Hallo ik vroeg me iets af. Hoeveel mag je nu tillen tijdens het eerste trimester, mag je uberhaupt zwaar tillen. Bijvoorbeeld een zak boodschappen
Je mag gewoon tillen wat je kan tillen. Je moet natuurlijk niet zoveel gaan tillen dat je door je rug gaat ofzo of je door je knieen gaat zakken ! Maar gewoon een tas boodschappen mag gewoon hoor. Hier altijd 2 kindjes gehad die nog niet konden lopen die ik dus moest tillen dat gaat ook allemaal gewoon. Overigens als je last hebt van bekkeninstabiliteit dan word het natuurlijk anders maar dan kan je dat het best overleggen met je vk/gyn, een fysiotherapeut of andere therapeut.
wat hanneke zegt klopt, ik ben gestopt met tillen met 21 weken vanwege mijn bekken, maar nu die weer een stuk beter zijn doe ik het ook wel weer eens. je voelt vanzelf als het niet gaat.
Je mag gewoon tillen hoor, ik til nog steeds veel (zijn aan het verhuizen) en zolang het goed voelt geen probleem. Je merkt vanzelf wanneer je teveel hebt gedaan.
Mij is door de gynaecoloog wel aangeraden om geen hele zware dingen te tillen. Dingen waar je echt heel veel kracht moet zetten. Was volgens haar niet goed, maar weet niet of dat specifiek voor mij geldt of dat het meer een algemeen advies is
ik vraag het me ook af ja, want ik til op mijn werk best veel.. ik werk op het kdv maarja kan moeilijk zeggen nee dat kindje til ik niet op als het aan het huilen is... toch?? maarja zo til je dus al gauw heel de dag door..
Meid, je wilt niet weten wat ik allemaal heb lopen tillen. Heb toen zelfs nog een hele verhuizing gehad dus liep met zware meubelen te sjouwen. En nu nog sjouw ik met zware boodschappen tassen. Echt, tot de 30 weken heb ik nog met alles lopen slepen..
Je kan er ook voor kiezen om dat huilende kindje niet op te tillen maar zelf op de grond bij het kindje te gaan zitten en het zo bij je te nemen tot het weer stil is ! Heb ik ook veel gedaan en met op de grond zitten is natuurlijk niks mis. Maar gewoon wat tillen, zolang het geen 80 kilo weegt bijv kan geen kwaad hoor ! Hier overigens bijna heel de zwangerschap bloedverlies gehad en mocht gewoon alles doen van de gyn omdat dat er niets mee te maken had volgens hem (maar toch heb ik wel rustig aan gedaan hoor en niet meer/vaker getild dan nodig was )!
Ik ben lekker selectief in wanneer ik wel of niet "kan tillen". Het ledikant heb ik bijvoorbeeld helemaal zelf in elkaar gezet, maar zware boodschappen begin ik niet meer aan, maar die doet manlief sowieso altijd...
Je hebt ook van die zwangere vrouwen die ineens NIETS meer willen tillen. Dat vind ik persoonlijk onwijs overdreven.... Ik kreeg bij 8 weken zwangerschap al te horen dat ik niets meer moest tillen.. Kom op nou hey!! Ik ben dan wel zwanger, maar heb twee handen en voeten die nog prima functioneren. En ben blij dat ik gewoon lekker ben blijven doen wat ik altijd al deed..want voel me nog steeds uberfit..