Geluksmama's-de klavertjes 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ilona PS, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hoera voor Wieweet! (Wat zal het spannend zijn geweest met die uitwendige echo)
    Wat eerlijk voor je. Gefeliciteerd!
    Nu is het nóg gezelliger op de roze wolk.

2. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Lieve Wil,

VAN HARTE GEFELICITEERD MEID!

Wat heerlijk voor je zeg! Ik zou zeggen geniet van dit heerlijke goede nieuws....enne wel jip en janneke champagne hé!

Lieve groetjes.

3. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Gefeliciteerd wie weet, geniet van het heerlijke gevoel!

Fijn weekend allemaal!

ps Ik krijg een jongen. Had niet anders verwacht. BLIJ, Alles zit erop en eraan.

4. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Ohh Crepe. Een Jongen! Gefeliciteerd!!
    Super leuk zeg! Die nemen later schoondochters mee naar huis. ha, ha
    Had je het al verwacht?.... cool..

Hoe was de echo? Heb je lang naar je kleine kunnen kijken? Heb er een mooie foto aan over gehouden?

5. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    WOW Crepe een jongen!, wat ontzettend leuk zeg! Hoe is het om het al te weten....leuk?

Geniet lekker van al dit fijne en goede nieuws, nogmaals gefeliciteerd!

Ik heb 16 december trouwens mijn 20 weken echo, ben toch ook benieuwd wat het gaat worden deze keer, we hebben dus besloten om het toch te weten.

groetjes.;)

6. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    ps crepe, hoezo had je niet anders verwacht?

7. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Heeej Crepe, wat fijn dat je 20wk echo zo goed was. Heerlijk hoor.. alles erop en eraan. Had je vanaf het begin het gevoel al dat het een jongetje zou zijn?

Ps: de chocolademuizen waren fantastisch! De vrouwen begrepen het meteen en de mannen moesten iets langer nadenken, haha..
    Ik moest wel even een drempel over; het is zoo echt als je het gaat vertellen. En ik heb geen moeite met geheimen... De meesten zeiden ook: jeetje wat een pokerface heb jij. we hebben niets aan je gemerkt! :)

8. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Dames,
    hoe gaat het met jullie?

Ik denk, dat ik gisteravond een schopje in mijn buik heb gevoelt...:)
    Ik voelde vlak onder mijn navel een 'plopje' Die ik daar normaal nooit voel. Eigenlijk was het best een duidelijk.
    Ik voelde het vanmorgen weer, alleen wat minder duidelijk
    Wat denken jullie? Is het te vroeg?

groetjes!

Ilona PS
    | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 30 nov echo
    Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 1dec. pretecho, 9 dec vk, 18 dec 20w echo
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 23 nov echo, 1 dec vk, 16 dec 20w echo
    Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l 20 nov echo 20 wkn
    Blauwe Lucht
    l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l , 24 nov vk, 21 dec echo 21 wkn
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 18 nov echo (11wk), 30 nov vk

9. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé ladies 8) !

Ohohoh ik moet echt weer wat vaker langs komen, ik mis teveel leuke nieuwtjes:).

@Esli, jij voelt de kleine ook al. Wat supergaaf. Ik wil ook schopjes voelen, maar ja ik denk dat onze kleine nog steeds een grote slaapkop is ;).

@Crepe, een zoontje ! Gefeliciteerd meid :D. Volgens mij ben je de eerste van ons clubje die het weet ? En hoezo had je het al verwacht ? Bepaalde kenmerken ?! De eerste jongen voor op het lijstje !

@Wieweet, een mooie echo. Jeeuuuhhh :D. Op die roze wolk nu jij :p. Haha en wat leuk dat de muizenact zo'n succes was ;).

@Barbara, wat leuk dat jullie het ook willen weten. Net als Crepe ook al een voorgevoel ?

Hier alles okidoki. Een onthulling: sinds afgelopen donderdag mezelf voor de 1e keer in een onelegante zwangerschapsspijkerbroek gehesen :). Moet wel zeggen dat die dingen heerlijk zitten ! Ook afgelopen week voor het eerst opmerkingen gehad van 3 afzonderlijke collega's over m'n beginnnende buikje :p.
    Oh en gisteren hebben we een combiwagen gekocht. De mutsy 4rider single spoke wheel. De sportuitvoering in het paarsmetallic. Echt GEWELDIG.
    Eindelijk een sportwagen :D.

