Geluksmama's-de klavertjes 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ilona PS, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Hallo allemaal!

De kerstdagen waren heerlijk (en wit!) en nu nog lekker een weekje vrij. Ik ben aan de grote opruim gegaan en toch ngo 60 euro verdiend via Marktplaats. Nooit gedacht dat iemand nog interesse zou hebben voor al die meuk die we hier hebben staan, hihi.. De rest ga ik dadelijk naar de kringloop brengen. Heerlijk! Ruimte.

@ crepe, wat goed dat je dat nu alvat goed regelt, die pijnbestrijding. Kun je dat weer van je lijstje strepen. En wat balen van die naam zeg. Ergens ook wel flauw. Alsof zij meer recht heeft op die naam dat jullie?
    Ik zou dat heel erg moeilijk vinden als anderen mij opleggen welke naam het absoluut niet mag worden... Lukt het wel om de naam die jullie hadden los te laten?
    Geheimhouden is voor mij geen probleem. Ben goed in poker-faces :)
    En als je zegt dat je het niet wilt weten gaat ook niemand er meer naar vragen. Als je zegt dat je het weet maar het geheim wilt houden is dat veel moeilijk. Dan gaan mensen speculeren en het van je gezicht proberen af te lezen. Daar zou ik me ongemakkelijk bij voelen.

Vandaag zijn wij ook weer bij de vk geweest. Bloeddruk nog nooit zo hoog geweest als nu. Dat wil zeggen: nu was ie netjes en niet erg laag :) Mijn vk zei dat ik de kleine wrs pas ga voelen tussen de 20 en 24e week!! :$ Man dat duurt nog lang! Ik denk dat ze dat standaard zegt zodat je niet te snel gefrustreerd raakt als je het nog niet voelt en met 24 weken moet je het echt wel voelen. Dus lekker safe om te zeggen.
    We hebben het nog even gehad over mijn gewicht. Ik ben nog helemaal niet aangekomen maar heb al wel een buikje. Maak me daar soms wel zorgen om. Helemaal in combi met lage bloeddruk. Heb ik straks wel genoeg energie...? Ik hoef me er nog niet druk om te maken. De kilo's kunnen nog komen. Of niet. Zolang ik niet van mijn graad ga en me goed voel is er niets aan de hand. Ik heb een snelle stofwisseling, ook nu ik zwanger ben dus. Het hartje had ze heeel erg snel gevonden. Ze zette dat ding op mijn buik en direct boem-boem.. daar was ie! Twee weken geleden moesten we echt zoeken en was ze hard aan het duwen op mijn buik. Toen hebben we hem maar heel eventjes gehoord. Dus dat was wel leuk! Over 4 weken weer terug. 1 week na de 20wk echo. Heb ook de zwangerschapsverklaring meegekregen want na deze week vakantie wil ik mijn verlof gaan regelen. Vind ik ergens best wel spannend...

Tot binnenkort!

Liefs, Wil

2. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Ha Wil,

Ik zou je niet te ongerust maken over het gebrek aan kilo's. Tegenwoordig wordt je ook niet meer gewogen bij de VK dus dat geeft wel aan dat het bij iederen anders is. Lekker toch, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af en je bent toch ook flink misselijk geweest....
    Ik ben tussen week 15 en 20 ongeveer 6 kilo aangekomen. Ging heel snel, bizarre gewaarwording. Sindsdien nog 1,5 kilo erbij. (nu 25 wkn) Dus zit in totaal 6 kilo boven mijn pre zwangerschap gewicht (1e trimester is er 1,5 afgegaan). Denk dat er alleen al een kilo in mijn borsten zit...haha

en ja, ik baalde ook best van die actie van de zus van mijn vriend....

3. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    He zwangere dames!

Goede kerst gehad?

Bij mij was 1e kerstdag erg gezellig. 2e kerstdag heb ik heel de dag in mijn bed gelegen. Ik was super moe en ook weer wat misselijk. Maar sindsdien weer helemaal opgeknapt.

