Hee Dames, Alles is goed!! Onze kleine meid is helemaal goedgekeurd. Mooi hoor. Het kleine hartje vol op het scherm bekijken! Toch ben ik erg blij dat we 2 weken geleden een 'pretecho' hebben laten maken. Want dat was gewoon een half uur dolle pret! Dit was allemaal heel serieus. Ook leuk maar anders. Jij ook veel plezier vandaag Crepe! Liefs
Hé ladies, Heerlijk he dat winterse weer. Het is hier prachtig in de polder . Heb niet vastgezeten, maar wel vertragingen met de trein en niet harder dan 40km over de provinciale weg ! @Wieweet, mooie datum 10 juni. Juni is een heerlijke maand, ben dan zelf ook jarig . Ah wat heerlijk dat je al vakantie hebt. Hoef je pas op 4/1 weer te beginnen, superrrr . @Barbara, is de rust weer een beetje weergekeerd bij je mannen en jezelf? Misschien heb je wat vrije dagen in het vooruitzicht ? @Blauwe lucht, dus we moeten aan de meegroei bh's haha. Liep gisteren in m'n pauze even snel wat winkels in, maar ik was niet zo gecharmeerd van wat ik zag hangen . Oh en jij bent ook al zo goed bezig met bewegen. Ik begin me nu toch ernstig zorgen te maken . Vwb de Mexicaanse griep. Ik doe niet mee aan het vaccineren. Ben eigenlijk nooit ziek. Ik hoor ook dat eea nu over z'n hoogtepunt is. Dus ik ga er maar van uit dat het allemaal wel mee zal vallen. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Wat leuk die babypakjes . A.s. maandag hebben wij de 20-echo. Indien de kleine kriel z'n geheim wil prijsgeven, dan houden wij het voor ons zelf. Ongeacht wat het is, blijven wij het gewoon over 'hij' hebben. De babykamer wordt dan wel verboden terrein . Niet dat ie helemaal blauw of roze zal worden, maar zeker geen unisex . We willen wel maandag ons eerstje pakje kopen voor kriel. Oh en denken jullie al na over namen ? Een jongensnaam weten we al. Ik kan alleen echt geen meidennaam verzinnen, zou dat een teken zijn ?. @Esli, wat een heerlijk nieuws dat de 20 wk goed was ! Waar kijken ze dan allemaal naar ? En hoe is het verder met je buik en blaas ? Zijn je klachten weg of toch een blaasontsteking ? Ik heb sinds vorige week ineens last van eczeem op m'n elleboog . Heb een zalfje gekregen en dat werkt goed. @Crepe, al naar de verloskundige geweest ? Girliez, ik ga er weer van tussen 8).
Esli meid "VAN HARTE GEFELICITEERD"! Wat heerlijk voor je zeg! Geniet van dit fijne nieuws dat met de kleine meid alles prima in orde is, jouw weekend kan niet meer stuk! Ik ben heel blij voor je. Verder voor iedereen een heel fijn weekend. Liefs Barbara.
