Hee Ilona, Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, als ik me in jou verplaats dan zou ik het ook fijn vinden om buiten een kloppend hartje om iets te merken of zien. Ik een angelsound iets voor je? Dan kan je op verschillende tijden zelf niet alleen het hartje horen maar ook de bewegingen. Tijdens zo`n echo is het zo`n momentopname en thuis kun je af en toe even luisteren naar de bewegingen van je kindje. Wat zeggen de deskundige over je slaapkoppie?
Hee Wieweet, Wat fijn dat je eindelijk je gevoelens lucht kon geven bij de praktijk en wat goed dat je het hebt gedaan en dat je een luisterend oor bij deze verloskundige vond. Fijn dat ze je serieus nemen en je als je daar behoefte aan hebt terecht kunt voor het luisteren naar het hartje. Wat zijn jouw gevoelens van jaloezie overigens herkenbaar zeg! 2 van mijn vriendinnen vertelde me van de week dat ze zwanger zijn en ook ik verviel weer in dit oude gevoel.....het duurde even tot het tot me doordrong dat ik niet jaloers hoefde te zijn omdat ik ook zwanger ben..... Verwerken kost tijd en vertrouwen terug krijgen ook, ik denk dat jij maandag een hele goede stap hebt gezet. liefs.
Esli, wat een mooie foto!!! Ik heb hem ook aan manlief laten zien. Wij (jij en ik bedoel ik) schelen geloof ik maar 2 dagen, en ik dacht echt: wow, met 18 weken en een paar dagen zit er al zo'n echt mensje in mn buik. Super dat je de foto hier in het forum hebt geplaatst!! Wieweet, goed dat je je verhaal doet, bij ons en ook bij de vk. Praten helpt. Ik merk dat ik steeds vaker aan mensen over mn miskramen vertel. Veel 'vrienden' (vooral kennisen enzo) heb ik het nooit verteld, maar als we het over deze baby hebben, vertel ik nu ook wel vaak over de miskramen. Vooral over de 2e, die ik vooral echt naar vond. Het helpt me best wel om er over te praten. Ik vond ook veel dingen van de verloskundigen en de gyneacologen erg vervelend. De gyneacoloog die mij behandelde tijdens het hele gedoe met wachten en cytotec pillen en uiteindelijk de curretage werd later ziek, zodat ik de nacontrole, en de behandeling van een cyste bij een andere gyneacologe had. Hoe die overdracht ging, en het commentaar van gyn 2 op alle 'acties' in mijn buik van gyn 1.... hele jankbuien heb ik ervan gehad. Ik denk dat het, zoals iemand eerder al zei, voor hun allemaal zo normaal is... aan de orde van de dag. Ze vergeten gewoon de impact dat een miskraam heeft op een vrouw, en dat je daarnaast ook nog eens enorm labiel en emo bent van alle zwangerschapshormonen die toch enorm rondvliegen in je lijf!!! Ilona, die plopjes komen vanzelf hoor. Bij mij is het ook nog maar superlicht wat ik voel. En ook echt niet de hele dag door. Ik kijk er ook naar uit dat de tijd komt dat je hem echt voelt omkeren, en er een voet uit je buikt steekt enzo. En je spelletjes kan gaan doen...als je op je buik drukt, schoppen ze terug! maar dat komt pas veel later... En lekker blijven klussen Barbara, blijf lekker chillen! MEiden, ik ga slapen... ik vind het allemaal best zwaar. zwanger, en een nieuwe baan in het onderwijs... ik ben er ook nog helemaal niet uit wat ik volgend jaar ga doen. Ga ik weer thuismoederen? blijf ik in het onderwijs wat ik toch wel heel erg pittig vindt? Ik weet het nog niet!! Zijn jullie er al uit wat je straks gaat doen?
