Hoi Hoi, Kleding van Esprit heb ik via wehkamp gekocht ( jurken ). Het lijkt me heel leuk om eens wat af te spreken, mag van mij in maart, maar zou ook leuk zijn als de baby`s er zijn. Ik wil ook aanbieden om het bij mij thuis te doen. Ik woon vlak bij Alkmaar, leuke stad en kunnen we bij mij thuis wat eten ofzo! Ik hoor het wel. Weet natuurlijk niet waar jullie allemaal wonen. Voor het lijstje erbij 11 maart controle echo gyn ivm placenta praevia totalis. De afspraken bij de verloskundige moeten die ook nog op de lijst erbij? Dat is dan 28 jan. Ik moet trouwens van de arboarts stoppen met werken ivm de placenta. Ze wil dat ik het rustig aan ga doen en mag geen risico`s nemen en moet me houden aan de leefregels en dat betekend stoppen met oa werken. Dit is mijn laatste weekendje werken, ik heb een rustige ronde en ik wilde onze planner geen probleem bezorgen door gelijk te stoppen nadat ik gisteren te horen kreeg dat ik niet meer mag werken. De planner kon op zo`n korte termijn ook niet meer een vervang regelen. Prima hoor.....wel guur weer....brrrrrrr. Dus meiden ik ben de eerste met soort van zwangerschaps verlof/rust. Tot op heden trouwens nog maar zo`n 5 kg aangekomen, valt me alles mee....met Teun was het in totaal 24 kg. Dat ga ik nu niet halen denk ik. Ik ben ook niet zo groot, 163 cm, dus dat is wel zo prettig. Nou allemaal tot gauw maar weer! Liefs
Ladies ! Leuk om alles weer bij te lezen . @Wieweet, wat fijn dat je er met je werkgever goed bent uitgekomen. Dat geeft toch weer wat rust lijkt me. Hoe staat het met ledikantje ? Zwangerschapskleding: via MP kwam ik dit leuke adresje tegen. Heb er al een paar te gekke en niet dure jurkjes gescoord: WELKOM | Fashion4mamas Ai, vervelend kloofjes in je handen met dit winterweer. Hier gelukkig geen last van. Namen: ik denk dat wij er wel uit zijn. We proberen DE naam nu uit door het thuis telkens hardop uit te spreken. Beetje bizar is dat wel wel . Zo nu en dan kijken we nog wel verder maar een leukere is er gewoon niet . Ook hier trouwens geen top20 naam. En ons krieltje krijgt ook een tweede naam. Roepnaam is Nederlands. Ik vind het belangrijk dat een naam makkelijk is uit te spreken, niet kan leiden tot stomme afkortingen, en geen verwarring over hoe je het moet schrijven. Ben errug benieuwd naar jullie namen ! @Crepe, dus je bent goedgekeurd voor de ruggenprik . Goed bezig met zwemmen. Ik ben toevallig afgelopen donderdagavond gaan zwemmen. Alhoewel zwemmen.....ik heb geen geweldige conditie dus ik zat meer in het warme bubbelbad haha . Ik had nog niets gehoord op m'n aanmelding voor de cursus zwanger en fit. Dus gisteren maar even gebeld. Is het aanmeldingsformulier niet aangekomen . Enfin, alsnog snel alles in orde kunnen maken. Ik begin nu 18/1 met de cursus tot 12/4. Mooie timing. Ben benieuwd. Hoop niet dat het al te zweverig is want dat is niks voor mij. Het gaat mij er eigenlijk meer om dat ik wat meiden in m'n omgeving leer kennen. Oh cool een nieuwe fiets, heb je de mama fiets ? Oh en dat maagzuur herken ik. Daar word ik wel een beetje naar van, ook als ik niets gegeten heb en ook al bij het opstaan bleerrrgh :x. Ik heb antagel en maalox gekregen. Dat eerste is net vloeibaar krijt, maar werkt wel goed . @Barbara, wat leuk dat je kleine meisje zo in de weer is. Geweldig. Tja dat maagzuur is idd minder. Oh en zere kies ook, au-au . Ook goed bezig met het kamertje. Wij zouden in januari beginnen, maar liggen nu al achter op schema . Het slapen gaat bij jou ook niet helemaal lekker ? Ik ben idd ook klaarwakker midden in de nacht of soms