Girliez, geniet nog van jullie weekend.
    Adios 8).

10. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    *breek in*

Barbara, veel plezier morgen bij de echo :) !

*breek uit*

11. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Ojaaa, ik zal maar even braaf mijn taak uitvoeren.
    (als er nog veranderingen zijn hoor ik het wel!)

Ilona! Jaa zelfs jij een zwangerschapsbroek! Ja heerlijk hé, die dingen! Ik doe mijn gewone broeken nu echt niet meer aan. Zitten voor geen meter!

Veel plezier morgen barbara! Leuk hoor weer even kijken!

Ilona PS
    Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 1 dec pretecho, 9 dec vk, 18 dec 20w echo
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 23 nov echo, 1 dec vk, 16 dec 20w echo
    Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen!
    Blauwe Lucht
    l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 24 nov vk, 21 dec echo 21w
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 30 nov vk

12. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Daar ben ik weer!

Weer een hele mooie echo gehad vandaag. De kleine lag er zo lief bij met die armpjes en beentjes helemaal opgetrokken, kreeg er een mooi foto´tje van mee. Alles lijkt er goed uit te zien...hersentjes, bovenlip...vol blaasje...armpjes beentjes. Maandag 7 december mag ik weer komen.

Ik heb geen voorgevoel wat het is, jongen of meisje. Ik neig jongen te denken omdat ik al een jongen heb....dat gevoel ken ik. Ook heb ik uitslag in mijn nek die ik met Teun ook had, andere dingen zijn weer wel anders zoals, met teun nooit misselijk geweest...nu wel en ik moet koren bij tanden poetsen en dat herken ik ook niet. En mijn humeur laat te wensen over deze keer.
    Mijn man denkt een meisje en de echoscopiste van het ziekenhuis dacht het ook.....we zullen het echt weten de 16e van december.

Leven van je kindje voelt en voelde bij mij als duwtjes, plotseling een kleine spiertrekking. Met Teun herinner ik me de eerste keer dat bubbel gevoel.

Lieve groeten voor allemaal:)

13. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Gefeliciteerd Barbara, wat leuk!

14. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Barbara,

Oh wat leuk om te lezen allemaal. Geweldig dat alles erop en eraan (lijkt te) zit(ten). En wat kunnen ze toch veel zien met de echo he, zelfs een vol blaasje :$ ?! Wonderlijk hoor :).

En wellicht een meisje dacht de echomevrouw en je man ? Dat verklaart misschien ook wel de andere kwaaltjes dan die bij Teun ;). Nog een paar weekjes afwachten, pff...spannend :p.

Hoest met de andere ladies ?

Morgenmiddag moet ik naar de tandarts. Al m'n oude vullingen aan de bovenkant moeten vervangen worden, blergh. Een verdoving schijnt geen probleem te zijn bij zwangerschap volgens de assistente.
    Hebben jullie daar ervaring mee ?

Ga weer snel aan de slag hier 8)

greetz 8)

15. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    @Barbara: wat fijn zo'n super echo!! Helemaal top! Bijzonder idd dat ze zoveel kunnen zien he. Volle blaas dus ook, hihi. Bij mij konden ze wel met 11wk een vol maagje zien. Maareh.. hoe zit dat ook alweer.. Ze drinken en plassen vruchtwater he. Wanneer wordt het dan echt urine eigenlijk? Wat moet zo'n kindje toch niet drinken bedenk ik me nu...
    En wat fijn dat je binnenkort alweer mag. Wat is de reden dat je zoveel echo's krijgt? De MK's? Ik moet nu gewoon wachten tot de 20wk echo.

@Ilona: ja verdoving kan geen kwaad. Heb een tandartsvriendin (vriendin van me is tandarts - ben niet bevriend met de tandarts :) ) en die vertelde me het ook. Wel jakkes hoor... al die vullingen vervangen. Maar aan de andere kant: met verdoving voel je er weinig van.

