We zijn op zoek naar originele en mooie jongensnaam. (Geen top 20 naam zeg maar) We hebben een aantal meisjesnamen maar voor jongensnamen nog niet zo'n lijstje.. Wie heeft er suggesties? De meisjesnamen zijn de volgende: Pip, Vlinder, Pomme, Lieve, Faye, Nova, Lou, Lotus, Vesper. In deze richting zoeken we een jongensnaam, onze dochter heeft een naam die het afgelopen jaar minder dan 25 keer gegeven is. Op zich maakt ons dat niet maar even idee dat we niet op zoek zijn naar een top zoveel naam.. Ben benieuwd naar de suggesties, bedankt alvast!
Mats Moos Loek Joes Mauck Tuur Miel Berk / Birk Jork Jon Dem / Dim Stern Romeijn / Romijn Skai Rex Flint / Flynn Brin Lasse Kalle Pim Juup
Dankjulliewel!! Fijne inspiratie.. En leuk kom verschillende namen tegen waar we het al wel eens over gehad hebben of ik al eens aan gedacht heb! Storm: super leuk! M'n man vindt het niks. Misschien moet hij even wennen? Riv: erg leuk, ik kende hem nog niet. Rixt ook leuk, ken hem eigenlijk alleen als meisjesnaam, even laten bezinken. Abel: heel mooi. Alleen zo heet een hond die we kennen. Weet zelf nog niet of ik dat een bewaar vind? Rover: vind ik zelf super, m'n man nog niet zo Boet: super leuk! En wat leuk dat Romijn er tussen staat! Heb ik altijd heel mooi gevonden maar was hem even vergeten!! Komt zeker op het lijstje Stern: nog niet eerder gehoord maar klinkt meteen leuk! Dankjulliewel!!
Art Bor Beert Brecht Duux Flor Goos Jelt Jids Jint Joek Kix : komt van de naam Cornelis Laut Mauk Meeb : komt van Mebius, dat weer van Bartholomeüs komt Phos : Latijn, betekenis 'licht dragend' Rix : i.p.v. Rixt Roef : komt van Rudolf Skout Skip Taff : Keltisch, komt van de naam David Arend Beerten Birger Bodin Casijn Ebel Elwik : 'edele strijder' Ewout Floren Hesper : bet. 'avondster', naam uit Griekse mythologie Joren Iven - Yven Jenten Jonas Jurrit Lander Lumen : Latijn, bet. 'licht' Luthijn Odin Quirijn Raven Romaer Vigor : latijn, bet. 'energie, levenskracht Werren
Raven vind ik ook erg mooi.. En ja Wolf!! Prachtig! Mijn man vindt dat nog niks, ik hoop dat hij er even aan moet wennen. Komt toch zeker op het lijstje ; ) Bedankt voor de vele suggesties. Ga ze straks nog even rustig doorlezen.
Meeb nog niet eerder gehoord, erg mooi! Mees vonden we ooit mooi maar is de afgelopen jaren veels te populair geworden.