wat later (04.15....). Daarom heb ik nu m'n niet-werkdag omgezet van de vrijdag naar de woensdag. Kan ik in ieder geval midden in de week even bijtrekken..... Oh je laatste weekend werken ? Dan ben je denk ik idd de eerste die met 'verlof' gaat. Maar ja, wel met een speciale reden. Dus zorg goed voor jezelf en doe rustig aan. Wow, wat mooi, pas 5kg aangekomen. Hou vol, 24 extra kilo's meezeulen, hoe doe je dat . @Esli, fijn dat alles goed met je is. Ik had je eventjes gemist . Tja wat kan er veel veranderen in 1 jaar he. Ik weet ook nog heel goed hoe de vlag er vorig jaar bijhing en dat was niet al te best... Oh Esli, en jij bent er ook al uit met de naam ! Gaaf ! Ik heb het al vaker gezegd, maar ik ben zó benieuwd naar alle namen. Weer mooi nieuws dat alles goed was bij de vk en dat je het hartje hebt gehoord. Super hoor. Jeetje, de kilo's vliegen er bij jou aan Esli. En dat terwijl je niet veel eet, hoe bizar ? Heb je ook last van dat extra gewicht. Gelukkig is het maar tijdelijk. Ja dat van je maag herken ik ook. Nou moet ik wel zeggen dat ik altijd best veel eet en ook heel snel. Dat kan m'n maag nu niet meer handelen, dus vanaf nu kleinere porties. Ach de zwangerschapskwaaltjes neem ik er graag bij, het is maar tijdelijk. Idd melk schijnt te helpen, dus dat drink ik wat meer. En overal sleep ik de maalox mee naar toe; auto-kantoor-handtas-nachtkastje etc . Afgelopen vrijdag de 3e 20wk echo gehad. En....kleine kriel is eindelijk goedgekeurd . Krieltje blijft eigenwijs verkeerd liggen, dus het was wel lastig. Maar we hebben nu ook het mondje en neusje met neusgaatjes gezien. Heel grappig. Voor het lijstje: 1 februari controle gyn Hier: Hoogtepunt van afgelopen week: Kleine kriel krijgt sinds deze week iedere avond in bed een muziekdoosje op m'n buik (die gebruikte mijn moeder bij mij als baby). Woensdagavond, bewoog daarna ineens m'n buik alle kanten op ! Zou krieltje het mooi vinden of juist niet . Verder voel ik nog steeds niet veel beweging omdat kriel lekker eigenwijs is en met ruggetje naar mij toe blijft liggen, hoofdje naar beneden en met armpjes/beentjes naar binnen schopt. Dus daar voel ik weinig van. Beetje jammer. Afspreken: Ja leuk ! Wat mij betreft mét buik in maart en daarna misschien een keer in de zomer mét beeb ? Wat lief Barbara dat je ons uitnodigt. Ben nog nooit in Alkmaar geweest, maar schijnt erg leuk te zijn. En anders als dat voor anderen beter uitkomt, vind ik ergens midden in het land ook prima. Ik woon zelf in de Hoeksche Waard (in de buurt van Dordrecht). Goh, het is weer een heel verhaal geworden.....sorry . Ik ga de keuken en hal dweilen. Goed weekend en tot snel weer girliez 8) !
Ik heb even aangevuld, fijne week allemaal Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 4 feb groepsconsult 30 wkn Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 9 feb vk Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim | WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |20 jan 20w-echo, 27 jan vk
....ook even aangevuld met m'n volgende afspraak.... Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 4 feb groepsconsult 30 wkn Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 9 feb vk Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim |1 febr controle gyn WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |20 jan 20w-echo, 27 jan vk Fijne dag ladies 8) !
Oh....en ik begin 18/1 met de cursus zwanger en fit. Ben benieuwd. En....vanavond naar het zh voor een info-avond met lezing gyn, lactatiedeskundige, infomarkt, bezichtiging verloskamers. Doei-doei.
