Geluksmama's-de klavertjes 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ilona PS, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    #101 Ilona PS, 12 dec 2009
    Laatst bewerkt: 12 dec 2009
    Jeetje, Esli, wat ben jij sportief zeg :$ ! Dat meen je toch niet he, 2x op de fiets naar de Middelandse Zee in Frankrijk :$ ;). Dat vind ik met de auto niet eens te doen :) haha.
    Ooit toen mannie en ik net verkering hadden hebben we een fietsvakantie naar Loosdrecht en Utrecht gedaan. Met bagage en een tentje idd. Verder ben ik nooit gekomen :p. Was overigens wel errug leuk ;).
    En dan ook nog in de zomer 2x per week 34 km fietsen. Respect hoor 8).
    Ik ben wat sporten echt een slapjanus, vind er gewoon geen bal aan. Heb al veel dingen geprobeerd, maar na een half jaar ben ik het gewoon beu. Ik werk op de 7e etage en neem wel altijd de trap, dus toch een beetje beweging. En zomers heel veel grasmaaien.Telt dat ook mee haha :p.

Hoezo geitenwollen :(. Nee hoor, ik hou ook erg van de natuur, heerlijk. Inmiddels alweer 8 jaar geleden zijn wij verhuisd van Rijswijk naar een gehucht met nog geen 400 inwoners, midden in de polder. Lekker op het platteland in een vrijstaande oude dijkwoning met idd kippetjes en andere beestjes en een lapje grond erbij. Als het aan mij ligt hadden we allang een mini-kinderboerderij gehad :p (....straks komt de nadruk dus meer op kind te liggen ;)). De eierproductie staat nu trouwens op een laag pitje, zo midden in de winter. Maar onze tokkies zijn gewoon heel lief en tam. Een brutaaltje springt gewoon op je bord om je boterhammetje weg te kapen als je niet uitkijkt, heel grappig en ondeugend. Vandaag ook het kippenhok een beetje in kerstsfeer gebracht. langs het dakje van het binnenhok en langs de ren samen met mannie een lichtslang opgehangen. Ziet er erg leuk uit, ook vanuit huis :).
    Ik kreeg weer last van huisvlijt en heb vanmiddag lekker appelflappen gebakken, heb ik gelijk m'n dagelijkse fruithap weer binnen :p.

En een tuintje is gewoon heerljk Esli, of het nu groot of klein is.
    Oh thanx voor het uitzoeken van de verloskundige. Als ik niet vergeet, ga ik morgen kijken.
    Wat goed dat je niet bent aangekomen. Zie je nu wel, misschien stopt het nu eventjes en had je gewoon een groeispurt ;).
    Hier trouwens ook vanaf gisterochtend tot een uur of 18.00 uur gewoon echt pijn linksonder in m'n buik. Gelukkig vandaag nergens last van, maar geen idee wat het geweest kan zijn ;). Nou ja, het is weer weg, da's het belangrijkste.

Adios ladies 8)

2. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb even vluchtig alles gelezen maar het zijn zulke verhalen dat ik het niet allemaal onthou. Kippen, fietsvakantie, veloskundige praktijk, kilo's, laagliggende placenta's.... (ik hoop trouwens voor je dat ie opschuift!)

Hier heel druk geweest op werk en enkele dagen weg in de ardennen. Ik ga deze week weer naar de sportschool, probeer nog 1x in de week te fitnessen en zwem op zondag. Fitnessen is niet meer zo lekker trouwens, cross trainer gaat nog wel maar bij krachtoefeningen schiet er snel kramp in mijn buik. Heb vorige week ook best bandenpijn gehad. Verder bezig me in te schrijven voor zwangerschapsyoga maar krijg maar geen reactie....:(

Ik zie dat het drukke dagen worden met de controles. Barbara is het eerst aan de beurt, overmorgen al...spannend! en dan vrijdag alweer de volgende.
    Ik heb vrijdag een extra lang consult bij de VK om te praten over de bevalling. Beide miskramen waren op fysiek gebied een drama en heb op jongere leeftijd ook ooit eens een soort toeval gehad tijdens een curretage (toen nog onder plaatselijke verdoving). Dus ik krijg nu wat extra aandacht ;)

fijne week allemaal!

3. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Fijne crepe die extra aandacht! Het is in nederland toch allemaal fijn geregeld vind je niet!

JAAAA morgen is het zover...ookal weet ik dat er al heel veel in orde is toch wel spannend hoor!
    Duimen jullie mee dat ik morgen te horen krijg dat alles er goed uitziet met de kleine en met de placenta...of dat te verwachten is dat die wel op zijn plaats schuift!....thanks. Laat morgen gelijk horen hoe het is gegaan.

Ik heb trouwens een flink schoppertje in mijn buik!

Jongen/meisje?

liefs van mij.

4. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha girliez :),

@Crepe, jij bent ook al zo goed bezig. You go girl :D.
    Ik hoop dat je een goed gesprek krijgt vrijdag. Fijn dat ze het serieus nemen.

@Barbara, morgen de 20 weken echo :D ! Oh, ik ben zo benieuwd.
    Natuurlijk duimen we met je mee dat alles er goed uitziet. En ook dat je kleintje zijn geheim prijs geeft :p. En idd de placenta. Reuze spannend meid. Hoe laat heb je de afspraak ? We wachten met smart op je verhaal morgen. Geniet ervan ;).

Hier nog steeds geen schopjes gevoeld :( of ik moet het niet herkennen :(. Ik ben vandaag 19wk+2. Vetrol verandert langzaam in zwangere buik, dat is dan wel weer een goed teken denk ik dan maar.
    En de boobies, niet normaal gewoon :$. Pas m'n gewone bh's bijna niet meer. Ik had altijd een kleine B, maar ze krijgen langerzamerhand weer het formaat van voor mijn borstverkleining bleeeehhhhh.
    Weet iemand welke maat zw bh ik nu moet gaan kopen ? B of C en groeit dat mee ofzo ? Of gewoon normale bh's een maatje groter. Durf het niet zo goed te vragen in de winkel :) :).

Bye-bye-zwaai-zwaai 8)

5. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Ohh Spannend Barbara, morgen al!
    Ik hoop dat het vooral leuk word! Met inderdaad een mooie placenta die al opgeschoven is! Ik duim voor je!:)

En Crepe. Fijn dat je even er goed over kan praten. Het is goed dat ze het serieus nemen. Weet je al of je in het ziekenhuis of thuis gaat bevallen?

Jammer dat je nog geen schopjes voelt Ilona! Oh.. ik duim voor je dat het snel gaat gebeuren. Maar geen zorgen maken hoor! Volgens mij is het heel normaal. Jij hebt ook bijna je echo!!! Wil jij weten wat het wordt?

En wat borsten betreft. Ha ha, normale bh's. ??? :$ Wat zijn dat...
    Ik heb normaal maat A En draag nu alleen nog maar C! En eigenlijk zijn die al best wel krap. :)
    Ik heb eerst wat sport BH's gekocht hema maat B. Maar helaas ben ik daar alweer uitgegroeid. Nu heb ik een mooie C (gekregen) en een zwangerschaps-van-de-hema-C (ik vind die niet zo charmant omdat mn tepels er flink doorheen prikken :):)). Ik hoop dat mijn borsten nu klaar zijn met groeien. Anders moet ik weer nieuwe kopen! (mijn schoonzusje noemt me pamela :D:D)
    Ik heb gelezen dat je borsten meestal bij maand 5 wel even pauze houden...

Ik ben best jaloers op je kippetjes. (lekkere stadsopmerking van mij eitjes in de winter) En nog meer beestjes! Heb je ook een geitje????:D

Ik heb denk ik blaasontsteking. Ik weet het niet zeker maar ik moet zoooo vaak plassen en soms doet het pijn. Ook een beetje zeurderig gevoel onder in mijn buik. Vandaag mijn urine laten controleren. In eerste instantie zag ze het niet. maar ze zetten het nu op kweek :(.
    Normaal zou ik het veel langer even aan kijken maar nu ik zwanger neem, neem ik het sneller serieus. Maar de huisarts volgens mij ook. ;)

Ik voel mijn frummel echt heel vaak en ik vind het echt heerlijk moet ik zeggen. Echt zo gezellig (sorry iloon). Ik moet de hele tijd glimlachen! :D

Tot snel meiden!!

