Hoi, ik denk dat we allemaal wel onze moeilijke momenten hebben (gehad). Barbara, misschien is het bij jou net even erger. Vervelend voor je. Er zijn wel trucjes om jezelf wat bij te sturen, accepteren dat je het niet zelf in de hand hebt, afleiding, proberen minder negatieve gedachten binnen te laten / jezelf motiveren positiever te denken. Klinkt misschien allemaal wat vaag, en denk je wat moet ik met die onzin., sorry dan alvast...is goed bedoeld. In ieder geval fijn dat je extra aandacht krijgt bij de verloskundigen enne, je kan hier altijd schrijven over hoe je je voelt! even iets tussendoor. Ik denk dat ik gister mijn babietje heb gevoeld... maar weet niet of ik het juist heb. Het voelde alsof ik champagne in mijn buik had, kleine bubbeltjes... kan het niet anders beschrijven. Weet iemand daar meer over? Fijn weekend allemaal en succes vandaag bij de VK Esli! Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 30 nov echo Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 14 nov vk Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 1 dec vk Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l 20 nov echo 20 wkn Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l , 24 nov vk, 21 dec echo 21 wkn WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 18 nov echo (11wk), 30 nov vk
Ik herken me wel in jou Barbara. Ik zit nog steeds niet op die rose wolk. Maar wil dat wel graag. Als ik mensen vertel dat ik zwanger ben, maar dat ik nog steeds heel onzeker ben, wordt dat vaak van tafel geveegd met argumenten als. Nee joh, deze keer gaat het goed, of; maar je krijgt al een buikje dus het komt wel goed. Als je geen mk's en/of ma's hebt gehad, weet je gewoon niet wat we doormaken denk ik. Ik hoop dat na komende woensdag de rose wolk gaat komen, want ik zou er zo graag opstappen! Leuk dat jullie ook al aan het kijken zijn naar babyspullen. Leve marktplaats he! Jahoeee.... Er zijn 2 dingen die ik graag zou willen maar die duur zijn. Namelijk een 'Doomoo' zit zak ipv wipstoeltje en een hangwieg van 'Kindekeklein'. Hebben jullie ook van die dingen waarvan je al vanaf je eerste zwangerschap (die misliep) wist dta je 't graag zou willen hebben? En ik ben ook benieuwd of er dingen zijn die je toen graag wilde hebben en waarvan je nu denkt; hmm.. misschien toch maar niet. Positiekleding kopen op marktplaats lijkt me ook handig. Man, voor echt maar een paar euro's kun je al dingen kopen Ik heb besloten dat als de echo woensdag goed is, ik het aan mijn collega's ga vertellen. We hebben geen vergadering oid die week dus heb ik iets anders bedacht om toch iedereen op 1 dag in te lichten. Ik ga trakteren op chocolademuizen (lang leve Sinterklaas!) en dan zeg ik erbij van dat ik nu op muisjes trakteer en dat de beschuitjes in juni komen. Ik ben benieuwd naar de gezichtjes. Nu maar hopen dat niemand van mijn werk dit leest natuurlijk Liefs, Wil PS: de misselijkheid neemt af, jahoeeee ! Maar tegelijkertijd word ik er ook weer onzeker van.. zou het wel goed zijn denk ik dan. Tuurlijk zegt dan mijn andere helft.. maar toch....
