Crepe...balen van dat gedoe met je zussen. Maar goed dat je het even voor je uitschuift hoor...dit is even jouw speciale tijd! Ilona, succes met de tandpijn even een kort stukje. Net weer mooi hartje gehoord. En toen ze hard drukte hoorde ze allemaal swoesj swoesj en zei ze: dat zijn bewegingen die je hoort, hij is druk. En ik voelde de bewegingen ook in mn buik, dus nu weet ik zeker dat ik het steeds goed gevoeld heb! Ik ga nu lekker slapen, ben enorm moe. Oja, ik sta dus voor de klas, en vandaag vroegen de eerste leerlingen: mevrouw bent u zwanger???! ik ben nu dus officieel 'dik'. haha. 1 jongen zei: ja, ik dacht het vorige week al, maar durfde niks te zeggen, want misschien was u wel gewoon heel dik geworden. haha. Nu weer even een maandje niks, over 4 weken de 20-weken echo... of eigenlijk 21-weken echo dan. slaap lekker iedereen!
ha Blauwe Lucht, Wat een goed bericht van de vk. En wat leuk dat de kleine zo in de weer is, wat een druktemakertje . Over 4 weken is best lang. A.s. maandag is het voor mij ook 4 wk geleden en ik wil nu toch wel heel graag bevestiging of alles goed is met kleine kriel . Ohoh en wat een grappige reactie van je leerlingen Voor welke groep sta je ?
Hee blauwe lucht, Hiephiep...wat heerlijk dat alles zo goed gaat! Ik ben heel erg blij voor je liefs.
Hallo Allemaal! Leuk dat je moeder meegaat maandag Ilona! Vind ze vast helemaal geweldig. Wat een mooi streven om het geslacht geheim te houden! Oh dat lijkt me heel moeilijk. Gaat het al weer wat beter met je kiezen? @ Crepe, Wat vervelend dat je ruzie hebt gehad met je een van je zussen. Goed idee om het even uit te stellen hoor! Ben je lekker aan het genieten in Barcelona? Wat een leuk verhaal van de verloskundige Blauwe Lucht! Leuk dat je nu de bevestiging hebt dat het voelen klopt! He misschien heb je nu een maandje niets, maar wel elke dag de schopjes! Leuk dat je je buik al zo goed ziet! Grappig zeg die leerlingen. Mijn collega zei vandaag juist. 'Nou, het is dat ik het weet maar je ziet nog niets!' (heb ik weer..) Ik ben vandaag echt verwent door mijn kleine. Want ik voel nu de hele dag door schopjes. Soms heel zacht en soms heel hard. Echt heel grappig. Ik word er helemaal giechelig van! Maar het is ook wel echt bijzonder. Iedere keer weer die bevestiging. Ik hoop dat de andere meiden het nu ook snel voelen. Want het is geweldig! Dinsdag bij mijn Pretecho is mijn moeder, een goede vriendin en de moeder van mijn vriend erbij. Ik heb er super veel zin in! We horen dan ook wat het geslacht is. Voordat ik zwanger was dacht ik altijd. Natuurlijk wil ik het weten! Lekker praktisch. Maar op een één of andere manier zijn mijn moeder gevoelens toch een beetje tegen ofzo. Ik ben wel nieuwsgierig. Maar het maakt me echt niets uit, en zoveel niet dat ik het ook niet erg zou vinden om het niet te weten. (plok in mijn buik) Maar mijn vriend wil het heel graag weten. Dus ik krabbel niet meer terug. Dinsdag weet ik het. Ik heb vrijdag een bruiloft en ga daarna 3 daagjes naar België heerlijk een beetje winkelen en wandelen. Oh daar heb ik zin in! Even met zn tweeën . eeuhh drieën natuurlijk Tot laterrrr Esli ---- Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 30 nov echo Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 1 dec pretecho, 9 dec vk, 18 dec 20w echo Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 1 dec vk, 7 dec echo, 16 dec 20w echo Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen! Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 21 dec echo 21w WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 30 nov vk ----