He girliez, waar zijn jullie Ik klets tegen mezelf Geen nieuws goed nieuws hoop ik dan maar . Een korte update over de info-avond gister in het zh. Ik kan het iedereen aanraden. Weet nu dat er 24/7 een ruggenprik beschikbaar is . Nog wat leuke gadgets gescoord op de infomarkt. De ins en outs gehoord van een vacuümpomp (brrrrr ) en de verloskamers gezien . *bye-bye* 8)
Hee Dames! Hoe gaat het met jullie? Oh Barbara, al stoppen met werken! Dat lijkt me best gek. Maar wel fijn dat ze het serieus nemen. Nu kan je echt rustig aandoen. Is het niet ook druk met Teun? Alkmaar is ook voor mij prima, Ik woon vlak bij den haag 24 kg aangekomen!! pff Ik ben bang dat ik ook die kant op ga. Ben je het daarna wel weer kwijt geraakt? Ik heb gelukkig nog niet echt last van mijn gewicht. Ik voel wel snel mijn heupen en stuitje. Maar volgens mij hoort dat er een beetje bij. Wat cool dat je beeb reageerde op het muziekje ilona! ik doe het ook iedere avond, maar niet echt reactie hoor. Wel heb ik ook heel wat leuks meegemaakt. Als mijn meisje druk is kan ik namelijk mijn buik zien bewegen! En dat is echt geweldig. Ook mijn vriendje heeft het gezien. Ze schopt of zwemt echt van links naar rechts!! Echt genieten hoor! Zo leuk. Soms schopt ze al zo hard dat je het door mijn kleding heen ziet. Een druk meisje! Afgelopen maandag ben ik bij een kennis geweest om een lading babykleertjes over te kopen. En nu heb ik al een kast vol!! Echt geweldig! Mijn hartje gaat daar echt sneller van kloppen! Volgens mij hoef ik nu niets meer te kopen de eerste maanden qua kleertjes. Babara en Blauwe lucht? Hoeveel kleding hadden jullie bij jullie eerste kindje? En was dat genoeg of teveel? Dat zwanger zijn word steeds leuker! vinden jullie ook niet? Liefs! Esli Crepe l 36 jaar l 1e kindje l B 11 april 2010 l Jongen l 4 feb groepsconsult 30 wkn Blauwe Lucht l 30 jaar l 2e kindje l B 1 mei 2010 l meisje | Esli | 29 jaar | 1e kindje | B 3 mei 2010 | meisje | 9 feb vk Barbara l 39 jaar l 2e kindje l B 7 mei 2010 l meisje | 11 mrt gyn Ilona PS | 38 jaar | 1e kindje | B 9 mei 2010 | geheim |1 febr controle gyn WieWeet (Wil) | 28 jaar | 1e kindje | B 10 juni 2010 |20 jan 20w-echo, 27 jan vk
Hallo daar, Ik had mijn kleertjes voor Teun in de tweedehands winkel in amsterdam gekocht. Het was toen echt een sport om leuke en goedkope kleding te kopen. Wat wel opvallend was is dat het bij nader inzien echt jongens kleding lijkt....terwijl ik niet wist dat ik een jongen zou krijgen. Ik had alles bewaard en heb er nu ik weet dat het een meisje is een boel van weggedaan omdat het zo jongensachtig lijkt.....en ik wil een echt meisje meisje met jurkjes enzo... Ik had geloof ik niet teveel. Ook nu koop ik op gevoel. Ik heb nu voor mijn idee wel even genoeg en je kan altijd nog bijkopen toch? Denk maar dat ze uit maatje 50 binnen ongeveer 2 weken zijn uitgegroeid. Die 24 kg is er grotendeels weer vanaf gegaan, ik geloof dat er zo`n 3 kg is blijven zitten. Ik heb ook niet echt moeite gedaan om het eraf te krijgen. Ja het is wel een gek idee om nu al thuis te zitten, helemaal omdat ik me niet ziek voel...maar het voelt wel goed om het rustig aan te doen. Met Teun is het niet te druk of te zwaar....hij is al 6 dus behoorlijk zelfstandig en al heel lang te groot om gedragen te worden. Nog even en hij gaat mij optillen. Ik heb van de bieb een boek geleend van "ik krijg een broertje of zusje" Die hebben we gisteren samen gelezen...vond hij echt geweldig. Het is heel informatief en leerzaam voor hem. Hij is er heel lief mee bezig en vanavond heeft hij een liedje gezongen tegen de buik en gisteren voelde hij zijn zusje voor het eerst schoppen. Heel spannend allemaal voor hem! Dat is toch wel het leuke aan dat hij al wat ouder is....je kan het echt met hem delen. Ik weet zeker dat hij een hele lieve grote broer gaat worden onze Teun. Liefs voor allemaal.