Wij zijn aan het klussen op zolder. De muur staat er al bijna! Echt heel cool. We hebben een kamer! Het wiegje is van blauwgroen veranderd in oud-roze. Echt heel schattig. Deze komt op onze slaapkamer
    En vanmiddag ga ik aan het ledikantje beginnen en schik niet; deze wordt heel donker bruin! Maar in de rest van de kamer worden allerlei groen tinten. Dus het past er (hoop ik) heel mooi bij.

Mijn vriend heeft een mooie maxicosi op marktplaats gescoort. Dus we zijn lekker bezig. Maar we hebben dan ook een week vrij. Straks doen we waarschijnlijk weer een maand niets.

Zijn jullie al bezig met de kinderkamer?

Wat jammer van je naam Crepe! Jemig wel een beetje brutaal om een naam 'reserveren'. Mijn schoonzusje is ook zwanger. Maar 6 weken na mij zij is dus degene die het risico loopt. Als ze wil mag ze de eerste letter weten.
    Een goede vriendin van mij is ook zwanger(2 weken na mij) . En dit had ik ook met haar afgesproken. Maar zij krijgt een jongen en ik een meisje, dus dat scheelt weer.

Ik hoop dat jullie snel een andere leuke naam vinden. Want deze is vast nu een beetje 'beschadigd'
    Ik vind deze namen leuk voor een jongen:
    Mark, Edwin, Ivo, Roan, Levi, Bart, Pim, Wouter... Misschien heb je er wat aan?

Wel knap hoor Wieweet dat je het zo goed geheim kan houden. Maar inderdaad wel een goed trucje om te zeggen dat je het zelf ook niet weet.

Over je gewicht hoef je je inderdaad denk ik geen zorgen te maken hoor. Een paar weken geleden had ik juist het tegenovergestelde. Ik vond dat ik zo snel zwaar werd. Dus ik heb er van alles over gelezen op internet en gevraagd aan iedereen om me heen. En het is zooo verschillend. Er zijn wel meer mensen die tot de 20 weken niets aankomen. Maar daarna komen de kilo's echt wel hoor! :D

Ik ben ook net als Crepe tussen week 14 en 19, wel 6 kilo aan gekomen! En dat is onwijs schikken. Ruim een kilo per week. Daarvoor was ik wel iets aangekomen. Ongeveer 1,5 kilo ondanks dat ik misselijk was. Ik moést juist eten om niet over te geven. Maar sindsdien -ben nu 22 weken- bijna niets meer aangekomen. Dus zit ongeveer op 8 kilo boven mijn gewicht (nu dus 67 kilo totaal) (dat is geloof ik 1 kilo boven gemiddeld) Best een opluchting. Ik heb juist een beetje aanleg om snel dik te worden. Ik let best wel op wat ik eet, zonder te lijnen natuurlijk.

Ilona. Hebben jullie het geslacht een beetje geheim kunnen houden tijdens de feestdagen? Het lijkt me zoo moeilijk!
    Ik weet niet waarom, maar ik heb het gevoel dat jij een jongen krijgt. ha ha. Niets zeggen hoor. Ik wacht rustig af tot mei.
    Hoe was het bij de gyn vandaag?

Wanneer beginnen jullie met zwangerschapsgymnastiek? Als jullie het doen. Ik pas 1 maart. Dat vind ik eigenlijk wel laat.. Dan ben ik al 30 weken! Maar misschien is dat normaal?

Ik ga maar weer verder schilderen. Groetjes!!
    Esli

Crepe
    l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 5 jan VK en anesthesist
    Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje |
    Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 8 jan vk
    Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje |
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 28dec gyn, 30dec 2e 20 weken echo
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |18 jan 20w-echo

4. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Even een snelle reactie. Kom net terug van Babypark Hoogeveen en we hebben daar een mooie kinderwagen gekocht van Joolz.
    Model van vorig jaar en daardoor een paar honderd !! euro goedkoper.
    We zouden alleen gaan orienteren, maar dit konden we niet laten staan :). Hetzelfde voor een maxi cosie. Ook een van vorig jaar maar nog helemaal in plastic! Hij is een beetje retro blauw-groen met bloemen. Klinkt een beetje gek zo maar hij is heel stoer. Ik zal plaatjes zoeken op internet :)
    Liefs!

5. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    @ Esli

Ik ben vorige week met zwangerschapsyoga begonnen. Lessen van bijna 2 uur en behoorlijk pittig niveau....:$ We moesten ook oefenen hoe we zelf kunnen bevallen.... ik heb maar niet gezegd dat ik a la minute naar t ziekenhuis ga haha

Die zus van mijn vriend is trouwens ook korter zwanger dan ik, ze is 4 wkn na mij uitgerekend. Daarom baal ik dus een beetje dat ze een naam geclaimd heeft. Iets te assertief voor mijn gevoel....

@ wil, ben benieuw naar je plaatjes!

6. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé girliez,

Wat een hoop gezellig gebabbel :D. Zo te horen heeft iedereen leuke dagen gehad ? En Esli, gelukkig weer opgeknapt. Mooi zo ;).
    Met oud en nieuw blijven wij lekker thuis chillen. Leuke tv en lekker snoepen de hele avond :D. Onze overburen geven ieder jaar een groot feest in de boerenschuur dus ik denk dat we daar nog even een kijkje gaan nemen.

@Elsi, goed aan de klus met de kinderkamer ! Dat klinkt al hartstikke gezellie allemaal. Haha en wat leuk dat je meisje zo aan het keten is in je buik :). Hier ook steeds meer beweging en ik geniet er volop van !
    Haha ja hoor het geslacht nog steeds geheim. Waarom een jongen ;) ?
    Je bent de derde al die dat denkt, grappig :D. Haha we zullen zien :D.
    We hebben zo'n fijne gyn. Idd ook de nodige kilo's aangekomen (komt natuurlijk allemaal door kerst enzo :D), ik lijk wally walrus wel :$.
    Bloeddruk aan de lage kant 90/60. En ik slaap slecht, dwz ben ineens klaarwakker en kom niet meer in slaap. Schijnt een hormonale kwestie te zijn....errug fijn ;).
    Gym wordt ws niks. Heb uiteindelijk wat mailtjes rondgestuurd naar een paar organisaties. Maar niënte nada reacties :(.

@Crepe, nou ja, wat een toestand met die naam. Maar begrijp ik het goed dat je schoonzusje ná jou haar baby verwacht ? Ik vind het eigenlijk nogal brutaal dat zij een naam 'reserveert'. Ik zou zeggen wie het eerst bevalt, die het eerst maalt. Ik zou wel over een reservernaam nadenken maar me er verder niet al teveel van aantrekken.
    En verstandig hoor om volgende week alvast de pijnbestrijding te bespreken, zeker na je vorige ervaring. Zou ik ook het liefst doen. Sterker, weken terug heb ik gevraagd of ik me kon inschrijven voor een keizersnede oid. Zo'n bevalling lijkt me namelijk afschuwelijk, en ik dacht misschien hanteren ze in het zh een soort van leeftijd/oudjesbeleid. Ik bedoel minder soepele botten/bekken enzo hihi. Maar helaas......:).

@Wieweet, ja leuk he spulletjes verkopen via MP. Hebben wij ook pas gedaan, je staat idd nog te kijken wat het nog oplevert ;). Fijn dat je bezoek aan de vk goed ging. Hoe laag is je bloedruk ? Ik moest gisteren ook naar het zh en de mijne was 90/60. Dat is volgens mij toch ook best laag ? Oh en idd beebje voelen, misschien heb je ook wel een klein slaapkoppie net als ik. Ik voel onze kriel pas sinds vorige week af en toe en ben nu ruim 21 wk. Het is wel superleuk.
    En die kilo's...die komen vanzelf....ook ik schrok me gister rot :$! Leuk he om het hartje te horen, dat blijft zo bijzonder vind ik :).
    Gisteren heb ik idd ook een zw verklaring gevraagd. Ik wil ook volgende week m'n verlof gaan regelen, ik ben van plan 4wk van tevoren te stoppen. Ben ook al bezig mijn vervanging te regelen :D.
    De Joolz !!! Oh dat vind ik zo een gave bak !! Spammen graag :D.

Oh, en ik hoor net dat er weer veel sneeuw verwacht word en ik moet straks uit m'n werk nog naar een verjaardag (pa 75 jaar) en dan weer 1,5 uur terug naar huis. Bleeergggh.

Ben er vandoor. Adios 8).

7. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Foto's Wie weet! Leuk leuk. Ik ben benieuwd!