Wat een vervelende tijd heb je achter de rug Wieweet! En extra vervelend als je niet goed geholpen voelt. Wij hebben ook 1 keer een vervelende gynaecoloog gehad. Het was tijdens onze MA. We hadden onze laatste misschien-is-er-nog-hoop echo. En hij lachte toen we vroegen of hij echt zeker wist dat er niets zat! Pas toen hij hoorde dat het de 3e miskraam was begon hij ons serieus te nemen. Sindsdien hebben we altijd en andere gehad. En haar vergeten we nooit meer. Zij is van begin af aan onwijs lief geweest. Wel goed dat je er over heb kunnen praten en blijven doen! Dat lucht op! He, maar probeer je wel nu een beetje positief te zijn nu? Je bent al 13 weken zwanger! En eindelijk gaat het nu goed komen meisje! En door wat je mee heb gemaakt kan je een beetje extra genieten van je zwangerschap en ga je straks een beetje extra genieten van je kindje. Dát krijg je er voor terug. En die jaloersheid is denk ik heel normaal en is helemaal niet erg! (jaloezie: gevoel waarbij men iets wenst te krijgen wat een ander heeft.) Het betekend niet dat je het de ander niet gunt. Alleen wil je gewoon ook zo graag dat het bij jou zo makkelijk ging. Helemaal logisch en moet je denk ik een beetje toelaten. Toen ik 11 weken zwanger was vertelde een hele goede vriendin van mij 2 weken korter zwanger was dan ik. Zij is na 1 maand zwanger geraakt en gaat allemaal goed. In het begin vond ik het ook een beetje moeilijk. Maar aan de andere kant ben ik blij dat zij het niet heeft hoeven meemaken. En het went hoor. Geeft het de tijd. Nu vind ik het vooral leuk om samen zwanger te zijn. Tot snel meiden! Liefs, Esli
Hee meiden, Vandaag weer een echo gehad, met de kleine is alles prima in orde. De groei ligt helemaal op schema, geen dag voor of achter, mooi rond koppie en ziet er goed uit. Wat ze wel zag is dat mijn placenta voor mijn baarmoedermond ligt, dacht ik toen. Ze vertelde me dat dit meestal wel goed komt als de buik verder gaat groeien en dan trekt dit de placenta verder naar voren dus over de baarmoeder mond heen op de juiste plek. Ik had al die tijd gedacht dat hij aan de achterzijde lag? Een voordeel bij mij is dat het grootste gedeelte van de placenta al aan de buikzijde zit de rest over de baarmoeder mond en een klein deel nog achter. Ze verzekerde dat ik me geen zorgen hofde te maken. In het ergste geval krijg ik een keizersnede..... Tranen met tuiten natuurlijk.....hormonen ook! Volgende week de 20 weken echo bij de gyn, dus hoop ik meer te horen, en als dit klopt zal ik zo rond de 30 weken weer moeten komen om te kijken of het goed gekomen is en anders dus een keizersnede. Ik heb meer kans op bloedverlies vanaf week 24 en als dit zo is moet ik gelijk plat en opgenomen worden. nou lekker dan, met mijn stevige zenuwen (not) kan dit er nog wel bij.....echt genieten is deze zwangerschap tot dusver nog niet geweest....roept weer een hoop vragen en onzekerheden op.... Gelukkig doet de kleine het helemaal top! Ik voel hem schoppen als bruce lee Duimen jullie voor me op hopelijk vlug goed nieuws en dat ik deze kleine ook gewoon via de natuurlijke weg mag krijgen. Enne geen bloedverlies natuurlijk! liefs.