Hoi! Ilona, ik geef Engels op het VMBO (zoals je kunt verwachten met tieners in de 2e klas kwam ook op een gegeven moment de opmerking: hihihi, dus ze heeft HET gedaan, hihihihi) Heb je nog pijn in je mond?? Crepe... ik wil ook naar Barcelona! Heb je het leuk?? En Esli, lekker naar Belgie... hoera! Spannend dat je straks weet wat je krijgt. Manlief en ik zijn er nog niet uit. Ik wil het misschien wel weten. Met mn 1e wist ik het niet, en vond dat toen heel erg leuk. Het moment dat ie geboren werd en de vk zei: hier, pak je zoon! Echt magisch.. Nu lijkt het me wel leuk om te weten wat er in zit... maar ik wil dan eigenlijk niet dat anderen het weten... maar ook niet flauw gaan zitten doen van: haha, ik weet het maar vertel het niet. Dat werd ik van mn zwangere zussen zo zat! Duss... hadden we gisteravond het volgende bedacht. We vragen de echoscopiste om het nog niet te zeggen, maar het op een kaartje te schrijven en in een envelop te stoppen. Dan kunnen we na de echo in alle eerlijkheid zeggen dat we het niet weten. en voor onszelf de verassing nog bewaren. Manlief wil het eigenlijk niet weten, en ik ben er dus nog niet helemaal uit. Stel dat we het dan toch willen weten, bijvoorbeeld tegen de tijd dat ik nesteldrang krijg en kleertjes wil gaan wassen en uitzoeken enzo, zo rond de 34 weken ofzo, gaan manlief en ik dan romantisch het kaartje openmaken en stiekum zonder dat iemand het weet kijken wat we krijgen.... Ik kreeg die tip van een vriendin. Die zei namelijk: rond de 30 weken stoppen mensen wel een beetje met vragen of je het al weet... dan weet iedereen wel wat je met de 20-weken echo hebt besloten. Ben wel benieuwd of ik zolang die envelop dicht kan houden! haha Anyway. Vandaag was ik met zoonlief bij de kringloopwinkel (prima tip voor een regenachtige middag straks met jullie peuters.... kan hij/zij voor een kwartje een nieuw speeltje uitkiezen. vinden ze geweldig) en vond daar 3 mega-schattige grote knuffels van dat lieve merk 'happy horse'. Van supergoede kwaliteit nog. Die heb ik alvast gekocht. Mn eerste aankoop voor mn kleine kruimel. Ik heb al 2 kleine knuffeltjes daarvan, van zussen gekregen, en nu ook leuke grote. Die ga ik lekker wassen, en dan bewaren tot mn peuter uit de huidige babykamer verhuist naar zn nieuwe peuterkamer. Hij is erg gehecht aan al zn knuffels (al mijn oude knuffels van vroeger en zijn eigen kraamkadootjes) dus die verhuizen ongetwijfeld mee... en nu heeft kruimel alvast zijn eigen 3 knuffels Ik duik mn bedje in. Tot later!
En zo komen we steeds meer over elkaar te weten, leuk . @Blauwe Lucht, juf op het VMBO, pfffff....lijkt me geen gemakkelijke baan. En wat een bijdehante opmerkingen krijg je dan haha . Goed idee, de kringloopwinkel . Heb inmiddels al wat leuke kleding voor weinig gescoord op MP. Was ook al zo'n goede tip . @Esli, oooooohhhhhh wat een verwennerij zoveel schopjes . En een bruiloft, en naar Belgie en een echo dinsdag, gezellie met z'n allen. Helemaal top, you go girl . @Barbara, hoe gaat het jou ? Hier met de tandenpijn alles weer bijna ok. Komende week lekker een weekje vrij. Er moet nog flink geklust worden, dussssss...zolang er geen dikke buik in de weg zit gaan we er nog maar voor . Fijne avond allemaal girliez !