Ilona, vervelend van die slapeloze nachten. Had de gyn nog tips voor je?
    ja een jongen. Geen idee waarom hoor. Het is een gevoel. En ik vond het grappig om het uit te spreken.
    Leuk dat jij je kleine nu ook veel voelt! Heerlijk he! Echt genieten is dat!

Groetjes!

8. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Ok, hier wat spam ;)

De wagen: http://www.my-joolz.com/2009collection/(promofilmpje. Wij hebben een blauwe (met zilver) gekocht - zou het een jongetje worden..? ;) Je kunt de bak trouwens draaien; dus dat het kind ook naar jou kan kijken als je loopt. En er zit een wieg bij, en we hebben opzetstukken zodat ook de maxi cosi erop kan)

De retro MaxiCosi: http://maxi-cosi.allmarkets.ru/maxi-cosi-2008/cabrio_magic_rose.jpg
    Ik moet zeggen dat ie er op een plaatje minder mooi uitziet. De kleuren zijn wat flets. Maar daar kijken jullie natuurlijk wel doorheen ;)

Nou genoeg reclame weer

9. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Je moet (promofilmpje even weg halen in de link.
    Is een typfout van mij, en ik kan mijn bericht niet meer aanpassen...

10. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ladies :) !

Hoe is het met iedereen ? Al aan de oliebollen :p ?

Erg leuk Wie weet :D ! Wel grappig dat we tot nu toe allemaal een andere kinderwagen hebben.

@Esli, vwb tips van de gyn tegen de nachtbrakerij. Ze had het over een 'doorslapertje', maar raadde dat af. Verder vindt ze dat ik wel erg lange dagen maak en moet ik eigenlijk iedere middag een uurtje of anders 1x per week een middag rusten. Duh.....alsof dat zo makkelijk gaat ;). Ik moet nu met mijn werkgever afspraken gaan maken over mijn tijden. Zoniet, dan laat ze me over 5/6 weken verplicht opnemen :$:(.
    Dat gaat me natuurlijk niet gebeuren :x. Dus ik ga volgende week maar eens bespreken of ik 1 dagje per week kan gaan thuiswerken ofzo.

Even een kleine update. Vandaag de 2e 20wk echo gehad. Dit keer een fijne echomevrouw én goede apparatuur. We zagen weer een prachtig ruggetje maar.... meneertje/mevrouwtje was weer NIET van plan om te draaien. Nou ja :$:) ! Kriel lag met het hoofdje naar beneden en ruggetje naar mijn buik gekeerd. Enfin, na ca 20 (!) minuten kon ze eindelijk toch het hartje bekijken al was het niet vanuit de goede hoek. Maar het leek gelukkig wel goed te zijn. Helaas weer het gezichtje niet kunnen zien, alleen de achterkant van het hoofdje én 2 oortjes :D:p haha.
    We mogen daarom volgende week (8 januari) nu voor de 3e keer :) terugkomen voor de 20 wk echo. Wat een straf he :D.

Girliez fijne avond allemaal.
    Bye-bye 8)

11. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Who Ilona! drie 20weken echo's! Jij word verwent!
    Wel goed dat ze alles gewoon even gezien willen hebben.

Wel goed op jezelf letten he! Je lijf is een babytje aan het maken! Dat is niet niets! Bovendien is het nog maar een paar maandjes. Straks kan je nog genoeg werken. Nu moet je even voor 2 denken. Even goede afspraken maken hoor op je werk!

Het is zo makkelijk gewoon even veel te willen doen voor dat je zwanger was. Maar dat kan gewoon niet. Ik loop daar ook wel af en toe tegen aan.

Mooie kinderwagen Wieweet! Ziet er goed uit! Ook leuk die maxicosi. Wij hebben ook bloemetjes! Heeft mijn vriendje uitgezocht8)

Wij hebben vandaag een hele mooie commode op mk gekocht. Helemaal van massief hout! Ook deze ga ik mooi schilderen. Maar eerst moeten we verder met de muren.
    Wat een boel werk allemaal! Maar het wordt prachtig.
    Ik ben dol op groen en bomen. Ik ga in de hoek van de kamer een mooie boom van hout uit zagen en leuk verven. Ook komen er nog allerlei bloemetjes enzo op. Toch nog een beetje roze.