Jeetje Barbara wat een nieuwtjes allemaal zeg! Kan me voorstellen dat het een boel nieuwe digen geeft om over na te denken. Dat placenta verhaal begrijp ik niet zo goed. Die ligt dus aan de voorkant en die moet ergens ander komen te liggen? En waarom moetje dan een keizersnee? Blokkeert die placenta de doorgang voor het kind? (ja, ben een groentje nog ...)? Spannend allemaal hoor! Ik duim met je mee dat ie nog aan de wandel gaat en op de goede plek gaat zitten. Wel super dat het met de kleine zo goed gaat, mooi op schema enzo. Willen jullie ook weten wat het wordt? Ben ik even vergeten. En die verhoogde kans op bloedverlies, komt dat ook door die ligging van de placenta? Zou mooi balen zijn als je al vanaf week 24 plat zou moeten. En opgenomen worden, pff.. ben je mooi klaar mee! Maar je hebt tegenwoordig wel internet he in ziekenhuizen, dus ons hoef je dan niet te missen Nee grapje, ik hoop echt echt voor je dat dat niet gaat gebeuren!! Duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim Met mij gaat het emotioneel gezien weer een stuk beter. Het doet me goed mijn verhaal vaak te kunnen vertellen. Lichamelijk gaat het even wat minder. De kwaaltjes zijn duidelijk aan het afnemen, maar heb er een nieuwe kwaal voor terug gekregen. Nou ja kwaal.. Mijn lichaam reageert nog al heftig als ik te druk ben geweest; teveel heb gedaan etc. Met sint-weekend achter de rug was dat moment er dus. Mijn maag kan dan niets binnenhouden. Heb gisteren dus de hele tijd moeten overgeven en werkelijk niets in mijn maag gekregen. Ook toen ie lang en breed leeg was, blijven overgeven (lucht, gal, etc). Man, wat een ellende. Ben van het werk naar huis gegaan en direct mijn bed in gedoken. Vandaag thuis gebleven en ook heel veel geslapen. En nu is het weer over. Eerst dacht ik nog: buikgriep. Maar nu denk ik echt dat het met vermoeidheid te maken heeft. Moet het dus echt een beetje rustiger aan doen. Hebben jullie dat trouwens ook dat als je je ziek meldt, je erbij moet zeggen of het gerelateerd is aan de zwangerschap. Zo ja dan moeten ze het melden bij de bedrijfsarts. Nu heb ik vanmorgen gezegd dat ik buikgriep heb, maar nu denk ik dat dat niet zo is anders was ik er vast niet in 1 dag vanaf. Moeilijk te bepalen hoor op het moment dat je je ziek meldt, vind ik. Afijn, morgen weer aan het werk. Hoe is het met jullie? Liefs, Wil
@ blauwe lucht: ik zit ook in het onderwijs. En ik ga van 5 dagen werken terug naar 3. Ik zit op 2 lokaties en het betekent dat ik op 1 lokatie ga stoppen. Dat weten ze nog niet hoor. Ga ik pas na de kerst mee bezig. Heb al uitgezocht of ik ook mijn contract kan opzeggen op de 1e dag NA het verlof zodat ik nog wel betaald krijg tijdens mijn verlof, en dat kan. Ik was verbaasd (en heel bij) want het leek me zo hypocriet. Maar dat schijnt niet zo te zijn. De werkgever krijgt gewoon geld voor mijn verlof dus geen probleem. Het is natuurlijk wel netjes om het alvast te melden ipv na je bevalling je ontslagbrief te versturen, dus dat ga ik ook doen.
Hee Wie Weet, Ik heb ook buikgriep, buikloop en het zuur. Ik heb gehoord dat het heerst. Ik zal het proberen uit te leggen van de placenta. Deze ligt over de uitgang en als dit niet veranderd kan de kleine er dus niet uit. Wel is het zo dat dit in een vroeg stadium wel vaker zo is en door het groeien van de buik ook de placenta mee omhoog getrokken wordt. Meestal komt het goed en dat weet je dan vaak rond 30 weken. Dan word er een extra echo gemaakt. Het heet placenta praevia laterale. Maar ik weet inmiddels dat het vaak ook goedkomt, dus duimen maar! Ik hoop dat jij je ook snel weer prettige voelt. Liefs van mij.