Hey ladies, Hoe is het met iedereen? @blauwe lucht, wat leuk dat je Engels geeft. Mijn moeder was lerares Engels en mijn vriend is engelstalig. Heb je leuke leerlingen? Lijkt me wel zwaar als je zwanger bent.... Leuk idee trouwens om het geslacht op te laten schrijven en in een envelop te doen @esli, veel pleZier morgen! @ Ilona, Hoe was het vandaag???? Misschien gemist in een eeder bericht maar ben je al met de kinderkamer bezig? @ wieweet, jij had ook een afspraak vandaag maar dan met de VK, nog nieuwtjes? Enne barbara morgen naar de VK, jeetje jullie lopen allemaal gelijk met afspraken.... Hier weer terug in NL. Barcelona was super, heel veel gegeten (heel veel) en lekker van de zon genoten. Gister werd ik helaas wel wakker met een stijve nek en kon me daardoor bijna niet bewegen dus we zijn wat eerder naar huis gevlogen. Vanochtend ben ik gelukkig weer rechtgezet bij de fysio.... ik word oud Ik kwam er trouwens net achter dat ik uitslag heb in mijn knieholten. Zou dat ook met de zwangerschap te maken hebben? Mijn huid jeukt ook van tijd tot tijd, vooral rond mijn borsten.... Herkenning bij iemand? Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 30 nov echo Esli0891 | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 1 dec pretecho, 9 dec vk, 18 dec 20w echo Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 23 nov echo, 1 dec vk, 16 dec 20w echo Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen!l 18 dec VK Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 24 nov vk, 21 dec echo 21w WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 30 nov vk
Hallooooooo ! @Crepe, weer terug uit Barcelona . Wat fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad, alleen erg balen van die stijve nek. Gaat het inmiddels weer wat beter ? De jeuk en uitslag herken ik (gelukkig) niet , maar ik heb idd gehoord dat jeuk ook bij zwangerschap kan horen. Geen idee wat je er tegen kunt doen. Talkpoeder misschien ? @Wie weet, jáááá, ik ben ook benieuwd hoe het bij de vk was vandaag ? @Esli, hoe was de bruiloft en België ? Morgen de pretecho en de geslachtsbepaling. Reuze spannend 8) ! Laat je ons niet te lang in spanning hehe. @Barbara, hopelijk voor jou morgen ook een feestje bij de vk. Veel geluk en plezier . Ik ben deze week lekker vrij om te klussen. Nee, nog niet de babykamer. We zijn nu op de benedenverdieping de laatste dingen aan het afwerken (plinten, vloeren impregneren, schilderklusjes etc). Vanaf januari gaan we de bovenverdieping onder handen nemen . Vanmiddag met mannie en mams naar het zh geweest voor controle en echo. Gewicht en bloeddruk okidoki. Maar de show van kleine kriel was snel voorbij. Opnieuw NIET wakker te krijgen . Kriel trok zich er niets van aan dat we publiek (oma) hadden meegenomen . Mmm...toch jammer....kampioen slaapkop..... Dus ook nog geen teken of het nu een meneertje of mevrouwtje is . Op 21 dec de 20wk echo. De gyn heeft gezegd dat ze dan echt haar best gaat doen om onze kleine kriel in beweging te krijgen hihi. Vooralsnog lekker rustig dus . En....geen wonder dat ik nog helemaal niks voel, da's dan weer jammer . Ilona PS| 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 21 dec 20wk echo Esli| 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | 1 dec pretecho, 9 dec vk, 18 dec 20w echo Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 1 dec vk, 16 dec 20w echo Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen!l 18 dec VK Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 21 dec echo 21w WieWeet (Wil)| 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 |