Ilona PS |
    38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 21 dec 20w-echo
    Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 18 dec 20w-echo, 8 jan vk
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l 16 dec 20w-echo
    Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 18 dec vk
    Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 21 dec 20w-echo (op 21w)
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 |

6. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Een collega bij mij op werk voelt ook nog niets en zij is 21 wkn. Haar placenta ligt voor .... maar die bij mij ook.... Misschien is ze iets beter geisoleerd dan ik ;)

7. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    We krijgen een meisje:)

Alles zag er heel goed uit! Geen dag te vroeg of te laat en alles prima in orde.

Behalve de placenta, die ligt totaal voor de uitgang, dus voor 99% een keizersnede. Ik moet dit nog even verwerken maar ben verder heel blij dat ze gezond is en uberhaupt dat ik zwanger ben, dus ik moet dit gewoon accepteren.

Gelijk jurkjes gekocht....heerlijk!

Ik ga nu even macaroni maken en mijn zoon naar bed brengen want die is aan vakantie toe....weinig draagkracht dus!

spreek jullie later nog.

liefs.;)

8. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Even spieken of er al nieuws is van Barbara.

@Barbara, nog geen nieuws :(:(

@Esli, thanx voor de bh-toelichting hehe. Of moet ik zeggen Pamela :D ?
    Oh wat vervelend, ws een blaasontsteking. Heel goed dat je geen risico neemt. Weet je al wat ?

@Crepe, goed om te horen dat blijkbaar niet iedereen de kleine zo vroeg voelt als de meeste lucky birds hier ;).
    Ik wacht...en wacht ;). Hoe is het verder met je ?

Nog snel even wat afronden op het werk en dan lekker naar huis :)

Doei-doei

9. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    @Barbara, aaaarrgggghhh......mis ik net het nieuws :$ !!!!
    WOW een meisje, wat superleuk voor je :). Dat wordt dus een koningskoppel :D. Wat fijn dat alles ok is. Van harte gefeliciteerd meid ;).
    Wel een teleurstelling dat het ws een keizersnede wordt, maar ik ben wel heel blij te horen dat het verder goed met jou en je kleintje gaat.
    Geniet ervan en dikke knuffel :D:D.

10. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Barbara is nog niet terug.. spannend.. hoop dat het goed was Barbara !!
    Ik kom later nog weer kijken hier.

Vandaag zijn wij ook weer bij de vk geweest. Een tussen controle om even naar het hartje te luisteren. Het was moeilijk te vinden. De kleine draaide steeds weg. Dus we hoorden steeds heel even klop-klop-klop en toen was het weer weg. Maar ik ben er blij mee! De onzekerheid neemt nu echt af. Heel fijn.

Bloeddruk was ook nog steeds mooi laag (55-105). Lees: duizelig laag; best irritant soms maar zal er nu blij mee zijn. Ik ben nog niets aangekomen en mijn borsten passen nog in sommige bh's.

We vroegen ook nog even over de inenting mex.griep. Wat is het advies nu? Vk zei dat de mex.griep nog steeds zijn piek niet heeft gehad (wordt steeds naar voren geschoven) en dat anderen zeggen dat het op zijn retour is. M.a.w. het wordt nog erger, óf het viel allemaal best mee en de griep neemt af. Advies: zelf weten of je je laat inenten. Niet meer overduidelijk een JA dus. Hmm.. zet me toch weer aan het twijfelen. Las even het topic hierover en schrok van een van de laatste berichtjes. Dat er een zwangere vrouw is overleden aan de longontsteking (die kunt krijgen van de mex.griep) maar dat ze het kindje wel hadden kunnen redden, en er was een gehandicapt kindje geboren bij een zwangere vrouw die de mex.griep had gehad. Beide vrouwen waren niet ingeent. Tuurlijk zijn het bangmakers, zulke verhalen, maar toch... Wat hebben jullie ook alweer gedaan?