Hee Dames, Hoe is het met jullie?? Babara wat een verhaal zeg! En dan zal je denken dat jij je portie wel gehad heb. Ik duim voor je dat je placenta mooi met je baarmoeder mee groeit! Gelukkig was het nog maar een klein stukje! En super dat het zo goed gaat met je kleine! Wat naar dat je zo ziek bent geweest Wieweet. Ik weet niet of het met je zwangerschap te maken heeft hoor. Als ik moe ben merk ik ook dat ik weer een beetje misselijk word. Maar niet zooo erg. Het klinkt eerder als iets verkeerd gegeten ofzo. Je moet inderdaad melden of de ziekte met je zwangerschap te maken heeft. Je werkgever krijgt het dan namelijk op een andere manier vergoed. Ik zelf werk nu 36 uur en ga maar 3 dagen werken. Helaas is mijn baas er helemaal niet blij mee. Maar ik geloof niet dat hij het me gaat weigeren. Ik vind zelf 3 dagen ook niet zo veel. Ik zou het liefste nog een halve dag thuis werken. Maar mijn werkgever ziet dit helaas niet zitten. Dus ik ga zelf op zoek naar een klusje voor ernaast. Ik ga morgenochtend weer naar de verlos. Lekker even naar het hartje luisteren. Ik heb er heel veel zin in! Ik ben op het moment onwijs verkouden. Maar gelukkig voel ik me voor de rest okee en heb geen koorst. Ik hou het wel heel erg in de gaten. Tot snel meiden.
Hé ladies ! Ik heb jullie verwaarloosd ....... Weekje vrij is weer voorbij, nu alle zeilen weer bijzetten op het werk . Heb veel teruggelezen, maar niet alles onthouden...oeps...zwangerschapsdementie..... @Barbara, gefeliciteerd met je goede echo. Fijn dat de kleine helemaal op schema ligt. Nu maar duimen dat de placenta de goede kant gaat opgroeien. En....beterschap. Veel vitamientjes eten en drinken @Esli, je mag vandaag weer naar de vk. Hoop dat je weer een mooi hartje hoort van je kleine meisje. Plezier en succes. En ook jij beterschap . Met de andere ladies alles ok ? Sorry, dat ik ff niet op iedereen reageer, volgende x weer Lieve groetjes
He dames. Vanmorgen ben ik weer bij de verlos geweest. Heerlijk even naar het hartje geluisterd. Blijft zo'n mooi geluid! We hebben het ook even over mijn gewicht gehad. Ik ben namelijk helaas al 7 kilo aangekomen! En dat is best veel. Terwijl ik nauwelijks meer eet dan normaal. Ze heeft me wel gerust gesteld. Bij sommige vrouwen gaat het juist in het begin heel snel of stijgt het heel de zwangerschap gelijk. Dan zou ik op de 15 uitkomen en dat is wel prima. Pas bij de 30 weken gaan we er nog een keer naar kijken. Hoe gaat het met jullie gewicht? Even weer een update van ons lijstje. Voor wie kan ik nog wat aan passen of toevoegen? Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 21 dec 20wk echo Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 18 dec 20w echo, 8 jan. VK Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 16 dec 20w echo Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 18 dec VK Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 21 dec echo 21w WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 |
Hoi Esli, Fijn dat je even naar het hartje hebt kunnen luisteren. Bij deze verlos praktijk wegen ze je niet, wel zo rustig! Ik moet ook zeggen dat ik in het begin heel hard ging met groeien maar dat het nu rustig gaat, buikje mooi rond...maar verder kom ik niet aan. Groetjes. ps, hoe is het met de rest? Allemaal ook een leuke sinterklaas gehad?