Hallo allemaal!! Wouw, wat een hoop geklets weer! Leuk Ilona, weer een goede echo! Jammer dat hij/zij nog een beetje slaperig is. Je bent nu net zo ver toen ik het voor het eerst voelde... Dus misschien voel jij het nu ook wel heel snel.... @Crepe. Hier ook geen jeuk. Maar wel een bekende kwaal. Wat vervelend! Ik heb wel vroeger veel eczeem gehad. je huid niet wassen met zeep en inderdaad talk poeder zijn de enige oplossingen. Soms heb je er ook zalfjes tegen die kunnen helpen. En niet krabben!! Ook al is dat moeilijk. Wel een vervelende kwaal hoor! Ik hoop dat dat minder wordt. @Wieweet, hoe was het vandaag?? Heb je het hartje gehoord? Was dit de eerste keer bij de verlos? Wat leuk dat je lesgeeft Blauwe lucht! Tenminste, dat lijkt me leuk. Maar ook moeilijk . Zeker vmbo. Dat zijn vast hele drukke kinderen! Werk je veel dagen? Ik vind de kringloop ook altijd zo leuk! Zeker als je wat moois kan vinden! @Barbara, hoe is het met jou? Veel plezier morgen he! En ja, de bruiloft was leuk. Wel heeeel traditioneel. Maar s'avonds bij het feestje heel veel over zwanger zijn gekletst. Erg leuk! s'avonds hebben we gegeten bij de moeder van mijn vriend, en zij heeft het wiegje van haar kinderen bewaard. Die hebben we meegekregen! Dus die ga ik helemaal opknappen. Daar heb ik nu al zin in! En van zaterdag tot vandaag in Belgie geweest. Ik had voor mijn verjaardag 2x zon hotel bon gekregen. Dus ik had 2 hotelletjes vlak bij elkaar geboekt Erg gezellig! Maar ik merk dat ik wel nog steeds heel snel moe ben. Dus ik heb eigenlijk ook gewoon heel veel geslapen. Ik heb ook het idee dat ik soms meer voel dan alleen maar schopjes. Gister was het heel onrustig. Ik denk dat mijn kind een heel druk kind wordt! En morgen; de pretecho! Ik heb er heeeel veeel zin in! Natuurlijk ben ik ook wel benieuwd of we een jongen of een meisje krijgen. Maar ik heb vooral zin een een half uur naar mijn kleine te kijken. En gezellig met onze moeders en vriendin. Gewoon leuk! En nog meer leuk nieuws. Gister is mijn Nichtje geboren! Helemaal goed gegaan en gezond. Ik ben zoooo'n trotse tante. Vandaag gelijk langs geweest. En oooh wat voelt dat heerlijk zon kleine baby in je armen. Nu kan ik echt niet meer wachten hoor! Mn schoonzusje was tegelijkertijd zwanger met mijn 3e miskraam. En een beetje raar voelt het soms wel, Maar niet echt vervelend meer. Ben zo blij met wat er in mijn buik gebeurd. Ik kom denk ik woensdag pas terug met een verslagje van de pretecho. Want ik heb morgenavond ook al dat bezoek nog.. groetjes!
ha ha, toch even snel dan, Die pretecho was erg leuk! Gewoon gezellig! En leuk, Mooie beelden! En... een meisje! Hoe was het bij jou vandaag barbara? Ilona PS| 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 21 dec 20wk echo Esli| 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje!, 9 dec vk, 18 dec 20w echo Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 1 dec vk, 16 dec 20w echo Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen! l 18 dec VK Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 21 dec echo 21w WieWeet (Wil)| 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 |
Net wakker en direct achter de laptop gekropen om te kijken of er al nieuws is van Esli België en de bruiloft was dus leuk, mooi zo. Gefeliciteerd met je nichtje, kun je alvast oefenen . Is het een schatje ? JEEEUUUUUHHHH..... een babygirl . Wat onwijs cool Esli, gefeliciteerd meid ! Oh ben zo benieuwd hoe je echo ging. Bewoog ze goed ? En kon je zelf ook goed zien dat het een meisje is ? Dan kun je nu echt los gaan met namen en shoppen . Ben helemaal happy de peppy voor je . @En Barbara, heb je ook leuke berichten voor ons ? Fijne dag ladies. Ik ga er weer van tussen. Heerlijk aan de klus hier (...echt klussen dan he hihi )