Leuk dat een aantal meiden de kleine al voelt. Het lijkt me super. Maar hier duurt het nog even. Ik ben met alles natuurlijk de laatste, dus lees goed wat er bij jullie allemaal gebeurt :)

Momenteel ben ik snipverkouden en totaal niet fit. Ben dus maar niet naar het werk gegaan. Op zijn vroegst donderdag pas weer. De afgelopenw eken waren ook slopend. Hoe vaak ik wel niet over mijn grens ben gegaan, en op adrenaline heb gewerkt. Pfft.. En dan 's avonds thuis komen en alleen nog kunnen slapen. Te beroerd om te eten. Nu we de goede echo hebben gehad is de ontspanning gekomen en tadaaa.. gelijk ziek. Net als met vakanties.. :) Maar nu weten mensen tenminste dat ik zwanger ben en kan ik gewoon mijn grens aangeven. Mag ik dus direct mee oefenen nu :) Bedankt!

Ik heb toevallig al jaren een zwangerschapsbroek in huis. En niemand die me ooit verteld heeft dat het zo'n broek is. Hing ooit in een verkeerd rek en ik dacht. Heej dat is een leuke broek. Ik vouwde de rand gewoon om. Werd een soort baggy-broek. Pas 1,5 jaar gelee ontdekte ik dat het een zwangerschapsbroek is, hahahaha... Heb hem toen als verfbroek gebruikt en nu gebruik ik hem aan het eind van de dag als mijn buik uitzet. Zit toch wel heel lekker he!
    Hebben jullie een beetje een goeie broek kunnen vinden?

Ik ga weer naar mijn zakdoeken!

Liefs

16. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Dag allemaal,
    Hier ook weer eens een berichtje van mij
    Barbara, crepe en Wieweet, hoera! allemaal goede echo's! Wieweet, hoera, je bent eindelijk de spannende tijd door!!!
    en ik ben ook al lekker aan de zwangerschapsbroeken. Ik heb 1 hele fijne van mn zus, en 1 waardeloze, ook een erfenis van mn zus. Die had ik vandaag aan, maar dat wordt echt mn reservebroek. er zit een heel groot rugstuk in... alsof mn rug ook uit zou bollen??? en elke bolt dat helemaal op en moet ik de hele boel rechttrekken. bizar. Dus ik moet er nog maar eentje bij halen. Heb nog niet echt inspiratie voor nieuwe kleding. Heb vorige week bij de hema in de uitverkoop een stretchrokje gekocht, 5 euro! echt heerlijk, en een stretchjurkje... een 10-tje. Lang leve de Hema. Gewoontje maatje M, maar zo stretchy dat mn buik er prima in past, en ook nog wel een tijdje door kan kan groeien.

Mn buik is nu met 17 weken net zo groot als ie bij mn eerste kindje met 25 weken ofzo was. Schrik er soms gewoon van... ben ik dat???
    Morgen weer naar de verloskundige. Ik kijk ernaar uit. Ik kan de onzekerheid niet van me afschudden, maar zoals ik eerder zei: ik ben van nature een ontzettende zorgenmaker. Dus ik hoop dat ik morgenavond een kloppend hartje hoor. Hoewel mn buik dus groeit als kool. En ik ook goed mn baarmoeder voel... zo'n harde bal in je buik.
    En ik voel het kindje vaak bewegen. Maar ben ook daar onzeker over. Ik weet aan de ene kant zeker dat het het kindje is, maar ben tegelijkertijd ook bang dat ik mezelf voor de gek hou.
    Nou goed. Morgen een ellenlange dag op mn werk, ik werk de ochtend en heb smiddags een cursus die me echt gestolen kan worden. en dan 's avonds naar de verloskundige. Dus hoewel ik qua buik-groei en kindje-voelen echt wel kan denken: het gaat goed... verlang ik erg naar even weer bevestiging van de vk.

Wieweet, succes met je verkoudheid. doe het lekker rustig aan!

En Ilona, succes bij de tandarts :(

17. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Jaaah, vandaag weer 3 keer een 'plokje'. Ik denk dat ik toch echt de baby voel hoor. Wouw ik straal de hele dag!

Wat een leuke echo heb je gehad barbara! Klinkt geweldig! Echt onwijs schattig. En misschien een meisje...Spannend hoor.

Wat naar, morgen naar de tandarts Ilona. Ik hoop dat het een beetje te doen is. Volgens mijn verlos is de verdoving ook geen probleem. Maar ze adviseerde wel alleen te gaan als het echt nodig is. Omdat je het al zwaar genoeg hebt.
    Jij mag ook alweer bijna voor een echo. Hoor je dan of het een jongetje is of een meisje?

Wat vervelend dat je verkouden ben Wieweet. Ik herken dat wel na mijn 11 weken echo. Toen was ik ook helemaal gesloopt. goed dat je even de tijd neemt om bij te komen. Is erg belangrijk!