Yoee hooee, ilona, nu ook jij op de helft!!! Yes!!! Jammer dat je het geslacht geheim houdt. Ik ben zooo nieuwsgierig!! Leuk dat je al een jongensnaam heb! Wij hadden ook eerst alleen een meisjes naam Gister vertelde een vriendin van mij dat haar favoriete naam ... was (onze naam dus!!). En die ooit wilde gebruiken als ze een dochter kreeg. Maar een collega vertelde haar dat ze haar dochter die naam had gegeven en nu wilde mijn vriendin die naam niet meer. Pfff dat was wel een test hoor. Om je niet te verspreken. Ik heb nog steeds geen uitslag van mijn blaas-onderzoek. Maar mijn buikpijn is zo goed als weg. Dus zal wel verstopping geweest zijn. Dat is zoiezo mijn standaard kwaaltje. Alleen zijn mijn darmen verhuisd8) Gelukkig geen blaasontsteking dus.. Vrijdag is onze 'easywalker' kinderwagen al binnen gekomen! Wij zo blij als kinderen helemaal in elkaar gezet! Het is echt een heel stoer ding. Is het bij jullie ook zo mooi wit?? Vanmorgen even gewandeld. Alhoewel het meer een thuis blijf dag is. Al mijn bezoek heeft ook afgebeld. Dus ik ben ons wiegje aan het schuren. Ik voel me heerlijk sinds de 20 weken echo. Nu is het echt genieten hoor. En ik merk dat ik ook heel langzaam iets meer energie begin te krijgen. Als ik vrij ben neem ik nieteens meer een middagdutje Veel plezier morgen ilona bij de 20 weken echo. Ik ga juist niet alles vertellen joh. Het is veel leuker om het zelf te ervaren! Ik hoop dat daarna je onzekerheid over het 'voelen' dan verdwenen is. Maar vooral dat je het snel voelt natuurlijk. Jij ook veel plezier morgen Blauwelucht! Was het leuk vrijdag Crepe bij de verlos? Wanneer hen je een nieuwe afspraak? Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | 21 dec 20w-echo Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 8 jan vk Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l 21 dec 20w-echo (op 21w) WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 | 26 dec vk, 18 jan 20w-echo
Hee Ilona en Blauwelucht, Heel veel plezier morgen met de echo, we zien uit naar de bevindingen. Liefs.
Meiden, bedankt voor het succes wensen morgen. We hebben er onwijs veel zin in. Ik zou morgenochtend eigenlijk in Den Haag gaan werken, maar ik denk dat ik m'n leidinggevende maar even sms dat ik niet voor een ochtendje met dit weer helemaal die kant op ga. Genieten jullie ook zo van dit prachtige koude weer ? Ik vind het echt fantastisch. Ik had eigenlijk afgesproken met m'n zus vandaag. Maar het leek me niet verstandig om met een weeralarm met de auto en trein op pad te gaan. Dus lekkker gechilled vandaag. Alhoewel....gisteren waren de leidingen in het washok en het toilet beneden bevroren. Mannie in de stress :x, maar vanmiddag kwam er weer water uit . Daarna dik ingepakt de polder in. Werkelijk, alles was zo maagdelijk wit. Alsof we de enige mensen op aarde waren, alleen wat dierensporen verder niet. Geweldige foto's gemaakt. @Esli, fijn dat je je weer wat beter voelt en dat je wat meer energie hebt. Hoe gaat het met het schuren van het wiegje? En super dat je kinderwagen bezorgd is. Welke kleur ? Plaats even een fotootje, leuk . Goh wat toevallig over die meidennaam, én je vriendinnetje én je collega. Maar ik zou als je die naam echt helemaal leuk vindt gewoon op je lijstje laten staan. Ik bedoel collega's komen en gaan, je kindje is voor altijd. @All, fijne avond. En kijk uit met de gladheid !