Oh.. Je zoontje is al 6! Wat leuk zeg! Als ik er zo aan denk, kijk ik ook zo naar die tijd uit! Je hebt gewoon echt al een mensje in huis! Teun kan dingen voor jou doen! Ik ga dat ook meemaken! Soms kan ik zo blij zijn met zoiets. Je mag dan misschien als zwangere sneller emotioneel zijn door de hormonen, maar het is toch ook wel erg bijzonder allemaal. Leuk dat je hem zo kan betrekken in de zwangerschap! En hij heeft hem al gevoeld! Gisteravond ging mijn vriend toen frummel in een wakkere bui was op mijn buik liggen met zijn wang. Hij hoorde haar goed bewegen en bovendien werd ze ineens nog drukker! En ging tegen hem aan schoppen! Het was zo leuk! Ik weet natuurlijk niet zeker of frummel het juist vervelend vond of leuk. Maar ze hadden contact. Dus misschien leuk om te proberen voor jullie. Ik zal weer wat beter mijn best doen met schrijven. Ik heb het de afgelopen tijd zooo druk gehad. Maar ik vergeet jullie niet hoor! Tot snel meiden!
Oh en qua kleertjes, heb ik nu een kast vol voor 95euro! Echt super leuk. Het zijn iets van 70 stuks totaal, veel rompertjes maar ook leuke setjes. Een paar van maat 50 maar vooral groter, volgens mij tm 6 maanden ofzo. Ik kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld rompertjes wel heel snel gaan. Dus daar koop ik er nog een paar van bij. Van mijn oma kreeg ik dit weekend een heel lief setje. Dat krijgt ze aan als ze geboren wordt. Het is namelijk héél zacht en warm. Dat zit vast heerlijk. Leuk om hier over na te denken. Ben ik te vroeg??
Nee hoor je bent niet te vroeg! Iedere keer als ik iets heb gekocht denk ik "dit krijgt ze aan"! Nu heb ik van de week een heel leuk donkerrood jurkje gekocht met een mini legging, ook zo lekker zacht en warm. Dus tot nu toe is het dat wat ze aan krijgt.....maar morgen kan ik weer een ander favoriet hebben hoor! We zullen het eens proberen met dat schoppen vanavond. Volgens mij vinden ze ieder contact met de buitenwereld heerlijk hoor! Ook het vermoeden van protest kan ik heerlijk vinden en ik denk maar zo....als ik blij ben dan is zij dat vast ook! liefs
Hoi meiden, Heb lang niet geschreven maar zat en zit er even flink doorheen. Ik vind het allemaal een beetje zwaar op het moment en moet me echt effe door de dagen heen slepen. Maar elke dag gaat weer voorbij, en hopelijk komen we zo vanzelf bij de dag dat ik een prachtige dochter in mn armen houd! Nou jullie zijn wel prima georganiseerd met kleertjes hoor! Iemand van jullie vroeg hoe ik dat deed bij mn eerste. Haha... ik had geloof ik 3 rompers, 3 broekjes en 3 truitjes. alles wit. Zo stom, ik bleef het maar uitstellen, wist niet wat ik moest kopen... welke maat, welke stijl kleertjes ik leuk vond. Wist ook niet of het een meisje of jongen was. We zaten midden in een verhuizing en ik vond het veel leuker om de babykamer te doen en ons huis in te richten. Kleertjes wist ik echt niet wat te kopen. Met 38 weken zwanger was het huis af, tenminste... we stopten toen om niet in de zooi te zitten als de baby zou komen, al het noodzakelijk was af en leuk ingericht. Toen dacht ik: misschien met kleertjes beginnen...? en toen werd mn zoon al geboren! De kraamverzorgster keek in mn kast en zei: goed, deze kleertjes zijn we morgen al doorheen en stuurde mn man linea recta de stad in om kleertjes te kopen. Dus mn man heeft bijna alle eerste kleertjes voor zoonlief gekocht! En nog superleuke dingen ook. haha. Nu heb ik ook nog maar 2 roze