Ik weet trouwens al een nadeel van het geslacht weten. Ik heb tot nu toe al heel veel roze kleding gekregen. Zooo zoet. Ik vind een beetje roze best leuk hoor. maar mijn meisje mag ook wel af en toe wat stoers aan.
    :)

Een heerlijk uiteinde allemaal!
    Maar dat zal wel lukken met zo'n mooi jaar in het vooruitzicht
    :D

Crepe
    l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 5 jan VK en anesthesist
    Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 8 jan vk
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | 8 jan 3e 20w-echo
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |18 jan 20w-echo

12. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo Dames van het goede leven,

Ik had een heel verhaal opgeschreven voor jullie van mij maarrrrrr ik druk een verkeerde knop in en.........het hele stuk weg:x

Nou het komt hier in het kort op neer.....alles gaat hier heel goed en ik lees met jullie ook:).....enne natuurlijk....EEN HEEL FIJN EN GELUKKIG 2010 ALLEMAAL!

Heel veel liefs en knuffels van Barbara;)

13. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    @Esli, volgens mij loop jij op kop met de kinderkamer. You go girl....en spammen is altijd leuk hoor :D Enne helemaal mee eens, ook stoere kleertjes voor meiden zijn leuk ;).

@Oh Barbara, wat irritant he. Fijn dat alles goed gaat :).

Meiden, ook ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling toe. En voor ons allemaal een top 2010 :D:p.

Adios, tot volgend jaar allemaal :)!

liefs, Ilona

14. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Het jaar waarin we ons kleintje gaan verwelkomen.

Ik wens een ieder alle goeds toe.

liefs barbara.:)

15. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Gelukkig en gezond nieuwjaar allemaal!

16. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ladies 8),

Wat is het rustig hier ;).
    Heeft iedereen een leuk oud en nieuw gehad ? En vandaag allemaal weer aan het werk ? Ik had er best zin in eigenlijk, leuk om al m'n collega's weer te zien :D.

@Crepe, succes morgen bij de vk en de anesthesist.

Verder niet zoveel te melden ;). Oja, ik heb m'n niet werkdag omgeruild. Dat wordt nu de woensdag ipv de vrijdag. Ik ben zo aan het nachtbraken niet normaal :x. Eind van de werkweek ben ik doodop. Ik hoop het zo een beetje op te kunnen vangen. Oja en errug veel last van maagzuur. Dus aan de antagel en maalox, bleeerghhh (....maar het werkt wel....:)).

Fijne avond girliez !

17. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Hallo allemaal,

allereerst voor jullie allemaal een mooi en gezond 2010! En ja, dit jaar staat ons iets groots te wachten. Had je dat durven dromen toen je vorig jaar een toast uitbracht op het nieuwe jaar 2009? :)

Ik ben inmiddels ook weer begonnen met mijn werk. Even leek het erop dat we wederom tot onze oksels in de sneeuw zouden zitten, maar was redelijk te doen maandag. Jammer dat het geen goede plaksneeuw is, dus poppen maken wil niet zo goed op het schoolplein. Daarom maken we nu een iglo :). Bouwstenen maken door een plastic bak te vullen met sneeuw. Heel leuk!

Ik heb ook mijn leidinggevende gesproken over mijn 2 banen. Ik heb besloten om met 1 baan van de 2 te stoppen. En ik heb uitgezocht dat ik dan het beste mijn contract kan opzeggen als mijn bevallingsverlof afloopt. Dan verdien je tijdens je verlof nog wat geld, en mocht het in het ergste geval iets misgaan tijdens of net na de bevalling (kind overlijdt) dan ben ik niet mijn baan kwijt (wel als ik hem voor dat ik met verlof ga opzeg). Ik had al even geneusd op het forum bij 'zwanger en werk' en daar las ik dat werkgevers soms wel graag willen dat werknemers hun baan opzeggen voordat ze met verlof gaan. Dan hoeven zij geen verlof meer te regelen (krijg je dan via UWV) en is het duidelijk wat er gaat gebeuren. Ik heb zelfs nog met UWV gebeld en die jongen daar wist eigenlijk het verschil niet (voor verlof ontslag of na) en ging het navragen: conclusie: doe maar voor je verlof (is het makkelijkst) en overleg maar met je leidinggevende..
    Ik zag dus wel een beetje op tegen het gesprek. Maar toen ik aangaf dat ik besloten had om deze baan op te zeggen zei ze direct: oh dat had ik ook wel verwacht! (Het is praktisch / financieel ook het beste). En zei direct dat ik dan mijn ontslag moest laten ingaan op de eerste dag na het verlof! Wat een super vrouw. Ze zou het zelf ook zo doen zei ze :) Viel een pak van mijn hart... Nu ga ik dan werkelijk P&O bellen van beide werkplakken en de boel regelen. Kan dat ook weer van het lijstje.

