Voorstellen & onzeker

Discussion in 'Eerste symptomen' started by sabina83, Jul 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sabina83

sabina83 Lid

Jul 12, 2012
    37
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Mijn naam is Sabina, ben 29 jr en woon in Curacao.
    Mijn man en ik zijn sinds een jaar of 8 actief bezig met het krijgen van een kleintje, maar dat is altijd erg moeilijk gegaan vanwege een extreme vorm van pcos.

We hebben Clomid geprobeerd, Letrozole, Puregon, een Eileiderdrilling en nog meer Clomid..

Eigenlijk op het moment dat we het op wilden geven en wilden informeren voor IVF in Colombia was het op 28 juni ineens zo dat we een positieve test in onze handen hadden.
    Moeilijk te bevatten en het heeft 48 uur geduurd voor we beseften wat er gebeurd was. Het was voor ons een te grote omschakeling maar we zijn de dag erna gelijk naar de gynae gegaan en die zei toen ik denk dat je een week of 6 was maar omdat hij geen tijd had voor een echo werd me gevraagd een echo te maken over 3 weken.
    Ik kreeg een afspraak voor 16 juli aanstaande..

Ik denk persoonlijk dat het niet was omdat hij geen echo kon maken op dat moment maar omdat hij wist en ook zelf vond wat een shock dit was omdat hij ons letterlijk gezegd had ik weet het niet meer..
    Dat hij ons niet in vreselijk veel stress wilde achterlaten als je na 6 weken wat natuurlijk veelste vroeg is met een teleurstelling naar huis moest sturen.
    Ben zo blij met mn gynae het is een hele lieve man!
    Zo meelevend en mee denkend..

Maar goed we zijn dus daarna blij en verward en nog vol vragen weer naar huis gegaan..

Ik heb geen zwangerschapssymptomen (meer)

Niet misselijk ook niet geweest
    Paar dagen groen aangelopen van de lucht van mn mascara maar dat is nu ook weg
    En eigenlijk heel erg moe..

Maakt me onzeker dat ik niet ook mn longen uit mn lijf kots om het zo maar te zeggen, geloof wel dat niemand het wil maar het zou mij minder laten piekeren.

De 16e is aanstaande maandag al en volgens internet ben ik dan in mn 9e week.

Vraag me af of we dan wel het hartje kunnen horen..

Mijn man is zoo bang dat hij niks hoort en ik probeer niet te piekeren.. hoe moeilijk dat soms ook is.

Is er hier nog iemand ongeveer 9 weken zwanger van een wondertje want ik zou graag eens om advies vragen of gewoon eens kijken of iemand het zelfde ervaart.

Het is heel onwerkelijk allemaal en weet nog steeds niet hoe dit zo vanuit het niets heeft kunnen gebeuren al zijn er al vele tranen van dankbaarheid gevallen.

Ik hoop maar heel hard dat het maandag allemaal goed is.

Ze zeggen dat vanaf week 10 de kans op een miskraam 5% is en dat je dus 95% kans hebt dat het goed gaat?
    Het is misschien stom maar omdat we zoveel jaar hebben geknokt en er alles voor hebben gedaan ben ik ergens toch wat bang dat het ons afgenomen word.

Heb hier vanavond al veel zitten lezen en weet dat ik hier niet de enige in ben maar wilde het toch even kwijt.

Nou mijn verhaal is voor nu even genoeg denk ik :), ik hoop op reacties zodat ik hopelijk met een stuk minder piekeren het weekend door kom.
    Het komt nu wel heel erg dichtbij..

Groetjes uit Curacao

2. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Zo herkenbaar je gevoel. Wij zijn 5 jaar bezig voor een kleintje en nu nadat we voor de laatste ivf/icsi zijn gegaan hadden we voor het eerst in 5 jaar een positieve test.
    Zo onwerkelijk na zoveel negatieve testen.
    Ik ben nu ruim 5 weken zwanger en zit ook te wachten op die overduidelijke verschijnselen.
    Ben af en toe licht misselijk en moe maar echt overduidelijke tekenen
    Vind ik het niet.
    Ik kan ook nog niet genieten omdat ik het nog steeds niet echt durf te geloven en natuurlijk ook omdat er een stukje angst zit.

Ik denk dat het allemaal wat 'echter' zal zijn na die 1 echo.
    Ik mag 20 juli dus ik moet ook nog even wachten.

Fijn dat je gyn zo meedenkt!

Succes nog even met wachten, probeer je niet te veel zorgen te maken. Voor je het week is het 16 juli.