rompers gekocht en 2 broekjes. Ik wil ook nog even kijken naar de babykleertjes van mn zoon, daar zitten volgens mij ook wel wat schattige uni-sex dingen tussen. En de rest doe ik later... maar wel iets eerder met 38 weken! Barbara, heerlijk dat je je zoon niet meer hoeft te tillen! Die van mij is bijna 2,5 en wow, ik ben gesloopt aan het eind van de dag. Hij is zindelijk maar moet dus voortdurend op de pot / wc getild worden... en jas aan/jas uit, schoenen aan/uit, etc etc. Op de fiets hijsen... met de slee door de sneeuw Het is zo'n heerlijk ventje, maar ik wou dat ie 10 kilo lichter was Ik heb al best veel last van harde buiken... Het helpt ook absoluut niet dat ik mn werk nogal vreselijk vind op het moment. Aan het eind van de dag ben ik helemaal op en meestal aan het huilen. Kan gewoon niet meer... Het is hier even doorbikkelen dus. Ik bewonder jullie zo om jullie positiviteit. De meeste van jullie hebben zelfs nog meer miskramen dan ik gehad, en ik heb ook al zo'n prachtige zoon. En toch blijf ik zo weinig vertrouwen houden. Blijf ik bang dat er alsnog iets met deze baby zal gebeuren... Maar ik ben van nature emotioneel/psychisch niet de sterkste. Niet dat ik psychische klachten heb ofzo hoor... ik functioneer normaal, maar gewoon snel wat depri en emo... ik ga mn zoon op bed leggen. het is al na zn bedtijd maar mn man is boven aan het klussen... moet ie nu toch maar mee stoppen zodat zoonlief lekker kan slapen. Groet van mij!
Ha girliez, Ah gelukkig we zijn er allemaal nog . Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. @WOW Esli, wat een kleine druktemaker heb je in je buikje zitten . Schoppen door je kleding heen . Voel je haar ook iedere dag ? Wel erg leuk dat ook je vriendje kan meegenieten . En echt waar nu al een kast voor kleertjes ? 70 setjes al . Slik *ik krijg lichtelijk een paniekaanval*. Ik heb niet eens een kast..... Wel al wat kleertjes gekregen en zelf een paar basisdingetjes gekocht. Eigenlijk had ik zoiets daar wacht ik nog mee. De kleertjes die je nu koopt lijken me nog zo winters dus ik wacht wel op de nieuwe collecties en de voorjaarskleding. @Barbara, hoe gaat het met je nu je thuis bent ? Krijg je wat meer rust ? Miv deze week heb ik m'n niet-werkdag van de vrijdag naar de woensdag verplaatst maar het is zo idioot druk dat ik gister de hele dag thuis heb zitten werken en nou moet ik morgen ook nog naar kantoor. bleergh . Hoe bedoel je meer rust inbouwen Jeetje al zo'n grote zoon van 6 jaar. Aan de andere kant maakt Teun nu wel heel bewust mee dat hij een zusje krijgt. En kan hij je straks ook vast een beetje helpen. Dat heeft toch ook wel wat moet ik zeggen . Oh jullie denken gewoon al na over wat jullie meisje straks als eerste aankrijgt. Jee, daar ben ik nog helemaal niet mee bezig. Is dat erg ? Sterker nog, overdag op m'n werk vergeet ik gewoon vaak dat ik zwanger ben.Nou ja (...zwangerschapsdementie ...) ! Bij mij gaat vaak thuis de knop pas weer om. @Blauwe lucht, fijn dat we je weer zien/horen. Iedereen ervaart de zwangerschap weer op een andere manier. Dat blijkt wel als je onze verhalen leest. En qua kleertjes enzo ben ik ook nog niet op orde. En aan de kinderkamer moeten wij zelfs nog beginnen.Toch weet ik dat alles echt wel goed komt. Iederen doet het op z'n eigen manier. Kan me voorstellen dat het met je zoontje van 2,5 best druk is. Daarnaast nog je werk waar je niet helemaal happy van wordt én dan ook nog die zwangerschapshormonen die door je lijf gieren.Tja dan is het gewoon niet altijd dolle pret en één groot feest. Maar vertrouw erop lieve Blauwe lucht dat alles goed gaat komen. Je bent vast een fantastische mama voor je kleine mannetje. En met je meisje gaat het ook helemaal goedkomen . En je weet, hier kun je altijd je verhaal kwijt, we zijn er voor elkaar meis. Zo en nu tijd voor een heerlijk kopje thee. Nog een dagje werken en dan weer weekend . Dag allemaal
