Hoi hoi, Ik merk dat er hier veel meer mama's zijn die al een kleine hebben rondhobbelen en nu weer zwanger zijn. Ik heb zelf een zoontje van 1,5 jaar (18 maanden) en wij verwachtten onze tweede rond zijn tweede verjaardag.... het leek me leuk om met lekaar te beppen over dit onderwerp..kan me zo voorstellen dat er nl ook praktische vragen etc zijn. wat ik me dus b.v afvraag is hoe jullie het straks doen met een kinderwagen? ik denk niet dat ons zoontje straks enorme einden kan lopen, hoe lossen jullie dat op? Een board achter de wagen, of toch een duowagen kopen? En zo zijn er nog wel meer van die vraagjes....dus stel ze maar.....
hoii allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap youame is strax 20 maand als de kleine komt wij hebben gekozen om geen duowagen te kopen vindt het eerlijk gezegt ondingen wij gaan zo'n plankje halen voor achter de kinderwagen en voor kleine stukjes doe ik de kleine in de buikdrager en youame in de buggy
heej van harte met je zwangerschap. mijn zoontje is nu 2 jaar en 2 maanden... hier ook geen duo wagen maar een board achter de wagen. zit eraan te dnken zo'n fietskar/buggy te kopen waar ze dadelijk samen in kunnne. dat lijkt me wel erg makkelijk.
Hoi! Van harte met je zwangerschap! Ook ik ben weer zwanger, als alles goed gaat komt de kleine als Kynan 19 maanden is (Precies op zijn verjaardag positief getest!) Wij hebben een Quinny Buzz en houden die gewoon, voor Kynan en de kleine gaat in de draagdoek. Met Kynan heb ik in de eerste maanden ook nagenoeg alles met de draagdoek gedaan. Zo kan ik straks als het goed is redelijk compact op pad
hoi hoi gefeliciteerd, ik ben nu bijna 16 weekjes zwanger, alleen van een tweeling, ik moet dus zoiezo een dubbele wagen kopen haha, als ik lange stukken moet lopen dan kan ik tygo ook in een bak zetten waar de baby straks in ligt en een board. mijn zoontje zal straks 15 maandjes zijn als de tweeling komt. groetjes janina
hai, hier dus 2 kids binnen 2 jaar. En die kinderwagen...ach, ik heb niks anders gekocht, maar heb nog wel een babybjorn en een draagdoek. De oudste in de buggy, de jongste in een zak of doek. Voor kleine stukken de jongste in de wandelwagen en de oudste loopt ernaast, wel met een lijntje (bij de prenatal, om de arm en om de wandelwagen en ze kan maximaal 1,5 meter van ons weg lopen). Voor het vervoer buiten de auto heb ik nu een bakfiets.
zo`n draagdoek kan ik niet dan krijg ik last van mijn rug. en mijn zoontje gaat vast afkukelen van zo`n bubbyboard, of hij rent hard weg en dan kan ik er steeds achter aan. hij is dan gewoon nog te klein, 20maanden. wij hebben een duo wagen, en voor als we samen weg gaan de gewone wagen en buggy.
Ik moet er niet aan denken, 2 kinderen van +/- onder de 2.....ik wil (als het ook lukt dan) misschien een tweede als mijn dochter zo rond de 6 jaar is, dat zie ik niet vaak, dat mensen er bewust voor kiezen een jaar of 5/6 tussen de kids te laten zitten.
ons dochtetje is nog geen 1½ jaar als ons 2de kindje komt. Merk wel dat het zwaarder is, Als ik moe ben kan ik niet even gaan liggen omdat de kleine rond kruipt. Heb van mijn collega gehoord die heeft ook 2 kids met deze leeftijd verschil. Het is zwaar ff in het begin maar wel erg gezellig.
Hier ook straks 2 kindjes onder de twee jaar! Wij gaan het net doen als de meeste meiden hier, de wandelwagen voor Yara en de baby in een draagdoek/zak. Wat ik me meer afvraag, is hoe dat straks allemaal qua dagindeling gaat..Vooral met (borst)voeden van de kleine, dat is toch best vaak op een dag, en ik ben erg benieuwd...
hier ook 2 kinderen onder de twee jaar heb ook geen dubbele wagen gekocht heb voor de kleine een draagdoek en voor tycho nog steeds de buggy dus kan ook compact op stap en tis wel druk maar wel erg leuk
Waar ik aan zit te denken is zo'n opstapje die je kan monteren aan je wagen, het kindje kan dan staan. Wij wonen max 10 min lopen van de supermarkt/winkelcentrum af. Zo kan ik ook mijn eigen wagen wat ik nu gebruikt gebruiken. We hebben ook een buggy die kunnen we gebruiken als wij met z'n 4tjes op stap gaan.