Hé hallo, @Esli, wat fijn dat je weer een mooi hartje hebt gehoord . Vwb je gewicht, als je verder niet onwijs veel meer bent gaan eten, waar komt het dan vandaag he ? En zit het echt allemaal op je buik ? Maar idd, misschien blijf je straks wel een tijdje stilstaan en valt het uiteindelijk wel mee. Oh, en lijstje klopt nog wat mij betreft. @Barbara, lijkt me idd wel relaxed als je niet wordt gewogen. Ik bedoel, het hangt ook af van het tijdstip, wel/niet gegeten, kleding etc. Zolang je je goed voelt, niks aan het handje 8). Hier geen sinterklaas gevierd maar wel een heerlijk weekend gehad. Hoe was jouw sinterklaas ? Hier alles ok. De laatste keer in het zh gaf de weegschaal 84 kg aan !!!!. Ik denk, dat kan nooit !! Bleek dat m'n mannie stiekum z'n voet achter me op de weegschaal had gezet , geintje . Uiteindelijk gelukkig in totaal tot nu toe maar 3 kg aangekomen. Ik moet wel zeggen dat het nog niet echt op een zwangere buik lijkt, maar meer op een vetrol zeg maar . Ik had nog een vraagje, gaan jullie nog iets doen aan zw gym oid ? En hoe doe je dat ? En wanneer moet je daarmee beginnen ?Heb inmiddels de bevestiging binnen van de kraamzorg, maar daar staat verder niets over in. Het lijkt me namelijk ook wel leuk om wat mensen in m'n omgeving te ontmoeten die ook rondom dezelfde tijd zijn uitgerekend. Oh en ik heb me in januari aangemeld voor een info-avond in het zh. Lezing gyn, lactatiedeskundige, infomarkt, bezichtiging verloskamers. Lijkt me wel interessant. Fijne dag nog allemaal .
Hee Ilona, Lekkere vriend heb jij zeg, geweldig! Mijn vriend is net zo`n lolbroek, die zou precies hetzelfde gedaan hebben . Ik kreeg via het kraambureau ( evean ) een folder over zwangerschaps cursussen enz. Ik heb me opgegeven voor yoga en zwanger en fit. Ik geloof dat ik in januari start met yoga 10x en dat ik daarna over ga op zwanger en fit. Ik heb er zin in. Verder heb ik nooit puf cursussen gedaan, ik had zelf het gevoel dat als ik ga bevallen ik goed naar mijn lijf moet luisteren en dat het dan vanzelf wel lukt.....en dat was ook zo....bevallen is een oergevoel. toedeloe.
Ja, lekker dan die mannen van ons . Wat zouden zij ervan vinden als ze ineens 25 kg bijgekomen zijn . Goed om te horen Barbara hoe jij dat aangepakt hebt met die cursussen en puffen enzo. Ik denk dat ik dan ook maar even kraamzorg ga bellen of zij een overzichtje hebben van cursussen etc. Adios 8) !
Ha ha wat een lolbroeken die mannen van jullie. Volgens de verlos kom je ook aan omdat je hormonen vinden dat je een reserve nodig heb straks. En iedereen reageert daar anders op. Maar ik zou ook wel een beetje meer mogen sporten. In het begin was ik echt té misselijk en nu ben ik zo snel moe. maar as maandag heb ik vrij. Dus dan ga ik zeker!! En ik snoep maar even bewust helemaal niet. Mijn verlos heeft trouwens ook geen weegschaal. Maar omdat ik aanleg heb om makkelijk aan te komen hou ik het zelf in de gaten. Ik ga ook yoga doen trouwens straks. Geen idee wanneer het begint. Maar ik heb er onwijs veel zin in! Ontspannen! Fijn weekend allemaal!!