Lieve Allemaal, Allereerst Esli gefeliciteerd....een Dochter....wat onwijs leuk zeg! Had je dit voorgevoeld? Ik ben heel blij voor je meid. Voor alle andere die ook een mooie echo hebben....allemaal van harte gefeliciteerd! Ben zo blij dat het met iedereen zo goed gaat zeg! En wat gaat de tijd toch snel he! We gaan bijna allemaal naar de helft van de zwangerschap toe....wie had dat nou gedacht......heerlijk! Wat fijn...lekker op vakantie...ik ben best jaloers....zelf ben ik gek op Belgie....onze eerste vakantie is ws in de herfst met de kleine, dit keer naar een warm oord, ws snorkelen in egypte. Wat heerlijk dat jullie allemaal lekkere dikke buiken krijgen, dat geeft weer bevestiging dat de kleine spruiten het goed hebben in onze buiken. Hier gaat ook alles prima! Gisteren weer controle en hartje luisteren en alles is prima in orde hier. Verder ben ik wel erg moe en futloos, slaap niet erg best en dat geeft vermoeidheid, probeer de uurtjes soms overdag in te halen. Ik ben ook verschrikkelijk lui....heb nergens zin in en zit het liefst de hele dag op de bank met thee en een boekje....van schoonmaak woede is nog helemaal geen sprake...ik doe het nodige en dat is het dan. Buik groeit verder en verder en verder..... Mijn man heeft het druk met de verbouwing van de zolder en een nieuwe kinderkamer erbij, ik kijk goedkeurend toe. Ik heb me opgegeven voor yoga, ik ga starten begin januari en heb daar wel zin in....lekkere luie sport Vergis je niet...ik ben doorgaans een hele actieve vrouw met veel energie.....maar nu effe niet. Heel veel lieve groeten van mij vanuit mijn luie stoel, ik ga nu weer even in ligstand voor een uurtje
Hallo Allemaal. @Barbara. wat klink je heerlijk vrolijk! Goed!! Volgens mij ben jij op je wolkje beland!! Ha ha.. En die moe-heid. Ach ja, helaas ken ik het wel. Geen energie en puf om iets te ondernemen. Gewoon aan toegeven. In Belgie heb ik dan ook heel veel in het bedje geslapen. Ook heeerlijk hoor! En ilona. Lekker 'echt' aan het klussen? Leuk! Tenminste, ik vind het altijd erg leuk. Wij gaan de komende tijd op onze zolder aan de slag. Wel voor de kinderkamer! Ik vond de pretecho echt heel bijzonder. We hebben heerlijk naar ons meisje kunnen kijken. Ook heeft ze een aantal 3d foto's gemaakt. Daar zit ook wel een leuke tussen. Ik heb hem geprobeerd hier te plaatsen.... De baby bewoog verschillend. Maar tijdens zon pretecho nemen ze daar echt de tijd voor. Het is vooral voor de 'pret' De echoscopiste had hiervoor vaak 20 weken echo's gedaan en heeft bijna alles al gecontroleerd. En het zag er allemaal prima uit. Ook heerlijk om te weten natuurlijk.Dus ik ga heel gerust naar die 20 w echo toe Wel is zon pretecho een erg commercieel gebeuren. En daar moet je even doorheen kijken. Het was dan ook best duur (70 euro). Voor de rest merk ik dat ik nu eindelijk een stuk rustiger aan het worden ben. Ik 'zweef' door de dagen Ha ha. Het is dan ook heerlijk om je kindje heel de dag te voelen schoppen. Ik heb er nu veel vertrouwen in en dat maakt mij op dit moment heel gelukkig. Genieten jullie allemaal van dé roze wolk dames?? (Wie weet, hoe is het met de misselijkheid? en voor de rest?) Veel snel iefs, Esli
Lieve allemaal, Wat is er weer veel gebeurd! Tjonge, ik loop een beetje achter. Wat een super verhalen van die goede echo's enzo! En buiken die groeien, kamertjes waaraan wordt geklutst, en nu weten we al dat er 1 jongetje en 1 meisje zal worden geboren straks! Leuk leuk!! Met mij gaat het langzaam aan beter. Afgelopen maandag dus naar de vk geweest. Ik was heel gespannen. Dat zag ze dus ze zei direct: kom liggen dan luisteren we eerst naar het hartje en praten we daarna wel. Dat was fijn! Het was flink zoeken, maar toen vonden we het! Het ligt nog heel laag (1 vinger boven schaambeen geloof