Ik vind mijn broek van mamalicious echt super. Hij was wel 50 euro Maar ik hoop er heel mijn zwangerschap in te passen. En iedereen verbaasd zich dat het een zwangerschapsbroek is. Zo mooi is hij! :)

Veel plezier morgen blauwe lucht! Zo over je buik te horen gaat het helemaal goed komen. En dan is het geniet-tijd hoor! Hup. Op die roze wolk jij!

Tot snel!

----
    Ilona PS
    Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 1 dec pretecho, 9 dec vk, 18 dec 20w echo
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 1 dec vk, 7 dec echo, 16 dec 20w echo
    Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen!
    Blauwe Lucht
    l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 24 nov vk, 21 dec echo 21w
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 30 nov vk
    ---

18. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé meiden,

@Wie weet, jammer he dat wij de kleine nog niet voelen. Onze tijd komt nog wel ;). Pas goed op jezelf he, vervelend hoor.
    Haha en wat een mooi verhaal over die zwangerschapsbroek :p.

@Blauwe Lucht, ook al zo'n mooi zwangerschapsbroekverhaal :D. Tja het zijn helaas niet de meest elegante broeken....Alhoewel, Esli...:).
    Wil je nog even veel plezier en succes wensen met de echo vanavond. Komt vast goed, ook omdat je je kleintje voelt. Maar ik snap je onzekerheid en dat het fijn is om de bevestiging van de vk te horen.

@Esli, wow vandaag alweer 3x een plopje :$ ! Die kleine van jou is lekker in de weer :D. Waar koop je dan die hippe zwangerschapsbroeken van mamalicious ? Ik ken dat helemaal niet. Loop af en toe bij H&M naar binnen. Miss Etam is 3x niks, echt size olifant gewoon :(.

Meiden dank voor het succes wensen bij de tandarts. Mmm...zie er niet echt naar uit maar ja wat moet dat moet(.....wacht maar af over 6 maanden brrrr... :$).

Ik heb idd 30/11 weer een echo met 17wk + 1 dg. Weet niet of het geslacht dan al te zien is ? Als het weer zo'n slaapkoppie is verwacht ik er niet veel van ;). M'n moeder gaat trouwens mee. Dus als het geslacht wel te zien is, zal ze zich toch even moeten vermaken op de gang. Mannie en ik willen dat echt voor onszelf houden (...sorry ladies...:p)

Bye-bye 8)

19. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi Meiden,

Het gaat goed hier met iedereen. Wie weet & Ilona jammer dat jullie de kleine nog niet voelen maar dat gaat vast niet lang meer duren. (bij mij 18 wkn 5 dgn) Beterschap aan wie weet, neem je rust! En Ilona, succes bij de tandarts. Enne Blauwe lucht, ik hoop dat je weer een mooi hartje te horen krijgt vanavond.

Hier een roerig weekend. Vrijdagochtend was te gek met die mooie echo. Echter 's avonds flinke ruzie gehad met 1 van mijn zussen ( heb er 2). We hebben met zn 3en een lang lopend conflict, heel vervelend en zo af en toe barst de bom. Kon er vrijdag niet van slapen en heb het hele weekend een harde buik gehad en de kleine niet gevoeld. Gelukkig was hij gister weer de hele dag aanwezig :). Ik had voorgesteld aan mijn zussen om een psycholoog te zien maar heb nu besloten dat dit moet wachten tot na mijn bevalling. Stel dat er iets met de zwangerschap gebeurt en ik heb constant met stress rond gelopen dan vergeef ik dat mezelf en misschien ook mijn zussen nooit.
    Maar goed, ik voel dus gelukkig weer iets relaxter en morgen gaan we 5 dagen naar barcelona. ZINNNNNNNNNNNNN 8)

Tot volgende week!

20. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    ...weer terug van de tandarts..... Au au nu de verdoving is uitgewerkt :x.

@Crepe, wat een nare toestand met je zussen :( . Ik heb er ook 2 maar wij kunnen het gelukkig goed met elkaar vinden. Verstandig van je om te wachten tot na de bevalling ;). Jij en je kleintje gaan nu vóór alles.
    Heerlijk dat je morgen 5 dgn naar Barcelona gaat. Lekker ontspannen en leuke dingen doen. Geniet ervan, we zien je volgende week weer terug meid :D

Deel Deze Pagina