Ik ben ook aan het neuzen op marktplaats naar spulletjes voor de babykamer. Heb een super ledikantje gezien en de adverteerder gemaild, maar krijg maar geen reactie... Inmiddels aast er nog iemand op dat bedje, dus die blijft maar bieden. Irritant he!

Ik heb ook nog een poging gedaan wat kleren voor mezelf te shoppen. Maar ik werd er haast verdrietig van. Ik weet helemaal niet zo goed in welke (gangbare) winkels ik moet kijken. Bij de winkels waar ik ben geweest hadden ze óf maat tent, óf je houdt van tuinbroeken óf je ben 60+ en zwanger...... Waar shoppen jullie? Ik heb nu maar bij bellyfashion.nl nog een broek besteld (identiek aan die ik nu heb).

Crepe, hoe was het vandaag bij de vk en de anesthesist?

Esli, voor op je lijstje: 20 jan heb ik 20wk echo en 27 jan weer naar de vk.

Wil het bij jullie een beetje lukken al met namen? We zijn al wel een beetje bezig. Hebben al wat namen op een lijstje staan die we allebei mooi vinden. Wel moeilijk hoor.. Jij (jullie) bepaald gewoon iets voor je kind waar die zijn hele leven aan vast zit...
    Hebben jullie ook wensen, bv. 2-lettergrepig, heel hollands, fries, bijbels, vernoemen...?

Ik ga maar even beeldbuis loeren.. Heb mijn handen in de vette zalf gezet en latex handschoenen aan gedaan: zweten dus! Hopelijk zijn ze dan weer wat zacht. Door het weer heb ik allemaal kleine scheurtjes in mijn huid van de droogte - auwie!

Liefs!

18. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wil, wat fijn dat je een besluit hebt genomen en dat het zo goed is gevallen! qua shoppen, ik heb 3 zwangerschapsbroeken en de rest is allemaal nomrale maar rekbare kleding. Ik heb 2 spijkerbroeken, 1 van de H&M en 1 vh merk nappies ofzo. Die van h&M ben ik het meest blij mee. Verder heb ik nog een soort joggingbroek vd H&M maar die is erg groot.

En Ilona, hoe gaat het met slapen?

Hier alles goed. VK was niets bijzonders en mijn rug is geschikt voor een ruggeprik :). Ik zwem nu 1 of 2 keer in de week en elke dinsdag 1,5 uur yoga. Kilo's zijn al een week of 4 niet veranderd :). Wel last van maagzuur en een prikhuid. Gebruik nu neutral douchegel en bodylotion en dat lijkt te helpen. Oh en ik heb een echte fiets gekocht die helemaal kid proof is, morgen kan ik hem testen. Ik rij al 18 jaar op wrakken dus ben benieuwd wat voor een wereld voor mij opengaat :D

Nou dag maar weer!

19. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo Allemaal,

Hier weer even een note van mij.

Fijn te lezen dat met iedereen alles goed gaat.
    Hier ook alles prima in orde!

Met de kleine schopper gaat het heel goed, mijn man kan het schoppen al voelen en als ik onderuit gezakt zit zie ik mijn buik al op en neer gaan als ze schopt.

Over de naam zijn we het helemaal eens. De jongensnaam valt af....dat zou Guus geworden zijn. ( onze zoon heet Teun dus lekker hollands bij elkaar). Onze meisjes naam verklap ik niet, maar dat is ook een hollandse naam. Het moet achter de Jongh komen dus dat past wel.

