig om zo ook te kunnen afbouwen. Manuel past ook bijna niet meer in de Piep. Oh en haaruitval, irritant! Ik ben deze week weer eens naar de kapper geweest en het eindelijk weer eens geverfd. Tijdens de zwangerschap maar niet gedaan. En even flink de schaar er in. Ben weer helemaal blij met mijn kapsel. Het zat de laatste weken echt nergens meer naar. Geen haaruitval maar wel heel slap en lijzig. Wie van jullie gebruikt de Rapley methode voor het eten van vast voedsel? Wij gaan dat straks doen hier. Heb vriendinnen die het ook doen en daar hoor ik regelmatig wel verhalen van. Ben benieuwd of iemand van jullie het ook doet. Blauwe Lucht, wat heerlijk dat je al een ritme hebt met Fenne! Maar goed om jezelf blijven denken ook he. Duizelig worden van slaapgebrek klinkt niet goed... Heej, ik zie dat Manuel en Fenne bijna even groot zijn (qua gewicht en lengte) Wij hebben ook een fietskar. Maar nog niet gebruikt. Hoop dat die van ons ook waterdicht is (leve MP - heb daar zoveel gekocht!). En inderdaad een beetje vreemd wat die wijkverpleegkundige deed. Een advies geven vanuit de overheid en daar dan een ander (persoonlijk) advies naast leggen. Lekker doen wat je zelf wilt en goed lijkt. Ben je er al uit? Ilona, we denken aan je hoor! Fijne dag allemaal. Liefs, Wil
Hoi! Haaruitval...hier ook. Plukken!!! Soms denk ik: word ik kaal??? En ook lekker slap en lijzig. Maar ik bind het nog maar even bij elkaar in een plukkerige knot, en misschien na de vakantie even lekker laten bijknippen bij de kapper. Wieweet, heerlijk dat het badje weer lekker gaat!! Esli, balen dat je een beetje loopt te modderen met de borstvoeding. Ik hoop dat je snel weer een lekker ritme voor jezelf vindt, en wat voeden betreft weer lekker in je doen bent. Wat betreft vast voedsel: ik heb hier het baby-kookboek waar ik voor mn zoontje ook al zn hapjes uit gekookt heb, en daar nog eens over bijvoeden gelezen enzo. Ik ga toch wachten tot ze 6 maand is. Ik vind zelfs 5 maand eigenlijk nog echt erg vroeg. Hier zitten ook allergieen en eczeem in de familie dus ik durf niet zo goed. Nog maar 1.5 maand en dan is ze 6 maand...dat houden we nog wel vol Wat betreft de rapley methode. Daar kon mijn zoontje niets mee. Wel geprobeerd. Maar hij was zo'n enorme hongerwolf en wilde zo graag lekker snel smullen van zn eten, hij had echt geen zin om zonder tanden aan een stuk broccoli te kluiven. Het was echt zo'n luie dikzak, en dolgelukkig met zn prakjes die ik hem met een lepel voerde. als ik ook maar even treuzelde met de lepel begon dat lipje al te trillen. Eten! Eten! Maar ook daarin is elk kindje weer anders. Ik zat bij mn zoontje ook heel veel op borstvoeding.com en daar hoor je veel succesverhalen over de rapley methode. Veel kindjes schijnen dat erg leuk en lekker te vinden. Die van mij was gewoon te lui en te hongerig Ik heb wel alles zelf gekookt en gemalen voor hem. Nooit een potje gedaan, en zo snel mogelijk gestimuleerd zelf te eten. Soms rolde ik dan wel balletjes van een wat steviger prakje, kon ie dat zelf in zn mond stoppen. En veel oefenen met een lepel eten. dat werd natuurlijk wel een mega-troep, maar dat gaf niet. Met drinken heb ik nooit getut met tuitbekers enzo. Al voor zn eerste verjaardag dronk ie uit een gewone beker. Je ziet zoveel kindjes de hele dag slepen met zo'n tuitbeker vol zoet drinken en daar dan steeds even aan lurken. Super slecht voor die tanden, de hele dag door slokken zoet langs die tandjes, en je leert ze dan nooit om gewoon in 1 keer je drinken op te drinken. Voor onderweg en naar de kerk enzo had ik gewoon zo'n beker met schroefdop. Nou. Wij gaan zaterdag op vakantie naar Frankrijk. Echt zin in! Lekker even als gezin samen zijn. Groetjes!!
Fijne vakantie alvast, blauwe lucht. Heerlijk nog even weg in september. Geniet ervan. Bij mij ook plukken.... durf mijn haar bijna niet te wassen want dan is het extra erg. Draag het continu in een staart Hey Wil, die manuel groeit goed he. Wauw! En fijn dat jullie weer lekker badderen. Ik heb mijn puckababies nieuw gekocht. Ze slijten behoorlijk snel, zeker omdat hij op zijn handjes knauwt door de stof heen en hij moet minimaal 1x per week in de was. Ik steek een beetje mijn kop in het zand wat betreft het moment dat hij niet meer past, ik weet het nadert snel . Zal binnenkort echt zijn armpjes eruit moeten halen. Ja, Esli, ik herken de borstvoedingsdillemma's. Ik heb ook al zo vaak gedacht ik stop. Jacob eet al weken niet goed maar ik hou de productie op peil met kolven. Misschien zou ik dat helemaal niet moeten doen maar in mijn achterhoofd speelt de hele tijd wat als hij nou ineens weer normaal gaat drinken?? Hij komt ook bijna niet aan op dit moment. Ik lees veel over de zogenaamde 4 maanden dip. Denk dat Jacob daar ook in zit. Maar 2 nachten geleden wilde hij ineens weer om de 3 uur drinken. om 21.00-00.00-02.45-05.30 pfff. Mijn hij is ziek geweest dus het zal daar wel mee te maken hebben gehad. Arme ziel, 39 graden koorts en snotterig. En nu ben ik verkouden Ik heb inmiddels een avent enkelzijdige electrische kolf gekocht op MP. Vond dubbelzijdig te duur, worden ook bijna niet 2e hands aangeboden. Ben er blij mee. Nou meiden, ik ga even wat eten voordat die kleine weer wakker wordt. Fijn weekend alvast.