Gr. Denise

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    jeetje dat is gaaf zeg en ik hoop met jullie mee dat jullie maandag een mooi hartje zien kloppen en misschien wel horen als je het maar ziet dan is het al goed,bij onze vk lieten ze het toen niet horen op de echo omdat het toch niet altijd goed schijnt te zijn maar konden het overduidelijk zien al met 7 weken.dus met 9 weken moet je het zeker zien.en ja geen kwalen ben nu zwanger van de derde en ik ben nooit ziek geweest bij een zwangerschap ben nu alleen meer moe maar dit komt denk ik meer omdat ik al 2 kids heb rond lopen en mijn rust niet echt kan pakken die ik nodig heb.nou samen heel veel succes en op een goede afloop en op een mooi wondertje in 2013 liefs esther

4. Argos

Argos Lid

Apr 24, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dan wel niet zo lang moeten wachten als jou (bijna 2 jaar), maar ik heb die angst inderdaad ook wel een beetje.

Ik heb ook nog maar lichte klachten. Ik ben af en toe verdeeld over de dag wat week in mijn maag en ik heb licht gevoelige borsten, maar daar houdt het ook mee op. Ik voel het alleen als ik er op let.
    Sommige vrouwen liggen maanden ziek boven de wc, dus ik prijs me maar gelukkig hiermee.

Ik wens je veel succes bij je echo en veel plezier met het voor de eerste keer zien van je kleintje!!!

5. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ik heb niet zo lang moeten wachten, wel weet ik dat symptomen komen en gaan. Had in het begin helemaal niet zo veel kwaaltjes en nu elke ochtend misselijk tot kotsen aan toe. Ik denk niet dat je met 9 weken hartje gaat horen want volgens mij is dat vroeg, wij gaan aanstaande maandag hartje horen. Maar wel kan je het hartje duidelijk op de echo zien kloppen. Dus heel veel succes maandag, en niet veel stressen mijn verloskundige zei dat het vaker goed gaat dan fout en niet dingen op Google zoeken want dan wordt je gek met sommige verhalen.

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hey meid

maak je geen zorgen hoor met 9 weken MOET het hartje kloppen en ik denk dat ook daarom de gyne je die week laat komen, je krijgt dan een echo en na die echo zul je een stuk geruster zijn;) vertrouw op je lichaam ookal heeft die je voor jou gevoel 8 jaar een beetje in de steek gelaten, schijnbaar heeft je lichaam het gevonden en krijg jij over een paar maandjes een prachtig kleintje :):) symptomen zeggen niets over een zwangerschap, ik ben nu zwanger van kindje nr 6 en geloof me er is geen een zwangerschap dezelfde geweest, die onzekerheid en beetje angst heeft elke mom to be, ik denk dat wel allemaal weleens hebben wat als, maar jij moet gewoon denken nee dit kleintje komt er heb vertrouwen in de baby en in jezelf dan komt het allemaal goed:);)

ik wens je een hele fijne zwangerschap toe samen met je man genieten van die paar maanden en natuurlijk op naar een gezond kleintje

7. sabina83

sabina83 Lid

Jul 12, 2012
    37
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ben net wakker het is hier nu 08.00 uur en dacht eventjes kijken en wat een lieve reacties dankjewel.
    Vind het zo stom en onwerkelijk..

@ Miracle, het is net wat je zegt inderdaad het voelt gewoon nog niet als zwanger en ook ik durf niet te genieten. Ik hoop dat het na de 16e wel langzaam zal komen want hier heb ik 8 jr op gewacht dus zou het ook niet willen om 9 maanden op mn tenen te lopen. Geweldig dat je ook zwanger bent en jij mag dus volgende week vrijdag zal ook zeker voor je duimen.
    Vind het wel erg leuk om zo mensen te spreken die het zelfde doormaken want in mn direct vriendenkring word er jammer genoeg heel anders gereageerd wat niet altijd even leuk is.

@ esje jij ook van harte :) ik weet inderdaad dat er gigantisch veel vrouwen zijn die nooit een dag ziek zijn terwijl andere vrouwen een hele intieme relatie met de wc pot hebben van soms maanden lang. Wil ook niet klagen of ondankbaar zijn dat ik geen klachten heb maar het zou mij geruster maken want nu ik niks voel denk ik weleens zit het er nog wel.. Maar ja nog 4 nachtjes slapen, 2 uur, 20 min en 10...9...8.. seconde pff

@ Argos dankjewel voor je reactie en jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap, 2 jaar kan ook heel lang zijn voor je gevoel, maar wij werden in NL jarenlang van het kastje naar de muur gestuurd en kregen geen hulp. Pas toen we in 2009 emigreerden en een jaar later ik de durf had om naar de gynae te gaan gingen ineens alle deuren voor ons open, anders hadden we (denk ik) allang trotse ouders geweest.. De jaren die de nederlandse ziekenhuizen van ons afgepakt hebben vergeef ik ze nooit.