ik) en ik heb een opgezwollen buikje. Daarna dus de intake en teruggeblikt op afgelopen jaar. Toen hebben we ook aangekaart dat we ontevreden waren hoe het was gegaan. Terugblik: vanaf het begin dat ik zwanger bleek te zijn had ik mijn twijfels erover. Ik testte pas heel laat positief (10 dagen overtijd), na verschillende negatieve testen. Bij de intake was ik ruim 6 weken zwanger en sprak mijn onzekerheid uit. Ik voelde me niet goed gehoord want het werd eigenlijk vrij snel van tafel geschoven. Ik was jong en miskramen komen niet voor in onze familie, dus waarom zou ik me druk maken. Dus, eerste echo pas bij 12 weken. Bij 10 weken verloor ik 3 druppels bloed en belde naar de vk. Hoefde niets te betekenen.. Terwijl ik dacht: zie je nou wel! Uiteindelijk maakte ze wel een afspraak voor een echo bij het echocentrum voor na het weekend. Bij de echo bleek een MA, wrs al vanaf een week of 6.... De vk zou contact met me opnemen over het vervolg. Dat werd een week wachten want mijn lijf kon het nog gaan afstoten. Ik had immers bloed verloren. Nou, dat zag ik dus echt niet zitten en wist dat ik geen bloed zou verliezen en mijn lijf het zelf zou afstoten. Maar nee, toch gewoon een week wachten. Op vrijdag mocht ik terugbellen. Het werd een verschikkelijke wachtweek waarin (natuurlijk) niets gebeurde. Op vrijdag belde ik terug. De vk zou een afspraak bij de gyn voor me maken. Dat werd natuurlijk pas na het weekend. Dus ook nog een weekend wachten. Op maandag eindelijk naar de gyn. Die plande gelukkig direct een curretage voor me, maar pas op donderdag... Al met al heb ik dus heel lang moeten wachten. Bij de curretage verloor ik 1500 cc bloed en raakte ik in een hypo-shock. Moest dus blijven en kreeg 2 zakken bloed uiteindelijk. Allemaal ellende. Eenmaal thuis belde de vk om te vragen hoe het met me was. Ze wisten niet wat er allemaal in het zh was gebeurd. Mijn man nam op en ze vroegen niet hoe het met hém was. Dat vond ik heel erg (hij ook). Hij moest al zoveel toekijken, en nu werd ook hij niet gezien. Ze zei dat ik, als ik wilde, altijd mijn hb bij hun mocht komen checken... En ze vroeg of ik nog een gesprek wilde. Daar had ik op dat moment helemaaaal geen behoefte aan. Ik was er klaar mee en opgelucht dat het eindelijk weg was. Twee dagen erna was het kerstmis. Heel raar. In mei kreeg ik een bbz maar omdat we niet in verwachting waren (we verwachtten het niet) had het veel minder inpact. We wisten niet dat we zwanger waren omdat sinds de MA van dec mijn cyclus alle kanten op leek te gaan. Dit hele verhaal hebben we dus weer verteld. En pfoeh.. dat was moeilijk. Na de curretage was ik vooral opgelucht, maar nu het hele verhaal voorbij kwam werd ik zo emotioneel. Alles kwam weer zo vers voorbij. Het is nu ook bijna een jaar gelee. Vooral het niet gehoord/gezien worden vond ik vreselijk. En dat alles door de telefoon is gegaan. Als je bevalt staan ze met zijn 3-en voor de deur om het te komen bewonderen, en als het fout gaat heb je ze alleen maar aan de telefoon. Daarbij kende ik maar 1 vk van de 3, vanwege de intake, dus ik had werkelijk geen idee wie ik aan de lijn had. Ze schrok van het verhaal en bood haar excuses aan. Ze was blij dat ik het zei want ze vond het heel erg hoe het was gegaan. En dat dit zeker niet hun protocol was. Ze zette het direct op de agenda (vandaag vergaderd) want ze wilde er met iedereen over praten. Wat ik ook wel sterk vond was dat ze zei dat het met dit gesprek niet afgedn zou zijn. Ik kan en mag er nog zovaak als ik wil er over beginnen of er een speciale afspraak voor maken. Afijn, veel tranen (ook 's avonds en 's nachts nog) bij mij, maar ook bij mijn man dus maandag. Ik heb wel het idee dat ze nu extra alert zijn. Ik