Hier wat ideetjes Ik vind Abel overigens fantastisch. Abbe, Abe Alk Arend Arne Arnoud Art Arwin Atlas Bastijn, Bast Beek Beer Bengt, Bendt Berke, Berk Berre Biek, Biem Bijs Birk, Birke Bjarne Boan Bodhi Bodin, Boden, Bodijn Boele Bor, Borre Brenn Briek, Brik Broes Camiel Casijn Caspar Ceder, Cedar Chiel Daaf Deen, Den Des / Dez Dev Diede Diek, Dieks Diem Dies, Diese / Dieze Dim, Diem Driek Ebbe Ebe, Ebel, Eben Elmar, Elmer Elon Emiel / Emil Erben Esben, Espen Evin Ewald Ewoud / Ewout Fabe, Faber Fedor Feie / Feije Fender Fenn Ferre, Ferren Ferris Fes Fijs Fimme Fink / Finck Fitz Fjaran Flip Floran Florijn Floyd Flynn, Flynt Fons Fos / Vos / Foss, Vosse / Fosse Fox Frey / Frej, Froy Gies Goof Goos Hero Herre Hesse, Hasse Hessel Hille Ibe, Iben Ilan, Idan Ilian / Ylian Imme Ingmar Ischa Iven, Ivo Jarne Jelco / Jelko Jelger Jelmar Jelt, Jent Jerre Jibbe Jille Jilles, Jillis Jimme Jimte Jisse, Jinse Jobbe Joes, Joek Jonne Joos Jorben Joren Jori, Jorian Jorik Jorre Jorrijn, Jurrijn Jos, Josse Julen, Julan Jurren Just Juup Kais Kaiser / Kaizer Kalle Keije Kes Kiem Kjell Kobe Koos Kyte Lard Las Laut Lazlo / Laslo / Laszlo Leander Leif Lemmy Lev Levijn, Levin Lias Lieven Linus Lloyd Lode, Lude Loet, Loef Loïc Lowie Lucan Lute, Luut Lux Luyt / Luit Maas Magnus Malte / Malthe Mannes Mans Mas Mauk Melle Mels Menno Merijn, Merlijn Mex Mias Michiel, Machiel Midas Miel Moos, Mos Morris Mus Nanne, Nanno Nero Niel Nijs Nilo Nim / Nimm Nisse Noam Nox Oek Okke Olle Onne, Onno Ot, Otte Pelle Per, Perre Perrijn / Perijn Pijke / Peijke Piotr / Pjotr Pip, Pippijn Pol, Polle Quint, Quincy Quintijn Quirijn Raaf Raven, Ravin Ree / Ray Remi Renze Revin Rienk Ries Rijk / Rijck Rijn Rink / Rinck, Rinke Rinze Riv / Rif / Riff Roald Roar Robbe Rocco Rodin Roek, Roef, Roel Roemer Roene, Ronne Rowin Rube Rubin Rune, Runar Seb, Sepp Sebbe Seger / Zeger Sieb / Syb Sijmen Silas Silven, Silvan Silvijn Simme Skip Sol Sonny Stach, Stas, Staas Stellan Stian Teije / Thije / Tije / Teie Teus Tex Thor / Tor Thorin Tias / Thias Tibbe Tibo Tiebe / Tibe Tiede Tijl Tijm / Thijm Tobe, Tobin Toon Torben Tore / Thore Torre Tos Troy, Trey Ture / Thure Tuur / Thuur Twan Waldemar Walden Walt / Wald Wander Ward Warre, War Wes, Wesse Woes Woud / Wout Yrian Zev / Zef / Sev / Sef / Seph / Zeph Rixt zou ik niet doen voor een jongen trouwens, ik vind dat echt een meisjesnaam
Boet, Berk, Espen, Midas, Thibo/Tibo en Leander vind ik mooie namen, maar die zijn al genoemd! Andere suggesties: Jurre Armin Eros Felix Jari Arno Arne Björn Lasse Sverre Laurens Axel / Aksel Leo / Leon
Ik wordt helemaal enthousiast van al jullie namen! Dankjewel!! We hadden zoveel meer meisjesnamen waar we echt een goed gevoel bij hadden, ik dacht ohh gaat dat ook lukken voor een mooie originele jongensnaam?! Maar nu gelukkig een aantal namen voor het het lijstje.. Bedankt!! Bodijn ook prachtig! Erg mooi gaat op het lijstje.. Vosse, Olle, Pippijn, Fabe en Espen super! En Abel blijf ik ook fantastisch vinden.
Boaz/boas Bodhi Rafi/ravi Xavi Jip Pim Ian Otis Raaf Kaan Jas Sil Jari Mels Mert Sef Seth Sten Nils Krijn Raf Rijck Aras Tuur Abe Wes Bent Lou Tijl Sep Siep Juda Bink Davi Timur Meisjesversie: Loïs Isis