Hee Lieve allemaal. Bedankt voor al jullie succesjes. Nou ik vond het toch weer spannend hoor. Ookal zou je nu 'veilig zitten' Ze ging eerst mijn Baarmoeder zoeken. Maar mijn buikspieren zouden te sterk zijn. Ha ha. Nou er niets van te zien hoor. Er zit gewoon een laagje vet op. Gelukkig ging ze snel toch het echo apparaat erbij pakken. Wat een opluchting! Ohh en wat een schattig lief kindje weer. Die armpjes en beentjes. Daarna ging ze even het hartje zoeken. Na lang zoeken kwam die. Wou wat een geluid. Ja hoor, en weer huilen. Tsja die hormonen werken ook niet echt nee natuurlijk. De verloskundigen zei ook dat we deze zwangerschap en de miskramen helemaal los van elkaar moesten proberen te zien. Lastig is dat. Maar natuurlijk ben zit ik wel weer op die roze wolk. en geniet.8) Vandaag moest ik het nog aan twee mensen vertellen die lang op vakantie waren geweest. Het is een stel die ook graag kinderen willen waar waar het waarschijnlijk niet kan. Ik keek er best tegenop juist om het aan hun te vertellen. Maar ze reageerde erg goed. Jemig wat een sterke mensen. Mega enthousiast en erg blij voor ons. Nu weet echt heel de wereld het. Dat voelt wel lekker. Ja, Wil wat heftig voor je. Je moet natuurlijk nog even geduld hebben. Maar ook jij hebt al een hele stap in de goede richting gezet hoor! Luister maar weer naar je gevoel. Je gevoel zei toch dat het goed zou gaan? Ik duim voor een prachtige echo woensdag! En dat je misselijkheid wat minder word klopt juist precies hoor. Succes de komende dagen! Ik heb al wat positiekleding binnen van Marktplaats. Tot nu toe ben ik helemaal blij! Wij gaan trouwens toch morgen een nieuwe kinderwagen op internet bestellen. Ja ik weet het, vroeg he! Maar er is een mooie aanbieding met 'Rentepunten' en we zijn bang dat ze snel uitverkocht zijn. Ik vind het wel een hele mooie wagen! Deze wagen wilde ik al vanaf mijn eerste zwangerschap! En ook een triptrap kinderstoel Tot snel! Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 30 nov echo Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 9 dec vk, 18 dec 20w echo Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 1 dec vk Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l 20 nov echo 20 wkn Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l , 24 nov vk, 21 dec echo 21 wkn WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 18 nov echo (11wk), 30 nov vk
Ha lieve allemaal, Zo, eindelijk even tijd om te reageren. @!Esli, opnieuw gefeliciteerd met je mooie echo . Haha wat een verhaal over die buikspieren. Heb je nog gezien hoe groot je kleintje nu is ? Laat die tranen maar komen hoor. Het is toch ook een wonder om zo jouw kindje te zien en zijn kleine hartje te horen. Blijf lekker op die roze wolk zitten hoor, ik zit graag naast je . Een goede tip trouwens, positiekleding van marktplaats. Ik denk dat ik daar ook voor ga. Oh wat gaaf dat je de kinderwagen gaat kopen ! Mannie en ik zijn vrijdag voor het eerst naar zo'n baybsuperstore geweest in Sliedrecht om te oriënteren. Heel bizar om daar naar binnen te stappen en daarna kreeg ik gewoon koppijn van wat er allemaal te koop is. Van de helft weet ik niet eens wat het is of waar je het voor nodig hebt Wij vinden de mutsy joey wel een stoere wagen. Maar nieuw met alles erop en eraan flink aan de prijs. 's-Middags via MP naar een tweedehandsje gaan kijken bij ons in de buurt. Viel dat even tegen, op MP stond zgan, nou werkelijk, dat ding stond daar te vergaan in de schuur, voorwieltjes al verroest, grove gebruikerssporen en de bekleding onder de vlekken. Ben er echt helemaal op afgeknapt . @WieWeet, wat goed te horen dat je je wat beter gaat voelen. Houden zo meid. Fijn dat je over 3 daagjes weer een echo krijgt. Met 11 weken is het echt al een minimensje, hoop dat je onzekerheid dan wat minder wordt. De zitzak en de hangwieg ken ik niet, ik ga 'es even snuffelen op MP. Super als je dat straks echt kan kopen voor je kleintje. Mijn oudste zus had voor haar dochter een prachtige wieg gekocht. Ik heb al een visje uitgegooid en mag hem gaan gebruiken, ben er helemaal happy mee . En wat een leuk idee zeg hoe je het aan je collega's gaat vertellen, hoe verzin je het . Weet zeker dat het inslaat als een bom ! @lieve Barbara, voel je niet bezwaard je onzekerheden met ons te delen. Ik denk dat we allemaal heel goed begrijpen wat je bedoelt. Zoals al eerder gezegd, onze eerdere krieltjes worden niet vergeten. Misschien denken we nu juist wel meer aan ze omdat we nooit zover zijn gekomen. Wel uit het oog, maar nooit uit het hart. Ben blij voor je dat je een fijne vk hebt en dat je een mooie 3d echo hebt gehad. En nu om de 2 weken. In ieder geval wordt je onzekerheid serieus genomen. Ik hoop dat voor jou de roze wolk ook binnen handbereik is meid. Wij slepen je wel met ons mee hoor . @Blauwe lucht, wat een grappig nieuws over de plopjes in je buik. Zou het dan echt ? Wat lekker dat je bent gaan zwemmen. Ben ik eigenlijk ook van plan. Afgelopen donderdagavond eigenlijk al, maar ik zat er ff helemaal doorheen. Andere keer maar... Enne...hou deze positieve vibe vast he ! Crepe, jij ook al ! Geweldig, dan ben je de derde van ons clubje die haar beeb voelt . Champagne in je buik, dat wil ik ook . Hoe is het verder met je ? Als ik verder nog wat vergeten ben, sorry, maar ik liep een beetje achter. Ga nu even mams bellen. Fijne dag nog allemaal en tot snel maar weer. zwaai zwaai 8)
Hoi allemaal, even snel een vraagje over kwaaltjes. De misselijkheid is bijna weg (wel nog een vieze smaak) en ik ben een stuk fitter overdag dus al met al ben ik blij. Echter nu heb ik last van maagzuur.... Het lijkt net of mijn eten in mijn slokdarm blijft hangen (beetje onsmakelijk sorry) heeft iemand tips?