Wat een hoop leuke reacties weer Voorlopig heb ik besloten om gewoon hard te vechten voor de borstvoeding. Ik wil het te graag volhouden. Maar als Fenna een half jaar is stop ik er helemaal mee. Nu probeer ik vooral niet te veel af te spreken zodat ik zoveel mogelijk live kan voeden. Veel uitrusten, veel kolven en veel heet douchen heeft mijn voeding weer helemaal op peil gekregen gelukkig. Maar ik blijf borstvoeding erg zwaar vinden, daarom heb ik een deadline van een half jaar voor me zelf gesteld. Dan geef ik mezelf vrij. Leuk die tips van jullie over de Rapley methode en bekers enzo. Daar ben ik nog niet zo mee bezig. Wel ben ik van plan om alles zelf te koken voor Fenna. Fijne vakantie, en andere; fijn weekend!
Hoi Allemaal, Volgens mij zijn er allemaal berichten weg.. De laatste is van begin september. Dat klopt niet. Nu was de site er laatst een dagje uit vanwege werkzaamheden/onderhoud,.. Misschien is het toen verloren gegaan? Hier gaat het goed. Manuel groeit als kool. Hij is met 15 weken al 7,5 kg, pffftt.. Klein reusje. Het bad is al weer tijden een drama en daar baal ik wel flink van. Nu wassen we hem elke dag van top tot teen, dus schoon en fris is ie wel, maar ik vind zelf het badderen zo lekker. We gaan binnenkort een weekje weg (naar Borkum) en we hebben een huisje met ligbad. Misschien wil hij daar wel in (met mij). Is er al iemand aan het babyzwemmen? Ik heb het kado gekregen maar nu het badderen zo'n drama is weet ik niet of het een goed idee om te gaan. Hij huilt namelijk nooit een beetje of zachtjes maar altijd voluit, dus vrees het ergste.... Ik heb mijn leidinggevende (eindeijk) op kraambezoek gehad. Ik heb haar direct gemeld dat ik gebruik ga maken van mijn voedingsrecht (kwart van je werktijd besteden aan voeden / kolven.) Ze ziei dat ik het moest melden bij de teamleider zodat straks het hele team weet dat ik in mijn pauze aan het kolven ben. Ahum! In mijn pauze.. ik dacht het niet. Ik probeerde haar duidelijk te maken dat je het in de baas zijn tijd mag doen. Zij denkt dat ik aan 1x een half uurtje genoeg heb. Zucht. Blijkt dat er een andere collega het in haar pauzes doet. Balen! Nu moet ik wel heel assertief zijn! Ik ga het Echt niet in mijn eigen tijd doen. Was van plan om later te beginnen zodat ik thuis nog een voeding kan geven. Nouja, ik heb nog even. Ik ga als eerst maar even de brochure downloaden en naar mijn leidinggevende sturen.... Tja, en stoppen hier.. Moeilijk he! Maar als er mensen zijn die liever stoppen dat respecteer ik dat. Blijf vooral niet voor de ander hier als je het voor jezelf wilt afronden. Ik herinner me dat Crepe iets schreef (wat nu weer weg is :s) dat ze niet zo happig is op ontmoeten en dat ze het vergeleek met de verfilming van een goed boek. Wat een mooie vergelijking Ik heb precies hetzelfde!! Daarnast denk ik dat het ook lastig is om het te realiseren. Zuid-Holland en Groningen liggen niet naast elkaar... Ik ga lekker naar buiten, van de zon genieten! Tot later. Liefs, Wil
Het lijkt erop dat we een langzaam doodbloeden. Ik word er een beetje triest van en daarom hak ik de knoop door en neem ik afscheid. Dag lieve meiden, ik ben heel blij dat ik jullie heb leren kennen en de zwangerschap samen met jullie heb mogen meemaken. Bedankt voor alle steun & toeverlaat. Ik wens jullie en jullie gezinnen al t goeds! Heel veel liefs, Crepe
Hé Wieweet, Met mij. Mmm...het lijkt er idd wel op. We hebben veel met elkaar gedeeld en voor mij is dit forum heel waardevol geweest. Ik denk dat nu de tijd is gekomen om te stoppen. Jammer, want zo sluit je toch iets af , maar het is zeker niet voor niets geweest ! En ik denk dat alle meiden dat hier zo ervaren hebben. Vanaf hier wens ik alle lieve meiden heel veel geluk toe met hun kleintjes. En wie weet dat we elkaar nog eens ergens anders op deze pagina treffen . Dikke knuffel voor iedereen en bedankt voor alles. Lieve groetjes van Ilona & Dion (bijna half jarig !)
Hee Lieve Dames, Ik vind het ook mooi geweest. Ik heb wel heel veel aan jullie gehad en vind jullie geweldig! Van mij mag dit topic ook gesloten worden. Hopelijk tot ziens! Veel liefs, Esli
Lieve Dames, Het allerbeste voor jullie en jullie gezinnetje. Wie weet (kijk daar komt mijn nick vandaan ) treffen we elkaar nog eens in een topic, binnenkort of later! Liefs, Wil