Dag ladies ! Was even stil aan mijn kant. Druk, druk druk.... Heb alles van jullie gelezen hoor! @Barbara: kun je genieten van het thuis zijn? Waarmee vul je je dagen nu vooral? Wat lief hoe Teun er mee bezig is @ Ilona: Goed dat je weet van die ruggenprik enzo. En grappig dat je allerlei gadgets hebt gescoord, haha.. Wij gaan ook nog naar zo'n voorlichtingsavond. Lijkt me idd een prettig idee als je het allemaal voor die tijd eens rustig hebt bekeken. En morgen begint je cursus. Ben benieuwd hoor! @Esli: Wat cool dat je de kleine al ziet schoppen En idd wow dat je al zoveel kleertjes hebt, hihi.. Ik heb ook nog geen echte setjes. Wat losse rompertjes enzo. Komt wel. @Blauwe Lucht: Voel je maar niet schuldig hoor! Zwanger zijn is inderdaad niet alleen meer jahoeeee en leuk! En je weet dat wij hier wel wat kunnen hebben he! Met mij gaat het wel goed. Woensdag 20wk echo... spannend.. En ik vermoed dat ik soms iets voel.. maar heel overtuigend is het nog niet. Ik heb wel wat spierpijnachtige pijn net boven mijn stuitje en in mijn billen op diezelfde hoogte. Geen idee wat het is. Bekken? Langzaam begint hier nu ook het plezier te komen. Ook omdat mijn buikje er nu wel uit ziet als zwanger buikje. Omdat ik heel tenger ben is het geen reuze buik. Sommige mensen reageren met: Nou, da's een bescheiden buikje! Of: Het is nog niet echt een buikje he? Zulke stomme reacties vind ik dat. Word ik heel opstandig van! Gewoon omdat ik zo trots op mijn buik ben! Ik ben nu 1,5 kg aangekomen, dus het begint te komen Ik wil jullie al een tijdje een leuk, grappig boek aanraden, maar vergat het steeds: "Krijg nou tieten" van Claudia de Breij. Het luisterboek is nóg leuker dan het leesboek omdat ze het zelf voorleest en je dus in haar stem echt de intentie hoort waarmee ze de tekst bedoelt. Het gaat dus over haar zwangerschap, week bij week. Soms echt hilarisch vond ik het. We hebben het in de auto geluisterd.. prima file-vermaak! Wat betreft de meeting.. ik twijfel een beetje.. Ik heb een internet-ontmoeting eerder gedaan met een groepje en dat viel toen zo tegen... Dat ik het nu gewoon heel spannend zou vinden. Nu hebben we in dit geval wel veel meer gemeen dan ik destijds met dat internetgroepje had, maar toch.. Ik ben maar gewoon eerlijk naar jullie.. Ik weet het gewoon nog niet. Afgelopen weekend heb ik babyspullen van mijn zus gekregen. Spulletjes die je óf maar kort gebruikt (kruiken) óf waarvan je prima een leen-exemplaar kunt hebben. Zo heb ik bv een voedingskussen vn d'r geleend waarvan ik zelf de hoes ga naaien. Ik ben nog wel benieuwd wat voor dingen jullie heel graag wilden hebben (en ook hebben gekocht)? Zo heb ik ook het halve topic "grootste miskoop en aanrader" gelezen. Heeeel handig! Ik zal het spits afbijten: Mijn aanraders / graag willen hebben (weet natuurlijk straks pas of het aanraders zijn) - draagdoek - doomoo-seat - hoppop babybadje - ledikantje megane (met glas-in-lood) - hangwieg kindekeklein - wasdroger ! Oja, en ik vond nog een grappige site over namen, hihii: Radio 3FM - 3fm - Zo heet je toch niet - De Schaamnaam Nou, ik ga mijn bedje in en wens jullie allemaal een hele mooie, goede week toe! Liefs, Wil
