zo bang voor wat komen gaat. ..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jeszjuh, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Net laatste controle gehad en ons beebje ligt nog steeds in stuit. Morgen in het ziekenhuis uitgebreide echo voor de groei en vrijdag draai poging. .. lijkt me echt verschrikkelijk maar een keizersnede lijkt me nog erger wat de volgende optie is. Mijnis zo strak dat draaien misschien niet gaat. .. iemand ervaring of die me gerust kan stestellen? Wist al vavanaf het begin dat dit eraan zat te komen maar nu het zover is ga ik kapot van de zenuwen en angst :(

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik heb er helaas geen ervaring mee (alleen met een KS), maar wil je heel veel sterkte wensen.
    Hopelijk wil de draaipoging lukken!

3. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hoi
    heb zelf geen ervaring met een draaipoging maar weet van een buurvrouw dat het niet prettig was. daarentegen wel ervaring met keizersnee (2x). De bevalling is dan niet pijnlijk herstel duurt langer dat wel.. ik hoop dat je beebje toch nog even vanzelf een flinke draai geeft:)

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jeetje meid wat naar !
    Keuze wat betreft draaipoging heb je al gemaakt zie ik daar ga ik je niet meer van af praten ;)
    Ga even rationeel je angst na voor een keizersnede waar ben je bang voor? Is er een mogelijkheid op een natuurlijke keizersnede?
    De ruggenprik voel je iniedergeval echt helemaal niets van daar hoef je niet bang voor te zijn, ook je partner zal er de hele tijd bij zijn..

5. Canina

Canina Actief lid

21 feb 2013
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf geen ervaring maar mijn zusje heeft dit wel gehad, die vond de draaipoging vervelend maar wel goed te doen. Het heeft in haar geval ook gewerkt. Hoor wel eens om me heen dat als het niet werkt, je nog zoiets hebt als Moxa? Weet er het fijne niet van hoor, maar misschien kun je eens informeren.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja je hebt ook nog voetreflex therapie , accupuctuur enzovoort gewoon alles proberen mocht de draaipoging niet werken..

7. nancy82

nancy82 Actief lid

30 dec 2012
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een stuitje helaas :(
    Vorige week draaipoging gehad. .gyn was er van overtuigd dat het ging lukken, maar omze nu al eigenwijze meid had er geen zin in helaas.
    Na 20 min zijn we gestopt. Ja het is vervelend en zeker niet pijnloos. .maarja dat is bevallen ook niet ;). Ik heb geen infuus of medicijnen gehad dus daar geen last van gehad. Kleine is totaal niet onder de indruk geweest van het hele gebeuren.
    hier vervolgens ook in de stress..want wil echt geen keizersnede :(
    In overleg met de gyn besloten tot een stuit bevalling.
    Dat vond hij de beste optie en vordert het niet kan er altijd nog ingegrepen worden.

8. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hė, jammer om te lezen dat jullie meid nog niet gedraaid is...:(

Ik wens je veel succes met de draaipoging, praat zeker over je angst met diegene die je begeleidt. Ik duim dat ie lukt!
    Moest het niet lukken, ik heb ook al veel positieve verhalen gehoord over acupunctuur en dergelijke technieken. De moeite waard om te proberen misschien!

9. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ja als de poging lukt is het mooi maar dat weet ik vrijdag pas. Morgen eerst kijken of het mogelijk is. Ik heb geen ziekenhuis ervaring. Ook niet met infuus en prikken. Het idee dat r in me gesneden word vind ik het engste. ..

10. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    hoi,spannend!
    hier een geplande ks, vanwege een stuitliggertje. durfde een stuitbevalling niet aan...ze hebben wel het hoofdje gemeten om te kijken of het überhaupt zou passen, maar aangezien ik twijfelde hebben ze mij een stuitbevalling afgeraden. alleen de KS is mij gruwelijk tegengevallen, maar verschilt natuurlijk sterk van persoon tot persoon. (veel morfine, napijn, sloomheid wekenlang, weinig mogen doen in huis.)

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Veel sterkte!

12. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wat vervelend zeg, kan me voorstellen dat je je druk maakt om wat komen gaat.
    Persoonlijk zou ik eerst de "natuurlijke" mogelijkheden proberen voor ik over een draaipoging na zou denken.
    Moxa (echt hele positieve dingen over gehoord), voetreflexologie, dat soort dingen (misschien heb je dat al wel gedaan)

Verder ben ik weinig nuttig want ik heb dit zelf gelukkig niet meegemaakt.