Ilona en Blauwe lucht, veel plezier vandaag !! Jeetje, we zijn met z'n allen zowat alweer op de helft (ok, ik hobbel er wat achteraan). Super zeg! Ik heb nu vakantie (2 weken - leve onderwijs!) en ben begonnen aan de grote opruiming. Ben echt in een weggooistemming. Heerlijk! De hele kamer moet leeg want dat wordt babykamer. We wonen hier nu bijna 2 jaar en toen we erin kwamen was die kamer meteen al opslag. Zovan: hier staan dingen die we nog eens moeten uitzoeken. Dat doe je dan natuurlijk niet, maar nu wel. Super. Zou ook leuk zijn als ik nog wat dingen via marktplaats weet te verkopen We gaan ook ergens in deze 2 weken naar 'babypark', om eens te orienteren o wat we willen en wat er allemaal is. En ik heb gisteren mijn eerste positiebroek besteld op internet. Bij bellyfashion.nl Ben heel benieuwd. Mijn broeken passen al heel lang niet meer, maar loste het steeds op met een elastiekje tussen knoopsgat en knoop. Dit zit straks natuurlijk veel lekkerder. Maar het is natuurlijk even afwachten wanneer het bezorgd wordt... De krant bv is er ook nog niet en het is al bijna 10 uur!! Niet dat ik daarover ga klagen hoor Zaterdag liep iemand kranten met een slee. Bananendoos erop. Heel slim! Het is in Groningen ook echt de enige manier. Zo doe ik momenteel ook boodschappen. Ben ook even bij het glazen huis wezen kijken, maar man, wat koud daar! Esli is het ook een idee om in jouw lijstje ons in de goede volgorde te zetten. Op basis van uitgerekende datum? Fijne dag allemaal! Liefs
Hey hallo allemaal, zo waar bevinden we ons? Ik heb er 2 1/2 uur over gedaan om van amsterdam naar den haag te komen vandaag ( normaal 1 uur) maar goed ik ben er, in een bijna leeg kantoor.... Wie van jullie, naast wie weet, hebben allemaal vakantie? @ wieweet, dat je het zo lang met elastiekjes hebt opgelost?! Ik hoop voor je dat de broek snel komt @ Blauwe lucht en Ilona, veel succes vandaag! Enne vette creme helpt ook goed tegen exceem. Ik heb van die 8hr cream (elizabeth arden) in mijn knieholten gesmeerd en het exceem was binnen 3 dagen weg, uierzalf werkt waarschijnlijk ook goed. Ik heb vrijdag onverwacht een pret 3D echo gehad. Mijn moeder had het geregeld. Zij heeft zelf nooit echo's gehad en dit wordt haar eerste en misschien enige kleinkind dus.... De kleine lag te slapen met zn handen voor zijn gezicht maar na een half uur hebben we toch nog even zijn gezicht kunnen zien en een close up van zijn piemel Heel zoet. Tot later
Hey Crepe, dus je krijgt een jongetje! wat leuk zeg...!!! volgens mij de eerste jongen van ons groepje? Want wij krijgen een meisje. Hahahaha, wat moesten wij lachen zeg, want we waren er echt van overtuigd dat we een 2e jongetje zouden krijgen. Ik wist het echt gewoon zeker, en mn man ook. Maar het is 100% zeker een meisje. Superleuk natuurlijk! Maar nog steeds een beetje beduusd. Meteen bij de Hema een roze romper gekocht Echt wennen hoor. Mn man was eerst even stil en zei toen we terugliepen opeens: die die blauwe babymuts van zoonlief toendertijd kunnen we niet meer gebruiken! haha. Maar echt helemaal leuk. Laat maar komen die roze truitjes. Alles zag er helemaal prima uit. We hadden een superleuke echoscopiste, die er, ondanks dat het een medische echo was, echt wat leuks van probeerde te maken. Dus helemaal blij hier. Om het te vieren gaan manlief en ik zo lekker de sneeuw in, eerste warme choco drinken in een leuk cafeetje, en dan naar de film. Hebben we echt in jaaaaaaren niet gedaan. Schoonzusje past op zoonlief... die nu helemaal hyperactief is... dus ik ga nu proberen hem op bed te krijgen.