Hee Wil, Fijn dat het goed met je gaat! Je bent er helemaal vrij in hoor of je wel of niet wilt komen op de ontmoeting. Je mening wordt gerespecteerd! Kijk maar waar je je goed bij voelt, maar wie weet is het deze keer wel leuk. Ik ben nog altijd van mening dat een ontmoeting mèt baby`s mij het leukste lijkt omdat dit weer een extra band geeft tijdens een ontmoeting. Ik kom er vandaag achter dat mijn conditie echt gedaald is tot 0,0%, ik liep een paar keer de trap op en.......een hartslag van zo`n 160 p/m, hijgen als een zwanger paard...tjeetje. Morgen begin ik met yoga en hopelijk kan ik dit een beetje bijbenen. Het thuis zijn bevalt prima hoor, ik ben iemand die zich gelukkig nooit verveeld dus het gaat me goed af. Veel succes komende woensdag, laat je nog even weten hoe het is geweest? Groetjes.
Hé hallo ! @Wieweet, morgen de 20 wk echo. Wil je veel plezier en succes toewensen. Hoop dat je kindje er goed voor ligt en dat alles goed te zien is. Sorry...ben het even vergeten....maar wil je ook het geslacht weten ? En wat superleuk dat je de kleine denkt te voelen. Grappig is dat he . Ja het forum aanrader/miskoop is ook een favoriet van mij. Errug handig ,. Vwb de meeting, voel je vrij te doen waar jij je goed bij voelt. Ik zou het wel heel leuk vinden als je erbij bent, maar gezien je vorige ervaring kan ik je reactie voorstellen. Oh haha ik heb erg gelachen om het schaamnamenlijstje @Barbara, vanavond je eerste yogales. Ben benieuwd of je een leuke groep hebt en hoe actief dat is . Gisteren de 1e les gehad van de zwanger en fit curus. Nou echt wat voor mij, weinig (noppes) gesport, 1,5 gezeten en alleen maar gekletst. Kijk, dat is nou relaxed . Wat ik vandaag meemaak....lekker....we komen net uit het zh. Ik ging vanochtend languit plat op m'n snuit in het gangpad van de trein :x8). Door een stomme @#$% natte vloer ! Uiteindelijk werd ik van de grond geschraapt door een sterke meneer. Bomvolle trein, geen zitplaats. Hele eind gestaan tot aan DH. Gelukkig kon ik m'n buik beschermen. Wel twee zere handen, een zere knie en een dubbelgeklapte voet. Op het werk ging het wel weer, maar was me wel rotgeschrokken. Kleine kriel hield zich ook verdacht rustig. Enfin hele dag gewerkt totdat ik vanaf 16.30 een onwijs zere voet kreeg. Echt strompelen, kon er niet meer op staan, megapijn. Weer met die @#$% trein naar huis. Onderweg mannie gebeld om me op te pikken van het station, autorijden ging echt niet. Voor de zekerheid door naar de EHBO van het zh, daar kwamen we praktisch langs. Ik in de rolstoel . Wat denk je, moet je tegenwoordig een afspraak maken voordat je geholpen wordt :x. Het goede nieuws: kleine kriel maakt het goed. Slechte nieuws: m'n linkervoet en enkel ingetaped, ws enkelbanden verrekt of zwaar gekneusd. Foto maken niet mogelijk door de zwellingen. Dus nu voorlopig enkele dagen rust en been omhoog 8) en maandag eventueel terug voor een foto. Lekker he die NS.....eerst kan je niet naar je werk door sneeuwval en dan kan je eindelijk naar je werk breek je bijna je nek in de trein. Je zou ze toch..... Sorry voor de klaagzang. Zo, manlief heeft me geïnstalleerd op de bank met kussentjes en dekentjes. En nu aan de pizza, troost-food . Fijne avond !