ja ik heb geen ervaring met zon kiddyboard omdat onze kerel zelf wil lopen we hebben het in de winkel wel geprobeerd maar was geen succes misschien is zon kiddyboard met een zitje erop wel wat die zijn geloof ik iets duurder dan die waar je op moet staan maar is minder vermoeiend voor je kindje
Hallo allemaal, Ik heb een zoontje van 21 maanden en ben 27 weken zwanger van de 2e. Ik ben 3 weken na de 2e verjaardag van ons zoontje uitgerekend. Ik heb geen duo wagen aangeschaft. Thomas zit in de fase "mama selluf doen", dus laat ik m nu al zoveel mogelijk lopen i.p.v. in de kinderwagen. Ik heb wel een bugaboard aangeschaft. Ik vraag me meer af hoe ik het met de verzorging van die 2 ga redden...Druuke boel denk ik! Wat ik nu ook mis is mijn eigen ritme. Er loopt nu een peuter rond waar ik rekening mee moet houden, dat was tijdens m'n 1e zwangerschap wel een stuk makkelijker!
Lopen jullie allemaal niet verder als de supermarkt? Ik heb maar 1 ding hoeven aanschaffen bij de 2 kort op elkaar en dat is dus de dubbele wagen, moet er toch lekker op uit kunnen zonder afhankelijk te zijn van iemand anders met je 2 kleintjes
Hoi Noura, Weet je wel zeker dat je de doek goed geknoopt had? Je moet hem nl zo strak mogelijk knopen. Als het goed is voel je dan het gewicht niet Ik moet er er weer niet aan denken om er 6 jaar tussen te hebben Ik vind dat vlugger op elkaar veel voordelen heeft. Ik ben zelf nog lekker jong, je ziet niet eeuwig in de luiers, en vooral niet te vergeten voor de kindjes zelf. Ik heb een broer van 2 jaar jonger en één van 6 jaar jonger. Al die jaren heeft mijn oudste broertje veel dichter bij mij gestaan voor mijn gevoel, en klikte dat ook beter. Ik vind 6 jaar best een groot verschil. Pas nu we alle 3 wat ouder worden komt het dichter bij elkaar, qua gevoel. En als ik bijv. 3 kindjes zou willen, en er 6 jaar tussen zou laten (even bot gezegd want er is ook nog zoiets als moeder natuur ) zou ik ong. 35 zijn als de 3e komt, en persoonlijk vind ik dat best oud... Groetjes
Hier ook 2 kleintjes dadelijk, wanneer onze 2e uk komt dat is nog de verrassing... Kan heel goed zijn op de 1e verjaardag van Maricha. Wij gaan wel kijken voor een duo wagen, viel me al op dat als je goed zoekt deze helemaal niet zo duur hoeven zijn. En de combi-wagen die we nu hebben? tja die gaat tegen die tijd wel op marktplaats ofzo... liefs,
Ik moet er er weer niet aan denken om er 6 jaar tussen te hebben Ik vind dat vlugger op elkaar veel voordelen heeft. Ik ben zelf nog lekker jong, je ziet niet eeuwig in de luiers, en vooral niet te vergeten voor de kindjes zelf. Ik heb een broer van 2 jaar jonger en één van 6 jaar jonger. Al die jaren heeft mijn oudste broertje veel dichter bij mij gestaan voor mijn gevoel, en klikte dat ook beter. Ik vind 6 jaar best een groot verschil. Pas nu we alle 3 wat ouder worden komt het dichter bij elkaar, qua gevoel. En als ik bijv. 3 kindjes zou willen, en er 6 jaar tussen zou laten (even bot gezegd want er is ook nog zoiets als moeder natuur ) zou ik ong. 35 zijn als de 3e komt, en persoonlijk vind ik dat best oud... Groetjes[/quote:2m334m5w] Als mijn dochter 6 is, ben ik 30, vind ik nog niet zo oud Ik heb een zusje van 24 (dus 3 jaar jonger dan ik) en een broertje van 6 jaar jonger dan ik (hij is 21) en ik kan beter overweg met mijn broertje als met mijn zusje, dus leeftijd tussen broers en zussen wil niet altijd wat zeggen. En het is wegens omstandigheden dat er hier nog geen 2de is en misschien komt er wel een tweede maar zoals ik nu denk komt er geen 2de....het is hier niet de vrouw die meer kinderen wil maar mijn man, dus ik hou de deur een beetje open.