Ik kijk er ook naar uit om het te voelen. Lijkt me zo heerlijk!
    Sporten bestaat bij mij vooral uit de trap op en af.... Soms fiets ik nar de winkel, maar voor de rest .... ik zit 5 dagen met mijn gat in de auto naar mijn werk (60km). Wordt nog wat morgenochtend... al die sneeuw. Hier in het noorden ligt best wel veel al. Ik zit in het speciale onderwijs; cl 2. Ik was altijd wel sportief (hardlopen, fitness, dans) maar door een knieblessure moest ik even stoppen en tja, toen ik zwanger bleek en de chronische vermoeidheid meldde zich, heb ik mijn abonnement opgezegd bij de sportschool. Scheelt een boel geld per maand. Misschien kunnen we volgende week wel schaatsen! Ik ga dan alleen op zo'n ondergelopen veldje schaatsen hoor. Als ik daar door zak ben ik alleen maar tot mijn knieen nat.

Volgende week heerlijk 2 weken kerstvakantie. Wat fijn! Dan gaan we ook naar zo'n mega babypander achtige zaak. Om te orienteren op wat we willen. Om vervolgens o.a. Marktplaats ook af te struinen, hihi.

Oja, en 'de verloskundige praktijk' kijk ik gewoon via uitzendinggemist.nl op de laptop. Heeerlijk vind ik dat. Tv kijken wanneer ik wil en geen gedoe met videorecorders enzo.

Tot later!

Liefs, Wil

11. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Jaa Barbara wél terug, in de tijd dat ik mijn bericht aan het typen was! Super dat alles goed gaat joh! Mooi op schema en een mooi meisje.. top! En ja, balen dat die eigenwijze placenta gewoon voor de uitgang is blijven liggen.. hmmm.. kan me voorstellen dat dat even flink balen is. Succes met de macaroni en tot later!
    Liefs!

12. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Oja, Esli: voor het overzichtje:

Mijn uitgerekende datum is een dag opgeschoven. In alle computers staat nu 10 juni.
    26 dec weer naar de vk
    18 jan 20 wk echo

groetjesssss

13. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Dag dames,

Ik zou nog iets laten horen na vanmiddag maar ik hou het even kort.....ben zo moe en mijn hoofd zit vol.
    Mijn zoon is over the top....denk door de drukte en stress van alle feestdagen enz en ook mijn man is niet helemaal zichzelf....wisselwerking van van alles wat en ook pas flink griep gehad.
    Ik ga even onderuit.

Tot gauw weer, liefs;)

14. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Dag allemaal,
    Barbara, super zeg, een goede 20-weken echo. En een meisje! Leuk allemaal. hoop dat de rust in je gezin snel weerkeert. Ik ben maandag aan de beurt voor de echo.... ben er wel aan toe.

Over bh's: ik draag al weken een meegroei-zwangerschapsbh van de Hema. Die heb ik gewoon in mn eigen maat gekocht, en inderdaad....hij groeit netjes mee :)

Over sporten: ik zie mezelf niet zozeer als sportief, maar wel als actief. Ik ga niet naar een sportschool, vind ik echt vreselijk. Maar als het even kan doe ik alles op de fiets. In ieder geval alle boodschappen... ook de grote... dan hang ik een fietskar achter mn fiets. En als ik op bezoek in de buurt ga, altijd op de fiets. En 1x per week fiets ik 40 minuten naar mn werk... de andere keer moet ik eerst mn zoontje wegbrengen, en fietsend zou dat 2 uur duren, van huis naar oma naar school....dat is me teveel van het goede :). Op zondag gaan we altijd een flink eind wandelen.... en ik ga lekker vaak zwemmen. Dan wel met een peuter, dus banen zwemmen in de borstcrawl is er niet meer bij... maar met een super actieve peuter zwemmen is ook best een hele work-out :)

Barbara, balen van de voorliggende placenta. Daar zou ik ook van balen. Maar inderdaad....uiteindelijk heb je straks een gezond meisje in je armen... daar heb je je keizersnee dan vast voor over!

Esli, weet je al meer over je blaas...ontstoken of niet?

