bloeddruk veel te hoog en wat vragen. Hopelijk kunnen jullie ze beantwoorden.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gekkies, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gekkies

gekkies Actief lid

21 feb 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Vandaag bij de verloskundige geweest en ik had een bloeddruk van 165 over 95. Nu weet ik dat het vooral gaat over de onderdrukm maar volgens mij is de bovendruk ook veel te hoog? Deze komt vanaf 140

Mijn Urine getest, maar dit was nog niet zorgwekkend. Wel heb ik last van het pijnlijke bovenbuik gevoel.

Nu vroeg ik me af zou de hoge bloeddruk ook een teken kunnen zijn dat de bevaling begint? Ik ben 36 wekn zwanger en gisteren mijn slijmprop verloren. Ik heb menstruatieachtige krampen, maar vind de baby ook erg onrustig in mijn buik.

Als de bloeddruk zo hoog blijft, is er dan een kans dat ze het bij 37 weken gaan inledien, of hoe werkt dit.

Best wat vragen, maar hoop dat jullie kunnen helpen

2. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Waarom heb je deze vragen niet aan je Vl. Gesteld?Die kan je het beste helpen denk ik. Ik heb er zelf geen ervarin mee,maar misschien moet je haar geween even bellen joh, anders blijf je je maar zorgen maken. Succes!

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Door koffie, zout eten en stress kan je bovendruk ook omhoog gaan. Als je urine goed was (niet teveel eiwit) zou ik me niet druk maken.
    Dat je je slijmprop bent verloren en wat krampen hebt kunnen al wat voorweeen zijn. Ook zijn er dames die rustig een maand rondlopen met 1 a 2 cm ontsluiting. Dus het hoeft niet te betekenen dan je kindje nu al komt.
    Als je het niet vertrouwd of je voelt je onzeker gewoon de VK bellen, ze is daarvoor.

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hier ook vanochtend bij de vk geweest en mijn onderdruk was ook te hoog (90). Ik heb een briefje gehad met daarop een lijstje als ik daar last van krijg, ik moet bellen (o.a. erge hoofdpijn, plotseling veel vocht vasthouden). Ik had al een nieuwe afspraak staan voor volgende week, maar dit vond ze te lang duren. Nu komen ze a.s. vrijdag of zaterdag thuis langs om de bloeddruk te testen en urine te controleren op eiwit.

Ik voel me zelf prima en heb nergens last van. Ik voel m'n kindje goed bewegen alles is verder in orde. Ik maak me (nog) geen zorgen.

Ik kan je vragen niet beantwoorden, maar als je vragen hebt of je zorgen maakt, moet je gewoon de vk bellen.

5. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Eet je misschien veel zout? beweeg je veel? stress je soms? Allemaal factoren die een rol kunnen spelen. Bij me vorige zwangerschap had ik steeds een lage bloeddruk, dat ik me duizelig voelde. Aan het einde ( laatste maand) ging mijn bloeddruk omhoog en hield ik veel vocht vast. Ze hadden eiwitten in me urine gevonden en werd meteen opgenomen.

Een bloeddruk hoeft geen teken te zijn van een bevalling! want je kunt het ook vroeg in de zwangerschap hebben.

Rust veel... heel veel rusten. Een zolang je geen eiwitten in je urine hebt, zou ik me geen zorgen maken.

6. pricil

pricil Actief lid

30 dec 2011
    191
    0
    0
    ik heb inderdaad ook een te hoge bloeddruk en ben nog maar 21 week zwanger..
    Briefje meegekregen met symptomen die je kunt krijgen en dan echt moet bellen of als ik vragen heb wil dat ze het opnieuw opmeten mag ik ook altijd bellen.

Ik zie hier boven staan zout mijn vk zegt juist dat men eerder dacht dat dit invloed had maar dat het nu niet meer zo is ze zien geen verschil tussen een bleoddruk van iemand met een zouloos dieet of iemand die het wel neemt alhoewel je natuurlijk geen bakken moet gaan nemen...

Bij deze vragen zou ik als ik jou was toch even bellen, en mijn vk zei zolang je urine goed is en de baby blijft groeien is er voor jou niet zoveel zorgen.. hoge bloeddruk gebeurd en is soms niet te achterhalen waarom idd stress/sporten te veel doen/werken kunnen wel factoren zijn.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Gewoon ff bellen en zeggen dat je door de zenuwen vergeten bent deze vragen te stellen.

Wij zijn geen dokters namelijk, en kunnen alleen onze ervaringen delen met je.

Ik word elke keer op eiwitten getest omdat ik abnormaal veel vocht vasthoud. Maar bloeddruk blijft netjes laag zo rond 107/55. Ik heb verders geen andere klachten, maar omdat dit vocht zoveel is, checken ze standaard mijn urine.

Je kan idd door stress, druk zijn, veel bewegen, een hoge bloeddruk krijgen.

Daarbij wisseld de bloeddruk.

Ik heb al meerdere malen aan de automatische bloeddrukmeter gelegen om te kijken of mijn bloeddruk idd goed was.

8. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    In de eerste plaats zou ik, net als de dames hierboven, aanraden om je vk even terug te bellen. Zij is de deskundige.

Je bent (al) 36 weken. Dat betekent dat je kindje in principe klaar is om te komen. Ze houden nu je bloeddruk, urine etc. goed in de gaten. Zodra ze denken dat het de verkeerde kant op gaat zullen ze besluiten om in te grijpen, al dan niet d.m.v. inleiden.

Het is normaal dat je bloeddruk aan het eind weer wat omhoog gaat, maar dat mag natuurlijk niet te hoog worden. Vandaar de extra controles.

Bel morgen even. Zij kan al je vragen precies beantwoorden. Succes meid!

9. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik denk dat je vk je nu wel extra in de gaten gaan houden omdat je bloeddruk nu wat hoger is.

Ik kreeg bij de zwangerschap van Justin in week 34 last van hoge bloeddruk, hoodpijn, eiwitten in mijn urine en vocht vasthouden, ik bleek zwangerschapsvergiftiging te hebben en ben 2x opgenomen geweest.

Als je twijfelt gewoon je vk bellen hoor!!

Deel Deze Pagina