meer afscheiding....is dit normaal?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door julia1984, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb al een lange tijd last van gelige afscheiding, zo erg dat ik zelfs dagelijks een inlegkruisje in moet.

Ik ben bekend met groep streptococcen B, heeft dit een relatie met elkaar?

Wat kan ik eraan doen om dit te verminderen. Vind het nogal onsmakelijk en vies. Daarnaast vind ik het niet fijn om dagelijks een inlegkruisjes in te doen.

Alvast bedankt voor je tijd en antwoord!

2. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb geen jeuk of pijn of iets dergelijks. Het is echt alleen de hoeveelheid en kleur. Daarnaast ruikt het ook een beetje muf..

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Julia,

het kan geen kwaad en het hoeft geen relatie te hebben met GBS (groep B streptococcen). Soms vloie je gewoon wat meer onder invloed van hormonen. Je kunt er vrij weinig aan doen, maar een paar tips; draag katoenen ondergoed, geen strakke broeken, geen synthetisch ondergoed en geen strings, was je onderkant niet met zeep of speciale vaginawasgel; het verstoort toch altijd je natuurlijke milieutje daar, al is het maar door het aanraken en stimuleren van vochtaanmaak. Gewoon afspoelen met lauw water is het beste. En als het blijft kun je toch wel even de HA raadplegen; er zijn ook schimmeltjes die geen jeuk veroorzaken, maar wel meer afscheiding die een beetje muf od visachtig kan ruiken.

Groeten Brigitte

4. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Brigitte,
    bedankt voor je reactie. Ik zal je raad opvolgen en kijken of het over 4 wkn minder is. Zo niet dan ga ik even langs de HA.
    Groetjes Julia

Deel Deze Pagina