Hello girliez @Blauwe lucht, fijn dat alles er goed uitzag.....en.....een meisje ! Wat ontzettend leuk, helemaal omdat je al een zoontje hebt. Gefeliciteerd en nu lekker meidenspullen kopen . Geweldig ! En maak er een leuke avond van met je mannetje, veel plezier. @Crepe, 2,5 uur van A'dam naar DH vandaag ! Niet normaal zeg :x. Je bent vandaag toch wel weer op tijd huiswaarts gegaan he . Hier ook geen vakantie, maar vandaag wel thuis gewerkt. Ik kreeg visioenen dat ik er ook 2,5 uur over zou doen om naar DH te komen . Thanx voor de cremetips bij eczeem. Goed idee voor de volgende keer. Oh en wat een superleuke verassing die 3d echo van je moeder ! Dus die van jou is ook al zo'n slaapkoppie. Haha lachen hoor . @Ja Wieweet, nu jij nog naar de 20 weken. You go girl . En hoe gaat het opruimen ? Genoeg ruimte nu om weer allemaal leuke nieuwe babydingen te kopen Is je zwangerschapsbroek al bezorgd, misschien met een slee met bananendoos . Jeetje Groningen....zit je daar niet helemaal tot je oksels ingesneeuwd . Hier vandaag ook de 20 wk echo gehad. Eerlijk gezegd vond ik het een beetje tegenvallen. Omdat het zo'n drukke periode is ging het naar mijn idee nogal gehaast. Er was ook alleen een oud echo apparaat beschikbaar die erg onduidelijke beelden gaf waardoor ik -met bijna kramp in m'n nek- en mannie er weing uit op konden maken. Kriel was weer eens in deep sleep en lag weer in zijn favoriete houding; ruggetje naar voren gekeerd . Echomevrouw was er van overtuigd dat ze hem wel wakker kon maken (dat hebben we vaker gehoord...), maar dat viel dus tegen . Enfin, ze heeft een aantal dingen kunnen zien en dat zag er gelukkig goed uit . Wat precies, daar gaf ze geen duidelijk antwoord op . Het hartje, gezichtje en andere dingen kon ze niet goed zien. Ik was best een beetje teleurgesteld, kreeg ook geen duidelijke antwoorden op m'n vragen wat ze allemaal ging checken. Ze kon wel het geslacht zien, we hebben 3x gevraagd of dat echt zo was. Volgens haar wel. Dat is dus wel superleuk nieuws . Op 28/12 hebben we een nieuwe afspraak met de gyn en op 30/12 een nieuwe 20 wk echo. Fijne avond allemaal.
Blauwe lucht GEFELICITEERD MEID! Wat heerlijk voor je en wat onwijs leuk zeg...ook een meid na een jongen...wat een mooi geluk voor jullie zeg! Geniet van je welverdiende avondje uit! Liefs barbara
Hee Ilona, Wat jammer nou van je 20 weken echo! Waarom moest dat nou zo? Kan me voorstellen dat je er niet echt blij mee was. Krijg je daarom de 30e een nieuwe echo? Ik hoop dat je ondanks deze teleurstelling toch fijne feestdagen zult hebben en kan genieten. VOOR IEDEREEN VERDER ALVAST FIJNE FEESTDAGEN!!!! Liefs van Barbara.
Hallo Allemaal. Ik heb even een foto van mijn kinderwagen opgezocht. Wat vinden jullie ervan? Je hebt het lang volgehouden wie weet met je broeken! Ik weet nog dat ik vanaf week 15 echt geen gewone broeken meer aankon. Die zaten gewoon niet lekker. Maar ik kwam ook vrij snel aan. En goed idee van het lijstje. Zie hieronder! Wel erg leuk Crepe, zon verrassings echo! Leuk dat je moeder er zo betrokken mee is! Een meisje blauwe lucht! Cool. Het is wel een meiden bende hier op het forum. Gefeliciteerd! Fijn dat je 20 weken echo zo leuk was. De mijne was eigenlijk juist heel medisch.. Wel echt stoer dat jij het geheim houd ilona. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoor! Wouw, en nu de kinderkamer als verboden terrein. Erg jammer dat je echo niet zo goed ging. Maar nu heb je wel nóg een echo En je hebt echt een slaapkopje!! ha ha Nee hoor. Ik heb gelezen dat onze beebjes nu ongeveer 18 uur slapen per dag! En vooral snachts wakker zijn omdat jij dan stil ligt. Voel je hem/haar al een heeeel klein beetje?? groetjes!!! Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | 21 dec 20w-echo (op 21w) Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 8 jan vk Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 28dec gyn, 30dec 2e 20 weken echo WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 | 26 dec vk, 18 jan 20w-echo
