Wij staan op het punt onze tuin te veranderen. Ook willen we er een glijbaan met speelhuisje in zetten. Nu zit ik te bedenken welke ondergrond daar dan onder moet. Kunstgras lijkt me leuk staan en handig. We hebben een hele zonnige tuin en weinig tijd om onderhoud te plegen. Maar ons budget is beperkt. Een stuk kunstgras op de kop tikken lukt ons misschien wel, maar dan? Als ik google doen bedrijven vooral heel ingewikkeld wb het zelf leggen. Stel nou dat ik gewoon zorg voor een goede egale witte zandondergrond, is dat dan niet genoeg? Het gras komt tussen 2 strak gelegde terrassen. Een strook van 3 x 5 ongeveer. Perfectie hoeft niet. Het moet wel netjes staan. Ben ik te naïef? Hebben jullie tips?
zorg dat het zand goed aan getrild is met zo'n tril plaat anders heb je heel snel een heuvel landschap als het zand gaat verzakken. kijk ook goed naar de kwaliteit van het gras en of het er echt uitziet, bij ons zitten er bijvoorbeeld bruine sprietjes tussen. Wij hebben al een aantal jaar kunstgras liggen en dat bevalt erg goed.
Je moet vooral voor aan afvoer van het water denken. Niet elke zand schijnt er geschikt voor te zijn. Als er water blijkt liggen kan het kapot gaan. Als je op klei zit is het een heel ander verhaal dan je op zand zit.
Bij mij ligt er gewoon een flinke laag aangetrild zand onder. Ik zou wel een stabilisatiedoek (is iets anders dan een worteldoek) eronder leggen anders prik je door het gras met bijvoorbeeld een stoelpoot. Op de hoeken en eventueel aan de zijkant vastzetten met tentharingen. Die had ik dus heel duur gekocht in de winkel waar ik het kunstgras had gekocht, maar het bleken dus gewoon tentharingen te zijn.
Hier heeft mijn man het heel netjes met zand gedaan...niet getrild...wel heel erg waterpas. Wij hebben al jaren kunstgras en ook bij verschillende huizen en grondsoorten. Altijd alleen met zand gedaan en nooit problemen gehad. Super fijn spul.