Hoi allemaal, wat veel geschreven allemaal! ik heb alles gelezen maar ik geloof niet dat het me gaat lukken overal op te reageren, dus dan maar even wat algemene reacties: kilo's erbij: tot nu toe 3 Pufclub ofzo: deze keer niet. Met mn 1e kindje wel gedaan, en het is wel heel leuk hoor. Ik deed echt zo'n klassieke pufclub, geen yoga ofzo. Je krijgt dan ook de geboortekaartjes van iedereen en we deden ook 2 keer een bijeenkomst nadat de kindjes waren geboren. Erg leuk. Ook zie ik nog steeds wel eens moeders ervan in de stad enzo. Zorgen: heb ik nog steeds wel. Ik ben nu 20 weken (op de helft!) en ik vind de 20 weken echo, die ik met 21 echo heb, best spannend. Heb een beetje nachtmerries scenario in mn hoofd dat ze gaan echo-en, en dat ik dan opeens hoor: sorry mevrouw, het ziet er niet goed uit. Nog 10 dagen wachten, dan weten we het. Heb ook wel wat zorgen over mn bloeddruk. Bij de laatste controle, nu alweer zo'n 3 weken geleden, was mn bloeddruk hoger dan de vorige keer, maar niet te hoog hoor. Maar het normale patroon is dat je bloeddruk nu naar beneden gaat. De verlos zei er verder niet veel van, meer zoiets van: da's nog wel aardig. (maar geen 'prima' dus) maar ik dacht later wel, gets, daar gaan we weer. Met mn 1e was het ook steeds gehannes met de bloeddruk. Niet onwijs te hoog, maar niet zo laag als je zou willen. Moest ik om de twee dagen urine controle komen doen en bloeddruk meten. Toen de bevalling begon was het wel nogal torenhoog, en de verlos wist niet of ze dat aandurfde om thuis te doen. Dus had telefonisch contact met de gyn in het zhuis, en ik moest mn tasje klaarzetten. Maar hiep hiep hoera, ik had een supersnelle, hele makkelijke bevalling, dus er was geeneens tijd om nog naar het ziekenhuis te gaan. Dus lekker thuis bevallen. Ik had ook een afspraak voor bloeddrukcontrole voor zwangerschapsvergiftiging, hoewel de verlos dat niet verwachtte hoor. Maar gelukkig kwam baby al met 38 weken, de dag voor de bloedcontrole. Dus die konden we lekker afzeggen Maar goed. Ik voel alweer een heeeeeeeeeleboel urinecontroles en bloeddrukcontroles aankomen. Benieuwd hoe de bloeddruk bij de volgende controle is. Hee Wieweet, wat grappig dat je ook in het onderwijs zit! Doe je basisonderwijs, of voortgezet onderwijs? Groetjes iedereen!
Hé meiden, Even een snelle krabbel. Gister met zwager en schoonzus gegourmet, supergezellie en lekker. Maar oh, wat zat ik snel vol ! En ik moest echt kaarsrecht blijven zitten, heel raar alsof m'n eten niet wilde zakken en m'n maag nu hoger zit ofzo . Mmm..goed om te horen wat jullie doen met al die zw cursussen enzo. Vooral wat Blauwe lucht ook schrijft, dat lijkt me erg leuk. Verder ben ik eigenlijk wel heel a-sportief . Ik bedoel, sinds ik m'n rijbewijs heb (...en da's al héél wat jaren....) heb ik bv nauwelijks meer een meter gefietst 8). Valt dat dan wel allemaal bij te houden ? @Esli, wat goed dat je voorlopig niet snoept. Dat lukt mij gewoon echt niet. En al helemaal niet in december. Ik heb hier en op m'n werk nog een voorraad chocoladeletters liggen . En wat doe je voor sport ? Je bent echt goed bezig zeg . @Blauwe lucht, wat vervelend dat je bloeddruk hoger was dan de vorige keer. Maar ik zou toch proberen wat meer te vertrouwen op de vk. Het lijkt me dat ze bij jou toch echt geen risico's nemen, dus ook al was het dit niet keer niet 'prima', het is vast 'voldoende' . En wellicht is het de volgende meting wel weer iets gedaald. Of misschien was je deze keer een beetje gestresst . Niet iedere zwangerschap is hetzelfde. Wel fijn dat het bij je vorige zw uiteindelijk goed is afgelopen , maar ik begrijp wel dat je een beetje schik hebt. Mijn bloeddruk was trouwens de laatste keer ook hoger, dan de keren daarvoor, maar ik vertrouw erop dat het verder binnen de grenzen was, anders had ik het wel gehoord. De 20 wk echo wordt idd een spannend moment . Je mag de 21e he ? Ik heb zelf soms ook de neiging om te denken dat ze ineens iets vreselijks ontdekken. Maar ik probeer nu toch bewust die gedachtes te bannen. Waarschijnlijk blijft dit mijn enige zwangerschap en ik wil er nu echt van gaan genieten . Wat een heerlijk zonnetje vandaag, straks de kippetjes verschonen en lekker een wandeling maken door de polder . Hebben jullie nog plannen dit weekend ? Oh en kijkt iemand van jullie naar de verloskundigenpraktijk ? Dat schijnt ergens in het weekend op tv te zijn. Maar geen idee waar en hoelaat. Tot snel weer .