Beterschap met je voet Ilona! Wat sneu dat dit nou moest gebeuren, en wat raar toch dat niemand even voor je opstaat. Iedereen is dan toch wel erg met zichzelf bezig, bah:x. Ik had gisteren een leukere trein ervaring,een aardige spanjaard die gezellig tegen me aan stond te kletsen, maar vraag me niet wat hij allemaal vertelde, verstond er niet veel van. Erg vermakelijk dus! Gelukkig maakt de kleine het goed, kreeg je een echo? Rust maar goed uit en laat goed voor jezelf zorgen meid! Liefs Barbara.
Hoi allemaal, ik ben wat afwezig geweest sorry. Ik schrijf om een of andere reden wel regelmatig iets bij het miskramen topic. Heb dan misschien het idee dat ik nog wat kan betekenen voor meiden die daar doorheen gaan. Qua eigen zwangerschap ben ik vooral gericht op het in orde maken van mijn huis en afronden van klusjes voor mijn verlof en minder met het delen van ervaringen hier... maar goed ik ben er weer Ik geloof dat het bij iedereen wel lekker gaat, behalve bij Ilona in de trein (wat balen!!!) en blauwe lucht die het wat zwaarder heeft. Ik vind dit heel vervelend voor je en ik hoop dat je er met van dag tot dag leven toch doorheen komt. Alles wijst erop dat het helemaal goed gaat komen met die kleine in jouw buik dus ik zou dat toch iedere ochtend eventjes tegen jezelf zeggen. Maar goed, ik herken ook wel dingen hoor. Ik ben vaker dan verwacht neerslachtig in deze zwangerschap. Ik kan het niet verklaren en accepteer het dus maar gewoon. Mijn huisarts heeft wel een aantekening gemaakt in verband met de periode na de bevalling... Maar goed dat is dan en dit is nu. Hoe is het met jullie buiken? Ik groei nu heel hard. Mijn vriend was 10 dgn in het buitenland en die schrok echt toen hij mij gister weer zag. Het drukt allemaal behoorlijk tegen mijn maag en longen. Gewicht blijft echter hetzelfde ? misschien is die kleine me langzaam aan het opeten Wie weet, hoe was je echo vandaag??? Groetjes
Lieve allemaal, Even een kort berichtje want ik ben zooo moe. Vanmidddag de 20 weken echo gehad. Was heel nerveus. Alles zag er goed uit en de echoscopist (ja een man!) legde alles uit en nam er ruim de tijd voor. We hebben een paar mooie foto's, waaronder een zwaaiend handje. Super! Er valt wel een last van me af, en daarom ben ik nu ook zo moe.. Binnenkort meer van mij ! xx
Hallo Dames, Hoe is het met jullie. Ilona! wat een vervelend verhaal van de trein en je enkel. Zwanger en dan ook nog krukken! Jemig dat zal wel zwaar zijn! Hoe gaat het nu met je? Wat super dat je echo goed was Wie weet! Goed nieuws. ga je nu genieten van je roze wolk (of is het een blauwe) Hoe was yoga barbara? Ik ga dat ook doen maar pas 1 maart! Dus moet nog een paar weekjes wachten. Ben erg benieuwd. Mijn buik groeit echt als kool! Als mensen mij een weekje niet zien schrikken ze er weer van! ha ha. Gelukkig groeit mijn gewicht ook niet zo hard meer mee. Al denk ik wel dat ik met 17 of 18 kilo extra heb aan het einde. Ik vind het trouwens wel erg gezellig hoor in mijn buik. Wij hebben echt af en toe speel kwartiertje! Ha ha. alleen ze houdt me ook wakker s'nachts. pff Ik heb ook niet zo veel tijd meer om hier te schrijven. Ik ben vooral aan het klussen of aan het werk en anders lig ik in mijn bedje. Tot de volgende keer dames!