Hallo , Tja zo zie je maar weer dat bij iedereen de 20wk echo weer anders verloopt. @En Barbara, ja, zo heeft ieder nadeel weer z'n voordeel want 30/12 idd in de herkansing in een ander zh met een andere echomevrouw (had met deze ook niet echt een 'klik'). Moesten jullie ook zo wennen toen je echt hoorde of je een meisje of jongetje gaat krijgen ?Ik bedoel, ik vind beide heel leuk en heb ook geprobeerd om van allebei een voorstelling te maken , maar als je dan ineens hoort: " het is ......" , dan komt het ineens een stuk dichterbij Mannie en ik lopen nu heel de tijd hardop te geinen: "we krijgen een....". Wat klinkt dat nog raar om hardop uit te spreken haha. @En Esli, ben idd wel benieuwd hoelang ik het hier nog geheim kan houden 8). Echt, 18 uur slapen per dag ?!. Oh nee, dan wordt het vast een nachbrakertje omdat ie overdag niet wakker te krijgen is !! Hoe is jouw gevoel met je kleine meisje ? En bij de andere ladies ? Heel even dacht ik afgelopen zondag een soort golfje en 5 min later een plopje gevoeld te hebben aan de rechterkant. Het voelde in ieder geval niet als m'n darmen ofzo. Qua houding zou het kunnen kloppen, want daar liggen de voetjes nu ook zagen we op de echo. Maar sindsdien weer noppes nada, dus misschien heb ik het me toch verbeeld . WOW en wat een stoere kinderwagen, errug leuk hoor 8) ! Is het legergroen ? Dat vind ik zo 'n gave kleur ! Ben je al proefrondjes aan het rijden door de kamer ? Mijn mannie weet niet van ophouden . Ladies, we gaan eten. Laterrrrrrr ! Voor iedereen idd fijne feestdagen .
Ik wil ook die 20 weken echoooooo Maar wat een verschillen zeg. Bij de een iemand die er naast iets medisch ook iets leuks van probeert te maken, en bij de ander iemand met verouderde apparatuur die er mee om gaat alsof het haar eerste keer is.... Jammer is dat. Maar wel heel fijn om te horen dat bij iedereen de echo goed was! Geen afwijkende dingen enzo. Ik merk dat ik daar wat nerveus voor ben soms. Is de eerste onzekerheid net een beetje weg, komt de volgende... En wat grappig dat het een meisje wordt Blauwe Lucht! En dat je zooo overtuigd was dat het een jongetje zou zijn. Wij hebben ook een heel sterk gevoel voor een bepaald geslacht en daarvoor hebben we zelfs al een naam. Het kwam voorbij en het 'pastte' zeg maar. Nu weten we nog niet of we het geslacht willen weten. Eerder hadden we zoiets van: nee niet vroegtijdig het kadootje al openmaken. Heb nou maar geduld, tegenwoordig is alles al zo snel bereikbaar als je iets wil hebben / weten. Maar nu denken we: als we weten of ons voorgevoel klopt, dan is dat wel fijn. Anders stel je je er zo op in en dan is het iets anders... Afijn, we weten het nog niet. Wat wel zeker zal zijn is dat als we het weten, we niet gaan zeggen dát we het weten. Dan zeggen we dat we, net als we nu zeggen, niet vroegtijdige het kadootje wilden openmaken (etc). En.. omdat er op zp een collega en een vriendin actief zijn ga ik het ook niet hier neerzetten Jammer he! Jullie zullen pas na de bevalling horen of we van te voren wisten wat het zou worden en of dat overeenkwam met ons voorgevoel. Mijn broek is bezorgd door de tnt. Echt snel! zondagavond besteld en vandaag in huis. En wat zit het lekker! Wel wat ruim, maar moet er natuurlijk nog even mee doen. En qua pasvorm natuurlijk niet zo gevormd naar je lijf als bij normale broeken, maar ik ben er tevreden over! En ja we zitten hier tot onze oksels in de sneeuw, hihihi.. Hier in het dorp is alleen de hoofdstraat sneeuwvrij en de andere wegen en weggetjes amper; vandaar de slee Nog een tip voor het verhogen van de kerstsfeer: zoek een stuk