Ilona! Jemig, nu begin ik me ook af te vragen waarom jij zo slank ben(was) ha ha. Zon zwangerschaps cursus blijft natuurlijk op zwangerschapsniveau. Dus dan kan je vast! Dat je buik ineens zo vol zit is volgens mij wel normaal. Ik heb het ook af en toe. Mijn buik is soms na het eten dan ook een soort ballon! Niet echt een fijn gevoel. Ik ben eigenlijk juist heel sportief aangelegd. Ik kan met trots vertellen dat ik in 2 vakanties naar de middelandse zee in Frankrijk ben gefietst. Met bagage en kamperen! Ha ha,ik zie jullie al kijken. aahh zo'n type. Hi hi, ja een beetje geitenwollen sokken ben ik denk ik wel. Heerlijk buiten in de natuur! Ook hou ik enorm van wandelen en zeilen! Mijn werk is 34 kilometer fietsen (heen en terug) en dat doe ik in de zomer zeker 2 keer in de week. Daar krijg ik heel veel energie van!. Ik zit ook op een sportschool. Gewoon fitness 1x in de week. Dat is wel lekker. Rustig muziekje op en alles op je eigen tempoo. Vooral als 'zwangere' is dat heel fijn. Alleen nu nog de energie en tijd voor vinden. @ blauwe lucht. Ik snap best dat je de 20 weken echo spannend vind. Maar probeer er ook een beetje naar uit te kijken. Want het is natuurlijk ook heel leuk om je kleintje straks te zien. Wat een lastig verhaal over je bloeddruk! Zijn er misschien dingen die je er aan kan doen qua voeding ofzo? Maar probeer inderdaad je verloskundige te vertrouwen. Als zij zich nog geen zorgen moet jij dat maar ook zo weinig mogelijk proberen te doen. Bovendien, als je toch die bloeddruk controles straks nodig heb is het wel goed dat ze je zo in de gaten houden. Je bevalling klinkt trouwens super. Ondanks dat het vast veel pijn gaat doen kijk ik er stiekem wel een beetje naar uit. Het lijkt me zo bijzonder en heftig! @Barbara, jij hebt als eerste je 20 weken echo he. Vind je het erg spannend ivm je placenta? Ik hoop dat ze op die echo zien dat het al mooi is opgeschoven. Ik heb mij trouwens vanmorgen weer gewogen. En ik ben afgelopen week niets aangekomen! Ha ha, dat ik wel weer wat anders dan ruim een halve kilo per week. Ook heb ik nu best last van verstopping. Mijn zij doet er helemaal zeer van. Dus ik hoop inderdaad dat mijn gewicht nu niet meer zo hard stijgt. Maar Ilona, je hebt kippetjes en dus verse eitjes?!! cool zeg. Hebben jullie meer dieren? Wij hebben echt een stadshuisje met een klein mini tuintje. heel anders dus! Geniet inderdaad van het heerlijke weer dit weekend en tot snel! Ik maar eens lekker een stukje fietsen. ----- Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 21 dec 20w-echo Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 18 dec 20w-echo, 8 jan vk Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 16 dec 20w-echo Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 18 dec vk Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 21 dec 20w-echo (op 21w) WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | -----
Ik heb het programma 'de verloskundige praktijk' even opgezocht. Het is zondag om 10.55. Ik ga het opnemen want ik ben ook wel nieuwsgierig. Nog nooit gezien.