Heel veel succes en sterkte gewenst.

13. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Stuitbevalling is bij mij niet mogelijk want daar ligt ze ook niet goed voor. En daarbij durf ik dat ook echt niet aan. En ja bij kz duurd het herstel ook langer en dat is bij iedereen anders natuurlijk. Ben bang dat dat ook zo gaat tegenvallen. Ben niet echt een persoon dat graag stil zit... Als er een kz gepland gaat worden mag mn man me wel in coma slaan of aan me haren meetrekken want weet dat ik dan niet vrijwillig mee ga ;)

14. nancy82

nancy82 Actief lid

30 dec 2012
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat een stuit bevalling niet gaat...mijn gyn is er echt een voorstander van mits het goed vordert.
    ik heb natuurlijk al een natuurlijke bevalling gehad en dit kindje is qua grootte gelijk.
    Dus we weten dat het gaat passen en dan zijn de risico's niet groter dan van een gewone bevalling of keizersnede.
    en ik zie juist echt heel erg tegen een keizersnede op meer als een stuit bevalling.
    Maar he..ze heeft ook nog 3 weken om te draaien...wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

15. kimenramon

12 mrt 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb beide gehad
    (volkomen stuit voetjes al ingedaald)
    en een draai poging en geplande ks.
    van de draai poging niks van gemerkt.
    zelfs niet toen ons meiske onder de handen van de gynaecoloog terug draaide en dat terwijl ik ook al veel verschrikkelijke verhalen er over gehoord had met name dat het pijn doet etc.
    maar helemaal niks van gemerkt .
    wat die spanning betreft die ken het ook heb tot het moment van operatie zaal in gaan riep ik dat ik die ks niet wilde maar toen ze uiteindelijk uit mijn buik gehaald werd en de gynaecoloog vertelde hoe ze er uit kwam met de navelstreng om haar nek en om haar middel ....:'(
    en dat als het een "gewone" bevalling zou zijn ik haar of dood had geperst of alsnog een spoed ks zou worden dus achter af was het wel de beste beslissing om het zo te doen .
    en qua herstel tja dat is des persoons ik was al na een paar dagen al mee aant poetsen met de kraamzorg ik was al heel snel op de been dat zeiden ze in het zh al.
    nu is dat eigenwijs meisje al 3j en word in sept grote zus
    mijn advies ga die gesprekken aan en blijf vooral rustig en blijf bij je zelf niemand voelt wat jij voelt

16. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    He bah wat erg :( lijkt me echt verschrikkelijk als je dat te horen krijgt. Geluk inderdaad dat je dan kz gehad heb...
    En ja je weet toch niet hoe t gaat lopen en denk dat als ze er eenmaal is dat je het dan zo vergeten ven,, teminste dat zeggen ze ;)

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Snap je angst heel goed! Ik hoop ook echt dat n ks hier tzt niet tot de opties zal gaan horen. Toch wel n onbewuste angst voor.

Hoop dat t draaien nog zal lukken en je gewoon kan bevallen!

18. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier geen stuit maar ks vanwege sterrenkijkertje dat niet wilde draaien. Ik vond het reuze meevallen, was snel weer op de been en weinig klachten gehad. Maar ik heb alles op me af laten komen en was er ook niet bang voor, vooraf al niet mocht het een ks worden. Dat scheelt natuurlijk. Wat ik maar wil zeggen is dat je vaak nare verhalen over ks hoort maar dat dat voor mij zeker niet gold, dus voor jou mss ook niet, mocht het zover komen. Succes!

19. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Vanmorgen groei echo gehad. T is een klein meisje nu 2.2 kilo. Morgen willen ze het wel gaan proberen te draaien ben benieuwd. Anders zal de kz gepland worden. Het op je af laten komen klinkt makkelijk maar ik ben onbewust dan toch heel erg ermee bezig enzo...al willik het niet. Is toch een raar idee dat mocht het morgen niet lukken dat we dan al de datum zullen weten wanneer de uk gehaald word...

20. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Om 11 uur draai poging. Ben benieuwd. ..

Deel Deze Pagina