Even kort, ik heb een kind met de griep ( mg? ), dus die moet ik natuurlijk vreselijk verwennen en veel aandacht geven in de vorm van lekkere dingen en knuffels en veel tv en spelletjes dus druk druk druk Allereerst esli VAN HARTE meid! Wat heerlijk voor je dat het er allemaal zo goed uitziet, heel fijn! Crepe als je last hebt van je maag.....drink kamille thee, dit helpt echt! Groetjes.
Haai ! Esli wat fijn dat je echo goed was! Ook super fijn dat je vk een echo-apparaat heeft. Bij ons hier werken alle vk-praktijken samen met het ziekenhuis. Het echocentrum daar doet alle echo's. Alle vk's van de stad kunnen in de agenda en plannen dan voor je een echo. Zo'n geruststelecho is hier dus niet eenvoudig geregeld. Heel fijn voor jou dat dat in jouw geval kan. Ik ga het straks met geluid doen; ben ik ook heel blij mee hoor! Fijne tip die van Kamille, ga ik onthouden! Helpt het al een beetje Crepe? Esli, heb je nu een kinderwagen gekocht? Welke / wat voor één? Ik (wij) ben verliefd geworden op zo'n mooie ouderwetse (maar dan nieuw gemaakt). Zoek maar eens op 'Silver Cross Balmoral'. Helaas zijn ze 1500,- hahah.. beetje te gek dus. Maar op MP worden ze ook aangeboden en ik heb nog even. Wie weet (toepasselijke naam) komt er nog een goed bod voorbij. Blauwe lucht, ben je er al uit wat je voelt? Is het echt de baby? Zou wel heeeel leuk zijn he! Ilona, ik heb dat 0ook hoor dat ik ei9genlijk amper weet wat ik allemaal nog meer moet aanschaffen. Ja de grote dingen zijn duidelijk maar als je in zo'n mega zaak komt denk je ineens. wat is dát allemaal! Mijn gekokhals wordt echt met de dag minder en ik hoef ook niet altijd meer een powernap te doen als ik uit mijn werk kom. Buikje lijkt ook minder opgezet. Shit denk ik dan direct, maar nu ben ik er wel rustig onder. Weet ook wel dat dat voornamelijk darmen zijn, en wrs komt mijn lijf een beetje meer in balans nu. Nog 2 nachtjes.... Liefs! Wil
Hé ladies, Ik lees van alles over afnemende kwaaltjes en het skippen van powernaps, houden zo . Maar ook over vieze smaak in mond en maagzuur. Ik sleep tegenwoordig overal een zakje vicks blue achter me aan . Werkelijk, ze liggen overal, name it and you've got it . Barbara, hoest met je zoontje, knapt hij al op ? Weet ff niet meer meer wie het over de zitzak had, maar ik heb hem gespot. Lijkt me heerlijk, ziet er zeer relaxed uit ! En daar kunnen ze tot hun 12e (!) gebruik van maken . Ga nu op zoek naar de silver cross balmoral, ben benieuwd . Ga er weer van tussen 8).