Kom net bij de tandarts vandaan, weer een afgebroken kies, au!

Ook hier vervelende en onrustige nachten. Om een uur of 3 wordt ik wakker en dat was het dan.....gelukkig heb ik af en toe overdag tijd om wat bij te slapen.

Mijn man is druk bezig met het kamertje te bouwen en ik met troep ruimen en plaats maken.

Tot nu toe nog nooit zo`n fijn begin van het jaar gehad.....laten we dat zo houden!

Liefs.

20. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo Dames!!

Gelukkig nieuwjaar!!! Het zal een heerlijk jaartje worden!;)
    Ik kan het inderdaad soms nog niet geloven. Een jaar geleden stond ik met tranen in mijn ogen te knuffelen met mijn vriendje. Toen hadden we net de eerste miskraam achter de rug.

Ik heb het een beetje druk de laatste tijd. Werk is druk, familie vrienden, noem maar op! Maar wel leuk allemaal hoor!
    Ik typ trouwens eerst alles in een tekstprogramma voor dat ik het hier plaats Barbara. Ik ben ook wel eens iets kwijt geweest. heel irritant!:x

Hoe gaat ie Ilona? Wat vervelend van dat maagzuur.
    En dat nachtbraken is ook niet best. Ik heb wel eens gehoord dat als je zwanger ben en wakker licht honger kan hebben. Heb je wel eens geprobeerd om een glas melk te drinken of om iets te eten?
    Ik hoop dat het snel beter gaat!

Hoe was je 20 weken echo vandaag? is je spruit nu helemaal goed gekeurd??

Fijn dat alles nu goed geregeld is op je werk Wie weet, echt super!
    Heee je 20 weken echo komt nu al aardig dichtbij!!

Ik vind positie kleding ook echt een ramp! Ik vind alleen de kleding van Espit eigenlijk leuk. Maar dat is erg duur en bovendien moeilijk te vinden!

Wij hebben ook al een naam! En het is een friese naam! Best gek, want we zijn helemaal niet fries en wonen er ook niet. Maar ik vind friese namen over het algemeen erg leuk, ben ik achter gekomen.
    Onze naam staat gelukkig niet in de top 20 van 2009. pfieeeuwww. Anders zou ik toch weer gaan twijfelen. :):)
    We zijn zooo blij met deze naam!
    Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie namen.;)

Goede tip van die handschoentjes Wie weet. Een vriendin van mij die ook zwanger is, heeft enorm veel last van haar handen. Echt het bloed staat op haar knokkels.

Wij zijn vanmorgen bij de verloskundigen geweest. En weer een mooi kloppend hartje Ondanks dat ik haar heel veel voel, blijft het een mooi geluid.
    Voor de rest gaat ook alles goed. :D:D:D

Helaas is alleen mijn gewicht weer flink gestegen. Ik zit nu al bijna aan de 10 kilo extra.:$ Terwijl ik al weken niet snoep en goed op let op mijn eten. Ik wil ook niet gaan lijnen!
    Mijn verloskundigen denkt dat het een reactie is van mijn lichaam op de zwangerschap en dat betekend dat ik het na de bevalling waarschijnlijk allemaal weer kwijt raak.
    Zolang het goed gaat met de kleine maakt het me ook niet zo heel veel uit.
    Maar even helemaal los omdat je zwanger bent zit er voor mij niet in. Ik eet nu zelfs minder dat voor ik zwanger was!
    Ook merk ik trouwens dat mijn maag langzamerhand klem komt te zitten:):)

Het lijkt me nog steeds leuk om elkaar een keer in Maart te ontmoeten. Wie staat er ook voor open? Als we dat een beetje weten moeten we misschien maar eens een datum prikken en kijken welke plaats het meest in het midden is?
    Misschien kunnen degene die dat ook willen mij een prive berichtje sturen met de woonplaats erbij. Het lijkt me niet zon goed idee om dat allemaal hier op het forum te zetten. ;)

Ik merk het wel!!

Zijn er nog afspraken, want ons lijstje raakt leeg!
    Groetjes en een heerlijk weekend meiden!

Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l
    Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 9 feb vk
    Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim |
    WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |20 jan 20w-echo, 27 jan vk

Deel Deze Pagina