mag ook zovaak als ik wil langskomen om even naar het hartje te luisteren. Kan altijd wel even tussen afspraken door omdat het niet lang duurt. Gewoon even bellen en dan kijkt ze even wanneer ik kan. Dat vind ik ook heel fijn. De dag erna, gisteren dus, was ik gesloopt. Korte nacht gehad en terugdenkend aan het gesprek schoot ik zo vol. Ik heb het zolang bij me gedragen, die onrust dat verdriet over hoe het allemaal gelopen is. Het is goed dat ik het gezegd heb. Vandaag voel ik me weer okee. Het kokhalzen is duidelijk aan het afnemen nu. Ik kokhals vooral als ik over mijn grens ben gegaan en dus heel moe ben. Zoals gisteren. Ik had het er met de vk ook over dat ik het soms zo lastig vind om blij te zijn. Om blij te reageren op al die blije reacties van mensen die het zo leuk voor ons vinden dat we zwanger zijn. En daar baal ik van. Ik wil gewoon ook zo graag heel blij zijn, maar soms lukt het niet. Net als het jaloerse gevoel dat ik had als er (weer) iemand zwanger was. Dat gevoel is nog niet echt weg. Zo hoorde ik gisteren dat er een oud-collega van me zwanger is (toevallig even ver als ik). Toen ik daar nog werkte (1,5 jr gelee) wilde ze echt nog geen kinderen. Ze moest er niet aan denken zei ze. (en ik ken haar goed genoeg om te weten dat het geen 'praatje' was) Tuurlijk kan dat gevoel veranderen in een jaar. Maar dan ben ik zo jaloers dat toen ze de knoop doorhakte van, nou nu toch wel, het dan ook zo snel is gelukt. Terwijl wij er bijna 2 jaar over hebben gedaan incl. een boel ellende. Ik vind dat heel rot van mezelf dat ik die gevoelens heb, maar uitschakelen doe je ook niet snel. Ik denk dat ik vaker met de vk ga praten hierover. Ik heb dat het afgelopen jaar eigenlijk niet gedaan. En heb altijd gedacht dat het wanneer ik zelf zwanger zou zijn het wel over zou gaan. Tjonge, nou een heel verhaal weer van me.... Sorry als ik te weinig op jullie verhalen reageer. Mijn hoofd zit nu even zo vol na het vk-bezoekje van maandag. Sorry.. Dank jullie wel voor het lezen van mijn verhalen. Jullie zijn lief! Liefs, Wil
Hoi Wie weet, Excuseer je vooral niet. Het is alleen maar goed om het er uit te gooien en voel je dan vooral niet verplicht om ook nog eens op iedereen uitgebreid te reageren. Je verhaal is heel herkenbaar. Mijn 2e miskraam van het afgleopen jaar is ook heel vervelend (zowel fysiek als mentaal) gelopen waarbij ik voor me gevoel totaal niet serieus genomen werd. Ik liep bij een fertiliteitspoli en heb er daarna voor gezorgd dat ik de betreffende arts niet meer hoefde te zien of spreken. Er is door een andere arts achteraf wel aangeboden om een gesprek met de eikel-arts te regelen, maar ik heb dat afgeslagen omdat ik er emotioneel niet aan toe was. Eigenlijk was dat aanbod ook al voldoende. Het is best lastig om voor jezelf op te komen bij medici. Je denkt toch dat zij het wel moeten weten en daarnaast zit je bij een miskraam ook al in een hele nare emotionele positie. Volgens mij gaan er vaak dingen mis. Ik denk dat één van de redenen daarvoor is dat een miskraam een vrij natuurlijk iets is wat ook vrij vaak voorkomt. Wat echter door veel medici vergeten wordt is dat het voor degene die het meemaakt helemaal niet iets natuurlijks is, je gaat er toch vanuit dat je een baby gaat krijgen. Je zit dan nog helemaal in die fase 'wauw' ik ben zwanger, en ineens wordt je er vanaf getrokken. Vaak weet je dan ook nog helemaal niets over wat een msikraam precies is, wat het in kan houden, waardoor het komt. Je zit met honderd vragen. Ik vind het heel goed van je dat je het allemaal op tafel hebt gelegd bij de VK. Daar leren zij ook van! Maar goed, je bent nu heel ver en bijna door de kwalen heen. Tijd om vooruit te kijken en te genieten!