Ja dat was ik van die zitzak Ben ook verliefd geworden op de Bloom kinderstoel. We hebben van die s-chairs thuis (kopie) en dat past er zo mooi bij. Conclusie: we hebben een te dure smaak.. hahaha
Hallo Allemaal, Wil, nog maar 1 nachtje slapen! En dan kan jij er ook bij op de roze wolk!! Hou je het nog vol? Wij hebben zondag de easywalker sky besteld bij de ing. Het is vooral een hele praktische wagen waarmee we ook op het strand kunnen wandelen enzo. Ook is deze mooi smal. En wij hebben nogal een kleine voordeur. Normaal zijn die wagens erg duur. Maar dit vonden wij een mooie aanbieding. Hij komt pas over 8 weken. Dus we zijn niet eens extreem vroeg... Voor de rest heb ik geen idee wat ik moet kopen?? Ga ik me eens in verdiepen Ik heb trouwens ook regelmatig dat mn eten nog een beetje blijft hangen en maagzuur af entoe gezellig terug komt. Ik eet de hele dag kauwgom om dat een beetje in bedwang te houden. Ik ga trouwens straks de moeders voor moeders bakken buiten zetten. Voor de laatste keer!!! Jeeeh nu is het voorbij! Ik was er best klaar mee. Ik plaste namelijk nog wel eens mis. Mijn vriend en ik hebben trouwens om ons zelf te verwennen een pretecho geregeld op 1 december. Lekker een half uurtje naar ons kindje kijken. Ohh ik heb er zin in!! Groetjesss
Jaaa nog 1 nachtje! Ik ga er vroeg in want het was een lange dag! Morgen een hectische dag eerst want mijn collega is ziek en er komt een nieuwe invaller. Dat er een invaller komt is fijn natuurlijk, maar ook dan heb je veel extra werk. Na afloop snel in de auto naar het echocentrum. Ik denk dat ik geen hap door mijn keel krijg.. Pfft.. ben heel nerveus. Mijn man ook. Geeft het nu pas toe dat ie sinds het weekend al last heeft van nerveusiteit. En hij zei: als het goed is gaan we een feestje vieren.. hihi.. Moeten we nog wel even bedenken wat voor feestje. Rose wolken feestje hoop ik! @esli: ik zie dat de easywalker sky ook de beste koop is van de consumentengids. Goeie keus dus ! Wonen jullie dicht bij het strand dat je graag wil dat ie daar makkelijk over heen rijdt? Die Silver Cross van mij kan dat zoiezo niet (maar kan ik wrs ook niet kopen, haha). En een pretecho!! Leuk leuk. Eerst een half uur kijken en daarna thuis nog uren de DVD bekijken
Lieve Wil, We denken aan jullie morgen en ik denk zomaar dat het morgen een geweldig feestje gaat worden voor jullie..... Niet vergeten he...je hoort bij de geluksmama`s de klavertjes 4! Mijn duimen draaien alvast en laat ons snel weten hoe het is gegaan. liefs van Barbara.
Hee Wil, Heerlijk nog maar 1 nachtje. Wacht maar, voor je het weet is het zover. En zon feestje! Met alcoholvrije champagne is natuurlijk altijd goed! Crepe, je hebt al bijna je 20 weken echo! Spannend maar ook leuk natuurlijk! Wil je weten wat het wordt als ze het zien? Hoe zit dat met de andere meiden. Willen jullie weten wat het word? Wij wel. Alhoewel het me natuurlijk geen moer uitmaakt. Maar het scheelt weer de helft in namen uitzoeken. Hoe is het met de buiken ondertussen? Ilona? ben je nog steeds plat? Hoe vond je -collega met het slankcomplimentje- dat je zwanger ben? Wie vond het ookal weer lastig het lijstje met de kleurcodes. Blauwe lucht? Ik kan namelijk het lijstje copieren en plakken. Dus ik hoef die codes niet in te voeren. Als je iets wil veranderen kan ik het ook wel voor je doen? Succes morgen Wil, ik zal aan je denken! Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 30 nov echo Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 1dec. pretecho, 9 dec vk, 18 dec 20w echo Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 1 dec vk Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l 20 nov echo 20 wkn Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l , 24 nov vk, 21 dec echo 21 wkn WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 18 nov echo (11wk), 30 nov vk
Dank dank voor alle draaiende duimen alvast ! Ik ben pas aan het eind van de middag aan de beurt, dus rond etenstijd kunnen jullie een berichtje van me ontvangen.... En ja ik was diegene van de kleurencodes... Tussen alle codes door vind ik dan ineens mijn naam enzo. Is wel okee hoor.. maar als het makkelijker kan.. Het geslacht wel/niet weten. Ik ben er nog niet achter. Ergens denk ik: nee.. je moet niet alles willen controleren; in je hand houden. We proberen al zoveel onzekerheden weg te nemen die er best mogen zijn tegenwoordig. En als ik ga bevallen dan wordt er een kind geboren, en niet mijn dochter of zoon. Snap je het verschil. De gift van nieuw leven, van een kind is zo bijzonder, waarom moet ik daar nu weer controle op uitoefenen. Maar aan de andere kant ben ik soms ook wel gevoelig voor de handigheid en voor het vervullen van mijn nieuwsgierigheid. Kortom: ik weet het nog niet. Zullen we ook buikfoto's gaan toevoegen? Lijkt me leuk !! Liefs, Wil