gras met veel sneeuw waar nog niet in gelopen is. Ga er dan in liggen, met je armen en benen wijd. Zwaai met je armen een beetje heen en weer (vliegbeweging) en zorg dat ook je hoofd goed in de sneeuw gedrukt is. Kom er dan voorzichtig weer uit. Nu ligt er een engeltje in de sneeuw! Oja, wel goed warm aankleden he Ik ga weer verder met opruimen. Het schiet al aardig op! Als de sneeuw weg is waarschijnlijk 2 of 3 x naar de kringloop rijden om hen te verblijden met oude rommel In de hoek van de kamer staat een kastje dat we op de babykamer gaan gebruiken met daarom allerlei spulletjes die we al hebben gekregen. Zo leuk om daar af en toe even naar te kijken he! Oja Esli, stoere wagen hoor!!! Doei doei!! Liefs, Wil
Hee Ilona, Ik denk dat dat wel je kindje was hoor! Vooral dat 'plop' gevoel herken ik heel goed. De eerste keer dat ik dat voelde was ook maar 1 keer. En daarna een dag niets. En de dag erna misschien 2 keer. In de eerste week stuurde ik elke keer mijn vriend een smsje. Dus echt niet heel vaak. Maar nu (alweer 5 weken verder) voel ik het erg vaak. Maar vooral als ik stil zit achter mijn computer of in de trein. Of als ik heel nodig moet plassen schopt ze tegen mijn blaas aan. ha ha. Toch een voetbalster. Heel soms als ik in mijn bed lig en mijn hand op mijn buik ligt gaat echt mijn hand even omhoog. Maar dat is nog maar 3 keer geweest ofzo. Mijn vriendje heeft het ook nog niet gevoeld jammer genoeg. Jullie kinderwagen is ook prachtig Ilona! Mooi, dat paars. Staat hij de hele tijd nu te pronken in jullie huiskamer? Onze staat opgevouwen in een hoekje. Onze huiskamer is heel klein. Mijn vriend gaat straks tussen kerst en oud&nieuw onze zolder verbouwen. Er komt een muur in het midden. Zodat de helft de kinderkamer wordt. Ik ben zoo benieuwd. Ik ga vooral schilderen (met op waterbasis verf he ) Super dat de broek goed zit Wil. Ik vind het altijd erg moeilijk om een goede uit te zoeken. Ik heb er nu al 3! En ik hoop dat dat genoeg is. Fijne zwangere Kerst allemaal!
Hoi allemaal, Hebben jullie een leuke kerst gehad? En wat zijn de plannen voor oud en nieuw? Ilona heb je nog iets gevoeld? Het kan natuurlijk best dat je het nog niet herkend of dat je het maar op één plek kan voelen.succes alvast voor woensdag. Hoop dat het deze keer beter gaat en leuker is! Esli, is je vriend al lekker bezig? Wij moeten nog beginnen maar kan me er gewoon niet toe zetten..... En Wil, ga je dus het geslacht geheim houden voor je omgeving ook al als jullie het zelf weten? Ik zou dat echt niet kunnen. Wij hadden vorige week eindelijk een naam. Helemaal blij maar nu is het zo dat de zus van mijn vriend ook zwanger is, 4 weken korter dan ik. Toen wij het bericht uitstuurde dat wij een jongen zouden krijgen heeft ze gelijk haar jongensnaam naar ons ge-emaild om hem te 'reserveren'. Ik heb daar verder niet echt naar gekeken maar nu blijkt dus dat we haar naam hebben..... irritant :x dus nu zijn we weer terug bij af..... Volgende week moet ik alweer naar de VK, om de 3 weken nu. Best vaak eigenlijk, zeker omdat je met 5 min weer buiten staat. Heb volgende week ook een afspraak met de anesthesist om te praten over een ruggeprik. Mijn wervels zitten wat op elkaar onderin dus bespreek dat liever nu dan tijdens de bevalling . Gezien eerdere narigheid mag ik gelijk naar het ziekenhuis komen en nemen ze de pijnstilling serieus, Da's gelukkig geregeld! Groetjes en fijne week allemaal Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 5 jan VK en anesthesist Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | 21 dec 20w-echo (op 21w) Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 8 jan vk Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 28dec gyn, 30dec 2e 20 weken echo WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 | 26 dec vk, 18 jan 20w-echo