Ha girliez, Wow wat is er ineens veel geschreven . @Barbara, fijn te horen dat het zo goed met je gaat. En helemaal fijn dat je man aan het klussen is en jij heerlijk goedkeurend toekijkt, haha. Geweldig toch . Oh en dat yoga...ik wil eigenlijk ook wel iets gaan doen op dat gebied. Maar hoe werkt dat ? Vanuit het zk hoor ik daar niets over en ik heb geen vk. Of krijg je via je verzekering/kraamzorg daar bericht over ? Heb me inmiddels wel aangemeld maar nog geen bevestiging ontvangen oid. @Esli, wat een leuke ervaring bij de pretecho. En wat een mooie foto, een echt minimensje . Ook voor de moeders en je vriendinnetje denk ik. Blijf vooral zweven en genieten van de schopjes. Leuk dat je binnenkort ook aan de klus gaat. Weet je al een beetje hoe je het wilt hebben ? @Wieweet, meis, ik heb je verhaal ademloos gelezen. Wat een nare ervaringen heb je achter de rug. En wat erg hoe er met jou en je man en jullie gevoel is omgesprongen. Afschuwelijk. Kan me zo goed voorstellen dat je daar heel onzeker van wordt. Ik vind het heel dapper van je dat je het nu besproken hebt met de vk en dat zij het serieus nemen. Helaas ben jij een voorbeeld voor hen hoe het dus NIET moet. Geef het verdriet idd een plaats en maak gebruik van het aanbod om er zo vaak over te praten als je wilt. Jullie verdriet om wat jullie is overkomen mag niet het gelukzalige gevoel overschaduwen van jullie kleine wondertje dat er nu aankomt . Doe rustig aan meis en neem je tijd. En je weet, we zijn er hier voor elkaar. Om de leuke dingen te delen maar ook de minder leuke dingen. Voel je absoluut niet bezwaard hoor ! @Crepe, ook jij heb een nare ervaring achter de rug. Het is net wat je zegt. Een mk komt vrij vaak voor, medici hebben er wellicht wekelijks of dagelijks mee te maken. Maar voor ons, degene die het overkomt, is het gewoon een schok. Je denkt toch, mij overkomt dit niet. Zeker niet 2, 3 of meer keer. En als je dan niet gehoord wordt, voel je je gewoon in de kou staan met je verdriet. Maar gelukkig breken er nu ook voor ons goede tijden aan meiden. We lopen allemaal al tegen de helft aan, wie had dat ooit kunnen denken . Gewoon super ! Hier gaat verder alles z'n gangetje. Ben hier thuis lekker aan het klussen en ruimen. Goh wat je dan allemaal tegenkomt ! Heb zojuist maar alvast wat spulletjes op MP gezet . Verder nog steeds geen plopje of kriebeltje van kleine kriel. Dat icm met dat het zo'n slaapkoppie is begin ik me toch lichtelijk zorgen te maken . Als ik de verhalen zo lees, voelt iedereen het toch wel redelijk vroeg. Aan de andere kant hoor ik ook dat het wel tot de 20e week kan duren. Het roze wolk gevoel is momenteel dan ook wat minder. Of ben ik gewoon ongeduldig . Oh en misschien denk ik wel heel erg vooruit, maar ik zat te bedenken dat het mij wel heel erg leuk lijkt om elkaar een keer te ontmoeten. Ik lees zoiets wel eens op andere fora. Bijvoorbeeld ergens in de loop van volgend jaar, in maart ofzo (dan kunnen we nog een beetje uit de voeten ). Zouden jullie daar iets voor voelen ?
breek in *** Mij lijkt het ook erg leuk om elkaar eens te zien. Ik had daar ook al over nagedacht. En.... niet zorgen maken over dat voelen hoor! Pas vanaf 23 weken moet het. En mijn placenta ligt op mijn rug. Daarom voel ik het zo snel.... Even geduld ilona.. breek uit ***