Hoi Esli, voor mij mag je er bijzetten dat ik de 23e nov een echo heb. Mijn man wil wel graag weten wat het gaat worden, met onze zoon Teun wisten we het niet dus hij zegt "1x niet, dus nu leuk om het wel te weten"!, maar liever weet ik het niet. Het is zo`n leuk cadeautje bij de geboorte....de verrassing....en als je het al weet heb ik het gevoel dat je een cadeau al voortijdig hebt uitgepakt. Wij zijn er dus ook nog niet over uit, en de een wel weten en de ander niet werkt volgens mij niet. Mijn zoon is nog steeds ziek, koorts, hoesten en lamlendig. Zijn halve school blijkt thuis te zitten, ik hoorde dat het echt heel raar is als je nu op school loopt, zo stil.... Het lijkt inderdaad op de mexicaanse griep, maar echt zeker weet je het pas als je bloed laat testen dus het blijft bij een vermoeden. Groetjes
Hoi allemaal, Wie weet, succes vanmiddag! Ik vond de termijnecho de mooist tot nu toe! Barbara, wat lekker dat je volgende week nog een echo hebt. Wel vervelend voor Teun dat ie zo ziek is. Beterschap en hopen dat jij het niet krijgt! Meiden, ik voel de kleine weer, as we speak. Zo leuk. Het voelt nog steeds als champagne. Ik weet vrijdag wat het gaat worden. Mijn vriend is vastbesloten maar ik had het ook wel als verassing willen houden. Maar goed, vrijdag weten we het en dan houden we het verder niet geheim. Nou doei!
Hallo allemaal, Ik wilde jullie bedanken voor de lieve pbs en krabbels ,die ik van sommigen van jullie heb gehad na mijn laatste miskraam.Ik heb er veel steun aan gehad,maar was toendertijd niet echt in staat om erop te reageren,dus doe ik het even zo.Ik denk dat jullie wel begrijpen,dat ik niet verder kom schrijven hier.Maar als ik weer zwanger raak,weet ik jullie te vinden Heel veel liefs en nogmaals bedankt! Suzanne
Hoi Suzanne, we hopen dat je je snel weer aan kan sluiten bij ons en wensen je veel geluk toe. Hou ons af en toe op de hoogte hoe het met je gaat. En Wil.....weet je al wat....wat spannend zeg! Ik voelde net heel duidelijk schopjes in mijn buik........lief hé! Wow wat is dit mooi zeg! groetjes
Oh Dames, Ik ben zo jaloers op jullie schoppende kindjes. Ik voel het nog niet Ik hoop dat ik het ook snel ga voelen!! Wil, zit je al aan de champagne? ik hoop het zo! Ik hoop ook dat we je weer snel zien suzanne! Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 30 nov echo Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 1dec. pretecho, 9 dec vk, 18 dec 20w echo Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 23 nov echo, 1 dec vk Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l 20 nov echo 20 wkn Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l , 24 nov vk, 21 dec echo 21 wkn WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 18 nov echo (11wk), 30 nov vk
JAAAAAAAAAAA champagne!! Meiden wat was dat spannend vanmiddag. En wat een ontlading toen we een heel mooi minimensje zagen spartelen met armpjes en beentjes. Eerst deed ze een uitwendige echo. Maar toen zagen we alleen een zwarte vlek van waar de baarmoeder was. Verder niets.. Brrr... Ze zei direct dat dat nog niets hoefde te zeggen. Dus ik snel plassen en toen inwendige echo. En ja hoor. Veel beter beeld en tadaa daar was ie dan! Mooi aanzicht vanaf de rug. Mooi symmetrisch en hij lag lekker te bewegen. Wat bijzonder zeg. Ruim 4 cm en dan al zo perfect gemaakt. Ik was sprakeloos; wist niet wat ik tegen die vrouw moest zeggen. Ik bleef maar zeggen: Tjeetje, kijk nou... En dat dan 10 x De kleine ligt helemaal naar achteren, dus mijn darmen zitten er volledig voor en ik heb sterke buikspieren (thnx for the compliment!). Ik wilde mijn hoofd een stukje op en toen moest ze heel hard duwen met de uitwendige echo om nog beeld te behouden. Die spieren zijn dus blijkbaar nog best okee! Nu ben ik voorzichtig op de rose wolk geklommen Morgen ga ik het aan mijn collega's vertellen. Ik heb zojuist chocolademuizen bij Hema gekocht. Moet goed komen! Liefs!