Over de mexicaanse griep: ik heb me niet laten inenten. Maar twijfel soms toch nog hoor. Ik denk aan de ene kant: de kans dat je echt flinke complicaties krijgt is zo minimaal. En aan de andere kant: zul je zien dat ik wel op de IC van het ziekenhuis beland... en dan ben ik die domme vrouw die zich niet had laten inenten. Maar goed. Ik baal ervan dat die vaccinatie gewoon nog niet zorgvuldig getest is. Bepaalde stoffen ervan gaan wel door de placenta heen.... een jonge baby die al geboren is mag geen vaccinatie... maar een baby in de buik krijgt dan wel die stoffen.
    Moeilijk moeilijk moeilijk.... maar zolang ik er niet uit ben doe ik het maar niet.
    Volgens mij hadden alle anderen hier het ook niet gedaan. Of wel?

Gisteren bij de Hans Textiel twee schattige babybroekjes gekocht. er was aanbieding en ik kon het niet laten. Nog wel in kleurtjes geschikt voor jongen en meisje. Manlief en ik zijn er nog niet over uit of we het nou straks willen weten of niet! Eigenlijk willen we het wel... ik vooral... maar ik weet niet hoe ik dan met familie en vrienden omga. Vertel ik het hen dan ook? Met een jongetje kan je het makkelijk voor je houden. Je praat toch over de baby als een hij. maar met een meisje praat je denk ik makkelijk je mond voorbij... je gaat toch op een gegeven over een 'zij' praten denk ik....

15. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Barbara, Super een mooie 20 weken echo!!
    Geweldig nieuws!
    En leuk... een meisje erbij voor ons lijstje! :)

Ik kan me wel voorstellen dat je en beetje teleurgesteld ben over de keizersnede. En ook spannend! Maar gelukkig gaat het voor de rest goed. Moet je nog bang zijn op bloedverlies?

Ik ga maar eens naar mijn werk, leuk! even wandelen door de sneeuw8)

Ilona PS |
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje |
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 9 juni 2010 | 26 dec vk, 18 jan 20w-echo

16. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Nou, niet door te komen hoor vanmorgen.. Ben weer huiswaarts gekeerd. Veel te veel sneeuw en chaos op de wegen. Nu aan het genieten van de tuin in de sneeuw. Prachtig! Straks lekker even wandelen. Ja, je moet het er dan ook maar van nemen he!
    :)

17. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    update: morgen ook vrij, school gaat dicht
    Heb dus nu al vakantieeeeee ! Jahoeeee
    Hoe is het met jullie? Ook vast in de sneeuw of viel het mee?
    Esli jij zit in drenthe toch?

18. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Esli en Crepe, heel veel plezier morgen. Ik zal aan jullie denken en zie uit naar de verhalen morgen.

Liefs;).

19. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Dames, leuk om jullie verhalen allemaal te lezen.

Voor de mex griep heb ik geen prik gehaald. Maar ik blijf het ook een beetje lastige keuze vinden.

En jaa morgen 20 weken echo. Ik heb er echt onwijs veel zin in! Maar ook wel een beetje spannend natuurlijk. Ik hoop vooral dat ons meisje gezond is!;)

En nee, ik woon niet in drenthe maar in zuidholland! Dus geen ijsvrij. Moet gewoon werken. Wat heerlijk lijkt me dat 2 weken vakantie. Ik moet nog wel even wachten. Maar tussen kerst en oud&nieuw heb ik ook vrij om te klussen.

Morgen mag ik mn huisarts bellen ivm met het blaas onderzoek. Maar ik ben gister eindelijk naar de wc geweest :):):) (grote boodschap zeg maar) en sindsdien is de pijn langzaam weggetrokken. Het was dus denk ik verstopping 'gelukkig'.:)

Tot morgen meiden:D

------

Ilona PS |
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje |
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 | 26 dec vk, 18 jan 20w-echo

-----

20. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    *breek in*

@Crepe, veel succes en plezier bij de verloskundige vandaag:).
    @Esli, veel succes en plezier met de 20 weken echo :)

Heb even snel bijlezen, ik reageer later vandaag;)

*breek uit*

Deel Deze Pagina