Bij wie heeft gemberthee drinken echt geholpen tegen misselijkheid? En hoeveel gooi je dan in de thee?
Hier deed het dus niks. En ik vond het ook nog eens supervies. Ik deed een 3 of 4 plakjes, sterker dan dat kreeg ik het helemaal niet binnen. Ik zou beginnen met een paar plakjes, als je het lust kan je dan altijd meer plakjes doen voor een sterkere thee.
Hier hielp het niet tegen de misselijkheid. Ik vind het wel erg lekker en drink het regelmatig. Ik doe er een stuk of 3/4 plakjes in.
Bij mij hielp het zeker om de scherpe randjes er af te halen, dat de misselijkheid te doen was zeg maar. Ik ben geen fan van sterke thee dus doe altijd twee plakjes.
Dank dames! De man op pad gestuurd en heb 2 koppen op. Kan nog niet echt zeggen of het werkt. Even blijven proberen. Ik zei tegen hem dat hij maar 3 plakjes er in moest doen om te proberen, maar hij dacht blijkbaar dat 3 gelijk staat aan 6. Maar... wel lekker!! Gelukkig! Heb ook medicatie tegen misselijkheid maar die neem ik voor het slapen, anders slaap ik niet. Dus voor overdag moet ik toch andere dingen proberen.
Vaak genoeg geprobeerd, ook munt thee trouwens...hielp geen bal. Cola daarentegen hielp hier wel. Ik had dan de normale coca cola en je drinkt ook geen fles op een dag meer ff een slokje (bij voorkeur met wat minder prik) als je t op voelt komen. Normaliter drink ik heel wat koffie maar daar liep ik na de eerste bak met een grote boog omheen dus caffeine was ook geen issue. Ik leefde de eerste weken op kleine beetjes yoghurt en cola over de dag verspreid.
Gember kan helpen tegen de misselijkheid, maar gebruik het alleen als je niet hoeft te spugen. Gember kan (brandend) maagzuur stimuleren, waardoor je de slokdarm extra prikkelt en je meer pijn/een brandend gevoel krijgt tijdens het spugen. Zolang je niet spuugt kan je eventueel ook gember capcules proberen. Het protocol van zehg schrijft in dat geval 4x250mg per dag voor.
Bij mij hielp het niet. Vond het erg vies. En werd er nog meer misselijk van. Gelukkig is mijn misselijkheid nu redelijk weg. Bij de oudste 2 was ik er gelukkig ook snel af. Sterkte met de misselijkheid!
Helaas heeft het hier ook niet geholpen. Eten helpt ook niet. Zit al weken aan de medicijnen maar die helpen ook niet. Ik kan alleen hopen dat het eerste trimester snel voorbij is!
Wat voor medicatie heb je? Ik heb eerst Suprimal geprobeerd en gembertabletten. Deed niks. Toen naar de huisarts, kreeg ik emesafene. Deed ook nagenoeg niks. Contact opgenomen met mijn arts in Spanje en kreeg toen Primperan voorgeschreven. 2 dagen duf geweest, maar daarna was de misselijkheid onder controle. En ik heb er tot ruim 18 weken last van gehad, dus ga er niet bij voorbaat vanuit dat het na het 1e trimester wel over is. Zou toch even contact zoeken met je arts vragen of ze je iets anders kunnen voorschrijven.
Ik heb Emesafene gekregen, 2x daags. Ik zie mijn vk dinsdag en dan ga ik het bespreken. Vooralsnog ga ik er wel vanuit dat het na het eerste trimester voorbij is