@ Yasmijnkai, wat je zegt over de symptomen dat ze weer gaan dat klopt wel, werd in het begin kotsmisselijk van mijn man zn blieberry muffin, en nu pak ik het nog net niet uit zn handen.
    Begin nu steeds meer de continue honger te krijgen maar hou het wel een beetje in de hand want wil er geen 30 kg bij natuurlijk :-D Moet ik zijwaards door de deur met die kleine, dat word niks..
    Dat van google dat heb ik helaas al gedaan, ben 3 dagen flink over de zeik geweest omdat ik gelezen dat het ook alleen een leeg vruchtzakje kon zijn. Mijn vriendin kwaad natuurlijk dat ik had zitten lezen want dit gebeurde haast nooit zei ze. Maar als je zolang hebt moeten knokken wil je alles weten, hoeveel kans dat het goed gaat en wat er kan gebeuren. Zeker ook omdat het nieuw is. Doe dat nu niet meer hoor! Heb dat in twintigvoud moeten beloven aan haar haha. ( Gefeliciteerd ook :-D )

@ Mammavan5
    Ik hoop het heel hard dat het maandag helemaal goed zal komen inderdaad en ik denk als ik het gezien heb en iets tastbaars op mn netvlies en misschien wel een afdruk ervan dat ik er meer in ga geloven. Durf me nu haast nog niet te hechten (al is dat al gebeurd natuurlijk) omdat ik nog steeds bang ben dat ik afscheid moet nemen. Maar goed..
    Klinkt enorm heftig zwanger van kindje nummer zes, dat worden hele gezellige kerstdagen in de toekomst :-D
    Jij ook een hele fijne zwangerschap natuurlijk..

Willen jullie allemaal weten wat het word qua geslacht of kiezen jullie ervoor om het een verrassing te laten?
    Ik wil na die 8 jr alles weten en ga er ook geen staatsgeheim van maken voor familie en vrienden. Het enige wat we wel voor ons zelf houden is de naam van de kleine.
    Maar die hebben we nog niet dat durf ik pas als het echt echt echt goed zit.

Fijne dag nog en misschien tot later :)

Groetjes Sabina

8. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Wij willen wel het geslacht weten maar net wat je zegt, de naam blijft geheim.

9. sabina83

sabina83 Lid

Jul 12, 2012
    37
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Even een vraagje, ik had in week 6 (ongeveer) enkele dagen bruin bloedverlies na het afvegen, maar dat ging na een paar dagen weg. Ben nu anderhalve dag voor mn echo en heb weer bruin bloedverlies en borrelend gevoel in mn buik.

Pfff wil niet piekeren maar doe het toch een beetje.

Hebben jullie dit ook?

Groetjes Sabina

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hey sabina,,

Bruinverlies kan geen kwaad dit is vaak oud bloed dat er nog uit moet doordat de baarmoedermond zich steeds dichter gaat sluiten dit gebeurt meestal als het gebeurt rond de 6 weken geen zorgen maken pas als er helderrood bloed komt met stolsels en flinke krampen moet je je zorgen maken dat is meestal een slecht teken, maar bruinverlies niet

11. Saga

Saga Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,472
    0
    0
    N-Nederland
    Gefeliciteerd!!!!!!

Hier kijken ze tot 12 weken alleen of het hartje klopt en vanaf 13 weken gaan ze pas luisteren. Om de mensen niet onzeker te maken.

Heel erg veel succes morgen!!

12. sabina83

sabina83 Lid

Jul 12, 2012
    37
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden, we zijn net terug uit het ziekenhuis en we zijn ons wondertje verloren.
    Wens jullie een fijne zwangerschap, maar onze droom is voorbij

Sabina

13. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Jeetje meid wat heftig...zo lang opmoeten wachten...dan lijkt de droom eindelijk uit te komen.. :(
    Heel véél sterkte!!!

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Nee wat erg heel veel sterkte voor jullie :(

15. sjoeke

sjoeke Lid

Jun 29, 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte. Geef de moed niet op.

Knuf Sjoeke..

16. an12

an12 Actief lid

Dec 3, 2011
    487
    0
    16
    Female
    huismama
    overijssel
    jeetje wat moet dit heftig zijn zeg!!! Ik had het jullie zo gegunt!!
    Heel veel sterkte, en geef inderdaad de moed niet op!!!
    knuff knuff

Share This Page