Gembercapsules bij misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LJJ, 13 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Hee dames,

    Zoals velen waarschijnlijk loop ik nu zo'n drie weken al kotsmisselijk te zijn.
    Ik ben op dit moment de wanhoop een beetje nabij omdat mijn werk er nu ook onder gaat lijden. Telkens als ik weer een "aanval" krijg vlucht ik naar het toilet om even rustig bij te komen. Gelukkig hoef ik niet over te geven.
    Maar na drie weken breekt het me op om de hele dag last te hebben, telkens iets te eten naar binnen moeten proppen om het gevoel te onderdrukken.

    Nu wilde mijn vk dat ik eerst gembercapsules ga proberen voordat ik aan het welbekende middeltje ga.
    Zijn er dames die deze capsules gebruiken of gebruikt hebben? En werkte het voor jullie?
     
  2. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Moet je ook echt spugen ? Dan raad ik ze af namelijk ! Ik spuugde 60 keer per dag..... En die capsules .... Als dat iets oplost en je spuugd die gember uit ..... Ooooooh bah bah bah word er al misselijk van als ik daar weer aan denk; dat heeft zo een vieze nasmaak en brand in de keel,


    Bij hielp het dus totaal niet 🙈
     
  3. izzy1984

    izzy1984 Actief lid

    29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ooh wat vreselijk he, ik heb het ook gehad tot een week of 12. Ik heb gembercapsules geprobeerd maar geen baat bij, als je veel moet boeren proef je de hele dag die vieze gembersmaak waardoor ik alleen nog misselijker werd. En idd wat hierboven al gezegd is, als je na deze capsules over moet geven is dat zoooo vies!! Ik heb vanalles geprobeerd tegen die vervelende misselijkheid maar helaas niks wat hielp. Sterkte ermee!
     
  4. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Owww die dingen zijn echt ranzig. Echt ik vind het gewoon niet normaal dat ze je afschepen met van die huis tuin en keukenmiddeltjes :(
     
  5. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Wat balen zeg dat je zo misselijk bent. Dat is zo verschrikkelijk. Ik heb die capsules gebruikt toen ik zo misselijk was en het hielp in eerste instantie wel. Maar vervolgens kreeg ik last van brandend maagzuur. Toen ben ik met de capsules gestopt en het maagzuur verdween ook weer. Uiteindelijk was het kiezen uit twee kwaden en had ik uiteindelijk liever misselijkheid dan brandend maagzuur. Heel veel sterkte er mee en hoop dat het niet te lang aanhoudt.
     
  6. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb ze vorige zs gebruikt. Werkte niet en kreeg er idd een brandend gevoel van in mn slokdarm. Jammer want ik was ook zo beroerd!
     
  7. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben dus met visolie capsules gestopt vanwege het boeren, en omdat ik echt totaal geen vis lust. Wat een ranzigheid was dat. Dan ben je misselijk en dan moet je visboertjes laten.. Krijg gelijk weer kriebels.
    Gelukkig hoef ik niet over te geven!

    Nou ja huis tuin en keukenmiddeltjes.. Het is niks raars toch?
    Maar ik snap ook wel dat de vk liever heeft dat ik eerst dit probeer.
    Want het middel wat voorgeschreven wordt, daar kan je dus suffig van worden. En aangezien ik op dit moment al heel erg moe ben.. Lijkt me dat niet iets om gelijk te doen als het niet nodig is.

    Ik probeer ze en anders kan ik altijd nog de vk bellen.
    Dit is ook niks namelijk..
     
  8. Nasan

    Nasan Actief lid

    24 jan 2014
    181
    0
    0
    1cm verse gember in stukjes snijden en daar kokend water op. Dat helpt beter dan de capsules!
    En een homeopaat kan ook veel voor je betekenen. De Emesefane en ander pilletje van de huisarts hielpen bij mij echt niet, en de verse gember thee en middeltje van de homeopaat hielp mij de dagen weer goed door te komen.
     
  9. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Ik ben de eerste maanden van mijn zwangerschap heel ziek geweest. Net als de vorige twee keren, dus het was geen verrassing. Deze keer ben ik goed voorbereid mn zwangerschap ingegaan.

    Veel mensen hebben een tekort aan vitamine b12 en magnesium, en beide tekorten kunnen tijdens zwangerschap extra misselijkheid veroorzaken. Ik heb dus goede supplementen in huis gehaald om te voorkomen dat ik daardoor misselijk zou worden. Ook geconcentreerde gember capsules, visolie én emesafene.
    Van de emesafene wordt je inderdaad heel suf, vooral de eerste week. Toen heb ik zowat alleen maar geslapen. Later wen je er wat aan en wordt die bijwerking minder.

    Ik vind het lastig om te zeggen wat er nu precies heeft gewerkt en wat niet. Maar tijdens mijn vorige twee zwangerschappen is het me niet gelukt om af te bouwen met de emesafene, toen heb ik 9 maanden lang overgegeven. En deze keer is het me wél gelukt, al halverwege de zwangerschap! Heb wel 3 dagen flinke hoofdpijn gehad toen, mijn lichaam moest echt even afkicken. En dat nadeel heb je met natuurlijke supplementen niet!

    Persoonlijk vind ik het lastig om pillen te slikken, dus met de gembercapsules ben ik niet altijd even trouw geweest. Ik heb in ieder geval geen duidelijk verschil gemerkt als ik ze níet nam. In tegenstelling tot de magnesiumtabletten. Toen die op waren voelde ik me echt minder lekker. Dus ik ben geneigd te zeggen dat de combinatie van vitamine b en magnesium helpt. Kwaad kan het sowieso niet, mits je zuivere varianten gebruikt. (even laten adviseren in de winkel, je mag me ook een pb sturen voor de exacte merken die ik heb gebruikt)

    Voor nu sterkte, ik hoop voor je dat je je gauw beter voelt!
     
  10. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Ik slik wel gembercapsules, naast de emesafene. Ik had in het begin de indruk dat het iets hielp tegen de misselijkheid, dus nu durf ik er eigenlijk niet mee te stoppen ;) Ik weet dus niet zeker of het nog steeds verschil maakt, maar het kan iig geen kwaad.
     
  11. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Bij het woord 'Gember' word ik spontaan al misselijk. Zou voor mij dus echt niet werken
     
  12. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik had ze wel gehaald maar het doorslikken lukte niet.....werd gelijk nog misselijker.
    Ben toen aan de biologische gember thee gegaan bij ah gekocht....hielp enigszins even.
     
  13. AnneRose

    AnneRose Bekend lid

    10 aug 2015
    643
    0
    0
    Zoals al eerder gezegd: gembercapsules zijn verschrikkelijk als je moet overgeven daarna, het brandt enorm! En de smaak.. brr! Ik hen ook gemberthee geprobeerd, maar ook dat kreeg ik niet weg! (Ik werd zelfs misselijk van de geur dat uit het doosje kwam, zodra ik het keukenkastje opende :(
    Ik heb sea bands gebruikt. Had wel het idee dat het iets hielp! En daarnaast ben ik in plaats van de foliumzuur smelttabletjes de mama compleet gaan gebruiken. (Met visolie, ik merk er totaal geen vissmaak aan als ik een boertje laat, maar dit kan per ervaring verschillend zijn ;) )

    Bij mij was het uiteindelijk tot 16 weken afzien. Daarna zwakte het af en kon ik eingelijk voorzichtig gaan genieten.
    Ik wens je sterkte!
     

Deel Deze Pagina